יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:31
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

פנאן: אני לא יכול יותר, הפועל: עושה פרובוקציות

דיון סוער בבית הדין. מאמן הכושר של מכבי: "צעקו לי 'משתינים על הקבר של אבא שלך'". רמי כהן: "הפועל זה סקסי, יש זכוכית מגדלת". ההחלטה בשבוע הבא

|
רגב פנאן (נעם מורנו)
רגב פנאן (נעם מורנו)

הפועל תל אביב עמדה הערב (חמישי) לדין בבית הדין של איגוד הכדורסל בעקבות אירועי הדרבי במסגרת גביע המדינה בהיכל קבוצת שלמה. במהלך המשחק נזרקו למגרש מטבעות, אוהדי הפועל שרו לשמעון מזרחי ‘תתאבד’ ואירעו תקריות בין אוהדי הקבוצה למאמן הכושר של מכבי תל אביב, רגב פנאן, במהלכן נזרקו למגרש כוסות שתייה שעיכבו את פתיחת המחצית השנייה. בנוסף נשמעו קללות חמורות לעברו של פנאן.

בנוסף לאמור, עמדה הקבוצה האדומה לדין משמעתי גם בעקבות התקרית במהלך משחק הגביע מול בני הרצליה, במהלכה אוהד הקבוצה הניח ידיים על גבו של שופט תוך כדי קללות ונאצות באוזנו. בתוך כך, בית הדין החליט לדחות את ההחלטה בעניינה של הפועל תל אביב לשבוע הבא.

רגב פנאן (נעם מורנו)רגב פנאן (נעם מורנו)

פנאן אמר בדיון: “לפי מיטב זכרוני, בשעה 19:20, ברגע הראשון שעליתי על המגרש לסדר את הציוד, התחלתי לשמוע קללות ונאצות. את כל הקללות שאני שומע מזה שנים. זה נמשך בתוך החימום ובמהלך כל המשחק. הגוף הפנאטי הגיע מאחורי הסל, לאחר מכן הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה ואני עליתי ראשון כמו בכל משחק”.

פנאן המשיך: “שמתי את הכדורים מתחת לסל ומישהו צעק לי אני ‘משתין על הקבר של אבא שלך’. הסתובבתי והתחילו להיזרק כוסות ומצתים ויריקות שפגעו בי. אף אחד לא בא להגן עליי חוץ מהפיזיותרפיסט של הקבוצה. אחרי שתי דקות הגיע מאבטח שניהל איתי דין ודברים שם. הרגשתי תחושה מאוד לא טובה, אף אחד מהפועל לא ניגש אליי. ברגע שאמרו שאני מתסיס, התעצבנתי עליו”.

רמי כהן (נעם מורנו)רמי כהן (נעם מורנו)

עו”ד חיים יצחקי, שמייצג את הפועל, הגיב לדבריו של פנאן ושאל: “בדו”ח המשקיף נכתב ‘התנהל ויכוח קולני בין הפועל ורגב פנאן’. זה אומר שמה שהמשקיף אמר הוא לא נכון?”. פנאן ענה: “לא השבתי לאף אחד חוץ מהמאבטח. אני לא יכול יותר, לא מוכן לזה. יש לי שלושה ילדים בבית ואני לא אעבור על זה יותר בחיים. אין דבר אחד שאגיד לו בעולם ויגידו לי שמשתינים על אבא שלך”.

יצחקי תקף: “אתה עושה שנים את הפרובוקציות האלה, עוד ב-2007 אתה אומר ‘אתם כולכם נאצים’. אתה מכיר ואתה אמרת לנו כאן זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, לא בסדר שהם קורים. אתה ידעת שזה יקרה, ידעת שזה יקרה”.

פנאן הגיב: “חשבתי שיקרה, לא נשאר זמן לעשות את עבודתי, מאמן כושר לא יכול לעשות את עבודתו?”. יצחקי: “למה מר פנאן, רגב פנאן, מגיע לעשות פרובוקציות נגד הקהל, למה הוא נשאר שם? הוא היה צריך ללכת. המאבטחים ניסו להוציא אותו ורגב פנאן ניסה לפרוץ לקהל”.

עו"ד חיים יצחקי (נעם מורנו)עו"ד חיים יצחקי (נעם מורנו)

תובע האיגוד עו”ד טל אור עצר את הדיון ואמר: “מעבר לכך בדוח המשקיף צוין שהיו קריאות ‘שמעון מזרחי תתאבד כבר’ לפני ובמהלך המשחק, קריאות של אנשים רבים. אנשי הפועל ניסו להרגיע ולא השתמשו במערכת הכריזה. מעבר לכך גם השופטים וגם המשקיף ציינו שנזרקו מטבעות מיציע הפועל תל אביב”. 

חיים יצחקי חזר לעניין פנאן ושאל: “למה בדוח המשקיף רשום ‘ויכוח קולני בין רגב לאוהדים’?”. תובע האיגוד ענה: “אני מניח שהמשקיף ישב בשולחן, הוא לא שמע את הדברים וראה את התגודדות. מעבר לכך הוצגה ראייה של התלייה”. עו״ד חיים יצחקי אמר בתגובה: “אני שמח שחברי לא רואה שדוח המשקיף לא מסתדר, זה לא ראה וקדש. דוח המשקיף היה שם וחברי ניסה להפריך זאת דרך רגב. היה ויכוח מילולי, זה מה שנרשם, רגב בא לעשות פרובוקציה עם אוהדי הפועל תל אביב ואז רגב כותב משום מקום תלונה. תנועת התלייה לא מוזכרת לא בכתב האישום ולא בדוח המשקיף, ואם נמצאה ראייה, בואו נתמודד עם זה”.

ידידה רפפורט (נעם מורנו)ידידה רפפורט (נעם מורנו)

יצחקי המשיך: “אנחנו פנינו לחברי במכתב דרך נפתלי לספר, אלא שבאותו שבוע של המשחק, הוצאנו הוראה שערוץ הספורט לא ישדר את המשחק הזה. ערוץ הספורט מצלם את המשחק וכשהוא רוצה לייצר עבור מכבי תל אביב ראיות הוא מייצר, ואני אומר את זה כעד. לצערי העד לא יכול להגיע כי הוא עובד. אמרו לי ‘אורי שלף מת’, אורי שלף היה חבר שלי. ליאור בא לצלם, אבל קפץ עליו שוטר. אבל רמי אמר לי לא לעשות מזה פרובוקציות וגם גור שלף אחיו אמר לי לא להתעסק עם זה. הם אותו הקהל, שלחתי תלונה ביחס למשחק ב-31 לחודש בדרייב אין, זה לא עבר לתגובת מכבי, אז שוב לא העבירו לי. אבל הפוך תמיד מבקשים ממני תגובה. איגוד הכדורסל מנסה לפגוע בהפועל תל אביב וגם ערוץ הספורט. אני מבקש שלא תינתן החלטה לפני שתינתן לי החלטה אם מכבי תעמוד לדין על קריאות אורי שלף כי אני חושב שהאכיפה בררנית”.

יו”ר הפועל רמי כהן המשיך את הקו ואמר: ״קודם כל בנושא האכיפה הבררנית זה לא יעזור אבל לפחות יישמע קולנו. אנחנו יותר סקסיים ממכבי ת”א והפועל ירושלים ואנחנו על זכוכית מגדלת, עם זה לצערי השלמתי. הכי קל לכולם להפיל הכל עלינו ואין ספק שקללות בסגנון הזה לרגב זה דבר שאף אחד לא אוהב. אם אני עומד 10 דקות ליד מכבי תל אביב אז גם אני אקבל קללות. מה אעשה? כנראה שכלום”.

עמנואל תיגר ואלי לוי (נעם מורנו)עמנואל תיגר ואלי לוי (נעם מורנו)

כהן המשיך: “בנושאים האחרים, לגבי השלכת חפצים אין בנאדם שיותר נגד זה מההנהלה של הפועל, אין הגיון לפגוע בנו וזה רק עושה נזק. בגלל זה שינינו פאזה והגברנו את הלחץ על היציע והודענו אתמול שזריקת חפצים תגרור ירידה של הקבוצה מהמגרש. אני לא צריך את בית הדין בשביל שאני אטפל בזה. היו תגובות טובות ורעות ולא אכפת לנו העונשים שיהיו. אנחנו לא יכולים להיות לבד במערכה. אנחנו נענש, אבל אני לא יודע מה אפשר לעשות יותר ממה שאנחנו עושים. הפרופורציות לעונשים שלנו הן בלתי רגילות. צריך לתת לנו להמשיך ולנסות בלי להתייחס לאכיפה הבררנית”.

לאחר מכן עברו הצדדים לדון בעניין המשחק בין הפועל תל אביב לבני הרצליה והוצגה תמונה של האוהד שפגע בשופט. תובע האיגוד עו״ד טל אור אמר: “ביקשתי בפנייה לתת לי את שם האוהד כדי שאוכל להעמיד לדין את אותו אוהד. אם הקבוצה מחליטה לא לשתף פעולה, אין לי מה לעשות. ניסיתי להימנע מלתבוע את הפועל, אבל חלף כשבוע ולא קיבלתי שום תגובה או התייחסות”. חיים יצחקי הגיב לדברים: “אין שום ראייה לכך שהאוהד הניח ידיים, זה נאמר רק בדוח. ראיתי את הסרט ולא רואים שהוא מניח עליו ידיים. מנהל האולם הוציא את אוהד הקבוצה. אנחנו לא רוצים להגיד את שמו של האוהד, אנחנו מכירים את שמו ושמו פורסם באמצעי התקשורת. זה אותו אוהד שהותקף על ידי סופוקוליס שחורציאניטיס. לא מסרנו את שמו כי התובע יודע את שמו, הוא לא ביצע עבירה ובגלל זה אני לא אומר את שמו. נקבע פה פעם ופעמיים שמותר לקלל. באף סרט אי אפשר לראות שהוא שם ידיים על השופט”.

הדיינים שאלו את יצחקי: “יש לך ראייה שסותרת את הראייה?”. יצחקי ענה: “לא. אבל חברי יודע שהוא מכיר את הבנאדם, הוא יודע שהנהלת הפועל תל אביב מכירה את הבנאדם הזה. הפועל תל אביב לא תמסור שמות בגלל הרבה סיבות שונות. אם מנהל האבטחה לא לקח את שמו הוא לא עשה כחוק. בתור בנאדם אני מכיר את הבנאדם, בתור מנהל הפועל תל אביב אני יודע אם הוא חבר עמותה או בעל מנוי? אין לי ידיעה אישית, הפועל תל אביב צריכה לדעת את זה. זה לא חוקתי לבקש ממני שמות. הקבוצה לא הודתה שהיא מכירה את האוהד, אני אישית כחיים יצחקי ורמי כהן כאדם פרטי יודעים את שם האוהד”.

נפתלי גושן (נעם מורנו)נפתלי גושן (נעם מורנו)

עו״ד אור טל הגיב: “בדוח השיפוט רשום שהוא פגע בשופט, חברי לא ביקש לזמן לעדות. חוק הגנת הפרטיות מראה מה הוא מידע רגיש שניתן להעביר ומה לא ניתן להגיש. המועדון שמודה שהם יודעים את שמו, לא רוצים לשתף פעולה. משחקי הכדורסל מאורגנים על ידי האיגוד, כל משחק שמתנהל יש שלטים באולם שמי שנכנס מקבל את תקנון המשמעת. לא רציתי להעמיד את הקבוצה לדין אבל לא היה מנוס”.

בשלב זה תובע האיגוד התייחס לעונש שהאיגוד דורש בשל המקרה במשחק נגד הרצליה וההתפרעות של האוהד שאיים ותקף את השופט: "מאחר שמדובר במעשה חמור של פגיעה בשופט משחק, ולא ראינו הרבה מקרים של תקיפה של שופט על-ידי אוהד, ביקשתי להפעיל את העונש על תנאי של 50 אלף שקל ולהטיל עונש זהה במקרה של עבירה חוזרת".

לגבי המשחק נגד מכבי תל אביב: "היו דברים קשים נגד מאמן הכושר של מכבי תל אביב רגב פנאן, כולל הסתה לרצח, "נתלה אותך כמו אבא שלך". גם לאור זריקות יתר החפצים, כוסות שפגעו באנשי סגל ושחקנים, וכל זה נעשה מאותו יציע ספציפי, ביקשתי לסגור את היציע הספציפי עד סוף העונה. בנוסף ביקשתי להטיל קנס כספי בסך 70 אלף שקלים, ולהטיל עונשים דומים על תנאי, סגירה הרמטית של היציע, שני משחקי רדיוס ועונש של 70 אלף שקלים, כל זה על תנאי".

ג'רל מקניל מורחק. משחק פרוע בהרצליה (שחר גרוס)ג'רל מקניל מורחק. משחק פרוע בהרצליה (שחר גרוס)

רמי כהן הגיב: ״אנחנו כן עמדנו לדין וכן נענשנו. לגבי האוהד, אני לא יכול למסור פרטי אוהד וזה לעשות דווקא לבקש את השם שכל בנאדם מכיר. אני מחזיק 2,000 חברי עמותה ובשנייה שאמסור שם אחד, יירד לי אחוז גבוה מהם. לא רואים כלום על זריקת החפצים אז תאמין לי שאם עושים נזק לקבוצה, אטפל. מדברים על סכומים של 50 אלף שקלים, הוציאו את הבנאדם מהיציע ואמרו לו לך הביתה. לא חושבים שיש גבול לאחריות שנותנים לנו? לגבי העונש, כל עונש כזה הוא מכת מוות, אי אפשר לעמוד בזה ואנחנו ניסינו השבוע דברים שלא עשינו בעבר. הענשנו את עצמנו ולקחנו את הסיכון. זה המון, אפילו בפרופורציות בכדורגל שהתקציב גדול פי 5 מאצלנו. כבר לא נשאר מה להוריד מהפרה הרזה, לפני שנכנסתי לתפקיד של הפועל ת”א לא הייתי יודע מי זה. אם נגלה את שמו, זה פגיעה שיווקית ענקית עבורנו”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */