יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:25
ליגה לאומית 23-24
5417-4727עירוני ק"ש1
5432-5127בני יהודה2
5126-4427עירוני טבריה3
4934-5427מכבי יפו4
4330-4227הפועל נוף הגליל5
4042-4627הפועל ניר רמה"ש6
3837-2927מכבי הרצליה7
3733-3527הפועל א.א. פאחם8
3538-3827הפועל עכו9
3433-2727מ.ס כפר קאסם10
3347-3527סקציה נס ציונה11
2932-3227הפועל ר"ג12
2935-2327הפועל ראשל"צ13
2637-2427הפועל כפ"ס14
2147-2727הפועל עפולה15
1657-2327איחוד בני שפרעם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 29/03, 16:00
  • עירוני טבריה
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 29/03, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 29/03, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל עפולה
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • מ.ס כפר קאסם
  • שני, 01/04, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • איחוד בני שפרעם
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל עכו
  • מכבי יפו
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש

בכפ"ס תוקפים את דגו, שטוען: שום איים עליי

מלחמת גרסאות לאחר הזעזוע: "זלזל, עשה דווקא, לא נאמן, רצה לפגוע", המאמן הדף קשר לזיקרי. אמו של שלח "חגגה", טגה עקץ, איגוד המאמנים תקף בחריפות

|
מסאי דגו (שחר גרוס)
מסאי דגו (שחר גרוס)

זה אמנם היה ערב היסטורי, כאשר הפועל כפר סבא ובית"ר כפר סבא נפגשו לדרבי עירוני ראשון אי פעם באצטדיון לויטה, אבל שום דבר לא הכין את הקרקע למה שקרה אחרי המשחק, בו הירוקים גברו 1:3 על הצהובים והעפילו אתמול (שלישי) לרבע גמר גביע המדינה. מסאי דגו, מאמן הפועל כפ"ס, פוטר מיד בתום המשחק, כאשר נקרא לשיחה עם הבעלים יצחק שום מיד לאחר שסיים להתראיין, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE

הרקע כמובן, מגיע בשל חילוקי דעות בין השניים במשך כל העונה, מקצועיים או פחות, זאת בעוד דגו הצעיד את הירוקים לעונה אדירה בעודם במקום השני בליגה הלאומית, ומאז אתמול בערב, מלחמת הגרסאות בין הצדדים יצאה מכלל שליטה. בעוד דגו סיפר לאחר שפוטר כי שום אמר לו שאם לא ירכיב מספר שחקנים בהרכב, ביניהם טום שלח (נכדו של שום, כפי שהדגיש דגו, וכפי שהיה ידוע לכל במשך כל העונה), הוא יפוטר (וגם טען שהתכונן לכך), בכפ"ס נשמעים קולות אחרים. ובכל מקרה, דומה כי המילה האחרונה של שני הצדדים טרם נאמרה.

דגו:"היתה אווירה טובה,שמח שעלינו"

עתה, מתברר אולי הקש ששבר את גב הגמל, כאשר המהלך אמנם היה באוויר בחודשים האחרונים אבל בעיקר מאז יום שישי האחרון. האירוע המדובר הוא העובדה שרועי זיקרי הורשה על ידי דגו שלא להגיע למשחק מול בני לוד (2:2) ולשבת ביציע, זכר למאבק שהוא מנהל מול המועדון במסגרתו הגיש בוררות לאחר שחתם בהפועל ת"א לקראת העונה הבאה. לטענת גורמים בכפ"ס, דגו עשה זאת על דעת עצמו וכנגד המדיניות של המועדון, לפיה כל שחקן מחויב להגיע לאצטדיון, גם במשחקי החוץ.

על אותו נושא, נשאל דגו לאחר המשחק, עוד לפני שפוטר, ואמר ל-ONE: "תמיד אמרתי, ההנהלה החליטה, אבל זה נושא שפוגע בנו המון. זה שחקן שכבש 50 אחוז מהשערים שלנו. אחריו עומר פדידה נפצע לחודש ויחד איתו הם 60-70 אחוז מהשערים והבישולים. בלי שניים כאלה על המגרש, אתה נפגע. עידן דוד הוכיח את עצמו ואני מוריד בפניו את הכובע. אני רוצה את רועי הכי שבעולם. הבנאדם הזה נותן גולים, הוא מסוכן, אם הוא על המגרש, בלי לזלזל ביריבה שלנו, זה שניים שלושה שערים. אבל מתמודדים עם מה שיש". 

מסאי דגו ורועי זיקרי (איציק בלניצקי)מסאי דגו ורועי זיקרי (איציק בלניצקי)

"לא הוגן להפיל את סלע המחלוקת על שחקן צעיר בגלל שהוא נכד של בעל הבית, יש יותר משחקן אחד שהיה בין הבעלים למאמן מחלוקת עליהם", טענו בכפ"ס. "דגו קבע הכל מהיום הראשון שהוא נכנס לתפקיד ולא כיבד את מקום עבודתו, זלזל אפילו. זה הרבה מעל ילד בן 20, לא הוגן להפיל הכל עליו. יכול להיות שיצחק רצה שהוא ישחק בהרכב, אבל זו לא הסיבה שבגללה דגו פוטר. יצחק ממרום ניסיונו, איש חכם, וחכם מדי מכדי לפטר מאמן על שחקן אחד. היו עוד מחלוקות. 

"בנוגע לזיקרי, המאמן בחר בצד. מלבד המקצועי, יש פה עניינים כספיים ואתוס של מועדון. השחרור שלו מיום שישי? חוסר תקשורת וגם הייתה תחושה בשבועות האחרונים שמסאי עושה דווקא לשום. בכוונה. יש שחקנים בקבוצה שהם מזיקים והוא דווקא שיתף אותם. הייתה תחושה שמסאי רצה לפגוע. יש דברים אחרים שאנחנו לא מוציאים מפאת כבודו של מסאי, שהוא בחור חיובי, אבל עשה דווקא במקרים מסוימים. לא רוצים להיגרר למלחמת כתישות. למרות הכל, אנחנו רוצים שהוא יצליח. זו מחלוקת בין אחד המאמנים הבכירים בארץ למאמן צעיר. מאז המשחק מול הפועל ת"א אנחנו לא נראים כמו קבוצה. נזכיר שהוא לא מינוי של שום. חשבנו בתקופה האחרונה שהוא לא היה נאמן". 

יצחק שום ועומר פדידה שמחים (רדאד ג'בארה)יצחק שום ועומר פדידה שמחים (רדאד ג'בארה)

מנגד, אדם קידן, סוכנו של מסאי דגו, מסר ל-ONE את גרסתו של המאמן בנוגע לטענות של כפ”ס: “מסאי ישן טוב מאוד בלילה, המצפון שלו שקט. הוא הצעיד את כפ”ס חזק למאבק העלייה ולמקום ברבע גמר הגביע. שום הודיע בפירוש למסאי שאם לא יפתח עם שלח יפוטר, וכך קרה. אף אחד לא מדבר על החודש האחרון שטום שיחק בהרכב, אבל ברגע שיצא בפעם הראשונה, מסאי קיבל איום מפורש ומיידי על סיום עבודתו. כל ניסיון להסיט את האש לפרשת זיקרי הוא שיקרי ומגוחך. הכי כואב למסאי לעזוב חדר הלבשה מלוכד שחיבר במו ידיו. הכתובת הייתה על הקיר חודשים רבים ועדיין מסאי בחר לשתף פעולה עם שומי למען הצלחת הקבוצה עד שהרגיש שאיבד כל השפעה. הן בבחירת הרכש והן בבחירת ההרכב ובחר לעזוב בראש מורם. מסאי עם הפנים לאתגר הבא ומאחל לכפר סבא בהצלחה”.

עידן דוד וטום שלח בטירוף (נעם מורנו)עידן דוד וטום שלח בטירוף (נעם מורנו)

בנוסף, בסביבתו של המאמן טוענים כי התקופה האחרונה הייתה קשה מנשוא. הפועל כפ”ס שחררה חמישה שחקנים, בעוד דגו קיבל רק את דרווידאס שרנאס ועד כה לא קיבל את שחקני הרכש שביקש כגון עוז פרץ, דור חוגי ונס זמיר. במקביל, האימונים האחרונים התנהלו עם 15-16 שחקנים בלבד כתוצאה מדילול הסגל.

אבל בעוד בכפ"ס טענו כי המחלוקת לא קשורה לאו דווקא לטום שלח, אמו של השחקן, עדי שום, בתו של יצחק שום, "חגגה" את הפיטורין של דגו עם פוסט בסטורי של חשבון האינסטגרם שלה עם מסר ברור, כאשר לאחר מכן התמונה נמחקה. כפי שפורסם ב-ONE, פיטורי של דגו יצרו סערה של ממש בקרב שחקני הקבוצה שפתחו קבוצת וואטסאפ נפרדת מזו הרשמית בה כולם חברים, כדי להביע בה את מורת רוחם ולדבר על כך בחופשיות.

אמו של טום שלח בפוסט מלגלג (אינסטגרם)אמו של טום שלח בפוסט מלגלג (אינסטגרם)

"לפעמים נדמה שראית כבר הכל בכדורגל...ואז הגיע יצחק שום", כתב אמייה טגה בחשבון הפייסבוק שלו אמש. "כפר סבא לאחר 19 מחזורים - ברבע גמר גביע המדינה, מקום 2 בליגה (מקום שממנו עולים לליגת העל), 2 נקודות ממקום ראשון, כבשה הכי הרבה בליגה 34, ספגה רק 16 שערים (מקום 3), הפרש שערים +18 (הטוב בליגה). מסאי דגו לקח את כפר סבא בתחילת העונה ובנה טלאי על טלאי קבוצה שמשחקת אולי את הכדורגל הטוב בליגה...היום כבר לא מתביישים לדבר במסדרונות של "לויטה" על חזרה לליגת העל. החזיר ובגדול את האוהדים, עם חיוך גדול של אושר וגאווה בקבוצה, שעד לפני מספר חודשים הם כבר מעשו בהתנהלות ובכדורגל של הקבוצה ואיבדו עניין. 

"אני מבטיח לכם, יצחק שום, עם כל הניסיון שלו, לא חלם אפילו בחלומות הוורודים ביותר שזה מה שהוא יראה מהקבוצה שלו. בימים שמעמד המאמן בשפל חסר תקדים, קם לו מסאי דגו ומראה לכולנו, ובעיקר למאמנים "הבכירים" שיש לו את העקרונות שלו והביטחון ביכולות המקצועיות שלו. אמנם מסאי פוטר, אבל תהיו בטוחים שנראה אותו מהר מאוד במגרשים. ההפסד הגדול הוא של כפר סבא וזה יהיה בנוקאאוט".

אמייה טגה (רדאד ג'בארה)אמייה טגה (רדאד ג'בארה)

מי שהגיב הבוקר הוא נסים בכר, יו”ר איגוד המאמנים: “אתמול נחצה קו אדום ביחסים בין בעלי מועדונים למאמנים! מסאי דגו, אחד המאמנים הצעירים והמבטיחים, שזו עונתו הראשונה כמאמן ראשי בליגה הלאומית, מוביל את הפועל כפר סבא בדרכה הבטוחה חזרה לליגת העל ולרבע גמר גביע המדינה. יצחק שום, עוזר מאמן נבחרת ישראל לשעבר בעל רקורד עשיר כמאמן, מפטר את מסאי דגו בעקבות אי הסכמתו שיתערבו לו בהרכב הקבוצה. איגוד המאמנים מגנה בכל תוקף התנהגות כזו. איגוד המאמנים גאה בדרכו המקצועית של מסאי דגו, אשר שימש דוגמה ומופת ועמד על עקרונותיו כמאמן כמצופה מכל מאמן כדורגל.

“האיגוד אינו מתערב בניהול מועדונים באופן הכללי אך מנגד לא נישב בחיבוק ידיים כאשר פוגעים במעמד המאמן! האיגוד יעמוד לצידו של מסאי דגו ככל שיידרש ועם כל האמצעים העומדים לרשותו. מסאי דגו בזכות מקצועיותו ימשיך לאמן בהצלחה קבוצות אחרות כי אכן הוא ראוי לכך, אך אנו שואלים את בעלי המועדונים...עד מתי??”. ממלא מקומו באיגוד, אמיר כהן, כתב בחריפות על שום: “אני מתבייש שאחד כמוך בכלל מחזיק תעודת מאמן! אני מתבייש שאחד כמוך היה עוזר מאמן נבחרת ישראל! ואני עוד יותר מתבייש שאחד כמוך בכלל קיבל מנדט לנהל מועדון כדורגל! יצחק שום ...אני מתבייש!”.

“אני רוצה להודות להפועל כפר סבא על ההזדמנות שניתנה לי”, כתב הבוקר דגו בפייסבוק. “שולח חיבוק לאוהדים המדהימים שנתנו לי אהבה אין סופית במהלך העונה ובטוח שיחד איתם הקבוצה תעלה ליגה! הכל לטובה בחיים”.

בנוגע למחליפו הצפוי של דגו, הרי שהמועמד המוביל של שום הוא ריימונדס ז’וטאוטאס, כפי שפורסם אמש לראשונה ב-ONE. הליטאי, ששיחק בעבר תחת הבעלים במכבי חיפה ובפנאתינייקוס, המליץ לו לאחרונה להחתים את שרנאס. ז’וטאוטאס, שהיה עוזרו של שום בוולדיקווקז הרוסית, אימן בעבר את נבחרת ליטא. הוא נחשב למקורבו והוא השם היחיד כרגע שהועלה.

והיה גם כדורגל בלויטה, בין שתי יריבות עירונית שאין ביניהן יותר מדי יריבות (לראייה, צעיף משותף של שתי הקבוצות למזכרת). הדרבי הכפר סבאי הראשון אי פעם גרם להתרגשות רבה בעיר שהורגשה היטב באצטדיון. 2,200 צופים, צהובים וירוקים, סיפקו אווירה נהדרת, בו ידה של הקבוצה מהלאומית הייתה על העליונה, אולם ההבדל בין ניצחון ענק ותבוסה קשה עבור בית"ר היה ללא ספק טמיר ללו. שוער הנבחרת האולימפית, שמושאל לכפ"ס מבית"ר ירושלים, תסכל פעם אחר פעם את הירוקים כשסיפק מספר הדיפות גדולות והותיר את ההפסד בגדר הספורטיבי.

אוהד חצוי (נעם מורנו)אוהד חצוי (נעם מורנו)

השליטה המוחלטת של הפועל דעכה אמנם ככל שהדקות חלפו, כאשר בית"ר עשתה קולות של קאמבק עם שער שוויון שהדהים עם פתיחת המחצית השנייה (46), שער שעורר את שני מחנות האוהדים ביציעים, והצהובים גם רשמו דקות של שליטה במרכז המגרש, אבל ההתקפה הירוקה נראתה טובה מאוד עשתה את העבודה.

מי שבלטו בצד הירוק היו אלמוג אוחיון, הקשר הכישרוני בן ה-23 שהגיע רק לפני שבועיים מבאקה אל גארבייה מליגה א’ צפון וכבר פתח בהרכב בפעם השנייה (הופעה שלישית) ונראה מעולה. כמוהו, כמובן גם יהב אפריאט, רז כהן ועידן דוד, שהיו פעילים ומסוכנים מאוד בהתקפה, בעוד האחרון כיכב עם צמד שערים. פיטר נוורה, ששבר בצורת ארוכה של שלושה חודשים (10 משחקים בכל המסגרות), השלים את השלישייה של הפועל כפ"ס.

שחקני הפועל כפ"ס חוגגים (נעם מורנו)שחקני הפועל כפ"ס חוגגים (נעם מורנו)

חלוץ נבחרת ליטא ומלך השערים של הליגה הליטאית בעונה החולפת, שראנס, שמועמד כבר מספר שנים להגיע לליגת העל (הפועל ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים התעניינו בו בעבר), נכנס כמחליף בדקה ה-60 והראה ניצוצות עם חצי שעה של עבודה קשה ומשחק מצוין.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */