יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:01
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

טיוס: אשדוד תצטרך הופעה על טבעית מולנו

סנטר מכבי תל אביב מוכן למפגש עם האקסית ב-18:45 בחצי גמר הגביע. ספאחיה: "מתכוננים כמו לקבוצת יורוליג". דיאנדרה קיין ודשון תומאס לא נרשמו

|
אלכס טיוס (נעם מורנו)
אלכס טיוס (נעם מורנו)

נבן ספאחיה, גיא גודס, טל בורשטיין, ניקולה וויצ'יץ' ורגב פנאן כבר היו בסרט הזה. מכבי תל אביב אירחה בשנת 2007 את בני הרצליה והכוכב הגדול שלה, לי ניילון, ואלו הדהימו את הביצה המקומית כאשר הדיחו את הצהובים בחצי גמר גביע המדינה. 

הסינדרלה התורנית הפעם היא מכבי אשדוד/באר טוביה, וגם לה לא חסרים סיפורים פיקנטיים לקראת המפגש מול הצהובים הערב (18:45). בראד גרינברג הפסיד עם מכבי חיפה בגמר גביע המדינה על אותו פרקט מול אותה יריבה, אבל כמה חודשים אח"כ הניף צלחת אליפות עם גל מקל ודונטה סמית', תוך שהנחיל לדייויד בלאט הפסד בכורה בקריירה הישראלית במשחק על תואר. נמרוד לוי שיחק אשתקד במכבי ת”א, ואילו אלכס טיוס וג'ייק כהן לבשו בעברם את מדי הדולפינים מעיר הנמל. גם אדם אריאל, שנפצע אשתקד באותו המעמד מול הצהובים, ושוב פעם נגדם העונה בליגה, חולם על שבירת הנאחס. 

טיוס: נצטרך להגיע עם יותר אנרגיות

"אנחנו מתכוננים לאשדוד כמו לקבוצת יורוליג. עד שהזכרת את זה, לא חשבתי על אותו הפסד מול הרצליה. אבל עכשיו אדבר על זה עם גיא וטל ואולי נראה וידיאו של אותו משחק", שחזר בהומור ספאחיה, המאמן של מחזיקת גביע המדינה הנוכחית.

בעוד דיאנדרה קיין ודשון תומאס לא נרשמו למשחק, טיוס, שיפגוש את אשדוד שאל מדיה נחת מיד אחרי הקולג' בפלורידה ובסיום אותה עונה הפסיד למכבי ת"א במשחק האליפות, יודע שהיריבה מסוכנת וכיאה לאנדרדוג הולכת לתת לצהובים פייט אמיתי: "אין הבדל בהכנה שלנו מהיורוליג לליגה או למשחק הדחה. אשדוד תנסה לתת הופעה גדולה, להפתיע אותנו, לבוא עם מלא אנרגיות עם הופעה על טבעית - אנחנו צריכים להיות מוכנים. ניצחנו אותם כבר העונה, אנחנו פשוט צריכים להגיע מוכנים ודרוכים".

נבן ספאחיה מסביר (נעם מורנו)נבן ספאחיה מסביר (נעם מורנו)

הסנטר המתאזרח של הצהובים התייחס גם לשינויים הזמניים בעמדת המאמן כאשר גיא גודס העביר את משחק הניצחון מול מכבי ראשל"צ במסגרת היעדרותו של נבן ספאחיה בשל וירוס: "מי מאמן יותר טוב? שיחקתי אצל שניהם. אני אוהב אותם באותה מידה. מי שמאמן את מכבי ת"א אני מבסוט".  

גרינברג, מאמן החודש, שרושם שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, ינסה להפתיע ללא הפאוור-פורוורד הדומיננטי דייויד לאורי שנשאר בארה"ב לצורכי אבחון בריאותו. האמריקאי-יהודי רוכש כבוד רב ליריבה הצהובה: "יש לנו במאזן העונה תשעה ניצחונות ליגה. למכבי ת"א יש 12 ניצחונות ביורוליג (!). פערי הרמות בינינו ברורים". 

שחקני מכבי אשדוד/באר טוביה מתאספים (נעם מורנו)שחקני מכבי אשדוד/באר טוביה מתאספים (נעם מורנו)

חשוב לסייג ולהדגיש כי באירופה, לעומת בישראל, הצברים לא משתתפים, והמוציאים לפועל אם האמריקאים והמתאזרחים. בליגה, לרבות בגביע, על צוות המאמנים לדעת להפעיל יותר את איתי שגב, יובל זוסמן וכארם משעור במטרה לשפצר את התדמית מהקדנציה הקודמת, להעפיל למשחק הגמר ולנסות להשיג תואר יוקרתי. קל, זה לא יהיה.

בתוך כך, אשדוד/באר טוביה ערכה בהיכל מנורה מבטחים את האימון המסכם שלה לקראת המפגש. החבורה של גרינברג, שנמצאת בכושר פנטסטי עם שמונה נצחונות רצופים בכל, מאמינה שאפשר להפתיע את הצהובים. שחקני הקבוצה נראו מחוייכים באימון הקבוצה, אך עם זאת בדריכות גבוהה. הקבוצה מעיר הנמל, כזכור, פגשה את מכבי ת”א בעונה שעברה באותו שלב בדיוק אך הפסידה.

אמיתי: מכבי עדיפה על הנייר

גיל אמיתי, גארד הקבוצה, התייחס למשחק הקרוב: "אין ספק שמכבי עדיפים על הנייר. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד חזק. אנחנו צריכים להביא את החיבור המדהים בין השחקנים למגרש. מכבי קבוצת חזקה מאוד שמשחקת ביורוליג אבל אם נמשיך את מה שעשינו עד עכשיו אני חושב שיהיה בסדר. התכוננו למכבי כמו לכל משחק אחר. זה אמנם האולם הביתי שלהם, אך במעמד כזה אין תירוצים. אסור לנו לתת להם לייצר מומנטום במשחק. אני בסך הכל חודשיים כאן וזה מרגיש לי כמו עונה שלמה עם ההתחלה הקשה בנס ציונה, אך אני שמח שאני פה ומרגיש שיכול לתרום".

על מאמנו: "בראד גרינברג אדם בעל אינטילגנציה רגשית ברמה מאוד גבוהה. הוא מרגיש את השחקנים ויודע מה להגיד לנו. כשאתה טועה הוא יודע להרגיע אותך ואת המערכת ואני חושב שמרגישים על המגרש את החיבור שלנו איתו".

ג'ראלד לי (נעם מורנו)ג'ראלד לי (נעם מורנו)

סנטר הקבוצה, ג'ראלד לי, הסביר: "זה משחק ענק, אני חושב שכל החבר'ה שלנו מתרגשים וזאת הזדמנות גדולה  בשבילנו.  אנחנו הולכים להתרכז בדברים שעשינו בשמונת המשחקים האחרונים ולנסות לעשות אותם שוב בצורה הכי טובה שלנו. אנחנו יודעים שמכבי זוכה כמעט בכל שנה ברוב התארים, אז זה הולך להיות קרב קשה. יש לנו כמה טקטיקות למחר וננסה להוציא אותם לפועל אבל אני לא הולך להגיד יותר מידי עכשיו. ריבאונד? הם מאוד טובים בריבאונד התקפה במיוחד פרחובסקי וטיוס. במשחק אחד הכל יכול לקרות”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */