יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:07

פרישמן: מכבי ת"א לא החליטה אם כהן ישחק בנבחרת

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל על ההכנות של נבחרת ישראל. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב נעסוק בניצחון של בית”ר ירושלים על בני יהודה במשחק הרדיוס ללא קהל אתמול בטדי, נדון ברלוונטיות של העונש הזה, נדבר על ההכנות של נבחרת ישראל בכדורסל שתפגוש את בריטניה ואסטוניה במסגרת מוקדמות גביע העולם, ונדבר גם על הקרב הלוהט בליגה הלאומית הצמודה והמרתקת.

אבי נמני: “זו האופציה האחרונה של איתי שכטר לחוזה גדול”

אירחנו באולפן את אבי נמני, שחקן העבר וסוכן השחקנים בהווה ושוחחנו איתו על המצב בצמרת הטבלה, כשכל אחת מהארבע הקבוצות הראשונות נראות כמי שיכולה ללכת עד הסוף, ובנוסף דיברנו איתו על הניצחון 0:2 של בית”ר ירושלים על בני יהודה, שנערך מול יציעים ריקים לאחר שבית”ר חטפה עונש רדיוס. 

שלום אבי, מה דעתך על בית”ר ירושלים, שבעקבות הניצחון אתמול עלתה למקום השני ונראית כאילו היא יכולה ללכת עד הסוף ולזכות באליפות?
“בית”ר היא סוג של הפתעה, כל שבוע שעובר אומרים שהיא משחקת לא טוב, ובכל זאת היא מנצחת. העניין הוא שאין קבוצה אחת שהיא דומיננטית ומשחקת טוב, לכן אני לא פוסל את בית”ר כמועמדת בכירה לאליפות. בעונה כזו, שאין פייבוריטית ברורה, בית”ר יכולה לזכות באליפות”. 

ומה אתה אומר על הקבוצה המפתיעה השנייה בצמרת הליגה, הפועל חיפה, שהפתיעה את עצמה ואת כולם, והיא כרגע במקום הרביעי?
“הפועל חיפה משחקת טוב, היא הצלחה גדולה מאוד, קלינגר עשה עבודה טובה ומגיע לו קרדיט גדול על כך, אבל הסגל שלה קצת פחות טוב מאשר סגלים של הקבוצות האחרות בצמרת”. 

אבי נמני (איתי כהן)אבי נמני (איתי כהן)

המשחק בין בית”ר ירושלים ובני יהודה נערך ללא קהל, יש הצדקה בכלל לקיים משחק כדורגל כשאין קהל?
“עונש הרדיוס לא צריך להיות אופציית ענישה בכלל, רק הקהל והשחקנים נפגעים מכך. כל הוועדות האלו שמקבלות את ההחלטות האלו זה קשקוש אחד גדול, שום דבר לא יוצא מזה”.

מה עם המיוצג שלך, איתי שכטר, ימשיך בבית”ר בעונה הבאה או שימצא את עצמו במדים אחרים? 
“נכון לעכשיו, אין שום חדש עם שכטר. אנחנו במקום טוב מול אלי טביב, הוא רוצה את איתי והשחקן רוצה להמשיך בקבוצה, כולם חיוביים. העניין הוא שאיתי שכטר בן 31 ועכשיו זו האופציה האחרונה שלו לחוזה גדול. הדבר הכי חשוב כרגע זה לא להיכנס למו”מ שיכול להרוס איכשהו לבית”ר את הריצה שלה בליגה”.

יציעי טדי (אורן בן חקון)יציעי טדי (אורן בן חקון)

שלומי ברזל: “האוהדים של בית”ר לא רוצים להשתנות, הקבוצה לא מעניינת אותם”

באולפן היה גם שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה והדוברות של ההתאחדות לכדורגל, שנתן את דעתו על עונש הרדיוס, על הקהל של בית”ר והאם יש דרכי ענישה אחרות. 

שלום שלומי, יש בכלל ערך ספורטיבי למשחק שנערך מול יציעים ריקים? זה לא עונש מעט ארכאי, להעניש את כל הקהל של הקבוצה?
“העונשים האלה קיימים באופ”א, מכבי ת”א שיחקה נגד דינמו קייב בליגת האלופות ללא קהל, כי הקבוצה האוקריאנית נענשה לפני כן. זה היה או להוריד נק’ לבית”ר או לתת לה לשחק ללא קהל, ועדיף שהדיינים שהחליטו על העונש לא ישפיעו על זהות האלופה בתום העונה”. 

שלומי ברזל (נעם מורנו)שלומי ברזל (נעם מורנו)

אבל בטוח יש אלטרנטיבות, פונקציות אחרות דרכן אפשר להעניש את האוהדים שעברו על החוקים.
“בית”ר כבר סגרה את היציע המזרחי בעבר וזה גם לא עזר, בתי הדין נתנו כבר עונשים  ליציע המזרחי וסגרו אותו למס’ משחקים, והאוהדים האלה מצאו את עצמם אחרי זה בצפוני או ביציע אחר. העונש זה נועד כדי להגיד לקבוצה: ”את לא עושה מספיק כדי להילחם בתופעה”. כשמכבי חיפה ומכבי ת”א מגישות תביעות נגד אוהדים, אז הדיין אומר אני אתחשב בקבוצה, בבית”ר לא עושים זאת. האוהדים האלה לא רוצים להשתנות, הקבוצה לא מעניינת אותם, הם באים למשחק לעשות את ה”שואו” שלהם וזהו”.

עמוס פרישמן: “יכול להיות שכרגע אין שחקנים ישראלים מספיק טובים לרמת היורוליג”

שוחחנו עם עמוס פרישמן, יו"ר הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, על ההכנות של נבחרת ישראל לקראת צמד המשחקים שלה בשבוע הקרוב מול נבחרות בריטניה ואסטוניה במסגרת מוקדמות גביע העולם שייערך בשנה הבאה. 

שלום עמוס, אתם לא חוששים שלא יגיעו אוהדים למשחק נבחרת הכדורסל בצהריי יום שישי הקרוב נגד בריטניה, כיוון שהכבישים יהיו חסומים בגלל מרתון ת”א? לא עדיף לשחק באולם בחולון?
“הייתה ישיבה עם המשטרה בה הוחלט שהכבישים ייפתחו בשעה 13:00, ומי שירצה לבוא למשחק שנערך בשעה 14:00 יוכל לבוא. נגיע ליום שישי ותראו שיהיה בסדר גמור”. 

איך הרגשת כששמעת ששרת הספורט, מירי רגב, החליטה להעניק להתאחדות לכדורסל תקציב גבוה יותר מאשר העניקה להתאחדות לכדורגל?
“אני לא מתעסק עם זה האמת, זה לא התחום שלי, אבל זה מלמד על עשייה ועל כך שכנראה שאיגוד הכדורסל עושה עבודת שטח טובה, ההצלחות של הנבחרות וכל הכבוד לראשי איגוד הכדורסל”. 

עמוס פרישמן (שחר גרוס)עמוס פרישמן (שחר גרוס)

איך לדעתך אתם עומדים במבחן החשוב ביותר, פיתוח שחקנים ישראליים צעירים? נראה שאין היום ישראלים מובילים בליגה, וגם במכבי ת”א אמרו שלדעתם אין כרגע שחקן ישראלי שהוא ברמה של היורוליג?
“זו שאלה טובה. לפתח שחקנים לוקח זמן, אני באמת חושב שיש דור צעיר ומוכשר שאני מקווה שנשמע עליו עוד כמה שנים. יכול להיות שכרגע אין שחקנים ישראלים מספיק טובים לרמת היורוליג, אבל אני מקווה שבעתיד זה ישתנה. זה חורה לי ששחקנים ישראלים לא משחקים מספיק בליגה, אבל הנה בגמר גביע המדינה היה 12 אלף צופים באולם”. 

עודד קטש הצהיר במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמו הנבחרת שהוא רוצה להצעיר את הנבחרת, איך זה עומד בקנה אחד עם כך שהזמינו את גיא פניני ורביב לימונד הוותיקים לצמד המשחקים הקרוב?
“גיא פניני ורביב לימונד זומנו כי הם בכושר מצוין, גם צעירים טובים בעלי פוטנציאל יזומנו וגם שחקנים ותיקים יותר שהם בכושר. אנחנו עדיין עומדים מאחורי ההצהרה שאנחנו רוצים להצעיר את הנבחרת”.

ג'ייק כהן וכארם משעור מאוכזבים (איתי כהן)ג'ייק כהן וכארם משעור מאוכזבים (איתי כהן)

מה בדיוק הסיפור עם ג’ייק כהן, שנראה שמכבי ת”א לא רצתה לשחרר אותו למשימות הנבחרת בגלל משחק היורוליג נגד מלאגה?
“לא היה דיון עם מכבי ת”א וחשוב להדגיש שהקבוצה היא לא זו שמקבלת את ההחלטה, אבל החלטנו בשיחה משותפת עם ג’ייק, שנמצא בתקופה מצוינת וכמובן שרצינו אותו, שלא בטוח שזה טוב לזמן אותו כשהוא מעדיף ללכת לשחק עם הקבוצה שלו ביורוליג. החלטנו, הצוות של הנבחרת, לשחרר אותו לפחות מהמשחק הקרוב. אם היינו רוצים שהוא יבוא, הוא היה בא. הוא התאמן עם הנבחרת בימים האחרונים כדי לדעת את התרגילים של עודד”.

מה דעתך על נציגנו בליגה הטובה בעולם, עומרי כספי, הוא השחקן החשוב ביותר בשורות הנבחרת, למה הוא לא התאמן עם שאר השחקנים בימים האחרונים? יכול להיות שהוא מעדיף את ה-NBA על פני הנבחרת?
“עומרי זה שחקן מוביל בנבחרת ואנחנו מצפים בכל רגע שישוב ויצטרף לנבחרת, מרגישים שהוא חסר והכי מהר שהוא יגיע, זה יותר טוב. נבחרת ישראל היא לא אופציה אחרונה מבחינת עומרי, זה לא נכון”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */