יום שלישי, 16.04.2024 שעה 14:07
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
80%1650-190820הפועל ת"א
71%1696-177721עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 82 - 91
  • הפועל חולון
  • הפועל גליל עליון
  • 80 - 71
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 98 - 96
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • 65 - 67
  • הפועל עפולה
  • עירוני קריית אתא
  • 96 - 101
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 16/04, 18:00
  • עירוני רמת גן

גורמים בי-ם טוענים: האוול סובל מעודף משקל

בבירה מחפשים הסברים להפסד לחולון בגביע, טוענים לסגל לא כשיר ולבעיית משקל של המתאזרח. התסכול בהקשר ליורוליג והבעיות עם מאור. סופה של אלופה?

|
סטרטוס פרפרוגלו מנסה להרגיע את האוול (נעם מורנו)
סטרטוס פרפרוגלו מנסה להרגיע את האוול (נעם מורנו)

מבוכה גדולה בהפועל ירושלים בתום ההדחה המאכזבת בחצי גמר גביע המדינה וההפסד, שהרגיש בסיום כמו השפלה, בתוצאה 76:67 מול הפועל חולון. 

הבעלים אורי אלון נחת מניו יורק המושלגת הישר למושב ה-VIP החמים והיוקרתי של שמעון מזרחי בפינה הקיצונית מהספסל הקבוע של מכבי ת"א. בהתחלה הבוס היה רגוע ולא התרגש מהריצה של חולוניה. אח"כ הוא כבר נעמד על הרגליים והדליק את הקהל הירושלמי כאשר התחושה באוויר הייתה שחולון התפרקה. אלא שהשמחה במהרה הפכה לעצב, ומבטים מופתעים הפכו לקפואים. המבוכה עברה לחיוכים ועד לסיום הוא נע בכיסא והחל לזמר את שיר הפרידה של ארז אדלשטיין ממסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל ליורובאסקט: "הכל בסדר, טו דו בום". 

לפי הירושלמים, הכל ממש לא בסדר. השחקנים פצועים. המכסה להחלפת זרים הסתיימה. שפה משותפת בין המאמן לשחקנים המובילים? אין. המראות הקשים של אוהדי ירושלים נוטשים את היכל מנורה מבטחים הרבה לפני הבאזר הסופי כנראה לא יעזבו את אנשי הפועל הרבה זמן. מסתבר שההבלחות האחרונות בליגה היו באמת פשוט הבלחות. שיטה, נוסחה של מאמן, יד מכוונת, שליטה על שחקנים - אין. הפועל ירושלים הפכה מ-"אימפריה" שרוצה את הישראלים הכי טובים, נלחמת על הכרטיס ליורוליג ורוצה לזלול את כל התארים האפשריים, לחממה לטיפוח ופיתוח מאמנים שגידלו ביצים של שור כדי למחוק מהרוטציה את יותם הלפרין ובר טימור, ולספסל 40 דקות שלמות את הקפטן הירושלמי. 

שמיר: גאה מאוד על מה שעשינו פה

"לא משנה מה נעשה, לעולם לא נגיע ליורוליג. מכבי חוסמים אותנו", סיפרו גורמים ירושלמים על החלום הנגוז. האנרגיות בבירה כבויות. הספסל לא מעודד והשחקנים אינם רעבים להצלחה. הם לא רוצים את זה כמו שגיא פניני וג'ו אלכסנדר רוצים לנקום במכבי. או כמו שגלן רייס ג'וניור רוצה לחזור ל-NBA. או כמו שעוזר המאמן יונתן אלון יצא מהמיטה ב-40 מעלות חום כשהוא רטוב ומזיע דרך החליפה כדי לעזור לקבוצתו לשחזר את ההיסטוריה. הם לא רוצים את זה כמו חולוניה. הם לא רוצים את זה כמו שג'ייק כהן מת לנסוע למלאגה למשחק יורוליג במקום להיתקע בדרייב אין נגד נבחרת בריטניה. 

הארסיות של שחקנים כמו טרנס קינסי וריצ'ארד האוול נעלמה והפכה לפרצופה האנמי של ירושלים. לפני המשחק הסנטר העביר ‘סמול טוק’ עם גלן רייס ג'יוניור, ואילו הפורוורד, שפעם היה עולה למגרש עם מטרה לחיסול ממוקד של היריב, נכנס הפעם לפרקט ומיד עשה דרכו לכוכב חולוניה לכיפים של חילופי כבוד. האופי בבירה השתנה. מאז הפרידה מהפרחחיות של קרטיס ג'רלס, האלופה בקריסה. אירופה אין. גביע אין. אליפות? 

מודי מאור. מחק שחקנים כמו הלפרין וטימור (איתי כהן)מודי מאור. מחק שחקנים כמו הלפרין וטימור (איתי כהן)

בתום ההפסד, אייל חומסקי וגיא הראל התקבצו על יד הכניסה לחדר ההלבשה של מכבי ת"א במסדרון התחתון בהיכל. לעומת אורי אלון שנכנס לחדר ההלבשה לשוחח עם מודי מאור. אנשי ירושלים נעו בין סקירה מלאה של דפי הסטטיסטיקה, למבטים עגומים על מכשירי הסלולארי. 

לאט לאט הירושלמים טפטפו החוצה. גורמים בבירה טוענים שהסגל פצוע ופציע, ויש שחקנים שעוד לא נכנסו לכושר - האוול, למשל, שאמור להתייצב בשבוע הבא אצל עודד קטש ונבחרת ישראל להמשך קמפיין מוקדמות אליפות העולם, סובל מעודף משקל שהגיע על פי גורמים עד 10 קילו. ליאור אליהו סירב לשוחח עם התקשורת, ורק בר טימור, יוגב אוחיון והלפרין נשארו במלתחה עד אחרי חצות הלילה וכיבוי האורות בארנה לדבר על המצב, לנתח הסיטואציה, והמשברים בקבוצתם. 

"האם היינו מנצחים עם מאמן יותר מנוסה? אאמ.. אאה.. אני לא יודע. מינוי מאמנים זה לא התפקיד שלי", אמר ג'רום דייסון, אחרי רגעים ארוכים של הפסקה ומחשבה בהם ניסה למצוא את המילים להגיד את שעל ליבו מבלי להגיד את שעל ליבו, ולא לספר שהמעמד היה גדול על הצוות הירושלמי. "בסופו של דבר, השחקנים משחקים, ומה שהרג אותנו זה ההגנה. לא שיחקנו ביחד, לא שמרנו ביחד, כל אחד חושב על עצמו, וזה גרם לתסכול אצל השחקנים וזה נגרר ולא יכולנו לעצור את זה", סיפר הגארד, ומנה עוד כמה בעיות בסגל בסמול טוק עם המנכ"ל הירושלמי על המדרגות המובילות החוצה לרחוב יגאל אלון, למבול האוהדים הסגולים שחיכה לגיבוריו. 

ג'רום דייסון. לקח לו הרבה זמן לענות אם הבעיה היא המאמן (נעם מורנו)ג'רום דייסון. לקח לו הרבה זמן לענות אם הבעיה היא המאמן (נעם מורנו)

"אנחנו לא עושים עבודה טובה בהתקפה. החטאנו הרבה זריקות ויש לנו בעיות בהגנה. אין לנו חיבור או הגנה קבוצתית. ספגנו הרבה סלים קלים וכדי למנוע את זה דרושים מאמצים קבוצתיים. זה מאכזב, אבל הפוקוס עובר לסיום העונה", דייסון סיכם.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */