יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"צריך לראות אם מכבי אכן תחזור לבלומפילד"

שרון תמם, המשנה למנכ"ל במכבי ת"א, בראיון ליום האישה: "היינו רוצים שת"פ עם העירייה מאשר לעבוד במנותק ואז לגשר". וגם: מיכה, גולדהאר והספונסרים

|
שרון תמם.
שרון תמם. "הכדורגל עולם של גברים" (רדאד ג'בארה)

לא הרבה אוהדי כדורגל מכירים את שרון תמם. יתרה מכך, לא מעט מאוהדי מכבי תל אביב לא ממש מכירים את השם של מי שמנהלת בפועל את כל הצד הלא מקצועי בקבוצת הכדורגל הצהובה. תמם, איטלקייה במקור, הגיעה למכבי ת"א לפני שבע שנים כסמנכ"לית שיווק ומסחור, כשבשנה האחרונה הפכה להיות המשנה למנכ”ל המועדון ובעצם מוגדרת כ"מספר 2 במכבי ת"א".

לכבוד יום האישה הבינלאומי שחל היום (חמישי), זאת ההזדמנות להכיר את האישה החזקה ביותר באחד ממועדוני הכדורגל הגדולים ביותר בישראל, בראיון מרתק ומיוחד שהעניקה ל-ONE.

האם מכבי ת"א לא תחזור לשחק בבלומפילד?

שרון, למי שלא מכיר, בואי תספרי לנו קצת על עצמך, על התפקיד שלך במכבי תל אביב, יש הרבה ששמעו את השם, אבל לא יודעים באמת מה את עושה.
"אני נמצאת במכבי כבר שבע שנים, התפקיד כרגע הוא הוא משנה למנכ"ל, שזה אומר שאני אחראית על כל הצד המסחרי והאופרטיבי של המועדון, ובעצם כל מה שקשור למועדון שהוא לא כדורגל. אני מתעסקת בפן המסחרי, משחקים וארגון משחקים, זה תפקיד מאוד רחב".

השנה את עובדת תחת בן מנספורד, מה הוא הביא למכבי ת"א מהתרבות הניהולית ממנה הוא הגיע?
“קודם כל, אני עובדת תחת בן מנספורד, אבל לפני זה עבדתי תחת מרטין ביין ותחת ג'ק אנגלידיס, אז כל אחד הביא את הפן השונה ממדינות שונות. ג'ק בא מאנגליה, מרטין מסקוטלנד ואלו תרבויות מאוד דומות והצד החשוב ביותר שאנחנו צריכים להבין הוא שמועדון כדורגל זה עסק. נכון שזה כדורגל, אבל זה עסק בפני עצמו וחייבים מקצוענות, כל אחד במחלקה שלו ובתחום שלו, אם זה במדיה, אם זה כרטיסים ואם זה כמובן הפן המקצועי בכדורגל”. 

“חשובה המקצוענות, אבל יש מקצוענות נוספת של איך לנהל את התחומים הללו בכדורגל. לצערנו, בישראל אין כל כך הרבה אנשים שיש להם את המומחיות הזאת, יש באנגליה, יש בגרמניה, באיטליה ובספרד ואצלנו זה חסר. האנשים האלו מביאים לנו הרבה ידע ומומחיות איך לנהל מועדון כדורגל מקצועני בעידן המודרני. בן (מנספורד) מביא את זה ממועדונים קטנים באנגליה, למרות שלידס הוא מועדון ענק לעומת מכבי ת"א ומרטין הביא את זה מריינג'רס שזה מועדון גדול, היה לפחות". 

ג'ורדי קרויף ובן מנספורד. "האנשים האלה מביאים לנו הרבה ידע ומומחיות" (נעם מורנו)ג'ורדי קרויף ובן מנספורד. "האנשים האלה מביאים לנו הרבה ידע ומומחיות" (נעם מורנו)

זאת קפיצת המדרגה שמכבי ת"א עשתה בשנים האחרונות? 
"ללא ספק, ההתייחסות היא כעסק וכארגון, אני זוכרת שהגעתי למכבי ת"א כמה חודשים אחרי ג'ק אנגלידיס, גייסו סמנכ"ל כספים, שיווק ומשאבי אנוש וכל מה שדיברו איתי כשהתחלנו היה המטרה של מיץ' לייצר מועדון ברמה האירופית. זה מצד אחד להביא מקצוענות בתחום הכדורגל, אבל לא לשכוח את הצד הארגוני. זה היה בניית עסק וארגון, משם, כשהיינו בצריף בקריית שלום, התקדמנו אל משרדים אחרים עם מספר רב יותר של עובדים ובאמת אני חושבת שפיתחנו את המקצוענות של האנשים”.

“אנחנו הרבה בקשר עם מועדונים בחו"ל, עם ה-ECA שזה הארגון האירופי של מועדוני כדורגל, אני יצאתי לא מזמן לקורס ניהול של מועדוני כדורגל, במשך שנה וחצי מלמדים שם את כל הפנים של הכדורגל, זה השילוב הזה וההבנה שבימינו אי אפשר להתעסק בכדורגל כעסק צדדי ומשפחתי אלא שאם רוצים להרים את הרמה ולהתחרות עם אירופה חייבים להבין שזה עסק וארגון לכל דבר". 

מיץ' גולדהאר. "יש עניינים שגם קשורים לפייר פליי, בעלים לא יכול להשקיע כמה שבא לו" (יניב גונן)מיץ' גולדהאר. "יש עניינים שגם קשורים לפייר פליי, בעלים לא יכול להשקיע כמה שבא לו" (יניב גונן)

היום את הפונקציה הנשית הבכירה במועדון, יש האומרים האישה החזקה במכבי ת"א. איך ההרגשה עם ה’טייטל’ הזה? ובכלל, להיות אישה דומיננטית במערכת גברית?
"אני פחות מתייחסת לנשים וגברים, ללא ספק בהתחלה הייתה תחושה כשהגעתי למקום של גברים. עכשיו יש הרבה מאוד נשים בתפקידי מפתח, אני חושבת שבמכבי מתייחסים יותר למי אתה ומה אתה ולמקצוענות שלך מאשר לאישה וגבר".

הקבוצה הכניסה ממזכרות ותמלוגים כ-7.5 מיליון ש"ח, לאיפה עוד אפשר להגיע? זה סכום גדול מאוד לנתח שוק ישראלי.
"זה חלק ממערך גדול של הכנסות, התחום הזה היה חשוב מאוד למיץ', מאז שהגעתי שמנו דגש על המרצ'נדייז, אין ספק שזה לא פשוט לנהל עסק כזה כי אנחנו במדינה קטנה, מסתכלים על קבוצות גדולות באירופה שבעיר שלהן יש 5-6 חנויות, אנחנו במדינה שלא כל כך יכולה לאפשר לעצמה, אבל יש לזה פוטנציאל גדול. יש הרבה תחומים שבישראל עוד רחוקים ממיצוי הפוטנציאל כמו הדיגיטל שיש לו לאן לגדול”. 

ברק יצחקי חוגג. הייצור העצמי איפשר למכבי להכניס עיצובים נוספים (רדאד ג'בארה)ברק יצחקי חוגג. הייצור העצמי איפשר למכבי להכניס עיצובים נוספים (רדאד ג'בארה)

“אני חושבת שכל השוק הזה והתחום הזה צריך להתפתח עוד כדי לאפשר למועדונים להגיע לממדים גדולים, אבל יש פוטנציאל גדול, הכי גדול זה בתחום השיווק והפרסום. ברוב המדינות באירופה ובאמריקה כל הנושא של שיווק בספורט והשקעה במותגים הגדולים לפרסם את עצמן הוא ענק ובישראל אני עדיין הולכת להיפגש עם חברות שלא מבינות למה הן צריכות להשקיע כסף במכבי ובכדורגל. הם לא מבינים שכל המותגים מחפשים חיבור, מחפשים לרתום את הקהל ואצלנו החיבור הוא לפני שמתחילים בכלל לדבר". 

מנגד, סגרתם לאחרונה את החנות שלכם בדיזינגוף שהייתה החנות הראשונה מחוץ לקריית שלום, למה? לא הייתה רווחית?
"אנחנו עוברים עקומת למידה מאוד גדולה, כשפתחנו את החנות בדיזנגוף זאת הייתה התחלה של כל התחום והייתה התלהבות מאוד גדולה ורצינו דריסת רגל בתל אביב וההבנה שלנו של החזר על ההשקעה והידע שלנו בתחום לא היו מספיק טובים ומפותחים. בסופו של דבר, הגענו למסקנה שהמיקום הספציפי של החנות הוא לא המיקום הטוב ביותר כרגע בשבילנו להיות בו”.

“יש לנו עדיין את החנות בסינמה סיטי בראשון לציון ואת החנות בקריית שלום ואנחנו כל הזמן מחפשים הזדמנויות, אנחנו עושים פופ אפים בחודשים ובמקומות מסוימים. האמת, החנות בדיזנגוף לא הפסידה, אבל אנחנו מבינים שהיום לא להפסיד זה לא מספיק טוב. אנחנו צריכים לייצר רווחים טובים וצריכים לראות אם אנחנו מתנהלים בצורה הטובה ביותר. אם לא, אז החוזה נגמר והגענו למסקנה שאם זה לא הדבר הכי נכון להיות בו לא נחדש חוזה, אלא נחפש את הדבר הבא".

אנחנו צפויים לראות חנות נוספת של מכבי ת"א בתוך העיר תל אביב?
"יש סיכוי טוב".

דור מיכה. בטופ של המכירות (רדאד ג'בארה)דור מיכה. בטופ של המכירות (רדאד ג'בארה)

מיכה החליף את זהבי, מכבי תחזור לבלומפילד?

ערן זהבי הכניס לכם לא מעט כסף, בעוד תחומים מלבד הפן המקצועי. כמה העזיבה שלו פגעה בכם ברמה הזאת? כי הוא היה מספר 1 במכירות מרצ'נדייז.
"בשורה התחתונה, כרגע זה לא פוגע ולא פגע, כי עשינו את ההתאמות שלנו. צריך לזכור שהייתה לנו עונת ליגת אלופות ועוד הרבה דברים שקשורים לתוצאות והצלחות שהביאו להרבה מכירות. ללא ספק, ערן זהבי הכניס הרבה כסף, אבל תמיד יש שחקנים אחרים ושינויים במועדון כדורגל, אנחנו צריכים להבין איך להתנהל בצורה טובה כדי להכניס יותר כסף. מצד אחד, זהבי עזב ומהצד השני עברנו לייצר בעצמנו את הליין, שזה עזר לנו מאוד, אנחנו מברכים על שחקנים אהובים שעוזרים למכירות".

שאלה שכל אוהד רוצה לדעת. היום, מי השחקן שיש לו את הדרישה הגבוהה ביותר לחולצות, מי השחקן שמוכר הכי הרבה?
”יש כמה, אני חושבת שהיום יש סיכוי שדור מיכה נמצא בטופ".

כבר כמה שנים טובות שאין ספונסר ראשי למועדון, למה? זה בגלל הדרישות הגבוהות של מיץ' שלא רוצה לקחת כל אחד? או בגלל עניינים כלכלים?
“אין חסות ראשית, אבל יש מיני חסוית ראשיות כמו HP. הם מוגדרים כראשי וזה שהם לא במרכז החולצה לא אומר שהם לא. היו כמה וכמה פניות, אך זה שילוב של המותג הנכון, בסכום הנכון. לא אסתיר שאם יגיע מותג נכון וטוב שיכול למנף את מכבי כמו שאנחנו נמנף אותו, המועדון יסתפק בסכום שהוא לא בהכרח הסכום של מותג אחר. מצד שני, אנחנו לא נמהר לקחת כל מותג. זה באמת עניין של שילוב של כמה גורמים. צריך שיהיה עסק שמבין את הפוטנציאל ומוכן להשקיע, ועסק שלא יתן לכל מיני שמועות שמדברות על זה שאם מותג מתחבר למועדון ספציפי המכירות ירדו, כי אוהדים אחרים לא יקנו, זאת אגדה אורבנית. אם זה היה המצב אז לא היו מותגים בכל העולם שלוקחים חסויות בסכומים שאנחנו רק יכולים לדמיין”.

עבודות שיפוץ בלומפילד ינואר 2018. מכבי ת"א תחזור לשם? (רדאד ג'בארה)עבודות שיפוץ בלומפילד ינואר 2018. מכבי ת"א תחזור לשם? (רדאד ג'בארה)

“צריך הבנה, אנשי שיווק ובעלים שיבינו את התחום הזה, לנו יש קאדר של ספונסרים שהולכים איתנו דרך ארוכה, זה מראה שאנחנו נותנים את התמורה. גם החסויות שלנו שונות מחסויות אחרות, אנחנו מאוד מבינים מה אנחנו צריכים לתת להם, אנחנו עובדים קשה ונשמח שיהיה לנו ספונסר ראשי. חסות ראשית – מדובר בכמה מיליונים, אבל אלו לא סכומים שמותגים גדולים לא משקיעים בקמפיינים טלוויזיוניים. החשיפה שמכבי ת"א נותנת מוערכת במאות מיליונים ובדקנו את זה, מדובר על להיות חלק מכל כתבה, בכל משחק, בכל אירוע ובכל מקום. הסכומים שאנחנו מבקשים לעומת סכומים שמבקשים בחו"ל על אותה חשיפה הם מינוריים".

עזבתם את אצטדיון בלומפילד לטובת נתניה, הרבה מהאוהדים מתלוננים, זה פגע בכם ברמה המסחרית או להפך?
"מועדון כדורגל תלוי בלא מעט גורמים. היינו בבלומפילד, הבית, פתאום הייתה דרישה לעזוב את הבית ויש החלטות שלא קשורות למועדון. ההתאחדות, המנהלת, רכבת ישראל, אנחנו בעסק שבשונה מעסקים אחרים מאוד תלוי בגורמים אחרים. ללא ספק בלומפילד הוא בית למכבי והאוהדים התייחסו לבלומפילד בצורה אחרת משהם מתייחסים לנתניה. לשמחתנו, הצלחנו לשמור על רמת המנויים. באופן כללי אני חושבת שהמעבר לא עשה טוב למכבי ת"א. זה לא סוד, לא רק בגלל שיותר או פחות אנשים מגיעים למשחקים, זה פגע קצת בתחושה של האוהדים סביב מכבי והתחושה יוצרת את החיבור, מדובר באמוציות ולכן זה לא עשה לנו הכי טוב. עשינו ואנחנו עושים את הכל כדי לתת לאוהדים תחושת בית בנתניה, אם זה באמצעות שמירת קשר עם הרכבת וגורמים אחרים, להיות בקשר עם העירייה וכל הגורמים על מנת שדרכי ההגעה יהיו טובות יותר, חוויית המשחק שאנחנו מנסים לתת".

שרון תמם. קוראת לעירייה לשתף פעולה עם מכבי ת"א בהרמוניה (רדאד ג'בארה)שרון תמם. קוראת לעירייה לשתף פעולה עם מכבי ת"א בהרמוניה (רדאד ג'בארה)

האם בלומפילד המחודש אמור לעזור לכם ולשנות משהו בהסתכלות השיווקית שלכם? 
"בלומפילד החדש אכן הולך להיות משהו אחר לחלוטין, קודם כל צריך לראות שמכבי תל אביב תחזור לבלומפילד החדש. זה הדבר הראשון שצריך לקרות וצריך לגרום שהקונסטלציה תגרום למכבי ת"א לחזור לבלומפילד, אבל אין ספק שמכבי ת"א צריכה בית וצריכה בית גדול, אצטדיון בסדר גודל של נתניה לא מספיק גדול למכבי ת"א. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לדאוג שבמוקדם או במאוחר יותר למכבי יהיה בית עם קיבולת מתאימה ורמה של מתקן שתתאים". 

אמרת שלא בטוח שתחזרו לבלומפילד, מה צריך לקרות כדי שמכבי ת"א כן תחזור? 
"שמכבי ת"א ועיריית תל אביב יעבדו בצורה נכונה על מנת להגיע לסיטואציה שמכבי תוכל למצוא בית בבלומפילד בתנאים שטובים למועדון. תנאים מסחריים, לא רק, הרבה קשור לכל מה שמסביב לאצטדיון, לאוהדים, להגעת האוהדים, לחלוקת אצטדיון. בסוף הדבר הכי חשוב שצריך להבין הוא שאנחנו הקבוצה הגדולה בתל אביב, מועדון כדורגל בסדר גודל שלנו – אני אגיד את מה שמיץ' אמר בעבר - אנחנו מביאים הרבה לעיר תל אביב והיינו רוצים לשתף פעולה עם העירייה בצורה כזאת של לעבוד ביחד כדי למנף אחד את השני, מאשר לעבוד במנותק ולגשר על הפערים". 

אוהדי מכבי ת"א. מנסים לדאוג להנהתם כמה שיותר (נעם מורנו)אוהדי מכבי ת"א. מנסים לדאוג להנהתם כמה שיותר (נעם מורנו)

אני חושבת שאנחנו שומעים מאז שמיץ' הגיע למועדון על בניית אצטדיון, היו התקדמויות, איפה זה עומד? בשנים הקרובות משהו ייסגר? 
”שאלת מיליון הדולר, זה מאוד קשה. הביורוקרטיה והחלוקה של האדמה במדינה היא חלוקה קשה. היינו בהרבה מאוד עיריות ומועצות אזוריות שרצו אותנו אבל אחרי זה אמרו לנו יש אזור תלכו ותבדקו למי זה שייך, וצריך לעשות עבודה ארוכה כדי למצוא את ההזדמנות לבנות את זה בקונסטלציה שמיץ' ירצה. אנחנו מנסים לקדם את זה ועובדים על זה. יש כמה אזורים על הפרק אבל אני מאוד מקווה שנגיע למצב של היתכנות פיננסית ממשית ואנחנו עוד לא שם. המכשול המרכזי זה להבין את ההיתכנות של בניית האצטדיון בכלל. כי מדברים על אדמות שאולי יתפנו בעתיד ולא ידוע אם ומתי. רוצה להגיד שכן אבל לא יודעת להגיד אם זה יקרה".

אתם בונים את המועדון מבחינה שיווקית במחשבה מה יקרה ביום של אחרי מיץ’ גולדהאר?
"אני רוצה לחדש משהו, המועדון מכניס הרבה כסף, יחסית. לא הרבה מאוד. אנחנו רחוקים מלהיות במצב של לנהל מועדון מההכנסות שאנחנו עושים, אבל זה לא עניין של מיץ' או לא. יש חוקים של פייר פליי, התקשורת לא מספיק מבינה או מדברת על זה. בעלים יכולים להכניס כמות מסוימת ומעבר לזה, זה בידי אנשי המחלקה המסחרית. בסופו של דבר בעלים כמה שהוא ירצה אם המועדון לא מכניס סכום מסוים הוא לא יכול להשקיע יותר ממה שאופ"א מאפשרת. אנחנו עושים את המקסימום, אנחנו ללא ספק לא רוצים ולא חושבים על תקופה שמיץ' גולדהאר לא יהיה, אבל אנחנו משקיעים את כל המאמצים להיות יעלים כמה שניתן ולמקסם את ההכנסות. ההכנסות לא באות לבד, הם באות מזה שיש אנשים שמשקיעים זמן ועבודה כדי לגרום לזה שיהיה מה לקנות".

אצטדיון נתניה. "עובדתית, לא עשה טוב למכבי ת"א" (נעם מורנו)אצטדיון נתניה. "עובדתית, לא עשה טוב למכבי ת"א" (נעם מורנו)

“חברה צריכה להבין שהמכירות לא ירדו אם תתחבר למועדון מסוים”

בקיץ האחרון עברתם לייצר בקו יצור אישי בסין, מצד אחד יש לכם שליטה מצד שני אין סמל שמזוהה עם מכבי, אין חברה שנותנת חסות. זה פוגע בכם? למה הלכתם למהלך הזה?
"למה הלכנו לזה? עם הזמן הפכנו להיות מקצועניים ומתוחכמים ואנחנו מבינים מה פוטנציאל ההכנסות שלנו אל מול איפה רמת ההוצאות צריכה להיות. האסטרטגיה וההתנהלות של החברות הגדולות בישראל וגם בעולם השתנתה, הן שמות הרבה מאוד דגש על שחקנים גדולים ומועדונים גדולים אבל על מועדונים גדולים במדינות קטנות הם לא מתייחסים, מבחינת עלות-תועלת פחות שווה להם וכדאי להם. אנחנו ראינו שעם ההתנהלות שלנו לפני שנתיים לא הצלחנו לגשר על הפערים האלו. זה עניין של סחורה, עיצוב, פרטים קטנים שיהיו בעיצוב ועסקה שהיא פרסומית”. 

“צריך להגיע למצב שהחברה שממול רוצה לתת גם וגם ולא הגענו לזה, היו הצעות כי מכבי היא עדיין מכבי, אבל כשעשינו את החישובים שלנו, הגענו למסקנה ששווה לנו יותר לייצר לבד ונוצרה סיטואציה שהיה לנו צוות שיכול היה להתמודד עם זה. אנחנו לא אומרים שזה לנצח, אנחנו מדברים כל הזמן עם כל המותגים, אדידס זה מותג מדהים והיה כיף לעבוד איתם אבל כל עוד לא תיווצר סיטואציה טובה יותר מהמצב הנוכחי שהוא מאפשר לנו חופש פעולה ורמת מוצר טובה, אנחנו נישאר בליין הפרטי. בשנה הבאה בטוח נישאר במצב הזה, אחרי זה אנחנו עוד לא יודעים, יש שיחות".

חנות המועדון של מכבי ת"א (שחר גרוס)חנות המועדון של מכבי ת"א (שחר גרוס)

מנהלת הליגה לא הביאה ספונסר ראשי לליגה, מה את חושבת על זה?
"לצערי עדיין התחום הזה לא מספיק מפותח בישראל, צריך לעשות עבודת כפיים של הרבה גורמים, מלעבוד עם גופי התקשורת, ועידת שיווק בספורט שבסוף לא יצאה לפעול. צריך לעשות הרבה כדי שאנשים יבנו שזה שווה. המנהלת אולי מקדמת את זמנה בזה. יש נכסים שמתאים למכור במרוכז וזה באמת מדהים שהגופים לא מבינים את המשמעות והשווי של הדבר הזה". 

למה את חושבת שאין מספיק נשים בעולם הכדורגל? יש אותך, את אלונה, כמה דוברות וזהו. 
"עולם של גברים, אפילו אם אני מסתכלת על מכבי, הנתונים שלנו מבחינת קהל זה 70 לעומת 30, אולי זה עולם שיש בו יותר גברים אבל זה לא עולם של גברים, אני מסתכלת על מה שקורה בחו"ל, אני באה מאיטליה ויש לי חברות שהן אוהדות שרופות של רומא, ישראל עדיין צריכה לעבור כמה רמות. מדינת ישראל מצליחה לגדול ולהתפתח בצורה משמעותית. בשנתיים האחרונות עם זה שאלונה נכנסה והרימה את ב"ש, יש יותר קבוצות שמתנהלות בצורה יותר מקצוענית, וזה שיש מנהלת – כל זה אמור עם הזמן לייצר מצב שכל התחום הזה יעלה מבחינת כל התדמית ואז אנחנו נראה יותר נשים. כרגע זה עדיין מנוהל בהרבה מאוד מובנים כעסק משפחתי, חוגים לכדורגל עדיין בעיקר לבנים אבל דברים משתנים. העתיד יהיה יותר ורוד". 

את אוהבת כדורגל? 
"אני לא חושבת שיש איטלקי שלא אוהב, אני לא שרופת כדורגל אבל התחום הזה הוא תחום מרתק ששואב אותך ויש בו המון תשוקה". 

יצא לך לראות כדורגל לפני שהגעת למכבי?
"הייתי במשחק של רומא כשהייתי בת שש, מה שאני זוכרת שהיה קר מאוד ואבא שלי נתן לי קפה בורגיטי שזה קפה עם ליקר כי קפאנו מקור. זה מה שאני זוכרת, אז לפני מכבי זה הזיכרון שלי". 

שחקני רומא חוגגים. שם הכל החל עבור תמם (רויטרס)שחקני רומא חוגגים. שם הכל החל עבור תמם (רויטרס)

את חושבת שמבחינת ציפיות בגלל שאת אישה דורשים ממך יותר?
"עוד לא מצאתי מישהו שדורש ממני יותר ממה שאני דורשת מעצמי, אולי לצערי, היה לי את המזל שבמכבי היו לי מנהלים שהסתכלו מקצועית והסתכלו עניינית ולא חשבו היא אישה או הוא גבר, אני רוצה לקוות שהדבר הזה חלף מהעולם. יכול להיות שמסביב יש אנשים שמסתכלים חושבים שזה מוזר ומה פתאום אבל אני רוצה לקוות שהוכחתי שאני עושה מספיק".

מה המסר שלך לנשים שרוצות לפלס את הדרך לצמרת?
"אני חושבת שהמסר מבחינתי וזה מה שאני מנסה להעביר לצוות שלי במכבי זה לא לקבל לא כתשובה. אצלי 'לא' לא קיים. אם אומרים לך לא אתה מוצא את הדרך שיגידו לך כן, ובסוף בסוף אם אתה מתמיד ומשקיע, אין ספק שאין קיצורי דרך, אתה יכול להגיע לצמרת". 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */