יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:52

ושוב איתכם: לקראת אליפות אוסטרליה 2018

בגברים, רוג'ר פדרר שוב פייבוריט ברור, אך ג'וקוביץ' ינסה להוכיח שיש לו עוד מה להציע. בנשים, ללא סרינה וויליאמס, הכל פתוח. התחזית המלאה בפנים

|
רוג'ר פדרר (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)

עונת הטניס 2018 נכנסה לתוקף לפני שבועיים ביבשת החמישית וכמו תמיד, עוד לפני שהתרגלנו מחדש למגרשים לכדורים ולשעון האוסטרלי, נפתחת בתרועה רמה אליפות אוסטרליה הפתוחה. 

אליפות שבמרכזה יעמוד רוג'ר פדרר, שבגיל 36 הוא שוב השחקן הטוב בעולם כפייבוריט ברור לזכייה שנייה ברציפות וגראנד סלאם מספר 20 בקריירה, ולעומת זאת טורניר הנשים יחסר את סרינה וויליאמס ובמקומה ניתן למנות לפחות עשר שחקניות מועמדות לתואר היוקרתי. 

טופ 5: מי הם הבליינים הכי פרועים בספורט?

עד ווימבלדון האחרון, כל תחזית התייחסה בעיקר לחמישיית צמרת הגברים הקבועה, אבל אז נפל דבר, נובאק ג'וקוביץ’, אנדי מארי וסטן ואוורינקה נפצעו והשאירו את השטח לפדרר ולרפאל נדאל, שחילקו ביניהם את התארים החשובים. בסוף 2017, גם נדאל הצטרף לרשימת הפצועים אחרי שהברך שלו שוב קרסה מהעומס. אחרי אי בהירות שנמשכה מספר שבועות, החליטו נדאל, ג'וקוביץ ו-ואוורינקה להשתתף בטורניר, אם כי ברור שאינם כשירים לחלוטין. אנדי מארי לעומת זאת מיועד לחזור רק לקראת עונת הדשא. 

רוג'ר פדרר מודה לקהל (רויטרס)רוג'ר פדרר מודה לקהל (רויטרס)

הדור הבא, ינצל ללא ספק  את המצב שנוצר וינסה להגיע כמה שיותר רחוק. שמות כמו ניק קיריוס האוסטרלי, דויד גופן הבלגי, אלכסנדר זברב הגרמני, ג'ק סוק האמריקאי וכמובן גרגור דמיטרוב הבולגרי אלוף טורניר סוף השנה, יככבו בטורניר הנוכחי.

לניתוח ההגרלה המסורתי של ONE:

הרבע הראשון. מדורגים בכירים: רפאל נדאל ומרין צ'יליץ’

הראשון בעולם רפאל נדאל זכה להגרלה נוחה מאוד. רפא יפתח מול ויקטור אסטרלה בורגוס בן ה-37 מהרפובליקה הדומיניקנית וימשיך לטייל קדימה, כשהמכשול הרציני הצפוי לו הוא ג'ון איסנר האמריקאי או דייגו שוורצמן הארגנטינאי בשמינית הגמר. ברבע הגמר המועמד על הנייר הוא מרין צ’יליץ’ הקרואטי הפחות יציב שיצטרך לעבור את ז’יל סימון מצרפת או את פבלו קורנה בוסטה הספרדי. גם דודי סלע (78) שלנו נמצא ברבע הזה ויפתח מול האמריקאי ראיין האריסון (47). 

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

תחזית: נדאל מנצח את ז'יל סימון ברבע הגמר.

הרבע השני. מדורגים בכירים: גרגור דימיטרוב וג'ק סוק

בשנה שעברה הגיע דמיטרוב בן ה-26 עד חצי הגמר ונכנע אחרי קרב הרואי בן 5 מערכות לנדאל. השנה הוא מגיע כמדורג 3, ואחרי שני סיבובים קלילים הוא צפוי לפגוש את ניק קיריוס האוסטרלי (17), שנמצא בכושר שיא. גם ג’ו ווילפריד טסונגה (15), הכוכב הרוסי הצעיר אנדריי רובלב ודניס שפובלוב הקנדי בן ה-18 ברבע הזה. סוק האמריקאי, שנסק קדימה בסוף 2017, לוקס פוי מצרפת ופיינליסט אליפות ארה”ב הפתוחה קווין אנדרסון ייאבקו על המקום  הנגדי ברבע הגמר. 

תחזית: ניק קיריוס דורס את דמיטרוב ומנצח את קווין אנדרסון ברבע הגמר. 

גרגור דמיטרוב (רויטרס)גרגור דמיטרוב (רויטרס)


הרבע השלישי. מדורגים בכירים: אלכסנדר זברב, דומיניק תים

כאן מתחבא לו הג'וקר של הטורניר, ג'וקוביץ’ שמדורג 14 וזכה בטורניר שש פעמים ולצידו גם ואוורינקה אלוף 2014 שמדורג 9. השניים מאיימים במקביל על זברב ותים. זברב (4) שיפתח מול פביאנו האיטלקי עשוי לפגוש את אחיו הבכור, מישה, בסיבוב השלישי לקרב מרתק. אם יעבור אותו בשלום, נובאק יחכה לו בשמינית הגמר, אם כי גם לג'וקוביץ’ מחכה גאל מונפיס הצרפתי בסיבוב השני. בדרכו של תים האוסטרי יעמוד סטיב ג'ונסון ואדריאן מנארינו הצרפתי בשני וכנראה סטן ואורינקה בשמינית הגמר. 

תחזית: זברב ותים קורסים, נובאק וסטן מגיעים לרבע הגמר, כשוואורינקה מסיים את הרבע עם מקום בחצי הגמר. 

סטן ואורינקה חוגג (רויטרס)סטן ואורינקה חוגג (רויטרס)


רבע רביעי. מדורגים בכירים: רוג'ר פדרר ודויד גופן

פדרר שמשתבח עם השנים, ידלג בקלילות על שלושת הסיבובים הראשונים ועשוי להזיע מעט בשמינית הגמר מול מילוש ראוניץ’ או סאם קווארי. ברבע הגמר יחכה לו ככל הנראה הבלגי הנפלא או אולי חואן מרטין דל פוטרו הארגנטיני עתיר הניסיון.

תחזית: פדרר מנצח את גופן ברבע. 

חצי גמר: קיריוס מנצח את נדאל, פדרר את ואוורינקה ואחרי גמר צמוד מול האוסטרלי מניף גראנד סלאם 20 בקריירה. 

פדרר חוגג. התמונה תחזור על עצמה (רויטרס)פדרר חוגג. התמונה תחזור על עצמה (רויטרס)

בנשים, סימונה האלפ מרומניה תגיע לטורניר הנשים כמדורגת 1 לראשונה בקריירה אבל ללא תואר גראנד סלאם ברזומה. גם המדורגת שנייה, קרולין ווזניאקי, הייתה בעבר שנתיים במקום הראשון אבל גם לה אין גראנד סלאם. לשתיהן שנמצאת בכושר טוב יש כאן צ'אנס בלתי חוזר להוריד את הקוף מהגב, אבל אף אחת משחקניות הצמרת האחרות לא תוותר אף היא על הצ'אנס לקחת גראנד סלאם לפני שסרינה וויליאמס חוזרת.

גרביניה מוגורוסה, מריה שראפובה, ילנה אוסטפנקו, אלינה סביטולינה, ג'ו קונטה, אנג'ליק קרבר, פטרה קביטובה, סלואן סטיבנס, קרולינה פלישקובה, קרולין גארסיה וכמובן ונוס ווליאמס בת ה-37, כולן מועמדות לתואר היוקרתי שכמובן יכול ללכת גם לשחקנית לא צפויה, ולראייה הזכיות של אוסטפנקו בפאריס וסטיבנס בניו יורק. 

סימונה האלפ שמחה (רויטרס)סימונה האלפ שמחה (רויטרס)


הרבע הראשון. מדורגות בכירות: סימונה האלפ וקרולינה פלישקובה

האלפ שפתחה את השנה טוב עם תואר בשנזן, לא הגיעה לשבוע השני באוסטרליה מאז 2015. גם הפעם יכולה פטרה קביטובה (27) לעצור אותה בסיבוב השלישי. בשמינית הגמר תחכה לה יריבה מסוכנת לא פחות בדמות אשלי בארטי האוסטרלית. מי שתסכן את פלישקובה בדרך לרבע הגמר היא לוסי ספארובה בת ארצה או המדורגת 9 ג'ו קונטה הבריטית. 

תחזית: האלפ תפסיד לבארטי בשמינית, פלישקובה תגיע לרבע הגמר. 

קרולינה פלישקובה (רויטרס)קרולינה פלישקובה (רויטרס)


רבע שני. מדורגות בכירות: גרביניה מוגורוסה, קרולין גארסיה

למרות שמוגורוסה היא המדורגת הבכירה ברבע, נראה כי המקום ברבע הגמר ואולי גם יותר מכך יוכרע בקרב הסיבוב השלישי הצפוי בין קרבר (21), אלופת 2016, למריה שראפובה הבלתי מדורגת. מנגד, גם גארסיה הצרפתיה לא תשרוד עד רבע הגמר כשבדרכה יעמדו מרקטה וונדורסובה הצ'כית ומדיסון קיז האמריקאית. 

תחזית: קרבר תנצח את שראפובה, מוגורוסה וקיז ותגיע לחצי הגמר. 

אנג'ליק קרבר חוגגת (רויטרס)אנג'ליק קרבר חוגגת (רויטרס)


רבע שלישי. מדורגות בכירות: ונוס וויליאמס ואלינה סביטולינה

ונוס בת ה-37 הגיעה בשנה שעברה לגמר, אבל כבר בסיבוב הראשון תחכה לה יריבה מצוינת כבלינדה בנצ’יץ’ משוויץ שחזרה לכושר נפלא. גם אקטרינה מקרובה מרוסיה ויוליה גרגאס מגרמניה יחכו להזדמנות ברבע הזה. סביטולינה לעומת זאת נראית מצוין גם העונה ולא צפויה לעצור עד רבע הגמר. 

תחזית: סביטולינה תנצח את גרגאס ברבע הגמר. 

ונוס וויליאמס (רויטרס)ונוס וויליאמס (רויטרס)


רבע רביעי. מדורגות בכירות: קרולין ווזניאקי, ילנה אוסטפנקו

ווזניאקי, שנמצאת בכושר טוב תעבור את היריבות שלה, קיקי ברטנס ואנסטסיה פאבלוצ’ינקובה בדרך קדימה. אוסטפנקו שפתחה את העונה עם שני הפסדים תצטרך להתמודד עם פרנצ’סקה סקיאבונה בסיבוב ראשון ודומיניקה ציבולקובה בהמשך. 

תחזית: ווזניאקי תנצח את ציבולקובה ברבע הגמר. 

קרולין ווזניאקי חוגגת (רויטרס)קרולין ווזניאקי חוגגת (רויטרס)

חצי גמר: קרבר תנצח את פלישקובה, סביטולינה את ווזניאקי. בגמר תהפוך אלינה סביטולינה לאלופה החדשה והמפתיעה של אליפות אוסטרליה 2018. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */