יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:45

לשם גבר על שולץ, 2:3 גדול לישראל על דרא"פ

הישראלי רשם 3:6 ו-5:7 על הדרום אפריקאי, השלים מהפך במפגש כולו אחרי פיגור 2:1 והעניק לנבחרת את הכרטיס לשלב הבא. השרה רגב: "לא נס לחו של סלע"

|
עידן לשם חוגג (עפרה פרידמן איגוד הטניס)
עידן לשם חוגג (עפרה פרידמן איגוד הטניס)

ניצחון גדול של עידן לשם על ניק שולץ העניק היום (שבת) לנבחרת ישראל 2:3 מרשים על דרום אפריקה במסגרת הבית האירופי אפריקאי בגביע דייויס. החבורה בכחול לבן כבר נקלעה לפיגור 2:1 אחרי הפסד בזוגות, אך ניצחונות גדולים של דודי סלע ולשם העניקו לישראל את הכרטיס לשלב הבא, שם תפגוש את נבחרת צ’כיה (באפריל) במסגרת הסיבוב השני בבית.

בצל ההפגנות נגד ישראל שנערכו אתמול (שישי) בפרטוריה בסמוך למתחם הטניס, הנבחרת בכחול לבן עשתה את המוטל וניצחה יריבה שעל הנייר פחות איכותית, אך כזו שנהנתה מדחיפה של הקהל הביתי והציגה מספר שחקנים עם הגשות איכותיות במיוחד. המדורג 254 לא התרגש מגודל המעמד ומיריבו בעל ההגשות העוצמתיות ולמרות שנשבר כבר בפתיחת המערכה הראשונה, הפגין אופי מרשים לצד משחק איכותי מהקו האחורי וניצח די בקלילות 3:6 את הסט הראשון. במערכה השנייה זה כבר הלך הרבה יותר קשה, כששני השחקנים הציגו הגשות מרשימות ושמרו על משחקוני ההגשה.

שחקני הנבחרת חוגגים (עפרה פרידמן איגוד הטניס) שחקני הנבחרת חוגגים (עפרה פרידמן איגוד הטניס)

במצב של 5:5 מותח במיוחד, המחבט הישראלי ניצל משחקון הגשה רע של הדרום אפריקאי ועם טניס סבלני ומינימום טעויות הצליח לשבור בדרך ל-5:6. במשחקון המכריע, נראה היה כבר שהשחקן המארח הצליח לחזור, אך לשם הפגין אופי מרשים והשיג את הניצחון המיוחל בדרך ל-2:3 גדול בהתמודדות כולה. 

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את נבחרת הדייויס של ישראל לאחר שהשלימה מהפך מדהים על נבחרת דרום אפריקה: "זה היה ניצחון מתוק מאוד. למרות שהיו בפיגור - עם הגב לקיר ולמרות תנאי מזג האוויר הקשים, הצליחו דודי סלע ועידן לשם להתעלות – לבצע מהפך מרגש ולנצח. לשחק שלושה משחקים בתוך 18 שעות ולנצח שניים מהם זה דבר מדהים. את הדבר הזה עשה דודי סלע ששוב הוכיח שלא נס לחו והרוח הישראלית חזקה מהכל. אני מודה לכל שחקני הנבחרת על המאמץ האדיר, הלב והנשמה שנתנו על המגרש בסוף השבוע הזה ומודה לקפטן הראל לוי שממשיך להוכיח שהמנהיגות שלו והניסיון העשיר מסייעים לשחקנים להשיג את התוצאות. מאחלת הצלחה לנבחרת גם במפגש הבא בחודש אפריל מול צ'כיה".

מערכה ראשונה – 3:6 לעידן לשם

לשם פתח לא טוב וביצע שלוש טעויות לא מחויבות, מה שאפשר לשולץ לעלות ל-0:1 מהיר עם שבירה. הישראלי אמנם עלה ל-0:15, אך הדרום אפריקאי עם הגשה ראשונה מצוינת עלה ל-0:2 די בקלילות. הודות ליכולת טובה מהקו האחורי ונקודה יפה ליד הרשת, לשם עלה על לוח התוצאות וצימק ל-2:1. משחקון אדיר של הישראלי, שהצליח עם שתי חבטות העברה מרשימות הצליח לשבור חזרה ל-2:2. הישראלי המשיך את היכולת הטובה ועם כדורים עמוקים ניצל את הכבדות של שולץ בדרך ל-2:3. המחבט הישראלי התמודד היטב עם ההגשה של המארח ועם הרבה סבלנות מהקו האחורי שבר ועלה ל-2:4. לשם עם הגשה ראשונה מצוינת שמר על ההגשה, 2:5 מרשים במיוחד. השחקן המארחת לא אמר נואש וניצל מספר טעויות לא מחויבות של הישראלי לצמק ל-5:3. בקלילות לשם הצליח לשבור על ההגשות ולעלות ל-3:6 בדרך לניצחון במערכה כולה.

עידן לשם והראל לוי (עפרה פרידמן איגוד הטניס) עידן לשם והראל לוי (עפרה פרידמן איגוד הטניס)

מערכה שנייה – 5:7 לעידן לשם

משחקון הגשה טוב של הדרום אפריקאי עם הרבה עוצמות, ללשם לא היו תשובות וחבטות ההחזרה שלו הלכו החוצה, 0:1 לשולץ. הגשות נהדרות של לשם באחוזים גבוהים בסרב הראשון, איזנו ל-1:1. אולי המשחק הקליל של הדרום אפריקאי מפתיחת ההתמודדות, 1:2 לשחקן המארחת שקיבל ביטחון ומציג הגשות יעילות במיוחד. טניס פשוט ויעיל של הישראלי שמבצע מינימום טעויות העניק ללשם 2:2. במצב של 30:30, שולץ העלה הילוך בהגשות וניצח בקושי את המשחקון, 2:3. אייס שלישי של הישראלי מפתיחת המשחק העניק לשחקן האורח 3:3 מותח. שולץ חזר מ-15:0 לניצחון במשחקון עם הגשות קטלניות, 3:4 לדרום אפריקאי. נקודה חשובה של הישראלי שניצל טעות של יריבו בשל עבודת רגליים רעה והשווה ל-4:4. במצב של 30:30 קריטי במיוחד, הדרום אפריקאי הפגין קור רוח וניצל טעות לא מחויבת של הישראלי, 4:5. לשם עמד בלחץ הגדול ועם טניס טוב ליד הרשת קבע 5:5 חשוב. שבירה אדירה של הישראלי שעם יכולת משובחת וטניס מאוד סבלני ויעיל עלה ל-5:6 ורחוק משחקון אחד מלהכריע את ההתמודדות כולה. לשם עמד שוב בלחץ עשה את המוטל עליו למרות 30:30 והשיג את הנקודות המיוחלת בדרך לניצחון במפגש ובהתמודדות כולה, 5:7 מרשים.

עידן לשם (עפרה פרידמן איגוד הטניס) עידן לשם (עפרה פרידמן איגוד הטניס)

לויד האריס – דודי סלע 7:6 ו-6:1

לאחר שלא הצליח להביא את הנקודה המיוחלת במשחק הזוגות ביחד עם יוני ארליך, דודי סלע, המחבט הבכיר של נבחרת ישראל, הצליח לתקן את הרושם כשגבר היום (שבת) 6:7 ו-1:6 על לויד האריס ובכך איזן את מפגש הדייויס בבית האירופי אפריקאי מול דרום אפריקה ל-:2:2 בתוצאה הכוללת. 

בפתיחת המשחק סלע היה נראה תשוש ומי שעדיין לא התאושש ממשחק הזוגות בו השתתף רק חצי שעה קודם. האריס, הצליח לנצל זאת ולשבור כבר בפתיחה, אך למזלו, סלע הצליח לעשות את הסוויץ’ בראש, החזיר לעצמו את האנרגיות הדרושות וסחב את הטניסאי מהמקום ה-289 בעולם למערכה ארוכה שהוכרעה בשובר שוויון לזכות הישראלי.

דודי סלע (עפרה פרידמן איגוד הטניס)דודי סלע (עפרה פרידמן איגוד הטניס)

האריס, נראה מותש לחלוטין בפתיחת המערכה השנייה וסלע שזיהה זאת לא ריחם, שבר שלוש פעמים וניצח בקלילות 1:6 את המערכה השנייה ובעקבותיה רת המשחק כולו. בסיום, ניגש הישראלי ליריבו התשוש שבקושי הגיע לספסל, כדי לשאול לשלומו וגם לנחם אותו על ההפסד הכואב. 

מערכה ראשונה: 6:7 לדודי סלע

כבר מהפתיחה הורגש כי סלע עלה עייף למשחק, אחרי שבילה מעט יותר משעתיים על המשטח בפרטוריה במפגש הזוגות. הישראלי נשבר כבר במשחקון ההגשה הראשון במשחק והאריס ניצל את חוסר האנרגיות מצידו כדי לעלות ליתרון 0:2 מהיר. למרות התשישות, סלע הצליח לייצר אנרגיות מחודשות, שבר את משחקון ההגשה השלישי של האריס וחזר לעניינים כשכפה שוויון 3:3. המומנטום של הישראלי נמשך כאשר הוא שבר שוב והשלים ניצחון בארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-3:5. בנקודה הזו המערכה קיבלה תפנית נוספת כשסלע ניגש להגיש לניצחון במערכה אבל נשבר ואפשר לטניסאי המקומי להשוות ל-5:5. באופן נדיר למערכה הנוכחית, השניים הצליחו לשמור על שני משחקוני ההגשה הבאים שלהם והלכו לשובר שוויון קריטי, בו הפגין סלע עליונות מוחלטת עם 1:7 קליל, שהקנה לו יתרון 0:1 במאזן המערכות. 

דודי סלע ולויד האריס (עפרה פרידמן איגוד הטניס)דודי סלע ולויד האריס (עפרה פרידמן איגוד הטניס)

מערכה שנייה – 1:6 לדודי סלע

הדרום אפריקאי, שנראה חסר אנרגיות לחלוטין לאחר שובר השוויון, נשבר על ידי סלע כבר במשחקון הראשון, מה שאפשר לישראלי ששמר על משחקון ההגשה הראשון שלו, לעלות ל-0:2 בפתיחת המערכה. האריס עוד הצליח לצמק ל-2:1, אך סלע שהריח דם מצידו של היריב התשוש הצליח לשבור פעם נוספת וברח ל-1:4, שקירב אותו מאוד לניצחון במשחק כולו. הישראלי לא עצר כאן, עלה בקלות ל-1:5 ומיד לאחר מכן שבר בפעם השלישית במערכה כדי לגמור את הסיפור עם 1:6 מוחץ.

דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט) (מערכת ONE)דודי סלע חובט בכדור (צילום: רג קלדקוט) (מערכת ONE)

ראבן קלאסן/רואן רולפס – יוני ארליך/דודי סלע 7:5, 4:6 ו-4:6

נבחרת ישראל קיוותה להשלים הבוקר (שבת) את המהפך במסגרת המפגש שלה בגביע דייויס מול דרום אפריקה בבית האירופי אפריקאי, אך לצערה יוני ארליך ודודי סלע נכנעו 5:7, 6:4 ו-6:4 לצמד המקומי ראבן קלאסן ורואן רולפס במשחק הזוגות של ההתמודדות, מה שהציב את הקפטן הראל לוי ושחקניו בפיגור 2:1. 

המשחק דווקא נפתח בצורה מעודדת עבור סלע וארליך שהצליחו להשיג את השבירה היחידה במערכה הראשונה, בדרך ל-5:7 ויתרון 0:1 במאזן המערכות. במצב של 2:2 במערכה השנייה, נשבר הצמד הישראלי לראשונה במשחק ובעקבות כך גם נכנע 6:4, ונקלע למערכה שלישית. גם במערכה המכרעת נשברו סלע וארליך במצב של שוויון 2:2 ובדיוק כמו בזו שקדמה לה, הם לא הצליחו להשיג את השבירה הנגדית, נכנעו 6:4 פעם נוספת והפסידו את המשחק כולו.

ארליך וסלע מברכים את רולפס וראבן בתום המשחק (צילום: רג קלדקוט)

הימים בהם הנקודה ממפגש הזוגות הגיעה בצורה כמעט אוטומטית בעזרת שיתוף הפעולה הנהדר בין ארליך לאנדי רם הם כבר היסטוריה רחוקה, והנבחרת של הראל לוי תצטרך להביא את הנקודות ממפגשי היחידים על מנת להעפיל למפגש הסיבוב השני מול צ’כיה. 

מערכה ראשונה: 5:7 לישראל

ארליך וסלע לצד הצמד מדרום אפריקה לפני פתיחת המשחק (צילום: רג קלדקוט)

המשחק בפרטוריה נפתח בצורה שקולה ולאחר שהצמד הישראלי עלה ל-0:1 מההגשות של ארליך, הזוג בירוק לא התקשה לשמור על ההגשות שלו ולאזן ל-1:1. משחקוני ההגשה של ישראל המשיכו להיות צמודים יותר, כשמנגד רולפס וקלאסן השיגו נקודות קלילות, אך למרות זאת הסטטוס קוו נשמר, ולאחר שמונה משחקונים התוצאה נותרה מאוזנת עם שוויון 4:4. ארליך בן ה-40 המשיך להתקשות, אך הצליח לשמור על קור הרוח וקבע 4:5, לישראל. הירוקים שוב השוו בקלילות ומהצד השני, סלע וארליך המשיכו לסבך את העניינים ונקלעו לפיגור 40:0. הצמד הוותיק שוב ידע לצאת מהמצב הלא פשוט והפך את המשחקון על פיו בדרך ל-6:5. רגע לפני שהמערכה הלכה לשובר שוויון, הישראלים, שלא הצליחו עד לאותה נקודה אפילו לדגדג את משחקוני ההגשה של הצמד המקומי, העלו את הקצב בדיוק ברגע הנכון, והצליחו להשיג את השבירה המיוחלת והראשונה במשחק, כדי לעלות ל-5:7 ולנצח את המערכה הפותחת.

דודי סלע ליד הרשת (צילום: רג קלדקוט)

מערכה שנייה: 4:6 לדרום אפריקה

גם המערכה הנוכחית לא נפתחה בצורה חלקה עבור הצמד האורח ששוב היה צריך להציל שתי נקודות שבירה כדי לעלות ליתרון. במשחקון שלאחר מכן הצליחו סלע וארליך לכפות 40:40, אך לצערם לא השיגו את השבירה המוקדמת ולוח התוצאות הראה 1:1. השבירה המיוחלת עבור המארחים הגיעה במהלך המשחקון החמישי ולאחר 12 נקודות שבירה כושלות הצליחו קלאסן ורולפס לעלות ליתרון ראשון במשחק עם 3:2. מאותה נקודה ניסו ארליך וסלע להשיג את השבירה הנגדית, אך לצערם לא באמת הצליחו להתקרב במשחקוני ההגשה הירוקים והמשחק הלך למערכה שלישית ומכריעה, אחרי 4:6 למקומיים בתום המערכה. 

יוני ארליך (צילום: רג קלדקוט)

מערכה שלישית: 4:6 לדרום אפריקה 

המערכה המכרעת נפתחה הצורה מעודדת עבור ישראל כשלסע וארליך אומנם לא הצליחו לשבור, אך נראו מעט טריים יותר מהצמד הירוק וניצחו בקלילות את שני משחקוני ההגשה הראשונים שלהם בדרך ליתרון 1:2. דווקא בנקודה זו המקומיים הצליחו להפוך את המומנטום, השוו ל-2:2, השיגו 3 נקודות שבירה מיד לאחר מכן וגם ניצלו זאת כדי לשבור וליטול את היתרון במערכה עם 2:3 יקר. בדיוק כמו בערכה הקודמת, גם הפעם ארליך וסלע לא השיגו את השבירה הנגדית והצמד המקומי שמר על היתרון בדרך ל-4:6 וניצחון במשחק כולו.

רולפס וקלאסן במהלך המשחק(צילום: רג קלדקוט)

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */