יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:23

ויגדורצ'יק: להחליף מאמנת זה להרוג את הנבחרת

סאגת פיטוריה של מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית הגיעה לבית הדין לעבודה. יו"ר האיגוד טען שההקלטה בה הוא מבטיח את התפקיד לסמופלוב מזויפת

|
אירה ויגדורצ'יק בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)
אירה ויגדורצ'יק בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)

סאגת פיטוריה של אירה ויגדורצ'יק מנבחרת ההתעמלות האמנותית הגיעה אחר הצהריים (ראשון) לבית הדין לעבודה בתל אביב. כזכור, המאמנת קיבלה בחודש האחרון הודעה על סיום תפקידה ובעקבות כך פנתה באמצעות עורכי הדין שלה בבקשה לקבלת סעד זמני ומעמד של עובד חושף שחיתויות, שיקנו לה הגנה מההחלטה לפטר אותה בהתאם לחוק.

השופטת יפית זלמנוביץ' גיסין ניהלה את הדיון בו לקחו חלק עורכי הדין של ויגדורצ'יק, אורית זילוני-קליינמן ואמיר רוזנברג, ועורכי הדין של איגוד ההתעמלות רועי רוזן ויובל שדמי. תחילה, ציינו נציגי המבקשת כי בידם הוכחה חותכת שיו"ר איגוד ההתעמלות רזי פלד הבטיח את התפקיד לאלה סמופלוב. רועי רוזן, עו"ד האיגוד, טען שלהקלטה אין משקל ראייתי כיוון שייתכן שהיא ערוכה ושזהות המקליט לא ידועה והוא לא נוכח בדיון. השופטת אמרה כי אין אפשרות להתייחס להקלטה הנ"ל.

רוזן הוסיף: "המבקשת פועלת על מנת למוטט את האיגוד, שנמצא בשיתוק בגלל ההתנהגות שלה. היא מאשימה אותנו בשחיתות מהמעלה הראשונה בלי לבדוק את הטענות. שאלתי אותם מהם הטענות שלהם בשימוע והם לא הראו לנו כלום".

הדיון של אירה ויגדורצ'יק בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)הדיון של אירה ויגדורצ'יק בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)

כשרוזן חקר את ויגדורצ'יק היא נשאלה האם היא שמעה באוזניה את ההבטחה כביכול של רזי פלד לאלה סמופלוב, והיא השיבה כי שמעה אותה בקלטת בלבד.

ויגדורצ'יק אמרה: "הבאתי את ההישגים הכי גדולים של הנבחרת, כולל אולמפיאדת ריו. הגמר היחיד באולמפיאדה היה של קבוצתי. בענף הזה, בניגוד לענפי כדור, החיבור בין מאמן לספורטאיות הוא אדוק. הנבחרת הקיימת עושה שני תרגילים שאנחנו חיברנו. אני אימנתי ובניתי את הבנות בנבחרת. כל מאמן אחר שייכנס, כמה טוב שהוא לא יהיה, יצטרך לבנות ולשנות תרגילים לפי כתב היצירה שלו. להחליף מאמן זה להרוג את הנבחרת. אני רוצה לאמן עד אולימפיאדת 2020. אני השקעתי בבנות ואני יודעת כמה חשוב להן שאשאר כדי שכל מה שעשינו לא ירד לטמיון".

אורית רז, חברת הנהלה באיגוד ההתעמלות: "הגעתי לישיבה עם רזי פלד מתוך מטרה למצוא לאירה תפקיד חדש. היות ולא מצאנו אמרתי ליו"ר האיגוד או שתפטר אותה או שתשאיר אותה בתפקיד הנוכחי. הוא אמר לי: 'את לא מבינה שבכל מקרה היא תעוף'?". בנוסף, הושמעה באוזניי שיחה בה הוא אמר שהוא חייב לאלה תפקיד. בכל הפרוטוקולים התרעתי על ניהול לא תקין. ישנם עוד הרבה דברים שנעשים בצורה רשלנית וחסרת היגיון".

רזי פלד בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)רזי פלד בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)

חברת הנהלה נוספת, רונה פרוינד עמיצור, העידה אף היא: "אין חבר הנהלה באיגוד שלא שמע את רזי אומר שאירה תלך הביתה. שמעתי אותו אומר את זה לעודד אברהמסון במטבחון של איגוד  הג'ודו. שמעתי מילה במילה. המלחמה האישית שלו נגד אירה הורסת את כל האיגוד. מעולם לא הייתה מערכת יחסים כל כך עכורה באיגוד, בין ההנהלה, המאמנים והספורטאים שנפגעים. ניסו לשכנע את רזי שיעמיד את אירה לוועדת משמעת ולא יפטר אותה. רזי אמר שלא מעניין אותו ושאירה הולכת הביתה".

לאחר מכן עלה העד המרכזי מצד המשיבים, יו"ר האיגוד רזי פלד לדוכן העדים וסיפק כמה ציטוטים מעניינים: "לא נפגשתי עם אלה סמופלוב בעניין תפקיד אימון הנבחרת. סמופלוב היא מאמנת ראויה ואחת הטובות שיש בארץ. אחרי ריו נפרדו דרכיהן שלה ושל אירה, ששתיהן הובילו לאותם הישגים שאירה מתגאה בהם. הייתה החלטה של האיגוד להזיז את אירה מתפקידה באופן ישיר ולמנות אותה לסוג של מאמנת על/מנהלת מקצועית. לא ידענו בדיוק להגדיר את התפקיד ולכן הוקמו שתי ועדות, ועדת איתור למציאת מאמנת חדשה לנבחרת, ו-ועדה שתגדיר תפקיד חדש לאירה בזכות העבר והכישורים שלה, אך הייתה החלטה שהיא לא תהיה המאמנת".

עורכת הדין של ויגדורצ'יק הציגה לפלד ציטוט ישן שלו לכאורה ושאלה אותו אם אמר אותו או לא: "הבטחתי אתנן מסוים לאלה (סמופלוב) ואני צריך לקיים את ההבטחה. רק צריך לעשות את זה עכשיו בדרך דיפלומטית". רזי פלד טען שלא הוא אמר את הציטוט הנ"ל ושאין לו מושג מאיפה היא לקחה אותו.

רועי רוזן בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)רועי רוזן בבית הדין לעבודה בתל אביב (איציק בלניצקי)

עורכי הדין של ויגדורצ'יק השמיעו את הקלטת עליה דובר בתחילתו של הדיון, בה נשמע הציטוט האחרון. פלד אישר שזה הקול שלו, אך טען שלא אמר את זה. פלד התלוצץ: "זו הקלטת הלוהטת".

עוד הוסיף יו"ר האיגוד: "אני לא מכיר את ההקלטה הזו והיא מזויפת לדעתי. אני מבקש מבית המשפט להביא את ההקלטה המלאה ואת אותו אדם שהקליט אותה".

בסיום הדיון נקבע כי על הצד התובע לשלוח סיכומים לבית המשפט בתוך עשרה ימים ולאחר מכן הצד המשיב יקבל עשרה ימים לשלוח את הסיכומים שלו, עד ה-4/2/18. לאחר מכן בית המשפט יקבל החלטה בעניין.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */