יום חמישי, 18.04.2024 שעה 22:35
צביקה שרף

הניצחון של מכבי ת"א - לא קנה מידה לפלייאוף

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הקרב מול ירושלים היה תקוע במועד לא נוח, ספאחיה צדק בספסול של ג'קסון ובולדן, קטש יצטרך להכנס לראש שחקניו הממורמרים

המשחק בין שתי היריבות המושבעות הגיע בזמן לא טוב לשתיהן. מכבי תל אביב אחרי ניצחון גדול באיסטנבול על אנדולו אפס ואחרי משבר שנמשך זמן לא קצר, והפועל ירושלים עם עודד קטש, שנכנס לתפקידו לפני כשבועיים וצריך זמן ארוך יותר כדי להוציא קבוצה ממשבר כמו שהייתה בו האלופה.

מכבי ת”א צריכה להסתגל לכמה עובדות שעליה לקחת אותם בחשבון בליגה. קודם כל – לא לרשום שני זרים, כי מי שלא רושמים תמיד חסר, כמו ארטיום פרחוסקי ודיאנדרה קיין שהיו מגיבורי הניצחון באיסטנבול. דבר נוסף, בליגה הישראלית המאמנים מכירים את מכבי טוב וקטש שמכיר את המועדון הצהוב על בוריו, ניצל זאת ושיחק על החולשות. עבור מכבי, המשחק ביום חמישי נגד חימקי מוסקבה חשוב יותר, אבל אף אחד לא רוצה להפסיד בבית לירושלים ולהיכנס לעוד משבר.

נבן ספאחיה ועודד קטש (נעם מורנו)נבן ספאחיה ועודד קטש (נעם מורנו)

נודה על האמת, זה לא היה משחק גדול. היו פרקים רבים במשחק שראינו החטאות מחרידות, חוסר תיאום במסירות, החלטות רעות בהובלת התקפות מתפרצות במכבי וכך היא סיימה עם 18 איבודי כדור לעומת רק 9 של ירושלים. מייקל רול היה טוב בעיקר במחצית הראשונה ונוריס קול במחצית השנייה, ביחד עם ג’ון דיברתולומאו שמשקיע תמיד כשהוא על המגרש את כל מה שהוא יכול.

גם טיוס משחק היטב כאשר מפעילים אותו בפיק אנד רול. מצד שני, פייר ג’קסון היה הנזק לקבוצה – אדישות, איבודי כדור ומסירות בתזמון גרוע, הגנה רשלנית. קטש החליט בנוסף גם לנצל את החולשה ההגנתית שלו. גם ג’ונה בולדן נראה מבולבל ואדיש וספאחיה, בפיגור דו ספרתי, החליט שג’קסון ובולדן יישבו על הספסל ואז ראינו לפחות רבע הגנתי טוב.

מייקל רול חוגג (איציק בלניצקי)מייקל רול חוגג (איציק בלניצקי)

מצד שני, קטש עם רוטציות רחבות הצליח להוביל במשך שלושה רבעים. טרנס קינזי שחזר והיה דומיננטי בפעם הראשונה העונה, הפתיע מעבר ליכולות ההגנתיות שלו גם ביכולת ההתקפית. יוגב אוחיון רשם משחק טוב ואולי יציאתו בחמש עבירות כשש דקות לסיום, הייתה בעוכריה של ירושלים. קטש לא נותן לג’רום דייסון כרטיס חופשי לעשות מה שהוא רוצה, מצד אחד הגארד לא קיבל את זה בסבר פנים יפות וזה לא מתאים לשחקן מקצועני שצריך לכבד את החלטות המאמן שלו, אבל מצד שני לאורך הרבע הרביעי, כאשר ירושלים איבדה יתרון של עשר נקודות דייסון נשכח. הוא הושאר על הספסל ביחד עם קינזי ואולי הם היו יכולים במידה והיו חוזרים למגרש לעזור להשיג תוצאה אחרת. גם דשון תומאס קיבל טיפול מיוחד מהגנת ירושלים, שהכריחה אותו לכדרר, לקבל החלטות למסירה וזה לא החלק החזק שלו.

פייר ג'קסון מול ג'רום דייסון (איציק בלניצקי)פייר ג'קסון מול ג'רום דייסון (איציק בלניצקי)

ליאור אליהו ויותם הלפרין לא תורמים מספיק. נכון שאפשר לומר שהם לא מקבלים מספיק דקות, אבל הם צריכים להחליף דיסק ולא להיעלב מדקות מועטות, לעבוד קשה ולהראות אכפתיות בכל דקה שהם מקבלים כדי לחזור לעניינים. גם קטש נמצא עכשיו בשלב של למידת הקבוצה ומצד שני צריך ללמוד את הרגישויות שלהם. קטש יצטרך למצוא את הדרך למוח ולראש של שחקניו, כי יש עוד הרבה זמן עד המשחקים המכריעים של העונה.

מנגד, הישראלים של מכבי לא רואים דקות ודווקא יובל זוסמן הוכנס למגרש לזמן קצר כאשר הקבוצה הייתה בפיגור וחוסר ביטחונו וניסיונו בלטו. בסך הכל היה משחק ברמה לא גבוהה וכל קבוצה הולכת הביתה עם הרבה חומר למחשבה. מכבי ת”א כבר ביום חמישי צריכה להגיע מרוכזת נגד חימקי שנמצאת במשבר והפסידה בליגה המקומית לאסטנה. בנוסף, מכבי צריכה את נוריס קול בכושר של היום וגם את רול, אבל ביורוליג הרמה, האגרסיביות, והאיכות גבוהה בהרבה מאשר זו שהציגה נגד ירושלים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים