יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:12
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • שבת, 30/03, 19:50
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל ירושלים
  • ראשון, 31/03, 18:00
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 31/03, 19:30
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • שני, 01/04, 20:30
  • עירוני רמת גן

דן שמיר: מקווה שיש לנו עוד מה לתת בגמר

מאמן חולון הסתכל קדימה אחרי ה-67:76 על ירושלים ולא שכח להחמיא לרייס: "כל מאמן רוצה כאלה שחקנים". מודי מאור: "השחקנים היו חסרי תשוקה ואנרגיה"

|
דן שמיר (איתי כהן)
דן שמיר (איתי כהן)

הפועל ירושלים, אלופת המדינה למי ששכח, רשמה הערב (שני) נקודת שפל נוספת בעונה הרעה שעוברת עליה עד כה, כשהפסידה 76:67 להפועל חולון בחצי גמר גביע המדינה ואמרה שלום למפעל נוסף מוקדם מהצפוי, לאחר שכבר הודחה בצורה מביכה בשלב הבתים הראשון של היורוקאפ. בצד השני, הפועל חולון המשיכה את המגמה ההפוכה לחלוטין והביאה את היכולת הנהדרת מהליגה גם לגביע, בדרך למפגש קלאסי מול מכבי תל אביב בגמר ביום חמישי, שיהיה הראשון שלה מאז 2009.

“צריך לצפות שככה יראו משחקים כאלה”, אמר בסיום דן שמיר המאושר והסביר: “כולם רוצים לנצח ויש אמוציות. התחלנו טוב ואז איבדנו את עצמנו בהתקפה. אבל במחצית הברגנו בחזרה את הברגים והשחקנים לקחו אחריות. כיף להיות בגמר ואני מקווה שיש לנו עוד מה לתת”.

שמיר: גאה מאוד על מה שעשינו פה

מי שבלט מעל כולם היה כהרגלו גלן רייס ג’וניור, זאת למרות תקרית מול המאמן במחצית הראשונה, אליה התייחס שמיר: “הסצנה שהייתה עם גלן באה ממקום טוב כי הוא לא רוצה לרדת מהמגרש והוא ווינר. הוא נתן עוד משחק ענק וכל אחד רוצה שחקנים כאלה אצלו. זה אתגר לאמן אותו יותר מאשר את קורי וולדן וטיישון תומאס שהם חיילים ממושמעים, אבל כל עוד הוא עושה לנו טוב צריך לתת לו חופש. ככה עשינו גם עם ג’רום דייסון, טרו הולוואי וקאליף וואייט בזמנו”.

תמיר בלאט וגלן רייס ג'וניור חוגגים (איתי כהן)תמיר בלאט וגלן רייס ג'וניור חוגגים (איתי כהן)

השינוי שקרה במחצית: "הקבוצה שלנו מורכבת מכל מיני דמויות מאוד מעניינות השחקנים ביקשו דקה שתיים לבד לפני שנכנסנו המאמנים, ביררו דברים לעצמם וזה בעצם הדבר הכי חשוב. שחקנים עשו פעולות גדולות, שמרנו טוב, לקחנו חזרה את השליטה למשחק".

בנוגע לקרב על התואר מול נבן ספאחיה בחמישי אמר מאמן חולוניה: “לא חושב על הסיכויים מול מכבי. שיחקנו נגדם פעם אחת העונה וניצחנו אותם פה. אנחנו נתכונן ונקווה שיהיה לנו מה למכור”. לסיום, שמיר הודה לאוהדים הסגולים שכמו תמיד הגיעו בכמויות מכובדות ולא הפסיקו לעודד: “הקהל שלנו מדהים ובשבילי שאני הרבה זמן פה היה חשוב לעשות את זה למענם, כי לא נתנו להם להכניס את הדגל הגדול שהם עבדו עליו כל כך הרבה זמן לקראת המשחק. אני מקווה שנשמח אותם גם בחמישי”.

ומה בנוגע לרייס ג’וניור עצמו, השחקן שסיים עוד הצגה עם 23 נקודות לא הסתיר את שמחתו בתום המשחק: “אני אוהב משחקים כאלה שבאים עם הגב לקיר. אני רוצה להודות לאוהדים שתומכים בנו כל משחק. ירושלים קבוצה חזקה אבל נתנו את האקסטרה בהתקפה ובהגנה כדי לנצח. אני לא לוקח לבד את המשחק על עצמי, החברים שלי נותנים לי את התחושה והביטחון שאני יכול לקחת אחריות ולהוביל אותנו. יש ימים שזה שחקנים אחרים והיום זה הייתי אני. גיא פניני למשל, שהוא שחקן ותיק תמיד יודע לאזן אותי. אני רוצה את הגביע, לא הגענו עד לכאן כדי להפסיד”.

גלן רייס ג'וניור בדרך לדאנק (איתי כהן)גלן רייס ג'וניור בדרך לדאנק (איתי כהן)

מודי מאור: “השחקנים היו כבויים בדקות הסיום”

בצד השני של המתרס, מודי מאור נראה שפוף ומאוכזב והסביר את הסיבות שלדעתו הובילו להתפרקות במחצית השנייה: “איבדנו את המשחק בצד ההתקפי, לא היה שטף התקפי ושמה לא הצלחנו לשמר את המומנטום וחולון יצאה לריצה ממנה לא הצלחנו לחזור. זו בטח לא הופעה מצוינת שלנו וכל הכבוד לחולון. לצערי השחקנים היו כבויים בסיום, אני לא יודע אם זה לחץ או תסכול אבל לא היו לנו את האנרגיות והתשוקה וזה מדאיג אותי מאוד. זו קבוצה שיודעת לעמוד באתגרים והחכמה היא ללמוד מהטעויות. הפיינל פור בליגה לא מגיע אוטוטו, אבל צריך לחזק את חדר ההלבשה. אני לא מדבר על מערכות היחסים אלא על האמונה והתשוקה וחלק מהעבודה שלי היא לדאוג לכך שהן יחזרו”.

מודי מאור (איתי כהן)מודי מאור (איתי כהן)

"לא חושב שהתפרקנו, איבדנו מומנטום, חולון עשתה ריצה יפה בדרך, אבל לא הייתה התפרקות", הסביר המאמן שהתייחס גם לאי שיתופו של יותם הלפרין: "בסוף במשחקים כאלה צריך ללכת עם רוטציה מסוימת, קיבלנו את טרנס קינזי חזרה והוא הוסיף לנו לרוטציה, מאצ' אפים הגנתיים גרמו לכך שיותם לא שיחק אבל הוא ייתן עוד הרבה בעונה הזאת. אנחנו לא משחקים לפי ת.ז או דרכונים ואין התייחסות לזה פרט לחוק הרוסי. רצינו להיות עם הרכבים קצת יותר הגנתיים, יותם לא איבד את מקומו בקבוצה ואין משבר איתו, הוא שחקן חשוב ויתרום הרבה”.

העובדה כי אחרי פסק זמן שלו הגיעו פעולות שליליות: "התפקיד שלי זה לייצר את הקרש סל, התפקיד של השחקנים לקלוע, זה חלק מהעניין. אני חושב שסך הכל הגענו לזריקות שרצינו ולא הצלחנו לקלוע, זה חלק מהסיפור של המשחק הזה”.

שחקני ירושלים מאוכזבים (נעם מורנו)שחקני ירושלים מאוכזבים (נעם מורנו)

האם יכולים להתמודד עם חולון ועם מכבי ת”א בהמשך העונה: "חד משמעית כן"

הטעויות שלו וההחלטה לקחת את הקבוצה אחרי פיטורי קציקאריס: “אף אחד לא חף מטעויות, בטוח שגם אני טעיתי. החוכמה זה לקחת ולתקן לפעם הבאה, תמיד התוצאה הסופית היא באחריות של המאמן, אז ההפסד הזה הוא רק עלי. כדי לנצח צריך לדעת להפסיד, ידעתי מה האתגר, ידעתי שהקבוצה לא מושלמת, נמשיך להשתפר כל יום”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */