יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:10

כיצד טריאתלטים מנוסים מתמודדים עם עומסים?

ספורטאי על גומעים מרחקים של מאות קילומטרים בחודש, כמעט ללא זמן מנוחה. אז כיצד הם מתאוששים ומטפלים בכאבים במפרקים? הכירו את ה-No.7

|
אריאל הלר. צילום: טלי שיאצו – ספורטלי
אריאל הלר. צילום: טלי שיאצו – ספורטלי

אין ספק כי בשנים האחרונות העיסוק בספורט מתהווה לתרבות של ממש בקרב העם הישראלי. התחלנו לזוז, לרוץ, לדווש, לטפס ולדבר על זה, לדבר על זה הרבה. גם מי שעדיין לא מקיים את תרבות התנועה מרגיש איך לאט לאט היא מחלחלת לתוך חייו הפרטיים, בין השאר עקב היכרות עם אנשים שהתחילו לחיות ולנשום את הספורט, כמו בני משפחה, קולגות וכו'. 

התרבות החדשה הזו, תרבות ה-"Training" נמצאת בתהליכי עיצוב והגדרה של עצמה ממש בימים אלו ולפי איך שזה נראה, היא לגמרי כאן בשביל להישאר. הוכחה עכשווית לקיומה היא הנגשת ענפי ספורט מקצועיים שבעבר נחשבו לאליטיסטים ויוקרתיים, לעם ולקהילה. ענף אולימפי שהפך לעממי יותר מאי פעם הוא טריאתלון. טריאתלון משלב שלושה סוגי ספורט: שחייה, רכיבה על אופניים וריצה, ומשתתפיו נקראים טריאתלטים. מכיוון שזהו ספורט הדורש (בין היתר) ציוד מורכב, הוא אינו מתאים לכולם אבל בהחלט יכול לאתגר אינדיבידואלים ששואפים לבחון את גבולות הגוף ואת חוזקם המנטלי. 

מוב לייק טריאתלט 

פעילות גופנית הכוללת שחייה, רכיבה על אופניים וריצה מעבידה בפרך את המפרקים, בפרט מפרקי הירכיים, הקרסוליים ועמוד השדרה הגבי. תנועות רפטטיביות (חוזרות ונשנות) מעמידות מפרקים אלו בעומסים גדולים שסופגים חלק גדול מהאימפקט המופעל על הגוף. ספורטאים שמשקיעים את כל כולם באימונים ודוחפים את גופם עד קצה גבול היכולת, מוכרחים להסב תשומת לב גבוהה גם מהכיוון השני, לתת לגוף זמן התאוששות מספק בין אימונים גדולים ולהיות קשובים לו בשביל למנוע פציעות.  

על איזה תוסף תזונה ממליצים הספורטאים?

במשך שנים ארוכות, חברת סולגאר עבדה על פיתוח פורץ דרך שיעניק פתרון יעיל לצרכים קיימים של אנשים העוסקים בפעילות גופנית ה-No.7. מדובר על תוסף תזונה המורכב מ-7 רכיבים כאשר אחד השחקנים הראשיים הוא קולגן פטנטי UC-II® המותאם לתת מענה ממוקד למקור הבעיה ולא רק לסימפטומים שלה. חשוב לציין ש-No.7 יכול להתאים לקשת רחבה של מתאמנים, ללא קשר להגדרתם כספורטאים מקצועיים או מתאמנים חובבים.

ללמוד מהמומחים: טריאתלטים מספרים איך מתמודדים מול עומס פיזי תמידי 

ערן מנגל – בן 60 נשוי ואב לארבעה, פיזיותרפיסט מזה 30 שנה. ממייסדי מדיקס - המרכז לרפואת ספורט הפרטי הגדול בארץ

“כפיזיותרפיסט טיפלתי 22 שנה בקבוצות ספורט על המגרש ובחדר הטיפולים. טיפלתי במגוון מקצועות ספורט; שחיינים, שחקני כדורסל מקצועני, שחקני כדוריד מקצועני שחקני כדורגל ושחקניות כדורסל מקצועני. כיום במדיקס מטפל בספורטאי סבולת רבים; רצי מרתון טריאתלטים ואנשי ברזל. אני בעצמי ספורטאי סבולת; 5 מרתונים ברחבי העולם וגם בארץ, 4 תחרויות איש ברזל, מעל 10 תחרויות חצי איש ברזל ועוד טריאתלונים וחצאי מרתון לרוב. במהלך האימונים לתחרות איש ברזל בקופנהגן החלו כאבי ברכיים בצד הפנימי דו צדדי.

“היה ברור שזה העומס כתוצאה מהאימונים. בהתייעצות עם הדיאטניות במדיקס התחלתי לקחת את התוסףNo.7. כבר לאחר שבוע חל שיפור ניכר בכאבים ולאחר שבוע נוסף הכאבים חלפו לבלי שוב. 

“כשהתחריתי בתחרות איש הברזל בקופנהגן לא סבלתי מכאבי ברכיים, למרות שסבלתי מכאבים אחרים (שרירים) כתוצאה מהמאמץ הגדול. אני ממליץ לחלק ממטופליי No.7 כאשר רלוונטי ועד עתה בהצלחה מרובה”.

אריאל הלר – מאמן ובעלים של קבוצת הטריאתלון MYWAY

“בתור מאמן וספורטאי פעיל אני גומע בשבוע יותר מ-70 ק"מ ריצה ו-300 ק"מ רכיבה על אופני כביש. העומס על המפרקים, הגידים והשרירים שלי הוא עצום. לקראת תחרות אני מעלה עוד יותר את העומס ואז לא פעם מתחילים הכאבים.

“לאחרונה נחשפתי למוצר No.7 מבית סולגאר. התחלתי להשתמש בו ולשמחתי הכאב פחת ולאחר שבוע הפסיק לגמרי. אין לי ספק שאילולי המוצר לא הייתי קובע שיא אישי בתחרות איש הברזל שעשיתי בגרמניה. שיא שקבעתי לפני 9 שנים כשהייתי עוד צעיר”.

התוכן נכתב בשיתוף חברת סולגאר

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה! 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */