יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:46
צביקה שרף

יותר מדי שחקנים במכבי ת"א לא מחוברים

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מרבית השחקנים של ספאחיה מפגינים אדישות, חוסר עניין ולא מבצעים את ההוראות של הקרואטי. התזמון של מינוי קטש בעייתי

מכבי תל אביב הפסידה הערב (חמישי) פעם נוספת בספרד, כשהחוגגת התורנית הייתה מלאגה. זה היה משחק חשוב מאוד עבור הצהובים, שלא תפקדו כלל למרות שידעו מה מונח על הכף. בשבועות האחרונים אנחנו רואים ירידה ביכולת של השחקנים בצהוב והקבוצה לא מתפקדת כמו בתחילת העונה. 

השבוע קראתי שבמועדון מרוצים ומעודדים מהניצחון על אשדוד, נו באמת? אחד הדברים שהקבוצה צריכה לעשות זה להביט במראה ולהבין מה קורה, כי נכון לעכשיו היא לא מתפקדת ויותר מדי שחקנים לא נמצאים בכושר, לא מחוברים לקבוצה ומראים, בניגוד לתחילת העונה, אדישות, חוסר עניין וחוסר קשר עם הספסל, שמתאפיין באי ביצוע הוראות של המאמן.

נבן ספאחיה (שחר גרוס)נבן ספאחיה (שחר גרוס)

נתחיל בהגנה. מכבי משחקת הגנה חלשה ולא טובה ונראה לפעמים שכל קבוצה יכולה לקלוע נגדה מתי שהיא רק רוצה. המאמן הספרדי חואן פלאסה מנהל את המשחק עם רוטציה רחבה וקבועה וגם כשהיו הרכבים על המגרש שעל הנייר לא יכולים לקלוע סל, ומכבי עם הגנה רכה נכנעה להם. ספאחיה אומר שצריך לעבוד באימונים על שיפור ההגנה, אך לא נראה שזה קורה ובעוד שהוא רק זועם על הספסל, שום דבר לא זז.

במשחקי החוץ כשאין דחיפה מצד הקהל, הצהובים לא מתלהבים ולוחצים בהגנה, ואז כמות הסלים מהתקפות מתפרצות היא נמוכה. זאת הסיבה העיקרית ל-69 נקודות בלבד שסיפקו השחקנים של ספאחיה, נגד קבוצה מהמקום ה-10, שככל הנראה לא תהיה בפלייאוף, אבל ניצחה את מכבי פעמיים.

בשני הרבעים האחרונים השחקנים בצהוב קלעו רק 14 נקודות בכל 10 דקות, וכך אי אפשר לנצח. מכבי לא הצליחה לשמור כראוי על נמניה נדוביץ’ וריי מקולום, למרות שאלו שיחקו מעט דקות ונראה שלא הייתה שום תכנית להתמודד איתם, על אף העובדה שידעו כי הם הכוכבים של הקבוצה בירוק. כאשר אתה מאפשר ליריבה לקלוע ב-40 אחוז מהשלוש עם 8 מ-20 ניסיונות ומהצד השני אתה קולע באחוז גרוע עם 4 שלשות מ-20 בלבד, אז לא צריך להסביר מדוע ירדת מנוצח. 

אלברטו דיאס מול ג'ונה בולדן (EUROLEAGUE) אלברטו דיאס מול ג'ונה בולדן (EUROLEAGUE)

יותר מדי שחקנים לא בכושר התקפי ועל הנרפות בהגנה כבר דיברתי. ישנם שני שחקנים שהיו כוכבי הקבוצה והובילו אותה למספר ניצחונות יפים. אני מתכוון לפייר ג’קסון ונוריס קול. האחרון איבד את החיוניות שלו והוא וספאחיה ככל הנראה לא משדרים על אותו גל, כאשר שחקן מיאמי לשעבר עדיין לא הפנים את תפקידו. ג’קסון לעומת זאת, שהוא ללא ספק כוכב הקבוצה, נראה לאחרונה לא באותה חדות ולא מצליח לספק תפוקה נאותה. על אף שכולם חיכו להתעוררות שלו ברבע הרביעי, גם אז הוא נותר בגדר נעדר וסיים את המשחק עם 0 מ-5 לשלוש. בנוסף, הרכז שוב ספג עבירה טכנית ומישהו צריך לקחת אותו בידיים ולהחזירו למציאות, בה ההגנות מתרכזות בו ולכן הוא צריך להוריד את מינון התלונות והתקריות עם השופטים.

מי שיסתכל על שורת הסטטיסטיקה של מייקל רול יבין ויתהה כיצד האיש שמקבל מספאחיה כל כך הרבה דקות וכל כך הרבה קרדיט, לא נותן את מה שהקבוצה מצפה ממנו בחזרה  ולא מספק יותר נקודות באחוזים טובים יותר. ספאחיה צריך לחשוב איך הוא מעיר ומחזיר למסלול את הקבוצה וחלק מהשחקנים שפשוט לא נלחמים ולא נותנים את לבם במגרש. דיאנדרה קיין שהובא כשחקן הגנה הופך להיות הסקורר המוביל, אך משהו לא דופק וגם דשון תומאס שהיה במצב רוח לא טוב, לא נוצל מספיק ונעצר מאוד מוקדם במשחק על 14 נקודות.

דיאנדרה קיין עם הכדור (EUROLEAGUE) (מערכת ONE)דיאנדרה קיין עם הכדור (EUROLEAGUE) (מערכת ONE)

הפציעה של אלכס טיוס שאינני יודע את חומרתה, יכולה לפגוע קשות בקבוצה ועכשיו באם הוא ייעדר, הצוות המקצועי יצטרך לפנות לאופציית איתי שגב, אליו לא התייחסו כלל עד השלב הנוכחי בעונה. נכון שבשבוע הבא מחכה משחק מול המפלצת – צסק”א מוסקבה, אבל מכבי צריכה ויכולה לנצח אותה בבית. צריך לזכור שהמשחק חשוב הרבה יותר לצהובים ולצסק”א יש הרבה שחקנים פצועים, בעיקר בקו הקדמי. בכל מקרה, ספאחיה ושחקניו חייבים לבוא בגישה אחרת.

ולעניין אחר, הפועל ירושלים מינתה את עודד קטש למאמנה ונאחל לו הצלחה רבה. לא הייתה ברירה לאורי אלון למרות רצונו לא להחליף מאמן, וזאת בשל התוצאות האחרונות ובעיקר ההופעה המביכה בנס ציונה, שסימנה על הבעיות הרבות. מודי מאור קיבל משימה קשה שאינני יודע כמה הוא היה מודע לה, לפני שהחליט לקחת את ההצעה, שלמען האמת לא היה יכול לסרב לה.

נדוביץ' מול ארטיום פרחובסקי (EUROLEAGUE) (מערכת ONE)נדוביץ' מול ארטיום פרחובסקי (EUROLEAGUE) (מערכת ONE)

לדעתי איגוד הכדורסל היה צריך לעמוד על כך שההודעה על מינוי קטש תפורסם רק אחרי צמד משחקי נבחרת ישראל מול בריטניה ואסטוניה, כי כעת כולם מתרכזים בקטש כמאמן ירושלים, ולא בקטש כמאמן הנבחרת הלאומית ועל כך חבל לי.

גל מקל ועודד קטש (איציק בלניצקי)גל מקל ועודד קטש (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים