יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:36

הפתעה באוסטרליה: ג'וקוביץ' הודח בשמינית

אחד הטניסאים הטובים בעולם הובס מול צ'ונג (58). גם דומיניק תים (5) הודח, פדרר עלה בקלות לרבע. נשים: קרבר ניצחה ותפגוש ברבע הגמר את מדיסון קיז

|
נובאק ג'וקוביץ'. סוף הדרך (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ'. סוף הדרך (רויטרס)

הפתעה גדולה נרשמה היום (שני) באליפות אוסטרליה הפתוחה. המדורג 14 ואחד הטניסאים הטובים בעולם בשנים האחרונות, נובאק ג’וקוביץ’, הובס בשלוש מערכות (7:6, 7:5 ו-7:6) והודח על ידי היון צ’ונג הדרום קוריאני (58 בעולם).

צפו בתקציר: ג'וקוביץ' מודח בשמינית הגמר

צ'ונג פתח את המערכה הראשונה עם 0:4 מדהים. ג'וקוביץ’ חזר ל-2:4 ושבר הפעם השנייה ל-5:5. המערכה הגיעה לשובר שוויון בו ניצח הדרום קוריאני 4:7. גם במערכה השנייה צ'ונג שבר בפתיחה ועלה ל-1:4. הסרבי נלחם חזר ל-4:4, אבל ביתרון 5:6, צ’ונג שוב התעלה וג'וקוביץ נשבר ל-5:7.

במערכה השלישית שוב הקוריאני שבר ל-1:3, ג'וקוביץ’ הצליח לשבור בחזרה מיד והמתח עלה עם כל משחקון ומשחקון, כשצ'ונג מחמיץ נקודת שבירה קריטית ל-3:5 והסרבי הצליח לשמור ל-4:4.

צ’ונג חוגג (רויטרס)צ’ונג חוגג (רויטרס)

הדרמה הגיעה שוב לשובר שוויון בו פתח הקוריאני עם דאבל מיני ברייק ל-0:3. הסרבי חזר ל-3:3, אבל צ'ונג, בכמה חבטות מדהימות, ברח ל-3:6 עם נקודות משחק. הראשונה נוצלה וג'וקוביץ’ בחוץ. אגב, צ'ונג הוא הקוריאני הראשון אי פעם ברבע גמר גראנד סלאם.

צ'ונג פרץ בגדול בסוף השנה שעברה כשזכה בטורניר אלוף השנה של שחקני הדור הבא במינכן והוכיח היום בגדול כי הוא אכן הדור הבא. צ'ונג הדיח את הרביעי בעולם אלכסנדר זברב המדורג 4 עם 0:6 בבמערכה החמישית בסיבוב הקודם.

תים הודח, אצל פדרר אין הפתעות

רוג’ר פדרר, אלוף העונה שעברה, עלה ללא קשיים מיוחדים לרבע הגמר, לאחר שגבר על ההונגרי מריוס פוסוביץ’ 2:6, 6:7, 4:6. פדרר שלט במשחק מהפתיחה, כשהשבירה הראשונה הגיע במצב של 4:5 לשווייצרי, שגם העניקה לו כמובן את המערכה הראשונה. במערכה הבאה, פדרר נגרר לשובר שוויון ובשלישית כבר השיג שבירה מוקדמת במשחקון ההגשה של פוסוביץ’, והשלים את העבודה ללא שום בעיה.

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

יריבו של פדרר ברבע הגמר יהיה תומש ברדיך הצ'כי, שחקן טופ-10 קבוע בשנים האחרונות, עבר את 2017 כשנה הגרועה שלו והתדרדר למקום ה-20. הצ'כי בינתיים חוזר בגדול השנה הביס את פאביו פוניני האיטלקי, 1:6, 4:6 ו-4:6 ועלה לרבע הגמר במלבורן בפעם השביעית בקריירה.

מלבד צ’ונג, קוטל הענקים של הטורניר הוא המדורג 97 טניס סנדגרן, שיפגוש את המדיח של ג’וקוביץ’. האמריקני בן ה-26 שמשחק בסבב בטורנירי הצ'לנגר ועד הטורניר הזה הופיע רק פעמיים בגראנד סלאם והפסיד ומעולם לא שיחק באוסטרליה העיף את המדורג 5 דומיניק תים בחמש מערכות 2:6, 6:4, 6:7 (4), 7:6 (7) ו-3:6. סנדרגן הוא האדם השני בהיסטוריה  שמגיע לרבע גמר אליפות אוסטרליה בהופעה הראשונה שלו בטורניר.

טניס סנדגרן (רויטרס)טניס סנדגרן (רויטרס)

סנדגרן, שכזכור העיף גם את סטן ואורינקה בסיבוב השני, החמיץ מאצ’-פוינט במערכה הרביעית כשתים חבט בקהנד ווינר מדהים לפינת המגרש, אבל זה לא הוריד את רוחו והוא גייס כוחות מחדש למערכה חמישית נהדרת. 

נשים: קרבר חוזרת בענק

אצל הנשים הסיפור הגדול הוא אנג'ליק קרבר הגרמניה, אלופת 2016, שחוזרת בצעדי ענק לצמרת טניס הנשים, התגברה על מכשול קשה, סו השה מטאיוואן ועלתה לרבע הגמר אחרי 6:4, 5:7 ו-2:6 בתום יותר משעתיים.

קרבר שנמצאת במומנטום נהדר של 13 ניצחונות מתחילת 2018, לא הצליחה להתגבר על הטניס של השה ואיבדה מערכה ראשונה בטורניר. גם המערכה השנייה היתה צמודה ורק במשחקון ה-11 קרבר שברה ל-5:6 ומשם כבר המשחק היה שלה. השה המדורגת 88 בעולם חזרה למעמד שמינית הגמר אחרי 10 שנים כשהיא מעיפה בדרך את גרביניה מוגורוסה ו-אגה רדוונסקה.

קרבר תפגוש ברבע הגמר את האמריקאית מדיסון קיז (20) שלאחר שעה ושמונה דקות של טניס אגרסיבי הורידה מהמגרש את המדורגת שמינית קרולין גארסיה הצרפתיה 3:6 ו-2:6. קיז, פיינליסטית אליפות ארצות הברית הפתוחה 2017, חוזרת לרבע הגמר באוסטרליה בפעם השנייה בקריירה.

הראשונה בעולם סימונה האלפ התאוששה מהמרתון של הסיבוב השלישי וגברה בקלות בלתי צפויה על היפנית העולה נעמי אוסקה 3:6 ו-2:6. האלפ, שזהו רבע גמר ראשון אי פעם במלבורן עבורה. האלפ תשחק ברבע הגמר מול הצ'כית קרולינה פלישקובה שניצחה בדרבי צמוד את ברבורה שטריצובה 7:6, 3:6 ו-2:6.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */