יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:08
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

תמונת מצב: ההתחלה הקשה של קטש בירושלים

הסכסוך עם דייסון, הפציעה של אוחיון והתסכול של הזרים מהעברית באימונים. רגע לפני שהיא פוגשת את גליל/גלבוע, מבט מבפנים על המצב של האלופה

|
עודד קטש ושחקני הפועל ירושלים (נעם מורנו)
עודד קטש ושחקני הפועל ירושלים (נעם מורנו)

האלופה הפועל ירושלים תארח מחר (ראשון, 21:05) את הפועל גלבוע/גלבוע, שנראית הרבה פחות מאיימת בשבועות האחרונים מאשר הקבוצה שסחטה לא מעט מחמאות בשלבים מוקדמים יותר של העונה.

כבר כמה שבועות עברו מהרגע בו עודד קטש נטל את המושכות בבירה ומאזנו בינתיים עומד על 0% הצלחה עם הפסדים מול בני הרצליה ונגד מכבי תל אביב. אם זה לא מספיק, הסיר הירושלמי ממשיך לבעבע לאחר שהמאמן הלאומי הצליח להסתכסך עם כוכב האדומים ג'רום דייסון, לאבד את יוגב אוחיון לשארית העונה, להכניס תרגילים נוספים בהתקפה ולהעביר אימונים שלמים ללא מגע או משחקונים בשל הדלילות בסגל. רגע, יש עוד: ריצ'ארד האוול עשוי לפספס גם את מפגש הצמרת של האלופה במחזור הבא נגד מחזיקת הגביע, הפועל חולון הנהדרת. אז רגע לפני שירושלים עשויה לצאת מהמשבר ולהשיג ניצחון כמו אוויר לנשימה, ONE מסכם לכם תמונת מצב בבירה. ספוילר: לא משהו בכלל.

מכבי ת"א מנצחת את הפועל הפועל י-ם 74:77


יוגב אוחיון OUT, מי IN?

הרכז הישראלי שעלה בחמישייה הפותחת בכל המשחקים העונה למעט בהפסד למכבי אשדוד/באר טוביה, סיים את העונה בצורה טראגית עם פציעה בידו דווקא נגד האקסית. כזכור, הוא נפצע בקלאסיקו מול מכבי ת"א בהתקלות עם ד'שון תומאס. אוחיון, שסבל לא מעט העונה מכאבים בידו, עבר ניתוח בבית החולים הדסה בו בוצע תיקון של הרצועה המייצבת את תנועת האגודל וישוב למגרשים רק בעונה הבאה.
קטש בינתיים אובד עצות. האדומים מחפשים מוביל כדור לשדרוג הסגל, אבל לא מצליחים למצוא אלטרנטיבה. עודד ברנדווין קיבל אישור לעזוב את מכבי ראשל"צ, אבל הוא לא מה שהאלופה מחפשת. כנ"ל יפתח זיו ותמיר בלאט שנמצאים על הרדאר, אבל לא יכולים לעזוב את קבוצתם, וגם לא נעשתה אליהם פנייה פורמלית. ג'ורדן פארמר? מעבר לעובדה שלא מדובר ברכז, הוא לא שיחק מאז נובמבר 2016 במדי סקרמנטו ב-NBA ובסביבתו טוענים כי הוא יחסית השלים עם פרישה מכדורסל.

פייר ג'קסון מול אבי בן שימול (איציק בלניצקי)פייר ג'קסון מול אבי בן שימול (איציק בלניצקי)

קטש מאוד רוצה את אבי בן שימול בירושלים. רכז הכתומים רושם העונה ממוצעים של 7.6 נקודות ומוביל הליגה כולה באסיסטים עם 7.2 למשחק, ונמצא בכושר נהדר. כזכור, הוא השתחל לסגל הנבחרת כפלסטר זמני, אבל מפה לשם התגלה כבאנקר בזירה הבינלאומית וקיבל דקות משמעותיות בכל המשחקים במסגרת מוקדמות אליפות העולם 2019 של פיב"א.

עודד קטש (נעם מורנו)עודד קטש (נעם מורנו)

יחד עם זאת, גורמים בסוד ההתעניינות טוענים שלא נעשתה פנייה רשמית מירושלים לראשל"צ, וחשוב להדגיש כי בשיחה עם ראשי הכתומים  - אבי בן שימול לא ישוחרר גם תמורת פיצויים כספיים. לגבי העונה הבאה? אלוהים גדול, אבל העובדה שלרכזים - בעבר (קטש) ובהווה (בן שימול) - יש היסטוריה משותפות ארוכה, אל תתפלאו אם הם ישובו לעבוד באותה קבוצה פעם נוספת.

דממת אלחוט

הספסול של ג'רום דייסון נגד מכבי תל אביב הסיט את האש מהמבוכה שהציגה האלופה על המגרש, לפני שאיבדו יתרון דו-ספרתי, הסריחו את הפרקט ברבע הרביעי, נפלו מול הצהובים, והציתו מהומה בבירה.

הגארד האמריקאי לא הציג יכולת טובה, רשם החטאות רבות מהשדה, ובשלב מסוים הורד לספסל. מאותו הרגע דייסון התנתק לגמרי מהמשחק - הוא קפא, לא הסיט מבט למגרש, והתעלם מקריאות הצוות להכניס אותו חזרה להתמודדות דקות ספורות אחר כך. רק כאשר השחקנים דחפו אותו הוא נכנס למשחק.

ג'רום דייסון. מתוסכל (נעם מורנו)ג'רום דייסון. מתוסכל (נעם מורנו)

דייסון יכול היה להעלות את האלופה על דרך המלך, אבל הצורה בה נכנס למגרש, ושפת הגוף הנוראית שלו, הובילו אותו לחוסר ריכוז מנטאלי, להחטיא 0/2 מקו העונשין ולאלופה לאבד את העשתונות. במקביל, היו לא מעט חיצים שהופנו גם כלפי ליאור אליהו, שסיים ללא נקודות, ונראה כמו הצל של הפורוורד האקטיבי המוכשר שכולנו מכירים. או היכרנו פעם.
קטש סיפר בראיונות כי יטפל בפרשה, אבל מאחורי הקלעים גורמים מספרים כי המאמן בעצם מעולם לא שוחח עם השחקנים על התקרית ברמה האישית, לרבות עם דייסון, שלא נמצא במגעים כלל עם מאמנו. חשוב להדגיש כי קטש התייחס לנושא באסיפה קבוצתית, אבל הוא לא ישב ל-1 על 1 עם האמריקאי או הישראלי, ונראה שבאימונים האחרונים הוא מנסה להכניס אותם יותר לעניינים כשבישל עבור כל אחד מהם תרגיל ספציפי למשחקים.

ליאור אליהו. נראה כמו הסל של עצמו (איתי כהן)ליאור אליהו. נראה כמו הסל של עצמו (איתי כהן)

שחקנים בקבוצה טוענים כי המאמנים וההנהלה - כולל גיא הראל שישב ליד דייסון בקצה הספסל - נמנעים מהסיטואציה, מנסים להעלים עין, ובעצם ממשיכים שלא להעמיד שחקנים אחראים על מעשיהם כדי לברוח מתקריות פנימיות במועדון.

שלום, מדבר עברית?

הפועל ירושלים תחת פוטיס קציקאריס הייתה שערורייה. כבר בטרום עונה בספרד, כאשר האלופה פגשה את קבוצות ה-ACB, שחקני היריבה הופתעו מהמינוי. "איך אתם סובלים אותו?", שאלו כמה שחקנים. מסתבר שהיווני איבד את חדר ההלבשה יחסית במהרה. תדריכי הווידיאו שלו ארכו כשעתיים והתישו את המערכת. באחת הפגישות הראשונות של הקבוצה, הוא אמר לחניכיו: "שנה שעברה הייתם קבוצה לא טובה. אני אשדרג אתכם", והצליח לבלבל את השחקנים שהעפילו אשתקד לחצי גמר היורוקאפ מול ולנסיה בלי פאוור-פורוורד (בראיין רנדל וטראוויס פטרסון נפצעו, ד.פ.), וזכו באליפות.

פוטיס קציקאריס (אורן בן חקון)פוטיס קציקאריס (אורן בן חקון)

"מי הוא בכלל? פוליטיקאי שפוטר מרוב הקבוצות בהם עבד, ולא זכה בשום תואר בקריירה", התייחס אחד הירושלמים. אבל דבר אחד ייאמר לזכותו של פוטיס, באימונים? רק אנגלית. כנ"ל מודי מאור, בלי קשר לזה שתחתיו האלופה הייתה נראית כמו קרקס. "מודי יותר אמריקאי מישראלי", אמר אחד הזרים בבירה. האימונים הועברו כולם באנגלית, וגם השיחות עם המקומיים נעשו בשפה הבינלאומית המוכרת לכולם.

עודד קטש. הזרים לא מבינים את האימונים (אורן בן חקון)עודד קטש. הזרים לא מבינים את האימונים (אורן בן חקון)

אלא שעם קטש הסיפור שונה, והזרים פלוס ריצ'ארד האוול מתוסכלים מהסיטואציה. עודד, מסתבר, מדבר עם הישראלים בעברית, ועם הזרים באנגלית - לא משהו תלוש מהמציאות - אבל טיפה בעייתי. "אנחנו לא מבינים 50% מהאימונים. עודד מדבר עם יותם הלפרין, ליאור אליהו, ובר טימור בעברית, ולא מתרגם לנו. אין לנו מושג על מה הם מדברים וזה מתסכל. יש קצר בתקשורת. יש תחושה שהביאו אותו גם כדי לרצות את הישראלים", סיפר גורם בסגל.

הסיטואציה באימונים מקשה על קטש להכניס שיטה ולייצר סדר בקבוצה. אוחיון סיים את העונה, האוול במנוחה בשל הפציעה במרפק ולא ברור מתי ישוב, אם כי הפועל כנראה השלימה עם העובדה שאינו יתלבש מול חולוניה. טרנס קינזי מעולם לא יהיה 100%, ורונלד רוברטס גם פספס כמה אימונים.

קפטן בגמילה

בבירה טוענים גם כי הקפטן קם לתחייה מאז עזב מודי מאור את הקבוצה. הלפרין, לטענת אנשים בקבוצה, השלים מהפך קיצוני מ-"מודי מאור מאנשי הכדורסל הטובים ביותר, ועברתי את כולם", לעובדה שהוא הרים ידיים והסיר מעליו את האחריות של להנהיג את השחקנים.

יותם הלפרין זורק (אורן בן חקון)יותם הלפרין זורק (אורן בן חקון)

בקבוצה מספרים כי הלפרין מתנהג בימים אלה עם יותר עירנות. הוא מעיר יותר לחבריו, אקטיבי יותר במשחקים, ומגלה סימסאות של קפטן. בניגוד לתקופה האחרונה. "עם מודי הוא הרים ידיים. הוא היה דג. לא דיבר ולא היה איכפת לו מכלום. קפטן לא יכול להתנהג ככה כי הוא סוחב על גבו את כולנו. כל מה שיותם עושה, ליאור עושה גם. וכשיש לך שני שחקנים סופר בכירים שלא שמים פס על כלום, ככה אנחנו נראים", סיכם הגורם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */