יום ראשון, 02.06.2024 שעה 04:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

כל הדרך מהליגה ה-5 בצרפת ועד לתגלית העונה

אנתוני וארן נותן בבית"ר את עונת חייו עם ניצול מצבים נדיר וחוש התמצאות של חלוץ ענק. עם האהבה הישראלית וההשוואה המחייבת, הדרך לנבחרת כבר נסללה

|
אנתוני וארן (אורן בן חקון)
אנתוני וארן (אורן בן חקון)

יובל נעים, מאמן הפועל אשקלון, קיבל אתמול (שבת) מכה לא פשוטה בדמות הפסד 3:1 לבית”ר ירושלים, וזאת לאחר שקבוצתו הוליכה 0:1 עוד בדקה ה-63. אבל מכה נוספת, עליה לא כולם יודעים, הגיעה בגלל מי שכבש את השער שהביא למהפך, אנתוני וארן, שהרשית דקה אחרי שנכנס למגרש.

בפגרה החולפת, אשקלון סיכמה את כל התנאים עם וארן, שהיה אמור לחתום על חוזה ולהצטרף רשמית לקבוצה הדרומית. אלא שברגע האחרון התקשר אל נעים סוכן השחקנים אדם קידן, שאמר לו: “יובל, אני מצטער, אבל וארן החליט להצטרף לבית”ר ירושלים”. מספרים כי קידן “זכה לברכות” מנעים, שהיה באטרף.

קודם לכן, השחקן הוצע לחצי מקבוצות הליגה על-ידי קידן אבל אף קבוצה לא הרימה את הכפפה, לא ראתה את הפוטנציאל של הבחור היהודי-צרפתי ששיחק לפני כן בהפועל ירושלים, כבש בכל המסגרות 16 שערים וירד עם הקבוצה לליגה השלישית.

בן זקן חוגג מהפך ענק: ניצחון מאוד חשוב

בבית”ר פנו לשחקן, אבל אלי טביב אמר שהוא רוצה לראות אותו במחנה האימונים לפני שיחליט סופית. קידן שוחח עם טביב והבהיר לו כי לווארן יש חוזה סגור באשקלון, ולכן הוא חייב להחליט כעת. טביב, שסגר חוזה של 20 אלף שקל ברוטו לחודש פלוס רכב, הבין שאין לו מה להפסיד ונתן אור ירוק להחתמה לפני מחנה האימונים. בבית”ר מספרים כי המאמן דאז שרון מימר לא התלהב מההחתמה של וארן והעדיף חלוץ אחר.

קידן מספר על שחקן מקצוען, פיקח, עם רגליים על הקרקע, נאמן ושיודע שצריך לעבוד קשה. הנתונים שלו מדהימים: הוא שיחק 952 דקות בלבד בליגת העל העונה, בהן הספיק להבקיע 8 שערים, שער כל 119 דקות, ולבשל עוד שניים נוספים. לשם השוואה לטוני וואקמה, חלוצה של הפועל ב”ש, יש העונה 1,560 דקות בהן הבקיע 6 שערים ובישל עוד ארבעה. לווארן יש בכל המסגרות יחד 15 שערים מתחילת העונה.

אנתוני וארן ודניאל טלקר (אורן בן חקון)אנתוני וארן ודניאל טלקר (אורן בן חקון)

מבט על הנתונים של חברת Instat מלמד כי הנתונים שלו מסביב למשחק מאוד בינוניים, אבל אחוז ניצול המצבים שלו פשוט מדהים. כך למשל בבעיטות לשער, מ-2.2 ניסיונות לשער הוא מצליח ב-58% , מבחינת דיוק בפסים מ-21 מסירות למשחק הוא מדייק ב-70%, במסירות לתוך הרחבה מ-0.9 מסירות למשחק יש לו 0.6% הצלחה ובמסירות מפתח מ- 0.9 למשחק יש לו 0.4% הצלחה. מבחינת חילוץ כדורים בחלק הקדמי מתוך 16 מאבקים הוא מצליח ב-7, שמהווים 41% הצלחה ובמשחק ראש מתוך 10 מאבקים הוא מנצח ב-3.9, שהם 41% הצלחה. בסך הכול יש לו עד כה 24 איומים לשער, מהם 14 איומים למסגרת, שמהם הוא הבקיע את שמונת השערים. שיעור ניצול המצבים פשוט אינו נתפש.

אנתוני וארן חוגג (אורן בן חקון)אנתוני וארן חוגג (אורן בן חקון)

ברחבה הוא פשוט עושה דברים מדהימים: התמצאות, בריחה מהבלמים עם תנועה לעומק, ויכולת קור רוח לסיים מול השער. הוא מחכה לכדור, נושם עוד שנייה ואז מסיים. מראה שהוא שחקן חכם, יודע היטב מה לעשות. כל הגולים שלו הם מתוך רחבת החמש. יתרון נוסף שיש לו הוא שבבית”ר יש העונה מוסרים מצוינים - פריירה, שכטר ועזרא - והם למדו ויודעים למצוא אותו. פשוט חיית רחבה שיודע לקרוא את המהלכים ולנצל אותם עד תום.

אנתוני וארן (אורן בן חקון)אנתוני וארן (אורן בן חקון)

להבדיל, אבל בסגנון שלו הוא מזכיר את אלי אוחנה, לא מהיר, שמאלי, קור רוח בלתי רגיל ברחבה עם טכניקה אדירה. בבית”ר כולם כבר התאהבו בבחור השקט והצנוע בן ה-27.5, שנולד בעיר לה פוי-אן-ולה. הוריו התגרשו בגיל מוקדם ויש לו חמישה אחים חורגים, כאשר אמו גרה בצרפת והאב, שנולד בישראל וממנה הגיע לצרפת, מתגורר כיום במרוקו.

אנתוני וארן חוגג (אורן בן חקון)אנתוני וארן חוגג (אורן בן חקון)

וארן התחיל לשחק כדורגל בגיל חמש ובבוגרים הוא התחיל בליגה החמישית בצרפת כאשר בעונה האחרונה הבקיע 28 שערים ב-30 משחקים והגיע עד באסטיה מהליגה הראשונה בצרפת, אך לא התאקלם. בזכות הדוד שלו שגר בישראל הוא הגיע למבחנים במ.ס. אשדוד, בשורותיה שיחק חצי עונה לאחר שניר קלינגר זיהה את הפוטנציאל ונתן לו את ההזדמנות הראשונה. לאחר מכן קלינגר עזב ובאשדוד לא דאגו להשאיר אותו. וארן חזר לצרפת, חשב שיצליח שם וכשראה שזה לא הולך, חזר לישראל. בסוף ספטמבר הוא חתם במכבי יבנה שהייתה בליגה הלאומית, אך לצערו הוא נפצע בברך ובמשך חצי עונה לא שיחק. אז הגיע להפועל ירושלים בשורותיה שיחק במשך שנתיים וממנה חצה את הכביש לפריחה הגדולה בבית”ר.

אנתוני וארן ודניאל טלקר (אורן בן חקון)אנתוני וארן ודניאל טלקר (אורן בן חקון)

וארן, שמתגורר בבית זית שליד ירושלים, נחשב לאחד השחקנים המלומדים בארץ והוא מחזיק בתואר בגאוגרפיה מצרפת, שלא מוכר בישראל. כאשר הוא מבקיע, הוא מקפיד לפני המשחק הבא לעשות בדיוק את אותם דברים כמו שהוא עשה לפני המשחק בו הוא הבקיע. כמו כן, הוא מקפיד גם לעלות למגרש ברגל ימין. הוא התרגל היטב לאוכל הישראלי ובעיקר הוא אוהב שניצלים, חזה עוף, טחינה וחצילים מטוגנים. ואלה הם אינם הדברים היחידים שהוא אוהב. באשדוד הוא גם מצא את אהבה הגדולה שלו, בת זוגו דניאל טלקר.

אנתוני וארן ודניאל טלקר (אורן בן חקון)אנתוני וארן ודניאל טלקר (אורן בן חקון)

טביב היה חכם לחתום איתו לעונה עם אופציה לעונה נוספת, אך גם בבית”ר יודעים שהם חייבים לשדרג לו את החוזה עם החתמה לכמה עונות נוספות. מה שלא יהיה, וארן יהיה תגלית העונה הזו, אין לו מתחרים על התואר הזה. הוא חולם לשחק בנבחרת ישראל, יש לו תעודת זהות, ובינתיים הוא ממשיך את העונה החלומית שלו ושל בית”ר ירושלים.

אנתוני וארן חוגג (אורן בן חקון)אנתוני וארן חוגג (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */