יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:30

גיא ברנע הודיע על פרישה: ייצוג המדינה זו זכות

השחיין האולימפי הודיע על סיום פעילותו במסע"ת: "אני לא יוצא מהספורט, אלא רק מפסיק להתחרות, רוצה להגיד לכולם תודה שלימדתם אותי להאמין בעצמי"

|
גיא ברנע במסיבת העיתונאים (שחר גרוס)
גיא ברנע במסיבת העיתונאים (שחר גרוס)

השחיין האולימפי בן ה-30, גיא ברנע, הודיע היום (שלישי) על פרישה מפעילות תחרותית, אחרי 24 שנות קריירה, במסיבת עיתונאים מיוחדת במשרדי הוועד האולימפי. ברנע, ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008 וכן ב-11 אליפויות עולם, יותר מכל שחיין ישראלי אחר בכל הזמנים.

ברנע, שהיה נרגש מאוד, אמר במסיבת העיתונאים: "אני רוצה להודות לכולם שהגעתם לכבד אותי. לפני 24 שנים למדתי לשחות בבריכה קטנה במושב עומר ונשאבתי לספורט הזה, היום אני מסיים פרק. אני אסיר תודה על כל כך הרבה דברים. אחד הדברים הקשים בדרכו של ספורטאי הוא להאמין בעצמך בכל רגע נתון, ובעיקר בתקופות הקשות. בעזרת הסביבה התומכת שהייתה לי הצלחתי לעשות זאת. ב-2004 לא הייתי הבטחה מיוחדת ובקיץ של אותה שנה צפיתי באולימפיאדת אתונה מהבית בטלוויזיה. אני ואמי פיתחנו תכנית איך אני מגיע לאולימפיאדה הבאה. 2004 עד 2008 היו השנים המאתגרות ביותר שהיו לי. כשאני מסתכל אחורה אני נזכר שהמון אנשים היו שותפים לדרך הזו. אני לא עשיתי את זה, אנחנו עשינו את זה".

ברנע: אני אומר לכולם תודה

אליפות אירופה 2010 בבודפשט: "לא אשכח אף פעם את הרגע בבודפשט 2010 באליפות אירופה. החלום לעמוד על הפודיום בתחרות גדולה עד אז היה נראה כמשהו בלתי מושג. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי כשהבנתי שזכיתי במדליה. שחררתי צרחות מתחת למים. הרגשתי שזה חלום. לא הצלחתי לעצור את עצמי מלבכות דמעות של אושר. לייצג את המדינה בבמות הגדולות זו זכות גדולה שספורטאים זוכים לה”.

העתיד אחרי הפרישה: “אני לא יוצא מהספורט, אלא רק מפסיק להתחרות. אני רוצה להגיד לכולם תודה שלימדתם אותי להאמין בעצמי. תודה לעשרות המנטורים והדמויות לחיקוי שנתנו לי השראה ועצות בדרך".

גיא ברנע. 24 שנות קריירה (שחר גרוס)גיא ברנע. 24 שנות קריירה (שחר גרוס)

אמו של גיא, רחל ברנע, ניצלה את ההזדמנות כדי להעביר מסר: "שירות בצבא הוא ערך עליון אצלנו בבית, אבל רק בישראל מגייסים ספורטאים יומיים לפני אליפות עולם. אני מנצלת את ההזדמנות הזאת כדי להגיד ששחיינים ושאר ספורטאי העילית משרתים את ישראל טוב יותר כשהם בבריכה, על המזרן או בכל ספורט אחר, מאשר כשהם גורסים דפים בקריה".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל הוסיף: "הייתה לי הזכות להכיר וללוות את גיא הרבה מאוד שנים. אני יכול להגיד שגיא הוא לבטח מהשחיינים הגדולים בהיסטוריה של ישראל, אבל הוא גם ספורטאי ייחודי עם תכונות אופי נוספות. הוא מהספורטאים היותר אינטליגנטיים, יצירתיים וכריזמטיים שלנו. גיא היה דמות מאוד דומיננטית, היה מנהיג, ותמיד היה אופטימי בתחרויות הקשות שלנו. התרומה שלו לנבחרת לאורך כל השנים הייתה מאוד משמעותית. בשם הועד האולימפי אנחנו אומרים לו תודה. הוא הביא הרבה מאוד גאווה לכולנו".

גל נבו וגיא ברנע. חברים טובים גם מחוץ לבריכה (שחר גרוס)גל נבו וגיא ברנע. חברים טובים גם מחוץ לבריכה (שחר גרוס)

השחיין גל נבו: "כנציג השחיינים וכחבר קרוב, כל הזמן נצטרך גיא ברנע אחד בשחייה הישראלית, הוא נתן צבע לספורט הזה, שאפרורי מהטבע שלו. הוא עשה את זה בגדול. הוא נתן לכולנו אווירה יותר מקצועית ובינלאומית. השחייה תתגעגע אליו. אני מרגיש בר מזל שגיא היה איתי בכל כך הרבה צמתים בקריירה".

המאמן הלאומי לשעבר, ד"ר לאוניד קאופמן: "אני מכיר את גיא 15 שנה. ההורים שלו ליוו אותו הכי טוב שאפשר ללוות ספורטאי, וזה כישרון. יש לגיא מספר הישגים לא מבוטלים, ואחד מהם הוא העובדה שהוא עשה קריירה מלאה של שחיין, מגיל 8 עד 28. מעט מאוד שחיינים בהיסטוריה הישראלית עשו את זה. גיא תמיד היה ממוקד מטרה ושאף לשלמות, מגיל צעיר. היה לי העונג והכבוד לעבוד איתו".

לאוניד קאופמן. עבר דרך ארוכה עם ברנע (שחר גרוס)לאוניד קאופמן. עבר דרך ארוכה עם ברנע (שחר גרוס)

באמתחתו של ברנע מדליית כסף באליפות אירופה לבריכות קצרות ב-50 מטר גב ב-2012, מדליית כסף באוניברסיאדה בשנזן ב-2011, מדליית ארד ב-50 מטר גב באליפות אירופה בבודפשט ב-2010, מדליית ארד נוספת באליפות אירופה בדברצן ב-2012 ומדליית ארד נוספת באוניברסיאדה בבלגראד ב-2009.

בנוסף, ברנע הוא אלוף ישראל ב-11 השנים האחרונות (מ-2006 ועד 2017) במשחי גב, פרפר וחתירה ומחזיק בנוסף בשיא ישראל ב-50 מטרים גב עם 23.25 שניות. ברנע אף הוכתר 4 פעמים לאלוף ארה"ב במכללות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */