יום חמישי, 23.05.2024 שעה 23:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

"שום אמר שאעשה בכוונה ולא אכבוש מול הפועל"

רגע לפני חצי הגמר עם רעננה, זיקרי בראיון: "רוצה גביע בידיים", "ציפיתי לעוף למעלה בבית"ר ונתקעתי", "כואב על השנים שאבדו, אבל אני בדרך הנכונה"

|
רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)
רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)

רועי זיקרי פרץ העונה לתודעה בכדורגל הישראלי בענק, אבל זה לא היה קל בכלל. מי שסומן בנוער של בית"ר טוברוק כאחד הכישרונות הגדולים והיה חלק מהקבוצה שלקחה אליפות בקריית שמונה ב-2012, אמור היה להיות במקום אחר בקריירה בגיל 25. בתווך, הוא עבר בהפועל פתח תקווה, נרכש על ידי בית"ר ירושלים, אבל לא קיבל הזדמנות בבירה והושאל לליגה הלאומית, כששיחק בהכח רמת גן והפועל ראשון לציון. עד שהגיעה הפריצה האדירה בהפועל כפר סבא.

"ציפיתי להיות במקום אחר", מספר זיקרי בראיון מיוחד ל-ONE: "כל שנה שעברה בקריירה הייתה מלווה בטעם מר של ‘הנה עברה עוד שנה’. כואב לי על השנים שאיבדתי. הייתי יכול לשחק במקום אחר ולהיות עם הישגים אחרים, אבל אני בדרך למועדון ענק. כבר מסתכל על חצי הכוס המלאה".

רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)

בתחילת העונה הנוכחית, זיקרי רווי האכזבות הגיע לשרון, ושינה מסלול בקריירה. הוא כבש 13 שערים עד חודש ינואר והיה שותף לריצה האדירה של מסאיי דגו וחבורתו, שהובילו את הלאומית בפער ניכר. בעודו עדיין מלך השערים של הליגה השנייה (אסי גומה וגיא דיין בעקבותיו עם 11), רגע אחד בחלון ההעברות שינה את העונה שלו לחלוטין. מו"מ מול הפועל תל אביב יצא לדרך בתחילת החודש, מה שעורר את זעמם של אנשי כפ"ס, בראשם הבעלים יצחק שום, שהחליט להשעות את הכוכב הגדול שלו.

בשיא ההצלחה, זיקרי נדחק הצידה ונכנס למאבק משפטי מול כפ"ס, שמאז הידרדרה והיום היא בסכנה ממשית של אי העפלה לפלייאוף העליון. בינתיים, הוא הספיק לחתום בהפועל ת"א לקראת העונה הבאה, לצאת לבוררות מול הירוקים מהשרון, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, כמו גם לקבל מהבורר עו"ד אמיר זולטי פסיקה בדמות השאלה תמורת 72 אלף שקלים, ולקבל שחרור להפועל רעננה.

רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)

עם שני שערים בשבע הופעות עד כה, הוא קרוב להישרדות בליגת העל. רגע לפני חצי גמר גביע המדינה מול הפועל חיפה, זיקרי בראיון ל-ONE על הרגעים הקשים בקריירה, המאבק מול כפ"ס, היחס שקיבל משום, הסוכן והמאמן שתרמו לפריצה שלו, הפספוס בבית"ר, התקווה שלו לקראת המעבר להפועל ת"א. וגם: על קארמה והרבה אמונה.

"יש הרבה שחור בכדורגל. ציפיתי לעוף למעלה בבית"ר ונתקעתי. חבל לי על השנים שם"

רועי, בדיעבד לאן דמיינת שתגיע בשלב זה של הקריירה?
"חשבתי שאהיה שחקן מרכזי בקבוצה גדולה בארץ. אם אבכה על מה שהיה, לא אוכל להרים את עצמי ולהתקדם. זה כבר מאחוריי. ההגעה שלי לרעננה עשתה לי טוב מאוד, הוכחתי לכולם שליגת העל היא לא משהו שהוא גדול עליי. כולם אוהבים לדבר על זה שלשחקני לאומית קשה להשתלב בליגת העל. אני עושה פה חצי עונה כשאני משחק את רוב המשחקים. אגיע להפועל ת"א, מקסימום אהיה איפה שדמיינתי בגיל 26 ולא 25. אז שנה באיחור".

רועי זיקרי נוגח (איציק בלניצקי)רועי זיקרי נוגח (איציק בלניצקי)

כמה העונה הזאת משמעותית לקריירה שלך? עד לאן היכולת שלך העונה תוכל לקחת אותך?
"מקווה שיגיע הרגע ואקבל זימון לנבחרת. אם אהיה טוב, לא מאמין שיתעלמו מזה. צריך לעבור תהליך מסוים לפני שמגיעים לנבחרת, אני חושב שהתחלתי אותו. מהלאומית קפצתי לליגת העל ואני ממשיך לכבוש, בעונה הבאה אני בקבוצה גדולה ואני מקווה שזו תהיה המקפצה שלי בדרך לנבחרת. גם בלאומית לתת 13 גולים ב-15 משחקים זה לא קל, עשיתי את הפריצה שלי. תמיד ידעתי לתת גולים, אבל צריך להיות במקום הנכון, בזמן הנכון ועם המאמן הנכון".

לאן אתה חולם להגיע? מה החלום שלך בחיים, לא רק בכדורגל
"כשאתה ילד אתה חושב שעולם הכדורגל ורוד, אבל בפועל יש בו גם הרבה שחור. בלי לשים לב, אתה מגיע לדברים כאלה. שום דבר לא מאוחר. גם אחרי גיל 26/7 אפשר לצאת לאירופה ולהגיע למועדונים גדולים. אני לא מפנטז. גם אם זה לא יקרה, רוצה להיות פה שחקן משמעותי בקבוצה גדולה ולטווח הארוך, לא לשנה-שנתיים. מספיק שבן אדם יראה אותך פעם אחת, וישנה לך את הקריירה".

רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי (רדאד ג'בארה)

איפה אתה מרגיש הכי פספוס? איפה יכולת להצליח ולא התאפשר לך?
"בבית"ר ירושלים. החתימו אותי ל-4 שנים, צירפו עוד צעירים כמו עומר אצילי, והיו שם כבר אלי דסה, ברק משה וצחי אליחן. ציפיתי לעוף שם למעלה, אבל קרו שם דברים שלא ציפיתי להם. נהיה שם סלט. דברים אישיים שאני מעדיף לא לדבר עליהם. בבית"ר זה החלק העיקרי בקריירה שבו נתקעתי. חבל לי על השנים האלה שהתבזבזו שם".

התאכזבת מאנשים במהלך הדרך?
"ברור, ממאמנים ומסוכנים. לפעמים כשאתה צריך את הגיבוי ועזרה, יש אנשים שמפנים לך את הגב. מה שאפי סופר עשה בשבילי בקיץ, זה ההיפך כי הוא האמין בי וידע כמה אני שווה. אחרי שכמה סוכנים אמרו לי שיהיה קשה לשים אותי פה ושם, מיוזמתי, הוא התעקש ואמר שהוא בטוח שאצלו נתחיל דרך חדשה. יש לו חלק גדול בהצלחה הזאת. אני מנהל איתו שיחות על בסיס יומי, הוא כמו אבא בשבילי. אני משתף אותו בהכל, הוא הרבה מעבר לסוכן".

רועי זיקרי נאבק עם מאור בוזגלו (משה חרמון)רועי זיקרי נאבק עם מאור בוזגלו (משה חרמון)

לפי מה שאתה אומר, בגלל הסוכן והמאמן שלך העונה הצלחת, כי סוף סוף האמינו בך באמת.
"בדיוק. האמינו בי גם בעבר, אבל חלק פחדו על התחת שלהם. היו כאלה שעשו את העמלה שלהם וזה נגמר. אין לזה חוקים".

"הפועל ת"א התאבדה עליי, רוצה להחזיק בידיים שלי את גביע המדינה"

אמנם חתמת בהפועל ת"א לקראת העונה הבאה, אבל כבר כבשת את הקהל עם השער מול מכבי
"אני בטוח שאוהדי הפועל קפצו בבית כשנתתי את הגול הזה. עוד לא נשארתי בליגה עם רעננה ויש לנו חצי גמר, אבל אני מצפה בקוצר רוח להגיע לשם ומאמין שנעשה דברים יפים. אני יודע מה אני יכול להוציא מעצמי בהפועל עם האנרגיות של הקהל הזה".

רועי זיקרי וסוכנו אפי סופר (דוברות הפועל רעננה)רועי זיקרי וסוכנו אפי סופר (דוברות הפועל רעננה)

כמה תגובות קיבלת מאוהדים אחרי השער הזה? אולי תהיה זה ש"תחצוץ" ביניהם לבין אליפות בסוף.
"קיבלתי המון, בטוח אבל שזה לא בכמות שאקבל כשאגיע להפועל. זה עושה לי טוב, מחמם לי את הלב. אולי האוהדים חושבים או יחשבו ככה, אבל למכבי הייתה עונה ארוכה ומשחק כזה או אחר, לא אמור להרוס כלום. שמח על השער הזה כי זה נתן לרעננה נקודות סופר-חשובות. אם אפשר לשמח את אוהדי הפועל ת"א כבר מעכשיו, על הדרך, אז בכיף. מאז אני כבר מתחיל מה יהיה כשאגיע לדרבי עם הפועל".

כמה אתה מחכה להגיע להפועל בקיץ, סוף סוף להפסיק את הנדנדה הזאת?
"אני מאמין שאהיה שם בורג מרכזי, מקווה שהכל יסתדר שם כמו שצריך. יש לי ציפייה גדולה להוכיח את עצמי שם. הייתי כבר אמור להגיע בעבר, משהו לא הסתדר בינם לבין טוברוק. רוצה להגיע למועדון הגדול הזה, להתחבר ולהשתקע בו. אני מתנדנד ורוצה להישאר לטווח הארוך. הפועל ת"א באו והתאבדו עליי, הראו שהם מאוד רוצים אותי, עשו את זה מינואר ונותנים לי את כל הגיבוי. אני מחכה להגיע לשם".

רועי זיקרי מול ניק בלקמן (נעם מורנו)רועי זיקרי מול ניק בלקמן (נעם מורנו)

איך היחסים שלך עם מנחם קורצקי? מה דעתך על העבודה שלו ברעננה?
"אישיות מדהימה. מוציא ממני המון, דורש המון. הגעתי לרעננה בסיטואציה קשה שנלחמנו למטה. הוא אמר לי מהרגע הראשון 'הנה הקרדיט שלך, קח, תעשה מה שאתה רוצה'. רעננה היו מרוסקים, בלי ביטחון, אחרי שני מאמנים, ומנחם בא והוציא מהשחקנים הרבה עם הטירוף שלו. מי שרואה אותנו, נהנה".

הוא דיבר איתך על הפועל, הוא מדבר על זה בכללי?
"הוא זורק לי כל הזמן באימונים 'בעונה הבאה אתה בהפועל ת"א, הראש שלך לא פה' ומסתלבט עליי. הוא יודע כמה הראש שלי ברעננה וכמה אני נותן מעצמי. חשוב לי שרעננה תישאר בגלל שקורצקי ועוד אנשים שאני אוהב אמורים להמשיך שם. המטרה הכי גדולה שלי היא להישאר בליגה ואז להמשיך לאתגר החדש".

מנחם קורצקי (נעם מורנו)מנחם קורצקי (נעם מורנו)

לקראת חצי גמר גביע המדינה, זה רגע השיא בקריירה שלך?
"כן, וואו. ככל שהמשחק מתקרב התחושות נהיות יותר מטורפות. זה משחק אחד מהגמר, לא הרבה שחקנים מגיעים לזה".

כולם כבר אומרים שהפועל חיפה ובית"ר בגמר, אתה מסכים?
"זה מה שכולם רוצים לראות, רוצים משחק גדול עם הרבה קהל, אצלנו יש קצת פחות עניין. אבל זה לא מעניין אותנו כי אנחנו רוצים ומסוגלים לעלות לגמר. מעונה מרוסקת אנחנו יכולים לעשות קפיצה מטאורית. למרות העונה הגדולה של הפועל חיפה, כבר התמודדנו יפה מולם ואנחנו יכולים להתמודד מול כל קבוצה".

שחקני הפועל רעננה חוגגים עם רועי זיקרי (נעם מורנו)שחקני הפועל רעננה חוגגים עם רועי זיקרי (נעם מורנו)

רעננה יכולה להניף גביע ראשון לדעתך? חולם על לנצח את בית"ר בגמר?
"אם בית"ר יעלו לגמר ואם אנחנו בגמר, בטח. אבוא לנצח כל קבוצה, אבל זה לא יהיה יותר מתוק מול בית"ר. מתוק זה רק עם גביע בידיים, זה מה שמעניין אותי. לא מעניין אותי נקמות או לשמור טינה".

תישארו בליגה בסופו של דבר? אתה מרגיש שיש לכם כבר פער מספיק כדי להישאר ולא להסתבך?
"זה מתקרב, צריך לתת פוש קטן אחרון להישארות ואסור לזלזל. כל עוד זה לא גמור, דברים יכולים להשתנות בשנייה. לא מפחדים שהגביע ידפוק לנו את הליגה. היה לנו מספיק זמן לנוח וגם בתקופות העמוסות מנחם הוריד אותנו לקרקע מהר, הוא ואנחנו יודעים שהמשימה עדיין לא גמורה".

כארם ארשיד ורועי זיקרי חוגגים (נעם מורנו)כארם ארשיד ורועי זיקרי חוגגים (נעם מורנו)

“שום אמר שאעשה בכוונה ולא אכבוש מול הפועל, ההתנהגות כלפיי הייתה נוראית, הקארמה התפוצצה לכפ"ס בפנים"

אתה עדיין מלך שערי הליגה הלאומית, בדיעבד רצית להישאר? רצית לסיים את העונה בכפ"ס?
"ברור שרציתי להמשיך. פנינו אליהם שלוש פעמים ודחו אותנו כל פעם בתירוץ אחר. זה שהם החליטו לקחת את הזמן, עם כל הכבוד, היו לי הרבה הצעות ואני לא אשב בחיבוק ידיים. ההתנהלות שלהם מולי הביאה לקריסה הגדולה שלהם".

רועי זיקרי חוגג (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי חוגג (רדאד ג'בארה)

מה באמת קרה מול הפועל ת"א?
"אמרתי שלא חתמתי, הם החליטו שכן. הם לא נתנו לי גב ושקט, למרות שהיית יכול לחתום גם. אם הייתי חותם, הייתי אומר. המועדון עשה עליי עליהום. אתה אומר משהו והם מבטלים אותך ואומרים לנו יש את המקורות שלנו. יש חוזה עם תאריך, זה נחתם אחרי שכל הבלאגן היה וכולם התהפכו עליי. הקהל שמע דברים שקריים ותפס את הצד של כפ"ס. היום הוא מבין שההתנהלות של כפ"ס הייתה לא נכונה. הייתה שם מכונה משומנת שרצה והייתה יכולה לעלות ליגה הרבה לפני סוף הליגה. הם היו יכולים להיות כמו הפועל ת"א עכשיו".

אולי כפ"ס לא רוצה לעלות ליגה?
”כפ"ס לא רוצה ולא רצתה לעלות ליגה. בהרגשה שלי, עם כל המהלכים שנוצרו, זה שהם לא רצו לעלות. במצב רגיל מועדון היה צריך לתת שקט ולא לרוץ לתקשורת ולומר מה יעשו לזיקרי".

רועי זיקרי חוגג (רדאד ג'בארה)רועי זיקרי חוגג (רדאד ג'בארה)

אחרי מה שקרה איתך, הגיעו גם הפיטורים של מסאיי. שיתוף הפעולה ביניכם היה מצוין.
"מסאיי עזר לי לשנות את הקריירה, נתן לי את כל הגיבוי והאהבה שהייתי צריך. הייתי צריך את החום הזה ואת המילה הטובה. זה הרבה מעבר לעמידה טקטית. הוא גם שינה לי קצת את העמדה, לימד אותי תפקיד חדש והשינוי הגיע. זה מתבטא במספרים שלי ובתרומה שלי למשחק ההתקפה, גם ברעננה. כשבא מאמן ואומר לך 'אתה אצלי תשחק, לא משנה מה יקרה ומי יבוא, עזוב את המספרים, רק תקשיב למה שאני מבקש', זה מה שהיה חסר לי. במועדונים אחרים אין זמן. אם אתה לא כוכב במועדון גדול, לפעמים אתה נופל בין הכיסאות. לא היה תקציב גדול בכפ"ס, מסאיי בדק כל שחקן ובחר בפינצטה, לא הייתה אפשרות ליפול ברכש. לקח אותנו ועשינו דברים מדהימים, בלי שמות גדולים. אנחנו דומים, שנינו קיבלנו הזדמנות העונה ולקחנו אותה, סיפקנו את הסחורה".

כאב לך שהוא עזב?
"מאוד. הוא נתן את כל כולו להצלחה של כפ"ס. הוא בנה והרסו לו ברגע. ככה הרגשתי בשבילו. כאב לי שערבבו את הסיפורים שלנו. אמרו שהוא אישר לי לא להגיע למשחק ולא עדכן את ההנהלה. הוא בסך הכל הבין את המצב שלי ואת הקללות שהייתי מגיע למשחקים בהשעיה והיו דוחפים אותי באיזה פינה באצטדיון, כדי שהקהל לא יראה אותי".

מסאיי דגו (נעם מורנו)מסאיי דגו (נעם מורנו)

אז למה הביאו אותך בכלל למשחקים?
"אתה יודע איך זה, כשרוצים ששחקן 'יאכל' את כל מה שרע, אז מביאים אותו לתוך כל הבלאגן. הייתי יכול לשבת בבית, חיפשו להפיל אותי בכל העניינים המשפטיים. עשו לי דווקא".

מגיע לכפר סבא לעלות? מבחינת הקארמה לא… נהרסה להם העונה מאז שהעזיבו אותך.
"מעליית ליגה הם יכולים למצוא את עצמם בפלייאוף התחתון ושם יש קבוצות שיותר מנוסות במשחקים מן הסוג הזה. כואב לי על המצב בגלל החברים שלי בכפ"ס. אבל מבחינת קארמה, לא מגיע להם. ההשמצות שלהם באינטרנט וברדיו, להגיד זיקרי בוגד וככה וככה, להמציא דברים על מסאיי, לא מגיע להם. אבל יכאב לי אם הם יהיו בפלייאוף התחתון".

יצחק שום (שחר גרוס)יצחק שום (שחר גרוס)

אמרת בבוררות לשום ‘אתה מנסה לגמור לי את הקריירה’, מה הוא עשה לך באמת?
"הוא אמר לי ‘אתה בגדת בי, אתה לא תשחק עד סוף העונה’. אמרתי לו שאני רוצה להישאר, אני מבין את הרגישות. הייתי נשאר ולא עובר להפועל ת"א בכלל. הוא חשב שאני רוצה ללכת בינואר. הוא ננעל על זה שהוא נפגע, עם הכבוד שלו של פעם, ושאני פגעתי בו וכל זה. כדורגל זה עסק וזה צריך להתנהל בצורה טובה, הוא לקח את אישי. היה לו את כל הזמן שבעולם להציע לי חוזה, אז הוא רצה לכסות על זה שהוא התמהמה. או שהוא זלזל בכמות הצעות שיהיו לי והיו לי המון. אחרי שהוא הבין שהוא פספס, הוא אמר לעצמו 'פספסתי' ואני אעשה לו איזה קטע כדי להתנקם בו, אייבש אותו ביציע. שום אמר לי בשיחה אחרת בינינו: 'אם יהיה משחק מכריע על העלייה מול הפועל ת"א ואתה תהיה באחד על אחד מול השוער שלהם בדקה ה-90, אתה תחמיץ בכוונה, לא תרצה לעלות ליגה'".

איך הגבת?
"בעצבים ובכעס. אני שחקן מקצוען, מה אני לא ארצה לכבוש? אמרתי לו ככה: ‘אני מוכן לספוג קנס כספי של כל סכום אם כפ"ס לא עולה ליגה. אם עולים – תכפיל לי את זה ותן לי את זה כמענק עלייה’. זה מבטח אותם, אבל הוא לא היה מוכן".

יצחק שום (עמרי שטיין)יצחק שום (עמרי שטיין)

ספר לי איך נראים הימים האלה אחרי שהתפוצצה הפרשה הזאת והושעית?
"בצורה נוראית. מסאיי שמר עליי בקטע הזה, אבל אולי היו מתנהגים אליי כמו מנודה אם זה היה נמשך. מי שגורם לפגיעה בפרנסה של בן אדם הקארמה תבוא עליו לטווח הרחוק. זה אסון להתעלל בשחקן. בסופו של דבר, הקארמה התפוצצה להם בפנים".

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */