יום שלישי, 16.04.2024 שעה 09:30

חמד: התחלה חדשה, עיני: מאמן - תוך כחודשיים

חלוץ נבחרת ישראל על הגרלת ליגת האומות: "סקוטלנד ואלבניה היריבות היותר חזקות". דאבור: "חשוב שנהיה חלק מיורו 2020". בעוד חודשיים: רומניה בבית

|
תומר חמד (רויטרס)
תומר חמד (רויטרס)

נבחרת ישראל הוגרלה היום (רביעי) בשווייץ מול נבחרות אלבניה וסקוטלנד במסגרת ליגת האומות של אופ”א. הנבחרת, עדיין ללא מאמן, תנסה לעלות מליגה C לליגה B ואולי להשתחל ליורו 2020 דרך המפעל החדש. בעוד חודשיים תשחק ישראל במשחק ידידות בארץ מול נבחרת רומניה, ככל הנראה באצטדיון נתניה, במה שעשוי להיות משחק הידידות האחרון אי פעם.

נבחרת ליגת האומות

חלוץ ברייטון, תומר חמד, אמר: “אופ”א פיתחה מפעל חדש שעל פניו נראה מעניין, מקורי ובהרבה מובנים הוגן. בעיקר עבור הנבחרות הפחות חזקות. אם יש כאן הזדמנות נוספת להעפיל ליורו 2020 אז נבחרת ישראל והכדורגל הישראלי צריכים לברך על כך. על המגרש וביציעים כולם יצטרכו לתת הכל כדי שהנבחרת תמשיך להיות הקבוצה של כולם ואהובה על כולם. כל התחלה חדשה מרגשת ובתור אחד שתמיד חלם להיות חלק מהנבחרת ולהוביל אותה לטורניר גדול, אני מאמין שזה הפורמט שיכול לעשות את ההבדל עבורנו. ברור שסקוטלנד ואלבניה הן היריבות היותר חזקות, ולכן נצטרך להתעלות”.

כשגידי קאניוק הבקיע מול הפועל חיפה

חלוץ רד בול זלצבורג, מונאס דאבור: “נבחרת ישראל יכולה ליהנות מהפורמט החדש וזה יכול לעבוד לטובתנו. כדי שזה יקרה נצטרך כמובן לתת הכל, לנצח כמה שיותר ולהוכיח לאוהדים שהכל אפשרי. יורו 2020 הוא המטרה העיקרית וחשוב שנהיה חלק ממנו. פחות משנה לי מאיפה יגיע הכרטיס, העיקר שיגיע”.

קשר אינגולשטאט, אלמוג כהן: “זאת לא הגרלה קלה, כי במפעל החדש והמרענן הזה לא יכולה להיות אחת כזאת. כל הקבוצות באותו דרג. אני בטוח שכל שחקן בנבחרת, ודאי אני, מרוצה מכך שיהיו לנו יותר הזדמנויות לשחק מול הקהל שלנו ועבור המדינה, והפורמט החדש בהחלט נותן לנו הזדמנות טובה להשיג כרטיס ליורו 2020 גם בדרך שאינה רק מוקדמות אליפות אירופה. יחד עם הקהל ועם חיבור מחודש שלנו ושלו - הכל אפשרי. זאת המשימה המשותפת של השחקנים, המאמן החדש, ההתאחדות והאוהדים”.

אלמוג כהן רודף אחרי הכדור (נעם מורנו)אלמוג כהן רודף אחרי הכדור (נעם מורנו)

שוער אנורתוזיס, אריאל הרוש: “זה נשמע ונראה כמו טורניר חדשני ומאוד מעניין. אין משוכות בלתי עבירות וזה נותן לכל נבחרת סיכוי שווה. אנחנו תמיד מנתחים יותר מדי אחרי הגרלות, מה טוב לנו ומה פחות, ואני לא אוהב את זה. זאת ההגרלה והבשורה החשובה מבחינתי היא שיש הזדמנות נוספת להגיע ליורו 2020 ויש הזדמנות לתקן את מה שעבד פחות טוב בקמפיין הקודם. נצטרך להיות בשיאנו כדי להעפיל, וחשוב שנהיה עם הרגליים על הקרקע. אם הקהל יבוא ויתמוך, אם אנחנו נקפיד לתת הכל - זה אפשרי”.

חלוץ בית”ר ירושלים, איתי שכטר: “זה נראה כמו רעיון גדול ומבטיח. יותר משחקים, יותר הזדמנויות מול נבחרות בדרג שלנו. חייבים להתעלות כדי להצליח בשלב הראשון להעפיל לפלייאוף והחיבור עם הקהל קריטי. מי שאוהב את נבחרת ישראל ואוהב כדורגל אירופי, קיבל חגיגה מושלמת. כל שחקן צריך עכשיו לעבוד קשה מאוד כדי להיות חלק מהנבחרת, יש כאן הזדמנות אמיתית. לא משנה מי יהיה המאמן, העובדה שלנבחרת יהיו יותר משחקים בשנה יוצרת דמיון למחזור חיים של קבוצה ולדעתי זה יתרון”.

איינבינדר, רפאלוב, שכטר ומליקסון (אחמד מוררה)איינבינדר, רפאלוב, שכטר ומליקסון (אחמד מוררה)

קפטן הנבחרת ובלם מכבי ת”א, טל בן חיים: “אין בפורמט הזה נבחרות קצוות כמו ספרד או אנדורה איתנו בבית. זה יהיה מאוד צמוד ושוויוני וזה יוצר טורניר מעניין ומאתגר. על פניו, כל הנבחרות שוות. זאת למעשה ליגה עם עליות וירידות, וזה נשמע ונראה מאוד חדשני ומבטיח. אני יכול להתחייב רק לגבי עניין אחד - לתת הכל. אני חושב שזה מה שהקהל מצפה משחקני נבחרת - לתת הכל. בכל משחק, בכל טורניר. אופ”א בנתה למעשה שני מפעלים שדרכם ניתן להגיע ליורו 2020 וזה יוצר עניין ואתגר. אני יודע שאוהדי הנבחרת רוצים מאוד שנצליח ומאמין שהתחלה חדשה היא תמיד הזדמנות להתחבר ולנסות יחד להשיג את המטרה”

קשר הפועל באר שבע, דן איינבינדר: “אני תמיד גאה ורוצה ללבוש את חולצת הנבחרת והטורניר החדש הזה רק מגביר את התיאבון. אתגר גדול, פורמט שמזכיר ליגה, יותר משחקים וזמן יחד, וזה נראה לי כמו משהו שמתאים ונחוץ לנו. אני גם חושב שהנבחרת צריכה לקיים את אחד המשחקים בבאר שבע, יש כאן קהל שמאוד אוהב את הנבחרת, עיר שמשוגעת על כדורגל ואצטדיון מדהים. זאת תהיה חוויה ענקית. נבחרת ישראל יכולה להגיע ליורו בשתי דרכים והלוואי שנעשה זאת. פחות משנה לי מאיפה יגיע הכרטיס”.

עיני: “מאמן – תוך כחודשיים”

יו”ר ההתאחדות, עופר עיני: “זה טורניר חדש והוא מביא אתו הזדמנות גדולה. אנחנו נרצה להשיג בו שני דברים מרכזיים - הצלחה מקצועית וחיזוק הקשר האמיץ בין הנבחרת לקהל. נבחרת ישראל תהיה הרבה יותר נגישה וזמינה עבור אלפי אוהדים, ואני מתכוון גם לאצטדיונים בהם נארח את חלק מהמשחקים. אנחנו עושים מאמצים ומשקיעים זמן רב בהבנת הקשיים בנבחרת ובמציאת פתרונות, שיבטיחו לכולנו נבחרת הישגית יותר. נמנה מאמן בתוך כחודשיים ויעמדו לרשותו מספיק זמן והתנאים הטובים ביותר כדי להיערך למפעל החדש והמרגש ולמפגשים מול אלבניה וסקוטלנד ובהמשך למוקדמות יורו 2020”.

עופר עיני (רדאד ג'בארה)עופר עיני (רדאד ג'בארה)

מנכ”ל ההתאחדות, רתם קמר: “אופ”א השקיעה המון זמן, מחשבה ומשאבים בפיתוח פורמט ייחודי ומקורי, ואני מאמין שזה נועד להצליח. הבית הישראלי לא פשוט, כל הנבחרות ברמה דומה ולכן צריך לתת הכל כדי להצליח ולהעפיל לפחות לפלייאוף. אין כאן משחקים בלתי עבירים ואין משחקים בטוחים. הבשורה הגדולה מבחינתנו היא שנבחרת ישראל, בזכות הטורניר הזה, תהפוך להיות יחידה שמשחקת הרבה יותר יחד, חיה יחד ואנחנו מאמינים שזה עשוי לתרום לנו. ניקח לעצמנו זמן עכשיו כדי להיערך למשחקים וכדי לוודא שקהל שאוהב את הנבחרת יגיע לתמוך בהמוניו. נבחר את האצטדיונים הנכונים לסוג כזה של משחקים, נבנה מודל מנויים ומחירי כרטיסים אטרקטיביים  ונחשוב על דברים נוספים שיהפכו את חוויית משחקי הנבחרת למהנה וייחודית עוד יותר”.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */