יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:41

אחרי 8 שנים: בית הלוחם חיפה זכתה בגביע המדינה

הצפוניים ניצחו 46:57 בגמר הגביע בכדורסל בכסאות גלגלים את המחזיקה בשלוש השנים האחרונות איל"ן ספיבק ר"ג והשיבו את התואר בו זכו לאחרונה ב-2010

|
הנפת הגביע (נעם מורנו)
הנפת הגביע (נעם מורנו)

בית הלוחם חיפה זכתה הערב (שלישי) בגביע המדינה בכדורסל בכיסאות גלגלים, כאשר גברה בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב 47:56 על מחזיקת הגביע בשלוש השנים האחרונות איל״ן ספיבק רמת גן. דותן מישר זכה בתואר ה-MVP לאחר שסיים עם 15 נקודות והוביל את חיפה לזכייה ראשונה בגביע מאז שנת 2010. 

המשחק נפתח בצורה שקולה, אך מחזיקת הגביע מרמת גן ניצלה רפיון בהגנת חיפה בסיום הרבע הראשון כדי לעלות ל-9:13 בזכות יכולת מצוינת של שי ברביבי וסל עם הבאזר של עידו שקורי. גם ברבע השני המשחק נשאר צמוד ובסיום החצי הראשון הובילה איל״ן רמת גן 22:24. עם פתיחת החצי השני, יצאה בית הלוחם לריצה בזכות יכולת מצוינת של דותן מישר ואבי בן שמחון ששלטו בצבע, והעלו את חיפה ל-34:42 עם הכניסה לרבע האחרון. ברביבי עזר לרמת גן לצמק את התוצאה ל-4 בלבד כשנותרו 5 דקות לסיום, אך מישר ואיתי אלימלך הוליכו את בית הלוחם חיפה בדקות הסיום לניצחון ולגביע ראשון מזה 8 שנים.

דורון מישר עם תואר ה-MVP (נעם מורנו)דורון מישר עם תואר ה-MVP (נעם מורנו)

מאמן בית הלוחם חיפה לירן הנדל אמר לאחר הזכייה בגביע: “זה מרגיש מעולה לזכות בגביע, היה לנו קשה, התכוננו וחיכינו לזה הרבה לאחר שהיינו פה בשנה שעברה והפסדנו, הפעם הצלחנו. נכנסנו לאט מאוד למשחק והיה לנו קשה מול הקבוצה הצעירה והמאוד מוכשרת מרמת גן. במחצית השנייה הכדורים נכנסו יותר והצלחנו להתמודד עם הלחץ יותר טוב. היה קרב קשה, זה לא הלך בקלות. האווירה בהיכל שלמה? היא הייתה נהדרת, זה תענוג לשחק ככה והלוואי שכל המשחקים שלנו יהיו אותו הדבר”.

פתיחת המשחק (נעם מורנו)פתיחת המשחק (נעם מורנו)

ליאור דרור מאמן איל״ן רמת גן שלא שיחק בעקבות פציעה אמר לאחר איבוד התואר: ״האמת שזה היה לי קצת מוזר אחרי שלושה גביעים ברציפות שאני על המגרש, אבל ידעתי שלא אשחק לנצח, אז זה שינוי וזה חלק מלהיות ספורטאי. היה חסר קצת ניסיון, אולי אוויר בסוף הרבע השלישי וברבע הרביעי וכל מה שהזמן יעשה לו טוב. אנחנו כל הזמן חושבים קדימה ולשם זה אנחנו עובדים כל יום שעה שעה. יש לנו עוד קבוצה בליגת העל עם הרבה שחקנים צעירים, המטרה לתת להם במה, שיהיו על המגרש ושישחקו כמה שיותר. בזה אנחנו מאמינים וזה הדרך שלנו”.

שחקני איל"ן ר"ג מאוכזבים (נעם מורנו)שחקני איל"ן ר"ג מאוכזבים (נעם מורנו)

חיים בר יו״ר התאחדות לספורט נכים וארגון נכי צה״ל שיבח: “זה יום חג, הילדים ששיחקו עבור רמת גן באו להוכיח שספורט הנכים הוא ספורט לכל דבר ועניין כמו כל ספורט אחר לאנשים בריאים. שרת התרבות והספורט מירי רגב יחד עם מנכ״ל משרד התרבות והספורט עו״ד יוסי שרעבי ועופר בוסתן ראש מנהל הספורט הבינו שבשביל לעשות ספורטאים נכונים וטובים צריך להשקיע משאבים והיום המדינה משקיעה את המשאבים האלה. היו פה ילדים צעירים שבאו לעודד, החלום שלי זה לראות שתי קבוצות נכים שבאות למשחק כמו מכבי ת״א נגד הפועל ירושלים כדי לשחק במחצית ולחשוף את הספורט הזה לציבור. מי שניצח כאן הוא ספורט הנכים בישראל, בשבילי זו התוצאה הכי יפה שיכולתי לראות”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */