יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:50

דן שמיר: כרגע אנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן הפועל חולון לאחר הניצחון  81:86 של קבוצתו מול מכבי ת"א אתמול. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר על ההתפתחויות בפרשת הסרטון המיני המביך של אנתוני וארן חלוץ בית”ר ירושלים, ההפסד של מכבי תל אביב להפועל חולון ושערוריית השיפוט בדקות הסיום, נכין את עצמנו לקראת המשחקים של מכבי ת”א והפועל באר שבע ונתייחס לחזרה של אריק בנאדו למכבי חיפה.

מרב מיכאלי: “אני מצפה מהמשטרה לעשות את העבודה שלה”

שוחחנו עם חברת הכנסת מרב מיכאלי וביקשנו את התייחסותה לאחר שהגישה תלונה במשטרה כנגד אנתוני וארן, חלוצה של בית”ר ירושלים, שלא ירד מהכותרות השבוע בעקבות הסרטון המיני בכיכובו. 

שלום מירב, למה החלטת להגיש תלונה במשטרה?
“קודם כל, בואו נכניס דברים להקשר. מה שנראה בסרטון הזה הוא אונס לכל דבר ועניין. אני הגשתי היום תלונה במשטרה כנגד השחקן. כשבחורה מחוסרת הכרה, אין צורך בכפייה. אני רוצה להזכיר שבכל רגע את יכולה להפסיק אם את רוצה, ולדעתי בסרטון היא הייתה חסרת הכרה, היא לא הייתה נמצאת. אפשר להגיד די ולהפסיק את זה בכל רגע, אם הצד השני לא עושה זאת, אז זה אונס לכל דבר. יכול להיות שבסרטון אחד מהשניים היא משתפת פעולה, בסרטון השני היא בוודאות לא משתפת פעולה. אני רוצה להזכיר שגם הפצה של הסרטונים היא גם עבירה על החוק, כל מי שמעביר את זה, שייקח בחשבון שהוא יכול להיענש על זה”. 

המכתב של מירב מיכאלי (מערכת ONE)המכתב של מירב מיכאלי (מערכת ONE)

ומה את מצפה שהמשטרה תעשה?
“אני מצפה מהמשטרה לפתוח בחקירה. בכנסת הקודמת העברנו את החוק למניעת הטרדה מינית, הפכנו את זה לעבירה. כדי לאכוף את זה, צריך את המשטרה, זה תפקידם. המשטרה צריכה להתחיל לעבוד בעבודה שלה. אני יכולה לדבר עם היועץ המשפטי על זה, אך המשטרה צריכה לטפל בזה בסופו של דבר”.  

מה נראה לך שיקרה עם התלונה שהגשת?
“המסר צריך להיות ברור, כמו שבית”ר ירושלים מרשה לעצמה לטאטא את זה מתחת לשטיח, שזה מסר בעייתי. יש אלפי ילדות ונערות שנחשפות למקרה הזה, וצריך להעביר מסר ברור”. 

רועי גלדסטון: “יכול להיות שלחולון נוח שיש אוהדים שמוציאים את היריבה מריכוז?”

דיברנו עם רועי גלדסטון, סמנכ”ל התקשורת של מכבי ת”א בכדורסל. לאחר ההפסד 86:81 לחולון,  כשנבן ספאחיה, מאמן מכבי ת”א, כמעט ונכנס לעימות פיסי עם אחד מאוהדי חולון. 

מה יהיה עם מכבי, אתם לא יודעים להפסיד כמו שצריך, תמיד צריכות להיות תקריות נלוות?
“הפסד במכבי ת”א אף פעם לא עובר בשקט, אבל בכל הנוגע לתקריות אתמול, אם נבן ספאחיה, שהוא אדם שליו ורגוע, מגיע לסיטואציות האלו, זה אומר משהו על הפועל חולון. מנהלת הליגה פנתה אלינו שנגיש תלונה כדי שהיא תוכל לשים משהו שיחצוץ בין הקהל לספסל. כל המשחק יורקים ומקללים, גם קללות גזעניות. אני מאוד מכבד את חולון ואנחנו אוהבים את האולם הזה, אבל אם יש קהל ששנים יש איתו בעיות, האנשים שיושבים מעל הספסל, למה נותנים לזה להימשך ולא מושיבים אותם במקום אחר, יכול להיות שזה נוח לחולון שיש אוהדים שמוציאים את היריבה מריכוז?” 

נבן ספאחיה (רדאד ג'בארה)נבן ספאחיה (רדאד ג'בארה)

מה עם נבן ספאחיה, ימשיך בעונה הבאה? כי כרגע נראה שהוא לא הצלחה מסחררת. “ספאחיה תחת חוזה, אנחנו רוצים שהוא ימשיך. ניצחנו את ריאל מדריד וברצלונה, אז אנשים שואלים איך אנחנו מפסידים לנס ציונה. למכבי ת”א יש שבעה שחקנים זרים, נגיד ששישה מהם שחקני על. בליגה, שליש מהם לא יכולים לשחק בגלל החוק הרוסי. יש שני ישראלים שנמצאים על הפרקט כל הזמן, כרגע הם ברמה פחות טובה וזה המצב. הקבוצה באירופה והקבוצה שמשחקת בליגה הן שתי קבוצות שונות לגמרי. גם בתוך הקבוצה אנחנו בדיונים על זה, כי אין “חוק רוסי” בשום מקום, רק בליגה הישראלית. אלה חוקים בעיתיים לקבוצה כמו מכבי ת”א, שמשחקת בשתי מסגרות שונות. בעבר היו לנו את פניני, מקל ואוחיון, ואנחנו אוהבים אותם מאוד, אבל העסק לא עבד. חולון, לצורך העניין, מנצחת אותנו בליגה, אבל בליגה השלישית בטיבה באירופית, היא הודחה כבר לאחר מאזן לא כזה טוב”. 

ביקשנו את תגובת איתן לנציאנו, יו”ר הפועל חולון, על האירועים אתמול.  

“ספאחיה הוא האחרון שיכול להגיד משהו על קללות, הוא המקלל הראשי” אמר יו”ר הפועל חולון והמשיך: “כל משחק הוא מקלל. אני לא מגבה את האוהדים של חולון, אני מגנה כל קללה וכל מעשה שלא ראוי באולם ספורט, אבל המתקפה על הקהל של חולון היא מוגזמת, מדברים על כל הקהל וזה לא המצב. אנחנו כן עושים משהו נגד העניין הזה, אנחנו הקבוצה היחידה שיש לה כוח אבטחה בין הספסל לקהל. בעוד שעה נשב עם הקב”ט על הסרטונים, נסתכל עליהם ונסיק מסקנות. צריך לחשוב על הדברים האלה, ולמצוא פתרון טוב לזה”. 

דן שמיר: “כרגע, אנחנו הכי מוכנים להיות אלופים”

דיברנו עם דן שמיר, מאמן הפועל חולון, מחזיקת גביע המדינה, לאחר שהתבססה במקום הראשון בטבלה כשניצחה אתמול (שבת) 81:86 את מכבי ת”א. 

שלום דן, אפשר להגיד שאתם הקבוצה הכי טובה בארץ לאחר הניצחון אתמול? ”דווקא אתמול איבדנו הרבה כדורים, לא שמרנו הכי טוב, ועדיין ניצחנו. זה אומר עלינו לא מעט. אני לא אתווכח עם זה, אנחנו במקום הראשון בטבלה ואנחנו מובילים גם בכמה מדדים שונים. נכון להיום, אנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ. כמו שזה עוד מוקדם, אנחנו רק במחזור ה-20, אבל כרגע צריך לכבד את הטבלה”. 

אתה פוחד שלא תהיו במומנטום כזה בסוף העונה, ב”מאני טיים”?
“השבוע דיברתי עם המאמן של וירג’ינה, שהפסידה השבוע, כשהיא מדורגת במקום הראשון, והם הפסידו למדורגת ה-16. דברים כאלו קורים, יש מומנטומים וכו’. זאת לא סיבה לדאגה, צריך לדאוג להיות טובים יותר ממשחק למשחק”. 

דן שמיר (איתי כהן)דן שמיר (איתי כהן)

השחקן הישראלי לא מקבל מספיק קרדיט בליגה, אך דווקא אצלך הישראלים הם מהמובילים בקבוצה?
“לאורך כל השנה יש לנו איזה שחקן זר פצוע באופן קבוע, אז יותר ישראלים גם שותפו והצלחנו להתגבר על זה ולקחת גביע , ולרוץ טוב בליגה. אני לא אוהב את הדיונים על מי זר או מי ישראלי. יש בעיה של ספורט במדינה, גם בגילאי הנוער. אנחנו במשבר גדול, זאת בעיה יותר עמוקה מ”חוק רוסי” או משהו כזה. אם אתה משווה את משחקי הנוער שלנו למשחקי נוער במקומות אחרים, מבחינה פיזית גם, יש הבדל גדול בינינו לבין מדינות אחרות”.  

המטרה המוצהרת שלכם היא אליפות?
“אנחנו חולמים ורוצים את האליפות, אבל יש עוד הרבה דברים לעשות. אנחנו הכי מוכנים מכולם כרגע, אבל הכל יכול להשתנות, צריך לעבוד קשה ולהיות סבלניים”. 

מה דעתך על גיא פניני, ששוחרר ממכבי ת”א, אבל אצלך הוא פורח?
“אני שמח שגיא פניני אצלי, הוא חלק עצום מההצלחה שלנו וממה שאנחנו עושים. הוא אינטליגנט, שחקן ענק. כיף שהוא איתנו”. 

גיא פניני חוגג (רדאד ג'בארה)גיא פניני חוגג (רדאד ג'בארה)

ומה עם תמיר בלאט, תחילת השנה הוא היה חלק חשוב בקבוצה, בזמן האחרון הוא קצת פחות משמעותי?
“לתמיר היו חלקים במהלך השנה שהוא היה שחקן ממש משמעותי, שהוא החליף את הולוואי שנפצע. כרגע הקבוצה שלנו הלכה למקומות שפחות מבליטים אותו, אנחנו עושים דברים קצת אחרת, ואני מאמין שזה ישתנה בקרוב, כי אני צריך אותו לרגעי המאני טיים בסוף העונה. הוא שחקן קבוצתי, כישרון גדול. תענוג לכל מאמן. בתחושות שלי הוא שחקן מאוד חשוב לקבוצה”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */