יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:17

מרתון ת"א: פצוע אחד במצב קשה פונה לביה"ח

40 אלף איש השתתפו באירוע הספורט הגדול בישראל, 36 מהם פונו לבתי החולים. ארנסט מקניה ניצח עם 2:19.53 שעות, הישראלי שהגיע ראשון: רן אלתרמן

|
ניידת במרתון ת
ניידת במרתון ת"א (רדאד ג'בארה)

אחד מאירועי הספורט הגדולים בישראל נערך היום (שישי). אחרי שמרתון תל אביב הוזנק בסימן עשור למרתון במתכונתו החדשה. לפי דיווחי המארגנים, כמעט 40 אלף רצים לוקחים חלק באירוע, כך שזהו שיא חדש בכמות המשתתפים שרק הולכת ועולה משנה לשנה.

גם השנה, המרתון לא עבר ללא פציעות. כ-35 משתתפים טופלו בחדר המיון של המרתון ומשם פונו לבתי החולים השונים באזור, כמו איכילוב, וולפסון, בלינסון ושיבא תל השומר. משתתף אחד, גבר בשנות ה-40 לחייו, פונה כשהוא מורדם ומונשם ובמצב קשה. מרבית הפצועים סבלו ממכות חום.

רן אלתרמן: "נחמד שיש פרס לישראלי הראשון"

דובר מד"א, זכי הלר מסר: “כוחות מד"א שהיו ערוכים משעות הבוקר המוקדמות עם מאות חובשים ופאראמדיקים שנפרסו לאורך המסלולים ובאוהל המרפאה שבנקודת הסיום בשיתוף עם רופאים ואחיות ממלר"ד בית חולים איכילוב, העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים: איכילוב, שיבא, בילינסון וולפסון ומאיר 36 ממשתתפי המרתון, בהם : 1 במצב קשה, גבר בשנות הארבעים (תייר מאוקראינה) עם מכת חום מורדם ומונשם, 10 במצב בינוני יציב, בהכרה, עם מכות חום ובעיות לבביות והשאר במצב קל שסבלו מהתעלפות ותשישות. בנוסף, החובשים והפאראמדיקים של מד"א, בשיתוף הרופאים והאחיות ממלרד איכילוב העניקו טיפולי מרפאה לאורך המסלולים ובאוהל המרפאה למשתתפים במרתון שסבלו מתשישות, חשו ברע או נחבלו קלות ולאחר קבלת עזרה ראשונה שוחררו”.

ארנסט, סולומון ובאטריק עם המדליות (רדאד ג'בארה)ארנסט, סולומון ובאטריק עם המדליות (רדאד ג'בארה)

במקום הראשון סיים קבני ארנסט הקנייתי בזמן של שעתיים, 19 דקות ו-53 שניות. ביראטו סלומון מאתיופיה הגיע שני וזכה במדליית הכסף אחרי 2:20:10 שעות. במקום השלישי סיים קוריר באטריק מקנייה בזמן של 2:20:51. הישראלי הראשון שהגיע לקו הסיום היה רן אלתרמן שהגיע בזמן של 2:37:16 שעות. “הייתי במקום השלישי ותוך כדי הריצה סיפרו לי שיש פרס של 1,500 דולר, אז הגברתי קצב ואני שמח שניצחתי”, סיפר על קו הסיום. מרגרט יוגונה מקנייה הייתה האישה הראשונה שהגיעה לקו הסיום בזמן של 2:58:50.

ארנסט מקבל את המדליה על המקום הראשון (רדאד ג'בארה)ארנסט מקבל את המדליה על המקום הראשון (רדאד ג'בארה)

גם הפעם המרתון התחיל והסתיים בשדרות רוקח בעיר והוא יעבור בין היתר באזור חוף הים, נמל תל אביב והבימה. לאירוע חמישה מקצים ובהם המרתון המלא (42.2 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מסלול של 10 ק"מ, מסלול של 5 ק"מ ומירוץ מיוחד לאופני יד שהוזנק ראשון.

רן אלתרמן, המנצח מבין הרצים הישראלים (רדאד ג'בארה)רן אלתרמן, המנצח מבין הרצים הישראלים (רדאד ג'בארה)

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב, אמר: “זו שמחה גדולה להיות במרתון העשירי מאז שחידשנו את המסורת. האווירה נהדרת ואני מקווה שיהיה גם שיא חדש, זה ישמח אותנו מאוד. זה לא מפתיע אותי שכמות המשתתפים עולה מידי שנה. המרתון הפך למקצועי יותר, כך שהתוצאות פה יתנו קריטריונים למרתונים אחרים ונחשבים בעולם. היה קצת גשם ששטף את הרחובות כך ששיפרנו אפילו את מזג האוויר”.

מדליות למנצחי מרתון ת"א (רדאד ג'בארה)מדליות למנצחי מרתון ת"א (רדאד ג'בארה)

מבין 40 אלף הרצים, כ-3,000 משתתפים במקצה המרתון המלא וכ-2,000 משתתפים הגיעו באופן מיוחד מחו"ל. לראשונה הוחלט בעיריית תל אביב לחלק פרסים גם לישראלים שיסיימו בשלושת המקומות הראשונים במרתון. כך לדוגמה, הרץ שיסיים במקום הראשון במרתון יזכה במענק של 3,750 דולר, בעוד שהישראלי הראשון שיחצה את קו הסיום יזכה ב-1,500 דולר. בנוסף, המתמודד שיקבע שיא מרתון חדש ויצליח לרדת מ-2:07:59 שעות יגרוף מענק של 40 אלף דולר.

מרתון ת"א (רדאד ג'בארה)מרתון ת"א (רדאד ג'בארה)

במהלך הלילה נחסמו לתנועה צירים מרכזיים בעיר והם ייפתחו באופן מדורג עד השעה 14:00. בין היתר, נחסמו רחובות התערוכה, לוי אשכול, ש"י עגנון, יוניצמן, נמל תל אביב, כביש 2040 מצומת גלילות, רחוב הירקון, טיילת הרברט סמואל, רחוב קויפמן, גולדמן, דיזנגוף, אלנבי, שדרות רוטשילד, רחוב תרס"ט, שדרות בן גוריון, רחוב לסקוב, אלוף מגן, קפלן, הארבעה, אבן גבירול, מרמורק, שדרות ירושלים, רחוב הרצל, אליפלט והעלייה השנייה.

מרתון ת"א מוזנק (רדאד ג'בארה)מרתון ת"א מוזנק (רדאד ג'בארה)

נתיבי איילון יישארו פתוחים במשך שעות כל המרתון, אך דרך נמיר תיחסם לתנועת כלי רכב מצומת גלילות ועד לרחוב פנקס משני הכיוונים החל מהשעה 09:00 ועד לשעה 11:00. בנוסף, לנהגים מומלץ שלא להגיע לאזור שדרות רוקח, שם נמצא בסיסו של האירוע.

כמו בכל שנה, גם הפעם כוחות מגן דוד אדום מאבטחים את האירוע וצוותים רפואיים שוהים לאורך המסלולים עם אמבולנסים ואופנועים על מנת לספק מענה רפואי ראשוני ומהיר, במידת הצורך. בנקודת הסיום הוקם אוהל מיון עם מיטות טיפול נמרץ ובריכות קירור לסובלים ממכות חום כאשר באוהל נמצאים גם רופאים מבית החולים איכילוב.

צוות מד"א במרתון ת"א (רדאד ג'בארה)צוות מד"א במרתון ת"א (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */