יום שבת, 11.05.2024 שעה 06:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

רוץ פייסל, רוץ: השדרוג של מוליץ' בהפועל ת"א

חייו של הסרבי השתנו בדרך מעכו. המעבר, הקשיים בצפון, האח המסקרן והסרטון עם בולט ופורסט גאמפ. וגם: הדרבי של זהבי ופואד לצד החומוס והמסגד ביפו

|
פייסל מוליץ' חוגג (נעם מורנו)
פייסל מוליץ' חוגג (נעם מורנו)

בעוד הפועל תל אביב כבר סופרת פער של 14 נקודות בראש טבלת הליגה הלאומית ומשייטת אל עבר ליגת העל, אין עוררין על השיפור בקבוצה מאז חודש ינואר, כאשר אמיר עגייב, דור חוגי, מרווין פירסמן ופייסל מוליץ' הצטרפו וחיזקו את הקבוצה בדיוק במקומות הנכונים. מביניהם, אין ספק שהסיפור, ובפרט המעבר, של החלוץ הסרבי – הוא המסקרן ביותר.

התחנות בקריירה שלו, התקופה הלא פשוטה בהפועל עכו, מאחורי הקלעים של המעבר, הקשיים בדרך, ההשתלבות המעולה במתחם חודורוב, אחיו הצעיר והחלום הגדול בקריירה. ONE מביא לכם את סיפורו של פייסל מוליץ', חלוץ/כנף ימין בן 23 עם פוטנציאל בגובה של 2.03 מטר שמתחיל לפרוץ בהפועל ת"א.

רפואה "לא שיחקנו כדורגל אטרקטיבי"

מוליץ', יליד נובי פאזאר בסרביה, הספיק לערוך הופעה אחת בקבוצה הבוגרת המקומית לפני שהיגר עם משפחתו למינכן, שם היא מתגוררת עד היום. הוא עצמו גר שם מגיל 17 עד גיל 21. החלוץ התמיר נבחן כארבעה חודשים עד שהתקבל למינכן 1860, זאת מאחר שלא הייתה לו ויזת עבודה. לבסוף, הוא הוחתם ושיחק בקבוצת המילואים ובקבוצה הראשונה במשך שלוש עונות.

גם ההתחלה בבלגיה לא הייתה קלה, כאשר מאמנו דאז במוסקרון הוריד אותו לקבוצה השנייה בשל מספר בעיות משמעת. במקביל, מוליץ' מופיע במדי הנבחרת הצעירה ועתירת הכישרון של סרביה במוקדמות אליפות אירופה לנבחרות צעירות בפולין ב-2015. שלוש הופעות הוא רשם במדי הנבחרת, עד שהמצב בבלגיה השפיע. מאז, הוא לא שיחק יותר בזירה הבינלאומית. לאחר סאגה ארוכה ולא נעימה בליגה הבלגית, מוליץ' נחת בישראל בקיץ האחרון.

 

Gameday! ??????

A post shared by Fejsal Mulic (@fejsalmulic89) on

הסרבי נחת בעכו, רשם בסך הכל 16 הופעות וכבש שער אחד, אבל תמיד הותיר טעם של עוד והצדיק את הדקות שלו כמחליף בעיקר. בסביבתו מספרים כי הסיבה לכך שלא קיבל קרדיט לא בדיוק מקצועית ורמזו על כך שהוא אמור היה לקבל שדרוג בחוזה לפי דקות משחק. לקראת חודש ינואר, מוליץ' קיבל הבטחה בעל פה שלא יעמדו בדרכו ויוכל לעבור לקבוצה אחרת כדי לשחק, אולם הוא היה צריך לוותר על כספים. במקביל, הוא קיבל פנייה מסוכן השחקנים, עידן בן אבו, שהביא לו את ההצעה להפועל ת"א. זאת, בעוד מי שהעביר אותו לישראל ושימש כסוכנו היה דודו דהאן.

קובי רפואה רצה לראות את מוליץ' מגיע למתחם חודורוב, וההנהלה ערכה איתו פגישה במתחם קבוצת הנוער. לשחקן הוצע חוזה עד תום העונה עם אופציה לעונה הבאה, אבל התחילו הבעיות מול עכו. החלוץ לא קיבל שחרור ובהפועל ת"א המתינו לעסקה המשתלמת עד היום האחרון של חלון ההעברות.

 

??

A post shared by Fejsal Mulic (@fejsalmulic89) on

הצפוניים הציבו דרישה כספית תמורת שחרורו ואמרו שהם לא מוכנים שהמעבר יתבצע ללא סכום העברה. לטובת השלמת העסקה, בן אבו זז הצידה ואפשר למוליץ' לשוב ולשתף פעולה עם דהאן כדי לחתום בהפועל ת"א. ההסכם בין מוליץ' לבן אבו פורק. בעכו טענו כי בתקופה מסוימת החלוץ עשה "שביתה איטלקית". באחד מערבי הגיבוש של עכו, בעוד השחקנים נהנו מקריוקי ועל האש, הסרבי לקח את המיקרופון וצעק, בצחוק כמובן: "יניב, שחרר אותי", לעברו של מנכ"ל המועדון עד החודש שעבר, יניב משולם.

לבסוף, החלוץ עבר בחינם מעכו לתל אביב ועתה, לאחר שנראה מעולה מאז ינואר וכבש ארבעה שערים בשמונה הופעות, בוולפסון כבר רוצים לממש עליו את האופציה, כפי שפורסם ב-ONE כבר לאחר הופעתו השנייה במדים האדומים. מוליץ' ובן אבו, שהתחברו, שמרו על קשר ולאחרונה אף שבו לשתף פעולה באופן רשמי.

מוליץ' חוגג (עמית מצפה)מוליץ' חוגג (עמית מצפה)

השחקן שנדחק לשולי הרוטציה בקבוצה הכי חלשה בליגת העל, בפער ניכר, מככב היום בהפועל ת"א, שזכתה מן ההפקר ועוד בתנאים אטרקטיביים (אופציה לרכישת 50% מכרטיס השחקן שלו מעכו תמורת 25 אלף יורו, בעודו מרוויח כ-50 אלף יורו לעונה). כמאמר הקלישאה, "ואליו פור מאני" גדול.

לאחרונה, השחקן סיפר לחבריו במתחם חודורוב כי התנאים להם זכה בעכו היו "נוראיים", כאשר דיבר על הרכב הישן שהוקצה לו, ש"בקושי נסע", הדירה הקטנה, הצורך באיסוף לפחות עוד שני שחקנים בדרך לאימון, פעם הוא הלין כי "באתי לכאן לשחק כדורגל ולא להסיע שחקנים", בשיחה עם אחד מאנשי עכו לאחר שלא הספיק לאסוף את אחד הזרים או התלונן על כך.

פירסמן, מוליץ', עגייב, לקס וכהן חוגגים (עמית מצפה)פירסמן, מוליץ', עגייב, לקס וכהן חוגגים (עמית מצפה)

בכל מקרה, בהפועל ת"א חייו השתנו. הוא מקפיד להתפלל במסגד שיש לו בדיוק ליד הבית, החומוס לטעמו, מוליץ' אוהב את החיים ביפו (מרחק נסיעה של כמה דקות מהבית לאימון). טיפוס של בית, בעיקר צופה בסרטים עם זוגתו, אותה הכיר בעכו, והחברים מספרים כי הם "פורחים" ביחד. וגם בתחנה היומית שלו לוולפסון, הוא נהנה מאוד. "שמיים וארץ לעומת עכו", כך סיפר למקורביו.

חברתית, הוא השתלב ואהוד על החברים במתחם חודורוב, מדקלם שירים של עומר אדם בחדר ההלבשה, זורם עם הבדיחות על גובהו, בטח ביחס למוטי ברשצקי, הוא חלק מהמשפחה האדומה. ולא פחות מכך, מבחינה מקצועית – מלבד אימוני החלוצים עם החלוץ רפואה, בהפועל ת"א מספרים כי הוא מקפיד להגיע למתחם ומבלה שם לא מעט שעות, בחדר הכושר וגם נשאר להתאמן על כניסות לעומק, בעיטות לשער כדרך קבע. העבודה הקשה בהחלט משתלמת עבורו, ואף עשויה לגרום לכך שמשפחת מוליץ' תציג נציג נוסף בליגת העל.

מוטי ברשצקי חוגג (איתי כהן)מוטי ברשצקי חוגג (איתי כהן)

השמועה על האח הצעיר והמוכשר של פייסל, אלדר מוליץ', התפשטה במהרה לאחר שהשחקן הגיע למספר אימונים בהפועל עכו, כשביקר את אחיו במהלך העונה. ל-ONE נודע כי מוליץ' הצעיר (18, 1.92 המשחק בווקר בורהאוזן הגרמנית) כבר על הכוונת בליגת העל ובהחלט עשוי לנחות בישראל. שחקנים בעכו אמר עליו: "הוא הרג אותנו באימונים", בעוד דניאל סטאנצ'יו ביקש לבדוק את האפשרות להחתימו כבר בינואר.

בחזרה לאחר הבוגר. בהפועל ת"א טוענים כי פייסל הוא בכלל "סרבי-מרוקאי" בשל המזג החם שלו, זכר למשחק מול הפועל מרמורק בו הוא כמעט התעמת עם ניסן יחזקאל ("הם הגיעו לכסח, בעטו בנו במקום לשחק כדורגל", אמר אז). הוא דובר גרמנית, סרבית, אנגלית וכבר מתכנן ללמוד עברית.

פואד תוקף את זהבי (יניב גונן)פואד תוקף את זהבי (יניב גונן)

מעבר להתקדמות בישראל, מוליץ' חולם על דרבי תל-אביב באדום של הפועל, וכבר שמע לא מעט על המשחק החם אליו התגעגעו בתל אביב. בהפועל הוא קיבל עוד כמה נקודות זכות, לאחר שסיפר כי צפה באחד הדרבים ביוטיוב, איך לא – הדרבי שפוצץ עם העימות בין “פואד” לערן זהבי לדשא בבלומפילד – וכנראה שהאווירה הזאת הדליקה אותו.

בכלל, מוליץ' בעד אוהדים חמים ו-"דרבי" אצלו זו מילה רגישה. כאיש מינכן 1860, פייסל סיפר כי "לא הורשה לבקר" באליאנץ ארינה ולכן לא צפה בבאיירן למרות שגר בעיר בארבע שנים אדירות מבחינת המועדון. הוא אוהד את בורוסיה דורטמונד וחולם לשחק במדיה, אגב. בהפועל הוא שמע על הקשר אחר לגרמניה, כאשר אוהדים ניצולי שואה פנו למועדון וביקשו שיחליף את מספר חולצתו (88) מאחר ש-"המספר 88 מסמל קודים לשלטון הנאצי HH”.

שחקני דורטמונד חוגגים (רויטרס)שחקני דורטמונד חוגגים (רויטרס)

בינתיים, עד עליית הליגה הצפויה של הפועל ת"א, במקביל לעובדה שהוא ככל הנראה ימשיך במתחם חודורוב, מוליץ' הפך לאהוב עוד יותר במועדון בשל הפחד מנאחסים המאפיין את האוהדים האדומים. באחד הפעמים שדיברו איתו על לצאת לחגוג, מוליץ', שלא נוהג לבלות יותר מדי ולא יוצא יותר מדי מהבית, הדגיש: "לא רוצה לחגוג בכלל עד שנעלה ליגה".

כפי שניתן להבין, בהפועל ת"א התאהבו בפייסל מוליץ'. "האגדה מספרת" כי הוא עדיין רץ באצטדיון המושבה, זכר למשחק מול הפועל רמת השרון בו רץ כ-60 מטרים לפני שכבש שער מדהים ביופיו. שער שזכה ל"מאש-אפ" של אנשי המועדון, שהשוו את הריצה שלו לזו של יוסיין בולט, וגם הכניסו רפרנס לפורסט גאמפ בסרטון שהפך עד מהרה לקלאט.

יוסיין בולט בסיום (רויטרס)יוסיין בולט בסיום (רויטרס)

המחמאות, החיים הטובים בת"א וההצלחה, לא יבלבלו את הסרבי התמיר של האדומים, הוא ימשיך להישאר אחרי האימונים בוולפסון כדי לשפר את היכולת וימשיך לרוץ, וכל עוד זה תלוי בהפועל ת"א זה יקרה רק עם מדים אדומים, ולאורך כמה שיותר זמן.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */