יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:26
יניב קטן

אנשי מכבי חיפה - גונבי דעת

יניב קטן בטור אישי ל-ONE: יענקל'ה - אתה בחרת, החתמת, שחררת ומינית את כולם. לא הייתי משאיר פה אף שחקן. גם אתם, כל בעלי התפקידים, לא מתאימים

מכבי חיפה ממשיכה להתרסק שבוע אחר שבוע ואני פונה אליך יעקב שחר, ראש המערכת, שתיתן תשובות בנוגע למכבי חיפה. אתמול חזיתי באחד מרגעי השפל הגדולים של מכבי חיפה. הרגע עצוב, מביש וחסר כבוד, אבל האמת שבאופן אישי אני בכלל לא מופתע. חודשים שאני צועק ואומר, איבדנו הכול, איבדנו זהות, איבדנו את הכבוד, איבדנו כמעט כל דבר שמזכיר מה זה מכבי חיפה הגדולה, מה זה המועדון הענק הזה שהיום לא נשאר ממנו כמעט כלום.

ראיתי חבורת שחקנים חסרי יכולת, חסרי כבוד לחולצה שהם לובשים, לסמל שקרוב ללב, פשוט לאף אחד לא באמת אכפת. זה לא הכי מעניין אותם כנראה, אי אפשר לספר לי אחרת, ממה שראינו אתמול בסמי עופר. לא לי. אני הייתי שם, אני גדלתי בחדרי ההלבשה האלה, עברתי הכול, עברתי רע ועברתי טוב. ניצחונות, כישלונות, טעמתי מהכול במועדון הזה. אי אפשר לעבוד עליי.

שחקני חיפה מאוכזבים (עמית מצפה)שחקני חיפה מאוכזבים (עמית מצפה)

אתם – עובדי המועדון, שחקני הקבוצה ולא מעט בעלי התפקידים גונבי דעת מבחינתי. אתם מרמים את כל אותם אלפי אוהדים ירוקים ושבורים שרצים אחריכם לכל מקום. אתם פשוט לא שייכים לפה, לא שייכים לעיר.

יענקל’ה – הגיע הזמן לעצור, להסתכל במראה ולשאול איפה אתה טעית למסורת הענקית של המועדון הזה. אף שחקן אני לא הייתי משאיר פה, אפילו לא אחד. אנשים חסרי נשמה, חסר תשוקה ואהבה למקום שבו הם נמצאים.

יעקב שחר. הגיע הזמן להסתכל במראה (איציק בלניצקי)יעקב שחר. הגיע הזמן להסתכל במראה (איציק בלניצקי)

קבוצה עייפה, חסרת תשוקה, רצון ואחריות כלפי המקום שהם משחקים בו, פשוט כלום ושום דבר. וגם אתם, כל אותם בעלי תפקידים במועדון, כל אלה שקיבלו מנדט לבוא, לשנות ולסדר. גם אתם לא שייכים ולא מתאימים! אתם לא מבינים את גודל האחריות שיש לכם. רובכם עסוקים כל היום בלכסות את התחת אחד של השני, מתעסקים בזבל ובשטויות, עסוקים בעצמכם בלבד. לא ראיתי אף אחד מכם שקם ולקח אחריות אמיתית על מה שקורה פה, אף אחד מכם לא באמת מרגיש שיש לו חלק בהתרסקות הזו.

הגיע מנהל מקצועי חדש שנמצא פה כמעט 90 יום ובינתיים הוא רק כותב. אני לא מצפה שהוא יהפוך את הקערה על פיה, אבל כן ציפיתי לראות קבוצה אחרת. אני לא מבין  למה הוא מחכה, מתי באמת הוא יעשה את השינוי? בליגה הלאומית? רק כשנרד ליגה תתעורר אדון אלאך?  לא הביאו אותך לפה בשביל שכל היום תסתובב במחלקת הנוער ותמלא מחברות. לא הביאו אותך לפה כדי שתסתובב ותרשום כל מיני דברים שכל מיני בעלי תפקידים חלשים ובינוניים לוחשים לך באוזניים דברים מלאי אינטרסים. הגיע הזמן שתתעורר ותבין איפה אתה נמצא.

מוחמד אלאך. רק כותב (עמרי שטיין)מוחמד אלאך. רק כותב (עמרי שטיין)

יש לנו מנכ”ל שכל עניינו זה להתעסק במה כתבו עליו ומה אמרו עליו. להתעסק בתביעות של כתבים ועיתונאים ולדאוג לשמו הטוב. לא בשביל זה הביאו אותך. הביאו אותך למועדון בשביל לשנות, להפוך, לקחת אחריות בלי פחד ולתקן לא מעט דברים. לא לברוח בכל הזדמנות כשקצת קשה, לקחת אחריות על המצב העגום של הקבוצה ולא לזרוק שטיח על כל החרא, כי בסופו של דבר החרא צף.

אמרת שבכדורגל אתה לא מבין וזה בסדר גמור, אפשר לקבל את זה, אז אני אפנה אליך בשפה אחרת. כשאתה הגעת למכבי חיפה לפני שנתיים בערך, המניה הייתה בירידה. היום המניה שקוראים לה מכבי חיפה פשוט מרוסקת, ולידיעתך, יש לך חלק גדול מאוד בהתרסקות הזאת.

אסף בן דב. חלק גדול בהתרסקות (אחמד מוררה)אסף בן דב. חלק גדול בהתרסקות (אחמד מוררה)

אבל אתם יודעים מה? אתם לא אשמים. מי שמינה אתכם אשם. מי שנתן לכם את התפקידים האלה הוא האשם. מי שהחתים את השחקנים ואת כל בעלי התפקידים, האחריות היא עליו. אתה, יענק’לה, בחרת, החתמת, שחררת ומינית את כולם. אתה עומד בראש המערכת.

אני אומר לך את הדברים מהלב. הגיע הזמן לעצור, להסתכל במראה ולשאול איפה אתה טעית ואיפה אתה לא עושה את הדברים כמו שצריך. איך מכבי חיפה הגדולה הפכה להיות בית קברות לשחקנים, בית קברות למאמנים ובית קברות לבעלי תפקידים.

איפה נשמע דבר כזה? 80 שחקנים בחמש שנים, 8 מאמנים בחמש שנים. למה אתה לא עוצר ושואל את עצמך, אולי הבעיה היא פה אצלנו? עצרת רגע ושאלת מה קרה? לדעתי לא. פשוט המשכת כרגיל, בחרת להתעלם מכל הלכלוך בלי לנקות את הטעויות ולתת את הדעת על הדברים הקטנים שהיום הפכו להיות כל כך גדולים.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים