יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

טירוף בנתניה: אין יותר מאושרים מאיתנו בעולם

חגיגות גדולות בעקבות ה-1:2 על חיפה וההעפלה לפלייאוף העליון. מחמאות למלדה על הבכורה: "העביר מסר". עמוס על התקרית: "אני וברנקו לא ממש שפויים"

|
שחקני נתניה חוגגים בחיפה (עמית מצפה)
שחקני נתניה חוגגים בחיפה (עמית מצפה)

מכבי נתניה בפלייאוף העליון של ליגת העל. למעלה משנה וחצי לאחר שעברו פירוק והתחילו את העונה שעברה עם מינוס תשע נקודות בליגה הלאומית, היהלומים המשיכו את התנופה והבטיחו מקום בין שש הגדולות של הכדורגל הישראלי בהישג נפלא מבחינתם. מהפך מרשים ו-1:2 על מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר חתמו את ההישג ושלחו את סלובודאן דראפיץ', שי ברדה ושחקניהם לחגיגות בכרמל.

על אף שלא הצליחה להבטיח את הניצחון מוקדם יותר, למרות מספר הזדמנויות טובות במחצית השנייה, נתניה נראתה טוב ושלטה מול הירוקים. חזרתם של עלי מוחמד ודיא סבע ל-11 עשתה את שלה, בעוד מלבדם בקבוצה החמיאו גם לכובשי השערים ערן לוי ו-ויקי כחלון, שכבש שער בכורה בליגת העל והשווה בחיפה.

ברדה: לא האמנו שנגיע למקום הזה

"זה ניצחון ענק שלנו, אין יותר מאושרים מאיתנו בעולם", חגגו בקבוצה, כאשר הוחלט על ערב גיבוש כדי לחגוג את ההישג, במקום חגיגה ספונטנית. "נתנו את הפוש האחרון ועכשיו אנחנו מכוונים ליותר גבוה בפלייאוף העליון, עם האוכל בא התיאבון".

לאחר המשחק, ל-ONE נודע כי העניין בסבע גובר מעבר לים, בארצות הברית, שם שני מועדונים מה-MLS הוזכרו כמועמדים לצרפו בחלון ההעברות שפתוח בארה"ב עד ה-1 במאי, בחודשיים הקרובים. כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, מלך שערי ליגת העל (17) הוצע למינסוטה יונייטד, במהלך שהתבשל בשבועיים האחרונים בשיתוף פעולה של מספר סוכנים מישראל ומארה"ב. במקביל, בנתניה מחכים לפסק הדין בבוררות בינה לבין בית”ר נס טוברוק בנוגע למחירו של סבע, שיוכל להימכר רק לאחר ההחלטה של הבורר עורך הדין תגר עמיאל.

דיא סבע מול עומרי בן הרוש. מבוקש בארה"ב (עמית מצפה)דיא סבע מול עומרי בן הרוש. מבוקש בארה"ב (עמית מצפה)

בנוסף, בנתניה שפעו מחמאות ליונס מלדה, שפתח בהתקפה ונראה מעולה במשך 72 דקות ובישל לוויקי כחלון את שער השוויון לאחר מהלך אישי פשוט מבריק. מלדה, שהוצא מהסגל של קבוצת הנוער למחזור הנוכחי, תורגל לסירוגין בהרכב בסוף השבוע האחרון, אולם לצדם של דידייה קוגבניה, שנחשב לבאנקר בתקופה האחרונה ב-11, אלחסן קייטה ולאנדרו ריביירו. לא רבים במועדו האמינו כי דראפיץ' וברדה אכן יתנו את הקרדיט לבחור הצעיר והמוכשר בן ה-19, למרות שהוא תורגל והיה בתמונת ההרכב, אולם הם הפתיעו את כולם ולא חששו מהסיכון.

"נולד שחקן במכבי נתניה", קבעו בנחרצות ובגאווה תוך כדי המשחק בעיר היהלומים. בנתניה סיפרו כי מלדה, שערך הופעת בכורה בבוגרים, ועוד בהרכב הפותח, הובא לנתניה בגיל נערים א' כאשר שיחק לפני כן בהפועל חיפה והחל לשחק כדורגל במכבי צור שלום.

"הוא מתאמן אצלנו חודש וחצי, אני חושב שבכדורגל לא צריך להרכיב שחקנים לפי תעודת זהות", אמר ברדה על מלדה. "אצל מאמנים יש לפעמים רגעים שהם מרגישים שהשחקנים מעבירים מסר וביום שישי הוא העביר לנו מסר. הוא נתן באימון המסכם שלוש דקות פשוט חלומיות והחלטנו שאנחנו רוצים ללכת איתו, שמחים מאוד שזה הצליח. יש לו עוד הרבה מאוד מה לשפר, אבל לחלוטין היה לו סיפתח טוב".

סלובודאן דראפיץ' (עמית מצפה)סלובודאן דראפיץ' (עמית מצפה)

בנושא אחר, גם מסע ההתרמות בנתניה נמשך, כאשר המועדון נרתם להצלת קמע המועדון דוד ג'ורג'י שסובל מהמחלה הארורה, ושחקני הקבוצה עלו למשחק אתמול עם חולצות תמיכה בו. מכבי נתניה תורמת שתי חולצות משחק מקוריות של ערן לוי ודיא סבע במכירה פומבית לאוהדי הקבוצה שכל הכנסותיה ייתרמו למען ג'ורג'י. את ההצעות ניתן להגיש עד היום, כאשר עד עתה התקבלו הצעות בגובה של כ-1,800 שקלים.

"אנחנו רוצים להקדיש את הניצחון שלנו לג'ורג'י, הבטחנו לו שנעשה הכל להשיג ניצחון", הוסיף ברדה. "התחושה היא עילאית, אנחנו מאושרים. לפני שנה וחצי הגענו לכאן עם מינוס תשע נקודות ולא האמנו לעשות את זה, זה הישג מאוד מרשים, שאפו ענק לשחקנים, הם עובדים בצורה יוצאת מגדר הרגיל. זו הייתה מכבי נתניה של כל העונה, מול הפועל חיפה היא לא הביאה את עצמה כי המאמנים טעו”.

"אנחנו נגדיר מטרות חדשות. נעשה הכל להגיע לעוד פיק, רוצים את המקום הרביעי. תשעה שחקנים ששיחקו עלו איתנו מהליגה הלאומית עם מינוס תשע נקודות שזה משהו מטורף, והם מפתיעים אותנו כל פעם מחדש, איתם השמיים הם הגבול. אנחנו הולכים איתם עד הסוף".

"לא קרה שום דבר, אני וברנקו שני אנשים לא ממש שפויים, הכל בסדר", הגיב דני עמוס לתקרית עם ברנקו ורגוץ', זאת לאחר שהבלם לא אפשר לשוער לקלוט כדור בסמוך לירידה למחצית. בנתניה סיפרו כי עם ירידתם לחדר ההלבשה השניים התחבקו וסגרו את העניין ביניהם, כשהיה ברור כי מדובר אך ורק בפעולה שנבעה כתוצאה מלהט המשחק.

דני עמוס וברנקו ורגוץ' מתעמתים (עמית מצפה)דני עמוס וברנקו ורגוץ' מתעמתים (עמית מצפה)

"אין מה להתעסק במה שהיה בשבוע שעבר, עברנו הלאה", הוסיף השוער בנוגע לתקופה האחרונה ההפכפכה שלו. "גם אם אני טוב בשער יש את המאמנים שיתנו לי חיזוקים ואם צריך שיתנו לי בראש אז גם יתנו לי בראש. נבחרת? שואלים אותי כבר 6-7 שנים ואני תמיד עונה את אותה התשובה - אם יקראו לי אני שם. הנבחרת תמיד מעל הכל, אשב על הספסל ואם צריך אשב בבית ואעודד את הנבחרת".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */