יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

תקופת מבחן: בנין והניסיון לשיקום קריירת האימון

הוא היה שחקן ענק, אך עד כה לא הצליח להתרומם על הקווים. בעל ידע רב, חרוץ ומקצוען, אך בעל יחסי אנוש בעיתיים. בסכנין זו אולי ההזדמנות האחרונה

|
טל בנין. הזדמנות אחרונה? (אחמד מוררה)
טל בנין. הזדמנות אחרונה? (אחמד מוררה)

התחלת קריירת האימון של טל בנין נראתה טובה ומבטיחה. זה היה נראה שקפטן נבחרת ישראל בעבר נמצא במסלול הנכון להגיע לרמות הגבוהות על הקווים, בדיוק כפי שעשה כשחקן. זה התחיל ב-2008 בחודש אפריל, כעוזר מאמן של ניצן שירזי ז"ל במכבי פתח תקווה, אך נגמר בתום העונה עקב חילוקי דעות בין השניים. לאחר מכן הוא אימן שנתיים את נבחרת הנערים של ישראל, עד שלואיס פרננדס הצרפתי שדרג לו את קריירת האימון, עם מינוי מפתיע ב-2010 לעוזר מאמן נבחרת ישראל, שכשלה בניסיון להעפיל ליורו 2012. 

בעלי קבוצות ובעלי תפקידים בכירים מעידים על בנין שהוא מקצוען, בעל ידע רב, רציני, משקיען. אך מאז נבחרת ישראל, משהו לא טוב עובר על קריירת האימון שלו. הוא הספיק לאמן בהפועל חיפה, מכבי נתניה, עונה במכבי אחי נצרת (העונה הראשונה כמאמן יחיד שהתחיל וסיים באותו מקום), חזר להפועל חיפה ב-2015, תקופה שהסתיימה בפיצוץ גדול ובתביעה גדולה של בנין נגד הבעלים יואב כץ והקבוצה.

בנין מגיע לבני סכנין בדיוק שנתיים לאחר שלא אימן אף קבוצה, ללא ספק תקופה ארוכה מאוד למאמן פעיל. לכן ההגעה שלו לקבוצה אולי מסמלת את ההזדמנות האחרונה שלו כמאמן בליגת העל. המשחק האחרון של בנין כמאמן היה ב-7.12.15, כאשר הפסיד כמאמן הפועל חיפה בדרבי החיפאי 4:2 למכבי. לאחר אותו משחק הייתה לבנין תקרית עם המנכ"ל אפרים גבאי, בעקבות דין ודברים בין האחרון לאחיו של המאמן. הדבר הביא להשעייתם של השניים ולאחר שבועיים בנין פוטר מהפועל חיפה.

כאמור, לצד קריירה גדולה כשחקן, בין השאר בהפועל חיפה, מכבי חיפה, מכבי ת"א, קון הצרפתית, ברשיה האיטלקית ונבחרת ישראל (78 הופעות), בנין שבחודש מרץ יחגוג 47 לא הצליח עד כה להרים את קריירת האימון שלו. 

לקדנציה הראשונה בהפועל חיפה הגיע בנין באמצע עונת 2011/12, בנובמבר 2011 ליתר דיוק, כאשר הקבוצה סיימה במקום ה-12 בליגת העל מתוך 16 קבוצות (העונה בסיומה ליגת העל קטנה ל-14 קבוצות, ג.ל.). בסיום העונה הוא מונה למאמן מכבי נתניה, אך באמצע מרץ כאשר הקבוצה הייתה במקום ה-13 מתוך 14, הוא פוטר.

טל בנין. קריירת האימון לא מגיעה לקריירה כשחקן (GettyImages)טל בנין. קריירת האימון לא מגיעה לקריירה כשחקן (GettyImages)

עונת 2013/14 הייתה העונה בה המאמן סוף סוף סגר עונה שלמה באותה קבוצה, זה היה באחי נצרת מהלאומית, איתה סיים בנין במקום הרביעי מתוך 16 קבוצות הליגה הלאומית. בעונת 2014/15 בנין החליף בחודש פברואר 2015 את ראובן עטר שפוטר כמאמן הפועל חיפה וסיים עם הקבוצה במקום ה-12 מתוך 14 קבוצות. הוא התחיל עם הקבוצה את עונת 2015/16, אך פוטר בחודש דצמבר 2015, בזמן שהקבוצה דשדשה במקום העשירי מתוך 14 קבוצות.

הפועל חיפה 2015/16

הפועל חיפה הגיע באמצע 2014/15

אחי נצרת 2013/14

מכבי נתניה 2012/13

הפועל חיפה הגיע באמצע 2011/12

 

פוטר

לא פוטר

לא פוטר

פוטר

לא פוטר

פוטר/ לא

לא סיים עונה

סיים עונה

סיים עונה

לא סיים עונה

סיים עונה

סיים עונה /לא

מקום 10 מתוך 14 קבוצות

מקום 12 מתוך 14 קבוצות

מקום 4 מתוך 16 קבוצות

מקום 13 מתוך 14 קבוצות

מקום 12 מתוך 16 קבוצות

מיקום הקבוצה בסיום הקדנציה


בלדב: “הוא חשדן מאוד”, סגל’: “משווה בין השחקנים לעצמו כשחקן”

קובי בלדב, מי שהיה במשך שנים האיש החזק במכבי נתניה ונתן לבנין את הצ'אנס בקבוצה, מנתח מדוע לדעתו בנין לא הצליח עד כה כמאמן. “טל מאמן מאוד יסודי, חרוץ, משקיע באימון ומגיע שעתיים לפני תחילתו. אני לא מכיר הרבה מאמנים שמשקיעים כך", מחמיא בלדב, אך באותה נשימה גם מסתייג. “אבל הוא צריך להיות פחות חשדן, לתת יותר אמון באנשים. הוא צריך להמשיך בקו כמאמן, להכין אימונים ואת כל מה שקשור לאימון. הוא אחד המאמנים הכי יסודיים שראיתי, אבל הבעיה שלו שהוא חשדן מאוד ואז זה מוציא אותו מפוקוס. הוא מתעסק בדברים שקשורים להנהלה, ברגע שיפנים זאת, זה יעשה טוב לקריירת האמון שלו”.

בלדב מספר כי הפיצוץ עם בנין היה אז על רקע מעורבותו של אייל סגל, כיום הבעלים של נתניה. “הוא התעסק אז באייל סגל, שהיה אז מקורב מאוד, תורם גדול למועדון. הוא היה מסתובב בגלל זה סביב הקבוצה, אבל לא התערב בעניינים מקצועיים. ההסתובבות שלו הפריעה לטל וזו הייתה אחת הסיבות לפיצוץ". “אני רואה מאמנים אחרים, טל לא נופל מהם”, המשיך בלדב. “פגשתי אותו מאז בכמה אירועים, אני חושב שהוא התגבר על החשדנות שלו. הוא יכול וחייב להצליח”.

טל בנין. אי יציבות על הקווים (משה חרמון)טל בנין. אי יציבות על הקווים (משה חרמון)

בנין כאמור נמצא בהליך תביעה בבית הדין לעבודה מול הפועל חיפה על סך של מיליון שקלים. בזמנו בית הדין הציע לצדדים להגיע לפשרה, כאשר בהסדר בנין היה אמור לקבל את ניהול מחלקת הנוער של המועדון. בגלל חשיפת ONE להצעה, יואב כץ פוצץ את הפשרה. ביום חמישי הקרוב הצדדים ייפגשו לדיון הוכחות בבית הדין.

גורם בהפועל חיפה, שבגלל ההתנהלות המשפטית מול בנין לא רצה להרחיב, אמר עליו: “יש לו יתרונות וחסרונות, חלק מקצועי חזק והוא טוב בזה, בחלק האנושי יש לו חסרון”. אייל סגל שבנין לא אהב מהקדנציה הקצרה שלו במכבי נתניה וכיום מתפקד כבעלים של הקבוצה המצליחה, אומר דברים מאוד מעניינים על איך שהוא רואה את קריירת האימון של מאמן סכנין הטרי: “טל מקצוען אמיתי מקצה לקצה, חסרונו הגדול הוא ההשוואה שהוא עושה בין כל אחד מהשחקנים לעצמו כשחקן, השוואה שהופכת אותו לביקורתי מצד אחד וחשוף מצד שני”. סגל ממשיך ואומר: “אם הוא יפנים שטל בנין, ראובן עטר, אייל ברקוביץ' ואבי נמני היו יחידים בדורם ובדורנו, והשחקנים שעומדים לרשותו הם רמה אחרת שהתחנכו בישראל ולא באיטליה, הוא יכול לשחזר את הצלחותיו כשחקן, גם כמאמן”.   

אייל סגל. הסיבה לעזיבה של בנין (רדאד ג'בארה)אייל סגל. הסיבה לעזיבה של בנין (רדאד ג'בארה)

איציק אהרונוביץ', פרשן הכדורגל החיפאי, מכיר מקרוב את סגנון העבודה של הקשר המצטיין לשעבר: “בדרך כלל כשטל בנין בא לקבוצות שהוא לא מכין אותם, תחילת הדרך שלו תמיד טובה. הוא מכניס התלהבות, משמעת, אימונים ארוכים, הוא מאמן מאוד קפדן ומאוד חרוץ. הוא עובד הרבה זמן על תרגילים, מביא מהניסיון שלו בליגה האיטלקית את דרך האימון שהכול מושתת על משמעת קבוצתית והוא מקפיד מאוד שלא יסטו מהקו שלו. מדובר במאמן מאוד קשוח, שאוהב שחקנים צעירים ונותן להם הזדמנויות. הוא לא מפחד מכלום”.

אהרונוביץ' מנתח את ההבדל בין בנין למאמנים אחרים: “הדרך שהוא עובד באימונים היא קצת שונה ממאמנים אחרים בישראל. האימונים שלו נראים לפעמים משעממים, אבל הם מאוד חשובים, יש להם סוף במחשבה תחילה. בדרך כלל הוא מאמן בקבוצות קטנות, הוא לא הצליח כל כך, כי הוא בדרך כלל לא אוהב לקבל עצות. יש לו את הדרך שלו וזה שלפעמים הוא חושב שהוא יודע יותר טוב מכולם פוגע בו. הרזומה שלו ככדורגלן גדול בליגה הישראלית שהוביל כבר בגיל 19 את מכבי חיפה להצלחה גדולה, נבחרת ישראל וקפטן הנבחרת, גורמים לו לפעמים להתבלבל”. 

בנין כמאמן הפועל חיפה. שתי קדנציות שהסתיימו בבוררות (עמית מצפה)בנין כמאמן הפועל חיפה. שתי קדנציות שהסתיימו בבוררות (עמית מצפה)

ומה אהרונוביץ' מציע לבנין לגבי המשך הקריירה שלו כמאמן: “אם הוא רוצה להצליח עם קבוצה כמו סכנין, הוא צריך לדעת ולהבין שלהיות זאב בודד בקבוצת כדורגל כיום ולשמור את כל הקלפים קרוב לחזה זו טעות. הוא חייב לשתף את הצוות המקצועי שיעבוד לצדו, להקשיב לרעיונות שיש להם. הוא לא חייב לקחת כל דבר, מספיק שישלוף משהו קטן מזה בתזמון הנכון, לפעמים זה מספיק. הוא יודע שכל האחריות נופלת בסופו של דבר עליו כראש המערכת המקצועית”.

למעשה, כעת מתחיל המבחן הגדול של בנין. אסור לו יותר להיכשל כמאמן. על הידע שלו בכדורגל אין עוררין, אבל האם הוא התבגר? האם הסיק מסקנות? את זה נראה הלכה למעשה בבני סכנין. הקבוצה מהמגזר היא בדרך כלל מקום נוח למאמנים. אלישע לוי, יוסי אבוקסיס ומרקו בלבול הצליחו שם, האם בנין יצטרף לרשימה המכובדת הזו? ביום שני מחכה לו למשחק בכורה פיקנטי במיוחד מול בית”ר ירושלים, בה אף שיחק תקופה קצרה במהלך עונת 2005/2006, משחק בו הוא יקווה להביא שינוי ולהתחיל ברגל ימין.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */