יום שלישי, 16.04.2024 שעה 08:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128 מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הגיעה הביתה: 1:2 חשוב לרעננה על מ.ס אשדוד

האדומים התרחקו מהקו האדום עם ניצחון בית ראשון העונה בליגה, הודות לצמד של אבוחצירה (25 ו-74). מושל איזן זמנית (70) לאורחת שנותרה באזור המסוכן

|
שחקני רעננה חוגגים עם אבוחצירה (שחר גרוס)
שחקני רעננה חוגגים עם אבוחצירה (שחר גרוס)

זה לקח לא פחות מ-24 מחזורים, אבל הערב (שבת) השיגה הפועל רעננה בשעה טובה את ניצחון הבית הראשון שלה העונה בליגת העל, כשגברה 1:2 על מ.ס אשדוד באצטדיון בנתניה. בזכות שלוש הנקודות היקרות, הצליחו החניכים של מנחם קורצקי להתרחק מעט מהאזור המסוכן וסיפקו לעצמם לא מעט אוויר לנשימה, רגע לפני המפגש מול אותה אשדוד בגומלין רבע גמר גביע המדינה ביום שלישי.

בצד השני, השחקנים של עמיר תורג’מן נשארו עם ניצחון אחד בחמשת משחקיהם האחרונים בכל המסגרות, ונותרו עם 20 נקודות בלבד במקום ה-12, מקום אחד בלבד מעל זה המוליך לליגה הלאומית בתום העונה. כאמור, החבורה מעיר הנמל תקבל את ההזדמנות לגמול ליריבה מהשרון במהלך השבוע בגביע.

אבוחצירה חוגג עם מאיוקה (שחר גרוס)אבוחצירה חוגג עם מאיוקה (שחר גרוס)

המשחק עצמו נפתח בשליטה מסוימת של האורחת, אך המצב הראשון במשחק נפל דווקא ליד השער של יואב ג’ראפי, כששמעון אבוחצירה לא התקשה להכניע את השוער הצעיר מתוך הרחבה ולתת למנחם קורצקי יתרון ראשון במשחק בדקה ה-25. הדרומיים המשיכו לשלוט אבל לא ייצרו מצבים מסוכנים, עד הדקה ה-70, בה מצא המחליף בנצי מושל את השוויון לא ייחל תורג’מן. האשדודים ניסו להמשיך את המומנטום במטרה להשלים את המהפך, אך לאבוחצירה היו תוכניות אחרות והוא השלים צמד גדול בדקה ה-74, כדי לתת לאוהדים האדומים ניצחון ליגה ראשון העונה בבית. 

קורצקי: “ניצחון חשוב מאוד”, תורג’מן: “חייבים להביא יותר כי זה המאני טיים”

מאמן רעננה מנחם קורצקי, שלא הסתיר את שמחתו מניצחון הבכורה בבית, אמר בסיום: ״זה ניצחון חשוב נגד קבוצה מצוינת ומאומנת וזה יותר מעניין אותי מזה שמדובר בניצחון ביתי. זה ניצחון שני ברציפות וזה חשוב מאוד, במיוחד בשלבים האלה. אני גאה מאוד בשחקנים שידעו לעמוד ולעצור את אשדוד למרות שלא היה לנו משחק טוב. אשר אלון מאוד אוהב את הקבוצה ורוצה שהיא תצליח, דווקא ברגעים הקשים יותר אשר היה ותמך ונתן את כל מה שצריך ואנחנו מעריכים את זה ומקווים לגמול לו בעוד ניצחונות. אנחנו חושבים רק על לברוח מהתחתית ולהגיע לפלייאוף עם מרווח ביטחון גדול, זה יאפשר לנו להציג כדורגל הרבה יותר טוב והתקפי”.

קורצקי: נצחון חשוב מול קבוצה טובה

משחק הגביע מול אותה אשדוד: “אנחנו לא נבוא לשחק על תוצאה בגביע, כי מי שמשחק על תוצאה בסופו של דבר לא משיג אותה. ננסה לא לספוג ונגיע במטרה לנצח את המשחק ולעלות לחצי הגמר”.

העצבים על עמנואל מאיוקה והסיפוק משמעון אבוחצירה: “זה קורה, אני לא שופט אותו על ההחמצה ובאמת שבעטתי בבקבוק ברגע של עצבים. אני חושב שעוד לפני ינואר קיבלתי החלטה להחזיר את שמעון אבוחצירה לעמדה המקורית שלו כחלוץ, עשינו לשמעון עוול בזה שנתנו לו לשחק בכנף השמאלית, הוא נתן הכל אבל לא הצליח להביא את המספרים שהוא רגיל לתת וקיבלנו החלטה ללכת עם שמעון ולתת לו להיות החלוץ המוביל והמרכזי של רעננה ואני שמח שהוא מחזיר לנו על ההחלטה הזו ובטוח שיש לו עוד הרבה מה לתת להפועל רעננה״.

מנחם קורצקי (שחר גרוס)מנחם קורצקי (שחר גרוס)

“רצינו יותר מדי מהר להבקיע את השני אחרי השוויון אבל הם הכריעו את המשחק בהתקפה מתפרצת, זה מאכזב מאוד”, אמר בסיום המאמן המנוצח עמיר תורג’מן שהתייחס גם להשפעה של ההפסד לקראת משחק הגביע: “קשה לדעת איך המשחק הזה ישפיע על הגביע אבל אנחנו נגיע דרוכים במטרה להעפיל לחצי הגמר”.

ההגנה החלשה של קבוצתו: “אנחנו עושים הכל כדי לייצב את ההגנה ובתקופה מסוימת זה גם עבד, הפעם לצערי פחות. בכל מקרה, אנחנו חייבים להביא יותר גם בהגנה וגם בהתקפה כי זה ‘המאני טיים’ של העונה”.

המשחקים הבאים מול מכבי ת”א והפועל חיפה: “אנחנו ממשיכים קדימה למרות האכזבה כי זה כדורגל וצריך לדעת להמשיך על מנת שנגיע מוכנים למשחקים עם הפועל חיפה ומכבי ת”א בשני המחזורים הבאים”.

עמיר תורג'מן (שחר גרוס)עמיר תורג'מן (שחר גרוס)

מחצית ראשונה

השופט עידן לייבה הוציא את ההתמודדות בנתניה לדרכה לעיני 800 צופים.

שחקני אשדוד ורעננה לפני שריקת הפתיחה (שחר גרוס)שחקני אשדוד ורעננה לפני שריקת הפתיחה (שחר גרוס)

דקה 20: משחק מאוזן על הדשא בשרון עם שליטה שנוטה מעט לצד האשדודי. למרות זאת, מצבים מסוכנים ליד השערים בשני צידי המגרש טרם נרשמו.

קרודיירו לוחץ והבה (שחר גרוס)קרודיירו לוחץ והבה (שחר גרוס)

דקה 25, רעננה עלתה ל-0:1: דווקא לאחר שהאורחת החלה להשתלט על המתרחש, המקומיים יצאו להתקפה בסיומה מצא כארם ארשיד את שמעון אבוחצירה בעזרת מסירה שביטלה את קו ההגנה הלבן, ואפשרה לחלוץ לכבוש בקלילות ממצב של אחד על אחד מול יואב ג’ראפי.

שחקני רעננה חוגגים עם אבוחצירה (שחר גרוס)שחקני רעננה חוגגים עם אבוחצירה (שחר גרוס)

דקה 45+2: רגע לפני הירידה להפסקה, האורחת רשמה איום ראשון למסגרת. כדור חופשי מטווח של כ-40 מטר מהשער הוסט לכיוונו של דן ביטון שהתקדם כ-15 מטר ובעט חזק ברגל ימין, אך ראה את גיירמו ויסקארה הודף טוב ושומר את היתרון אצל המקומיים עם השריקה למחצית.

כארם ארשיד שומר על דן ביטון (שחר גרוס)כארם ארשיד שומר על דן ביטון (שחר גרוס)

מחצית שנייה

דקה 55: האורחת ממשיכה לשלוט בכדור אבל יחד עם זאת מציגה משחק התקפה אנמי וחסר מחץ ומתקשה לייצר מצבים מסוכנים ליד השער של גיירמו ויסקארה.

ויסקארה מקדים את קרודיירו לכדור גובה (שחר גרוס)ויסקארה מקדים את קרודיירו לכדור גובה (שחר גרוס)

דקה 70, אשדוד איזנה ל-1:1: תורג’מן שהימר עם חילוף התקפי במסגרתו שלח אל הדשא את אור אינברום ובנצי מושל קיבל את התמורה 9 דקות לאחר מכן. דן ביטון, הפעיל בשחקני האורחת הרים כדור מדוד לרחבה ומושל שניצב עם גבו אל השער נגח מצוין לפינה הימנית ולא הותיר סיכוי לויסקארה.

בנצי מושל חוגג (שחר גרוס)בנצי מושל חוגג (שחר גרוס)

דקה 74, רעננה עלתה ל-1:2: 4 דקות בלבד היה צריך אבוחצירה כדי להחזיר את היתרון לצד האדום. החלוץ השתלט על כדור בסמוך לקו ה-16 ולמרות שהיה עם גבו אל השער, הצליח לבעוט תוך כדי סיבוב ומצא את הפינה הימנית של ג’ראפי שנותר חסר אונים אל מול הבעיטה החדה. שער של חלוץ רחבה גדול.

שחקני רעננה חוגגים עם אבוחצירה את הצמד (שחר גרוס)שחקני רעננה חוגגים עם אבוחצירה את הצמד (שחר גרוס)

דקה 81: הדרומיים היו קרובים לשוויון שני במשחק. וובה בראון ניסה את כוחו מכ-20 מטר ושלח בעיטה ששרקה ליד הקורה השמאלית של ויסקארה בדרכה החוצה.

דן ביטון בין שמעון אבוחצירה וכארם ארשיד (שחר גרוס)דן ביטון בין שמעון אבוחצירה וכארם ארשיד (שחר גרוס)

דקה 91: החמצת ענק לאשדוד. דור ג’אן קיבל את הכדור בתוך הרחבה ועשה הכל נכון כשזרק שני שחקנים בהטעיה נהדרת, אך הבעיטה ששלח לפינה הרחוקה עם החלק החיצוני של הנעל, חלפה סנטימטרים ספורים מהקורה הימנית של ויסקארה.

שחקני מ.ס אשדוד תופסים את הראש לאחר ההחמצה של ג'אן (שחר גרוס)שחקני מ.ס אשדוד תופסים את הראש לאחר ההחמצה של ג'אן (שחר גרוס)

הפועל רעננה: גיירמו ויסקארה, עדי נמני, בן והבה, עידו לוי, מוחמד עלי קמארה, עמנואל אמבולה, בן בנימין, נמניה ניקוליץ׳, כארם ארשיד (מוחמד כליבאת, 67), רועי זיקרי (אור דסה, 52) ושמעון אבוחצירה (עמנואל מאיוקה, 90).

מ.ס. אשדוד: יואב ג'רפי, יצחק אספה (בנצי מושל, 61), איגור פיליפנקה, ויקטור גנב, קרלו ברוצ'יץ', וובה בראון, יובל יעקובוביץ' (אור אינברום, 61), דן ביטון, בלסינג אלקה (דין דוד, 82), דור ג'אן ומאוריסיו קרודיירו.

אסור לפספס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
נגןדקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם
דקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */