יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:11

בלבול: זאת בעיה שרוב השחקנים הצעירים לא משחקים

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן הנב' הצעירה לקראת המשחקים מול גרמניה ונורבגיה במוק' היורו. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר על הראיון של מו אלאך, המנהל המקצועי של מכבי חיפה, נתעדכן לקראת המשחק של הנבחרת הצעירה מול גרמניה ונתכונן למשחק של מכבי תל אביב ביורוליג באיסטנבול מול פנרבחצ’ה.

דן ולנסי: “חיפה צריכה לכוון לאליפות, אך אלאך צודק בכך שהקבוצה צריכה לפתח זהות”

שוחחנו עם עופר מזרחי, שחקן העבר של מכבי חיפה, ועם דן ולנסי, מאמן מנטלי של ספורטאים, שעבד בעבר במועדון הירוק, על הצהרותיו של מוחמד אלאך, מנהלה הטכני של מכבי חיפה, שהתייחס לעתידה של הקבוצה כשאמר שהם לא צריכים לכוון לאליפות בשנתיים הבאות, אלא להתרכז בלייצב את המועדון. 

שלום עופר, מה דעתך על מה שמו אלאך אמר, יכול להיות שמכבי חיפה לא תכוון לאליפות?
“שחר מינה אותו לא מזמן, הוא לא ישלח אותו הביתה עכשיו. זה בסדר שהוא מנמיך ציפיות, לראייה ארוכת טווח מבחינת האסטרטגיה של המועדון. הם צריכים להתחיל לבנות משהו רציני, לעשות תהליך אמיתי. המועדון הזה פצוע והוא צריך להחלים”.  

דן ולנסי (האתר הרשמי של מכבי חיפה) דן ולנסי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

דן, אליפות במכבי חיפה זאת לא נורמה?
“אני כן חושב שהם צריכים להצהיר שהם הולכים על אליפות, לא בשביל מקום שישי אתה מביא צוות מאירופה. אליפות זה הנורמה של מכבי חיפה, לא משהו מיוחד. הרצון שלו לשפר את מחלקת הסקאוטינג ולהשקיע יותר בנוער, לזה אני כן מתחבר. הוא כן צודק שהקבוצה צריכה לפתח זהות עכשיו, וזה לא רציני לדבר על אליפות שהקבוצה נמצאת במצב שבו היא נמצאת”.  

אסי ויזל: “ניקולה וויצ’יץ הוא איש כדורסל עם דרך ברורה, עוד יהיו תוצאות מצוינות”

דיברנו עם אסי ויזל, מנכ”ל FOX, נותנת החסות של מכבי ת”א, על מצבה השברירי של הקבוצה, רגע לפני משחקה הגורלי ביורוליג נגד פרבחצ’ה, כשהקבוצה נאבקת על המקום השמיני שמוליך לשלב הבא במפעל, ולאחר ההפסד לחולון במחזור הליגה האחרון.  

ניקולה וויצ'יץ' ונבן ספאחיה (אחמד מוררה)ניקולה וויצ'יץ' ונבן ספאחיה (אחמד מוררה)

שלום אסי, אתה עומד מאחורי ההצהרות שלך שהעונה תהיה עונה מוצלחת?
“אני חושב שניקח אליפות השנה, ויש לי תחושה שנהיה בשמינייה של היורוליג”. 

לדעתך נבן ספאחיה וניקולה וויצ’יץ צריכים להמשיך בעונה הבאה במידה ויכשלו לעמוד במטרות של המועדון? 
“אני חושב שבתקשורת עושים לניקולה עליהום לא מוצדק, וזה רק בגלל שהוא לא נולד בישראל. הוא בן אדם נהדר, אדם שקשר את גורלו עם מדינת ישראל. איש מקצוע מהשורה הראשונה. הוא עובד עם תקציבים, הוא מתנהל במגבלות מסוימות, הוא לא עובד בתוך חלל ריק. לדעתי, מבקרים אותו בחריפות רבה. סיכומים ותוצאות נמדדות על פני עונה שלמה. בשנתיים האחרונות, לדוגמא, הפועל ירושלים זכו באליפות אחרי שלא היו טובים במהלך העונה. בסוף העונה עושים את הסיכומים ונראה בסוף השנה אם הם נכשלו או לא. אני מודד את זה בצורה אחרת, לפי הדרך, לפי התקציבים שהוא קיבל, ואני גם מסתכל על הטווח הארוך, לאו דווקא על עונה כזאת או אחרת. ניקולה הוא איש כדורסל עם דרך ברורה. יהיו תוצאות ואנחנו עוד נגיע רחוק”.  

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)

אבל הקבוצה לא מצליחה כרגע, חולון ניצחה אתכם והיא הקבוצה הטובה בארץ כרגע, וגם ביורוליג אתם לא נמצאים במצב מזהיר. בנוסף, זו לא העונה הראשונה של ניקולה, הוא פה כבר מספר שנים.
“גם אצלי ב-FOX, כשאני רואה מנהל עובד קשה, מנהל אופרציות מורכבות ו”קורע את התחת”, אבל הסניף שלו לא מצליח, אני לא ישר חותך אותו. להפך, אני נותן לו את כל התמיכה כדי שיצליח, אני רוצה לשמר אנשים טובים. במצבים האלה, אני רואה גם את הדברים האחרים”. 

מרקו בלבול: “רוצים לסיים במקום השני בבית המוקדמות של אליפות אירופה”

שוחחנו עם מרקו בלבול, מאמן הנבחרת הצעירה בכדורגל,  לקראת משחקי הנבחרת האולימפית, שתצא למשחק חוץ ביום חמישי הבא (22.3) מול הנבחרת המקבילה מגרמניה, זאת במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2019. כעבור חמישה ימים תארח ישראל באצטדיון רמת גן את נבחרת נורבגיה.

שלום מרקו, תן לנו תמונת מצב עדכנית של הנבחרת במוקדמות אליפות אירופה 2019.
“אנחנו נגד גרמניה במחזור הקרוב, אחרי זה נשחק מול נורבגיה. אנחנו במקום הרביעי בבית, כשהראשונה מכל בית עולה וה-9 סגניות הבית הטובות ביותר עולות גם. אנחנו רוצים מקום שני, ננסה להוציא נקודה בגרמניה ולנצח את נורבגיה”. 

במשחק הקודם הנבחרת הגרמנית הביסה אותנו 5:2 פה באצטדיון ר”ג, אתה חושב שאפשר להוציא תוצאה טובה הפעם בגרמניה”?
“לא הייתי במשחק הקודם, הייתי באבל על מות אבי, אבל ממה שראיתי עד הדקה ה-70 ראיתי נבחרת טובה, התוצאה הייתה 2:2, היינו קרובים לכיבוש עוד שער, בסוף הייתה התפרקות שלא הייתה צריכה לקרות. רוב הנבחרת הצעירה אלו שחקנים שמשחקים באופן קבוע בבונדסליגה. היא אחת הנבחרות הטובות בעולם, אם לא הטובה ביותר”. 

ומה המצב השחקנים הצעירים שלנו? הם לא כל כך מקבלים זמן משחק.
“לצערי, היה שינוי בשלושת החודשים האחרונים. הרבה שחקנים ירדו לספסל והחליפו קבוצות, 70 אחוז מהשחקנים לא משחקים באופן קבוע והכי בעייתי שאין להם מסגרת לשחק בה, אין ליגה לגילאים הללו. כמו שתתאמן קשה, רק דרך זמן משחק אמיתי אפשר באמת לשפר דברים”. 

הזמנת את טום רוזנטל, בנו של רוני, לקראת צמד המשחקים, ממתי אתה עוקב אחריו ומה אתה יכול לספר לנו עליו?
“אני עוקב אחרי טום מאז שמוניתי לתפקיד, כמו הרבה שחקנים אחרים שאני עוקב אחריהם. חשבתי שהוא ראוי לזימון. הוא מאוד גבוה וחזק, קשר אמצעי. הוא מזכיר את אבא שלו בקור רוח ובנחישות, מקווה שיכול לעזור לנו”. 

ניסו אביטן: “ראש העיר של חדרה אמר :’חברים, תעשו לי צרות טובות ואני אפתור את השאר’”

אירחנו באולפן את ניסו אביטן, מאמן הפועל חדרה, הפתעת העונה בליגה הלאומית, שכרגע ממוקמת במקום השני בליגה, שמוליך לליגת העל בתום העונה שתיגמר בעוד תשעה מחזורים. 

שלום ניסו, מה תעשו במידה ותעלו ליגה, אתם יכולים להעמיד תקציב גדול מספיק כדי להתמודד בליגת העל?
“הדרך היא עוד ארוכה עד לעלייה. הייתה לנו ישיבת הנהלה ודיברנו על המצב וניתחנו את הדברים. זה עוד לא סגור, אבל ראש העיר אמר :’חברים, תעשו לי צרות טובות ואני אפתור את השאר’, אז כרגע זה נראה טוב”. 

ניסו אביטן (שחר גרוס)ניסו אביטן (שחר גרוס)

במידה וכן תצליחו לעלות, היכן תארחו? האצטדיון בחדרה לא יהיה מוכן בעונה הבאה. 
?“לא חושב על זה עוד, אני עוד לא שם. יש לנו תשעה משחקים לשחק, זה המון. אני מקווה שהסגל הקצר שלנו יחזיק מעמד מבחינה בריאותית, אם נשרוד את זה טוב במהלך הפלייאוף העליון, אז אני מאמין שיהיה טוב. בכל מקרה, צריך אלטרנטיבה לקראת העונה הבאה, כי האצטדיון בחדרה לא יהיה מוכן” .

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */