יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מכבי ת"א לשרים: לטפל בבריונים באגרוף ברזל

מנכ"ל מכבי ת"א במכתב חריף לשקד, רגב וארדן: "אדישות ואוזלת יד", "התחושה היא כי מכבי ניצבת לבד במערכה", "הענישה של אוהדים עבריינים לא חמורה"

|
ריקן, בן חיים וייני (רדאד ג'בארה)
ריקן, בן חיים וייני (רדאד ג'בארה)

בן מנספורד, מנכ”ל מכבי תל אביב שיגר היום (שני) מכתב בהול לשרת המשפטים איילת שקד, לשר לביטחון פנים גלעדן ארדן, שרת התרבות והספורט מירי רגב ונשיאת ביה”מ העליון השופטת אסתר חיות, בו הוא מעביר ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה וגורמי אכיפת החוק, וכן בתי המשפט בנוגע לאלימות במגרשים

“לצערי, מאז הוכרז באופן חגיגי בחודש אוגוסט 2017 על הקמת יחידה משטרתית למניעת אלימות בספורט, לא מורגש כל שינוי בשטח בכל הנוגע לאכיפה וענישה בגין אירועים של אלימות במגרשים – לא בהתנהלות המשטרה, לא בהתנהלות יתר גורמי אכיפת החוק ואף לא בהחלטות השופטים הדנים באירועים אלו”, כתב מנספורד והמשיך:

"שמח על הנקודות, צריכים להשתפר"

“כתוצאה מכך, למרות שמכבי ת"א משקיעה משאבים רבים באיתור מעשי אלימות, זיהוי המתפרעים והשגת ראיות מרשיעות (תוך שלעתים היא מגישה למשטרה ראיות "על מגש של כסף") גורמי האכיפה ממשיכים לגלות אדישות ואוזלת יד בכל הנוגע בטיפול באותם מתפרעים באופן המוריד לטמיון את המשאבים הרבים שאנו משקיעים בנושא, שם את המאמצים והמשאבים שמשקיעה מכבי ת"א ללעג ולקלס – ובעיקר פוגע קשות בתחושת הביטחון האישי של האוהדים במגרשים ובאפשרות להביא למגרשים משפחות וילדים”.

בשלב זה, עבר מנספורד לתיאור מקרה מהמשחק בין הצהובים למכבי חיפה לפני שבוע, בו הקבוצה “הצטיידה למרות שהייתה הקבוצה האורחת ולא היתה חייבת לעשות כן, באמצעי תיעוד ואבטחה מטעמה – והכול כדי להבטיח את הסדר בקרב אוהדיה ולשמור על ביטחונם. ואולם, בשלב מסוים של המשחק, פרצה קטטה אלימה בין מספר אוהדי מכבי ת"א,  צלמים מטעם אנשי האבטחה של המועדון איתרו את הקטטה, תיעדו אותה, דיווחו באופן מידי לגורמי האבטחה הרלוונטיים וכוח המשטרה שהיה בחפ"ק לאירוע המדובר, ורק לאחר שעדכנו וביקשנו ממפקד היחידה האחראית במחוז חוף לטיפול באלימות בספורט (אשר גם נכח בחפ"ק) נשלח כוח משטרתי על מנת לאתר את האוהד שהחל בקטטה ולעצור אותו, אוהד בעל עבר פלילי עשיר בעבירות אלימות”.

ג'ורדי קרויף ובן מנספורד (נעם מורנו)ג'ורדי קרויף ובן מנספורד (נעם מורנו)

לפי מנספורד, האוהד נלקח למעצר והובא בפני שופט ולדבריו “לאור הקמפיין התקשורתי בו לוותה הקמת היחידה המשטרתית למניעת אלימות בספורט, חומרת האירוע וההזדמנות שנקרתה בידי המשטרה להציג תיעוד מלא שלו, ניתן היה לצפות  שהאירוע יהפוך בקרב רשויות אכיפת החוק ל-"מקרה לדוגמה" על מנת שאוהדים אחרים "יראו וייראו".

“ואולם למרבה ההפתעה, לא כך נעשה. האירוע לא זכה לטיפול הולם התואם את חומרתו האמיתית ואת המדיניות המוצהרת של מלחמת חורמה באירועי אלימות בספורט והתוצאה - בהתאם. כך, לדיון הארכת המעצר הופיע בשם התביעה נציג המשטרה בדרגת רס"ב – ולא פרקליט או אפילו תובע משטרתי או קצין משטרה. לא הוצגו בפני בית המשפט השלכות הרוחב של האירוע, התופעה של "מכת המדינה" של האלימות בספורט בכלל ובמגרשי הכדורגל בפרט,  ההחלטה להקים יחידה מיוחדת לטיפול באלימות בספורט – וכו'. כך, כאילו לא הוקמה יחידה מיוחדת, לא כונסה מסיבת עיתונאים כדי לבשר על כך, כאילו אין מדובר באירוע שיש להתייחס אליו בכובד ראש, או להקדיש לו משאבים מיוחדים”.

שרת המשפטים איילת שקד. ביקורת חריפה על בתי המשפט (עמוד הפייסבוק של איילת שקד)שרת המשפטים איילת שקד. ביקורת חריפה על בתי המשפט (עמוד הפייסבוק של איילת שקד)

בנסיבות אלו, בין היתר, החליט בית המשפט על שחרור האוהד לביתו בתנאים קלים ביותר: הוא הורחק ל- 30 ימים בלבד מהעיר חיפה (אף שהוא ממילא אינו מתגורר בחיפה ומשחקי מכבי תל אביב, ככלל, אינם מתקיימים בחיפה) וכן הורחק ל-30 ימים בלבד ממגרשי הכדורגל (כאשר מאליו מובן כי ההליך הפלילי העיקרי בעניינו לא צפוי להסתיים בתוך 30 יום וכך תינתן לאותו אוהד אלים, הניצב בפני כתב אישום בעבירות של אלימות בספורט, הזדמנות לחזור למגרשי הכדורגל – ולמעשיו האלימים – בתקופת ניהול המשפט).

במכתב מוסיף ואומר כי: העובדה שלא נפסק עונש קשה, לפחות הרחקה מכל אירוע ספורט עד תום העונה “מלמדת לדעתנו כי גם השופטים טרם הפנימו את הנזק הציבורי העצום שנגרם עקב האלימות במגרשי הספורט, באופן שיש בו כדי להוות סכנה קיומית לענף הכדורגל כולו (שכן בסופו של דבר – אם האוהדים ידירו את רגליהם מהמגרשים בשל האלימות, אין תקומה לאירועי הספורט)”.

גלעד ארדן ומירי רגב. גם המשטרה והיחידה החדשה לא נותרו נקיים מביקורת (אלי סבתי)גלעד ארדן ומירי רגב. גם המשטרה והיחידה החדשה לא נותרו נקיים מביקורת (אלי סבתי)

הביקורת שמעביר המועדון נמשכה: “התחושה – הקשה – היא כי מכבי תל אביב ניצבת לבד במערכה זו. כך, למרות שההחלטה על הקצאת המשאבים לאבטחת המשחקים נקבעת על ידי המשטרה ובמימון המועדונים, גורמי אכיפת החוק השונים אינם מתואמים ביניהם ומגלים מדיניות שבמקרה הטוב ניתן לומר עליה שהיא לוקה בחוסר עקביות ובחוסר אחידות.  וכך, בפועל, למרות שהאסטרטגיה המוצהרת של משרד התרבות הספורט הינה מיגור אלימות בספורט, גורמי האכיפה (המשטרה והפרקליטות) אינם תמיד אוכפים את המדיניות המוצהרת הזו בנחישות הנדרשת ואף בתי המשפט אינם מכירים אסטרטגיה זו, ובפועל אינם פועלים על פיה.

“בכלל זה, אין מדיניות שיפוטית אחידה ובכל מקרה, הענישה של אוהדים עבריינים המעורבים באירועי אלימות במגרשים אינה חמורה מספיק ואין ספק שאינה גורמת להרתעה מספקת, או להרתעה בכלל. התוצאה של חוסר תיאום זה היא שהמשאבים הרבים שמשקיעות הקבוצות – ובהן מכבי ת"א – יורדים לטמיון והאלימות במגרשים ממשיכה להשתולל ולהתפשט”.

אוהד מובא למעצר. אילוסטרציה (רדאד ג'בארה)אוהד מובא למעצר. אילוסטרציה (רדאד ג'בארה)

לסיום, פונה מנספורד לשרים הרלוונטיים: “נכבדיי – זהו הזמן למעשים. אני קורא לכם פעם נוספת לפעול כפי שהוצהר לא אחת שייעשה, להגברת האכיפה, להגברת הענישה, להקצאת משאבים רבים יותר לטיפול באירועי אלימות בספורט בכלל ובכדורגל בפרט ולא להותיר את הזירה באופן בלעדי למועדוני הספורט ולהתאחדויות הספורט שאמצעי האכיפה האזרחית שבידיהם מוגבלים ביותר. הגיע העת שהציבור המבקר במגרשים ירגיש בטוח ומוגן. שאצטדיוני הכדורגל יוכלו להכיל בבטחה משפחות עם ילדים. שהמבקרים במגרשים לא ייאלצו לחשוש מנחת זרועם של עבריינים וסתם בריונים ומי ששוקל לנהוג באלימות או בגזענות במגרשי הכדורגל – ידע שהטיפול במעשיו ייענה באגרוף ברזל ולא בכפפות של משי”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */