יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ג'ורדי: רוצים להתקדם כאן? הזר השישי לא פוגע

מאמן מכבי ת"א בביקורת על המנהלת: "תקרת שכר? עוד הגבלות לזרים? אתם מכשילים את עצמכם". על ייני, שייעדר בעכו: "מכבד את מי ששם את הקבוצה לפניו"

|
קרויף ודוידזאדה (נעם מורנו)
קרויף ודוידזאדה (נעם מורנו)

מכבי תל אביב תפגוש ביום ראשון הקרוב את הפועל עכו למשחק חוץ ותנסה כמובן לנצח ולשמור גם בסיום המחזור ה-22 על מקומה בפסגת ליגת העל. הצהובים חגגו ביום ראשון 0:1 קטן-גדול על הפועל באר שבע וכבשו מחדש את המקום הראשון, והיום (חמישי) המאמן ג’ורדי קרויף והמגן השמאלי אופיר דוידזאדה דיברו לקראת המשימה הקרובה במסיבת עיתונאים אשר שודרה בערוץ ONE וגם כאן באתר. אגב, בצד המקצועי, שרן ייני שנפגע ברגלו מול ב”ש צפוי להיעדר ולהצטרף לאלי דסה ועומר אצילי שמחלימים מפציעות. יובל שפונגין המורחק ייעדר גם כן. 

קרויף התחיל, ודיבר על העובדה שהמשחק מול עכו זה הראשונה נגד האחרונה: “אין לי יותר מדי להגיד על זה. היו רגעים שהיינו 7-8 נקודות מאחור כי איבדנו הרבה נק’ יקרות נגד קבוצות שהיו יותר נמוכות בטבלה, אז זה סימן בשבילנו לא לזלזל. כשאתה על המגרש המיקום לא חשוב, מה שחשוב זה שאתה משחק נגד יריבה ואתה צריך להראות שאתה טוב יותר ומגיע לך להשיג את הנקודות. לא צריך להסתכל על הדירוג”.

“קבוצות נלחמות. לפעמים אנשים אומרים שהן משחקות נגד קבוצות שהן לא ברמה שלהן, אני לא מסכים עם זה, אני חושב שהן תמיד יותר מסוכנות כי הם נלחמות עם הכל וכל מה שהן יכולות להשיג זה פלוס. אנחנו צריכים להיות מוכנים בעיקר מנטלית, כי למצוא אדרנלין למשחקים בשבועות האחרונים זה בא מבפנים, אבל אנחנו צריכים להראות עכשיו שאנחנו מוכנים להילחם בכל מגרש, זו המנטליות שצריכה להיות לנו, לשחק טוב יותר ולא לחשוב על שום דבר אחר”.

ג'ורדי: רוצים להתקדם? הזר השישי לא פוגע

על קיארטנסון, שלכאורה כעס שהוא לא שיחק: אני סקרן, למה אתם תמיד כותבים שווידאר הולך כועס לחדר ההלבשה? אם הייתם יודעים למה הוא הולך אולי הייתם מתביישים לכתוב דבר כזה, אבל זה מה שאני חושב. אולי הוא פשוט לא הולך בכעס אלא זה מה שהוא עושה וחוזר אחרי דקה. כותבים את זה בעיתונים, שהשחקן רתח. העברית שלי לא טובה מספיק, אבל אני תמיד צוחק על מאמרים כאלה”.

על האווירה בחדר ההלבשה: הקבוצה יותר חשובה מכל שחקן והאינטרס של המועדון יותר חשוב מהאינטרס שלי ושל כל שחקן. זה פשוט ככה. אני מנסה להיות אדם פתוח ככל האפשר ואם מישהו שואל אותי למה הוא לא משחק אני יכול לתת תשובה, אני מאוד פתוח לדברים כאלה. גם אני כשחקן ביליתי הרבה משחקים על הספסל אז אני יודע איך זה מרגיש. אני ראיתי את עטר, ברק וטל בן חיים דוחפים את הקבוצה ללחוץ, להחזיק בתוצאה, זו התמונה שאני רואה ואני רואה שזה תמונה מדהימה, שהשחקנים האלה דוחפים את החברים שלהם, זו רוח הקבוצה ובשבילי זה הדבר הכי חשוב מכל. אני מבין שלפעמים שחקנים מאוכזבים, הם חייבים להיות, כל שחקן אמביציוזי יכול להיות מאוכזב שהוא לא משחק, אבל הוא צריך להבין שהקבוצה מעל הכל והיום זה הוא ופעם אחרת זה יהיה שחקן אחר והם צריכים לתמוך. אין לי תלונה מתחילת העונה, אני חושב שחדר ההלבשה חיובי, עוזרים אחד לשני. ויש לנו סגל קצר עכשיו, איבדנו 4 שחקנים, אחד חזר, ואם יש כמה מורחקים אין לנו מספיק שחקנים על הספסל”.

יצחקי, מיכה ועטר בטירוף בסיום (נעם מורנו)יצחקי, מיכה ועטר בטירוף בסיום (נעם מורנו)

“שחקני כדורגל אף פעם לא מסכימים להיות על הספסל כי כמו שאמרתי, זה אמביציה אישית, כדורגל הוא ספורט קבוצתי אבל יש 11 מקומות ל-20 ומשהו שחקנים וכל אחד נלחם לעצמו. אבל הכי חשוב הקבוצה וכשהקבוצה מנצחת אתה מבין שזה ממשיך ככה וצריך לחכות לצ’אנס שלך. אבל זה לא צריך להיות הנקודה העיקרית היום, כל שבוע זה אותו דבר, יש שחקנים שמשחקים ויש כאלה שלא. כל השחקנים חושבים שהם צריכים להיות ב-11, זה הטבע של הכדורגלן ואני מסכים עם זה.

על חוסה רודריגס, שלא משחק: אני חושב שהוא שחקן טוב מאוד וכשהוא נפצע היינו מאוד מאוכזבים, זה היה הפסד גדול. הוא חזר אבל הקבוצה גם חזרה ויש שחקנים, במיוחד בקישור, שמשחקים באינטנסיביות טובה מאוד ומשחקים טוב מאוד. אנחנו משחקים עם 3 קשרים ולא 4-5 אז זה ככה עכשיו. הדרך היחידה לקבל דקות זה לעבוד קשה, להילחם וגם הגורל צריך לבוא לכיוון שלך. כרגע הקישור שלנו, בלי ללכת לשמות, ב-10-12 משחקים האחרונים הם עשו עבודה טובה בקישור”.

חוסה רודריגס מוסר (רדאד ג'בארה)חוסה רודריגס מוסר (רדאד ג'בארה)

על האופי הקשה של משחק מול קבוצה מתגוננת: יהיה קשה למצוא חורים או פרצות כדי ליצור. זה חשוב לכבוש, אחרת ה-0:0 ממשיך, נלחצים, מתחילים לשחק מהר כי השעון מתקתק. אני חושב שאנחנו מוכנים למשחק הזה, אנחנו יודעים כמה זה חשוב, יודעים שצריך להמשיך באותה אינטנסיביות וללחוץ חזק אחרי איבוד כדור. כשיש לנו גישה כזאת אנחנו נוטים להשיג תוצאות טובות”.

“כל משחק זה נקודות חשובות, אבל לפעמים הגורל מחליט את רוב ההרכב בעצמו יש אדומים, הרחקות, פציעות, דברים קורים. הרבה החלטות נעשות לא על ידי המאמן, הן פשוט קורות. כולם מקבלים את החלק שלהם מהעוגה. אבל שוב, יש לנו סגל קצר, זה לא שיש לנו 5 שחקנים מחוץ לסגל. לאחרונה אחד או שניים. אז תאורטית הדקות יהיו לכולם. אבל שוב, הדבר המרכזי זה שהקבוצה תנצח ומי ב-11 זה חשוב לשחקנים, אבל בסוף העניין זה מכבי ת”א, הקבוצה, ולא השחקנים”.

גידי קאניוק (שחר גרוס)גידי קאניוק (שחר גרוס)

על גידי קאניוק והאם ישחק נגד עכו: נראה איך זה הולך, הוא עשה את המבחנים הפיזיים, הוא קצת מאחור כי עבר זמן מאז שהוא שיחק משחק רשמי. נראה מה קורה עם דברים בימים ובשבועות הקרובים”.

על שרן ייני: “אנשים שאמרו שעבורי זה שרן ועוד 10 לא דיברו בשמי, צריכים לשאול אותם למה הם אמרו דברים כאלה. לא אכפת לי מהדעה שלהם, אני מכבד את זה אבל זה לא קורה אצלי. אני חושב ששרן הוא אחד מהשחקנים האלה שכשצריכים אותם הם תמיד שם. היו לנו הרבה משחקים שהקבוצה הייתה עם הרבה פצועים ובלי שחקנים כשירים ושרן שיחק עם בוהנות שבורות, קיבל זריקות. זה דברים שהתקשורת והאוהדים לא רואים, אבל אני יודע איך זה, ואני מכבד שחקנים שתמיד שמים את הקבוצה לפניהם. כקפטן איתי הוא עשה את זה ועבורי הוא שחקן חשוב מאוד בקבוצה. אתה יוכל לתת את דעתך רק כשאתה יודע את כל העובדות. אני מקשיב למי שפה כל יום ורואה את הדברים שאני רואה ואם להם יש דעות שונות אקשיב להם. אבל לאחרים לא אקשיב. הוא קפטן אמיתי, איש של המועדון ואנשים כאלה עבורי הם תמיד במקום טוב”.

שרן ייני. קפטן אמיתי (רדאד ג'בארה)שרן ייני. קפטן אמיתי (רדאד ג'בארה)

על הפגישה של המנהלת שאמורה להכריע אם יהיו 6 זרים גם בעונה הבאה: מדהים שהפגישה הזאת היא אחרי החלון של ינואר, כי בינואר אתה מחתים שחקנים ליותר מ-4 חודשים. הדעה שלי ברורה, אני אתן את התשובה, ואני אתן את דעתי לא כמאמן מכבי ת”א, אלא את דעתי כאדם שפה 6 שנים והיה לי מספיק זמן להבין ולנתח דברים, גם אם לפעמים אני טועה. ישראל רוצה להיות יותר משמעותית באירופה, משחקים בתחרויות אירופיות, אבל לא מכניסים דברים אירופאים, כל שחקן אירופי הוא זר, אז אתם שמים מכשולים לעצמכם. ואז אני שומע שרוצים לשים תקרת שכר, עוד הגבלות לזרים. אז השאלה שלי – אתם רוצים ללכת קדימה או אחורה? מה ההחלטה הכללית? להגיד שדקות של זרים מגבילות את הדקות של הישראלים זה שטויות. ולגבי הנבחרת הלאומית אני לא ראיתי את ההשפעה על הנבחרת, לא בצורה רעה או טובה.

הדעה שלי ברורה – אם רוצים ללכת קדימה צריכים לעקוב אחרי אירופה ולא ללכת נגד כולם. לא להקטין את התקציב, לעלות למעלה. עכשיו רוצים תקרת שכר, אני לא מבין. זה קשה, כי יש הרבה יתרונות וחסרונות בכל דבר ואף אחד לא יסכים לגמרי עם כל ההחלטות. אלה החיים. אבל כאדם שנמצא בפה 6 שנים אני חושב שאם ורצים ללכת קדימה ושהמועדונים יצליחו, אל תשימו מכשולים שידחפו אתכם אחורה. אבל שוב, זה הדעה שלי, לא דיברתי בשם המועדון, אני מדבר כמישהו שהיה פה 6 שנים וחושב שאולי אני מבין כמה דברים, אולי עדיין לא, זה עבורכם להחליט”.

קרויף במסיבת העיתונאים. לא מעריך את הכיוון אליו הולכים (נעם מורנו)קרויף במסיבת העיתונאים. לא מעריך את הכיוון אליו הולכים (נעם מורנו)

למה הוציא את ריקן במשחק מול ב”ש: “אבי שיחק טוב מאוד, הבקיע שער נהדר שלא נחשב, ברגל ימין, אבל זה היה עניין של באלאנס, דור היה צריך ללכת אחורה, אני רציתי שיהיה מישהו פיזי באמצע כי היו לנו רק 2 קשרים במקום 3 והרגשתי שיהיה לנו באלאנס טוב יותר כי אייל וריקן הולכים קדימה והם שמרו על מליקסון, והייתי צריך שחקן שיישאר יותר מאחורה. פשוט עניין של באלאנס”.

לאחר מכן אופיר דוידזאדה ענה על שאלות ובתחילה הוא התייחס לסיכוי שהוא יחזור לספסל: “אני לא חושב על זה, התפקיד שלי הוא לתת עבודה על המגרש ולתת את המקסימום, שאר ההחלטות לא תלויות בי. יש מאמן שמחליט ואני מאחורי ההחלטה שלו. ידוע שבמכבי ת”א התחרות גדולה, התפקיד שלי הוא לעשות את העבודה”.

על הניצחון על ב”ש: “ידענו שזה משחק מאוד משמעותי בשבילנו, שאנחנו עולים למקום הראשון אם מנצחים ואם מפסידים זה 5 הפרש. אבל בשבילנו עכשיו, לא כקלישאה, כל משחק הוא משחק עונה, כי כמו שג’ורדי אמר איבדנו הרבה נקודות בסיבוב הראשון נגד קבוצות שהיו מתחתינו וכרגע זאת המטרה העיקרית”.

דוידזאדה מנסה לעצור את בן ביטון (רדאד ג'בארה)דוידזאדה מנסה לעצור את בן ביטון (רדאד ג'בארה)

על תפקידו במשחק מול עכו: “יש את הצוות המקצועי שיכין אותנו הכי טוב למשחק, בסוף השבוע נתכונן למשחק בראשון ואני אדע בדיוק את העבודה. למשחק עצמו ברור שיהיה סוג של בונקר ולא נגיע להרבה הזדמנויות, זה טבעי. חשוב לנצל את ההזדמנויות הראשונות ואני מאוד מקווה שנעשה את זה”.

לגבי העובדה שמדובר במקום ראשון נגד אחרון: “אם נבוא ונזלזל ונבוא בסוג של התנשאות או שחצנות, התוצאה תהיה ברורה. אז המטרה שלנו היא לא לבוא ככה, אלא לבוא כמו לכל משחק עם המון התלהבות ולחימה ולהביא את התוצאה שאנחנו צריכים”.

בן ביטון מול אופיר דוידזאדה (נעם מורנו)בן ביטון מול אופיר דוידזאדה (נעם מורנו)

על העניין האישי במשחק מול ב”ש, הקבוצה בו גדל: “זה משחק שלישי שלי נגדם אז לאט לאט מתרגלים. המטרה שלי הייתה לעזור לקבוצה שלי, להביא את היכולת כדי לעזור להם לנצח במשחק שהיה מאוד משמעותי בשבילנו ואני שמח שעשיתי את זה”.

על זה שהוא אמר בעבר שהוא לא מכניס מספיק כדורים: “אני חושב שבמשחקים האחרונים רואים את זה, את הכדורים לרחבה. במשחקים האחרונים אני רואה את הסטטיסטיקה שלי והיא הרבה יותר טובה. אני עובד אחרי כל אימון גם עם הצוות וגם לבד בשביל להשתפר, אני מכיר את החולשות והחסרונות ובשביל זה יש את האימונים”.

שחקן השבוע
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */