יום שישי, 26.04.2024 שעה 21:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

החלון בפתח: מצב קבוצות ליגת העל לקראת ינואר

מועד ההעברות יחל כבר בשבוע הבא (3.1) ולקראתו בחנו לעומק את סגלי הקבוצות - מי המועמדים להצטרף, מי עשוי לעזוב ואיזה שחקנים עדיין מתנדנדים?

|
טוני וואקמה מול אליסון דוס סנטוס (נעם מורנו)
טוני וואקמה מול אליסון דוס סנטוס (נעם מורנו)

חלון העברות בליגת העל כבר בפתח והוא יחל עוד מספר ימים, ב-3.1, ויימשך עד ל-31.1. לקראת בואו, בחנו לעומק את מצב הקבוצות ובדקנו אילו שחקנים צפויים להגיע לקבוצות השונות, מי המועמדים העיקריים לעזיבה ומי מבין שחקני הסגל עדיין מתנדנד ומעמדו עדיין לא יציב לקראת מועד ההעברות המסקרן, שייתכן וישפיע רבות על המיקומים בסוף העונה.

הפועל באר שבע

מועמדים להגיע: אין כרגע מועמדים קונקרטיים. 
מועמדים לעזוב: אמיר חלאילה, איסאק קואנקה, תומאש פקהארט.
מתנדנד: טוני וואקמה.
מצב הקבוצה: ממחזור למחזור נראה שחלון העברות עבור הפועל באר שבע עשוי להיות משמעותי ביותר. סימני השאלה הגדולים ביותר הם צמד הזרים שהגיעו בקיץ, איסאק קואנקה ותומאש פקהארט. קואנקה מבלה את משחקי האלופה ביציע ואילו פקהארט ממשיך לחמם את הספסל, במידה ויגיעו עמם להסדר - בבאר שבע צפויים להתחזק באותן עמדות.

טוני וואקמה, מתנדנד (נעם מורנו)טוני וואקמה, מתנדנד (נעם מורנו)

כמו כן, עדיין לא ידוע סופית האם טוני וואקמה יקבל את ההצעה שתטרוף את הקלפים. נכון לרגע זה לא הוגשה אף הצעה עבור החלוץ, אך בכל רגע התמונה יכולה להשתנות. בעקבות הפציעה של גדיר ואירוע הלב של אליניב ברדה, לקבוצה יש רק שלושה חלוצים וככל הנראה גם בעמדה זו היא עשויה להתחזק.

הפועל חיפה

מועמדים להגיע: ריסטו מיטרבסקי, דור ג'אן ואור אינברום.
מתנדנדים: אופק פישלר והישאם כיוואן.
מצב הקבוצה: במטרה לנסות וללכת עד הסוף ולהתמודד על תואר האליפות או לכל הפחות על מקום לאירופה, ניר קלינגר רוצה לחזק את הקבוצה בשלושה שחקנים על מנת להשתדרג. אחרי שצירף זר חמישי ואינו מתכוון לצרף זר שישי, אלא שני ישראלים, הסגל עשוי לקבל צורה שונה, במיוחד בגלל העומס הרב המצטבר במשחקים בליגה ובגביע כאחד.

אור אינברום, יגיע להפועל חיפה? (איציק בלניצקי)אור אינברום, יגיע להפועל חיפה? (איציק בלניצקי)

בית”ר ירושלים

מועמדים להגיע: אופיר קריאף, אדי גוטליב, טל בן חיים, חלוץ ישראלי.
מועמדים לעזוב: אמיר עגייב, אור ועקנין. 
מתנדנדים: יוסי בניון, יעקב בריהון, שון גולדברג. 
הצטרף ויוכל לשחק מינואר: דויד בויסן.
מצב הקבוצה: בבית”ר ירושלים לא מתכוונים לעשות שינויים דרמטיים בינואר הקרוב. במועדון הירושלמי היו מעוניינים מאוד להתחזק בטל בן חיים, אך פסימיים מאוד בנוגע לאפשרות שמכבי תל אביב תשחרר אותו. בנוגע לחיזוק בזרים, כרגע לקבוצה 6 זרים וקיימת שביעות רצון מכולם. אם ימצאו זר ברמה גבוהה שיכול לשדרג משמעותית את הקבוצה הוא יוחתם ובמקרה שכזה פול אדגר יושאל או שסאבו יימכר. 

יוסי בניון, מתנדנד (איציק בלניצקי)יוסי בניון, מתנדנד (איציק בלניצקי)

מי שצפוי לעזוב הוא אמיר עגייב שלא הצליח להתאקלם מקצועית בקבוצה. סימן השאלה הגדול בבירה הוא סביב יוסי בניון, השחקן יבחן את היחס המקצועי כלפיו במהלך החודש הקרוב ואז יחליט בעצמו אם להישאר או לעזוב. אם יבחר לעזוב, ביתר לא תעמוד בדרכו.

מכבי תל אביב

מועמדים להגיע: ליאור רפאלוב, מרואן קבהא.
מועמדים לעזוב: איגור פיליפנקה, טינו-סוון סושיץ' ומתן בלטקסה.
מתנדנדים: כריסטיאן באטוקיו.
מצב הקבוצה: מכבי ת"א מחפשת בינתיים קשר זר אחד, אשר אם יגיע יהיה זה על חשבון סושיץ' המושאל, אך כרגע אין עוד אישור מגולדהאר לחזק את הקבוצה, גם בגלל עניין חוק הזרים שטרם הוחלט לגביו ומגביל את אפשרויות החיזוק. בגזרת הישראלים הבעלים פחות מערים קשיים, אולם עוד לא נעשתה פריצת דרך מול אף שחקן.

טינו-סוון סושיץ' המאכזב (איציק בלניצקי)טינו-סוון סושיץ' המאכזב (איציק בלניצקי)

מכבי נתניה

מועמדים להגיע: ג'ייק רוזנסקי (יגיע למבחנים), ככל הנראה מגן שמאלי ואולי שחקן זר להתקפה במקומו של לאנדרו ריביירו במידה שיושאל.
מועמדים לעזוב: לאנדרו ריביירו, דין גל.
מצב הקבוצה: שחקן הכנף הברזילאי, הזר השישי, הוא המפתח לחלון ההעברות מבחינת היהלומים. למרות שרעננה פנתה לנתניה בעניינו, כפי שפורסם ב-ONE, המעבר של ריביירו, שנחשב לפוטנציאל גדול, עדיין לא מתקדם. כל עוד הוא בסגל, נתניה לא תוכל כמובן לצרף זר נוסף, כאשר ישנה גם התלבטות האם לעשות זאת בכל מקרה בשל ההערכה הגדולה לדידייה קוגבניה והרצון שלא להפוך אותו לזר השישי, אם וכאשר.

לאנדרו ריביירו (איציק בלניצקי)לאנדרו ריביירו (איציק בלניצקי)

אם יושאל לקבוצה אחרת על מנת להתחשל, יוחלט באיזה עמדה להתחזק, כשהאופציות הן שחקן התקפה ומגן שמאלי. אם יבחרו באופציה האחרונה, תהיה כמובן השלכה לגבי אחד המגנים הנוכחיים של הקבוצה. במקביל, הקשר היהודי-אמריקאי ג’ייק רוזנסקי ינסה להרשים במבחנים ולהצטרף כישראלי ושוער הקבוצה בעונה שעברה, דין גל, מחפש לעצמו קבוצה בליגה הלאומית. בנוסף, שחקני סגל שלא רואים דקות משחק העונה עשויים לבקש לעזוב, דבר שטרם קרה.

בני יהודה

מועמדים להגיע: בלם זר וחלוץ.
מועמד לעזוב: מרסלו.
הגיע: איסמעילה סורו.
מצב הקבוצה: לא פעם ולא פעמיים יוסי אבוקסיס הבהיר כי הוא לא מאמין במסעות רכש בחלון העברות של ינואר. למרות זאת, בבני יהודה כן יחפשו להתחזק בשחקן או שניים, בטח לאור ההצלחה של הקבוצה עד כה. איסמעילה סורו, קשר 50:50, כבר חתם ובקבוצה עשויים גם להתחזק בבלם נוסף ושחקן התקפה. מי שעשוי לעזוב הוא מרסלו הברזילאי, ממנו יש אכזבה עצומה. כמו כן לא ברור עדיין האם דובב גבאי, שממעט לקבל דקות עד כה בליגה, יעזוב גם כן.

מרסלו המאכזב (עמית מצפה)מרסלו המאכזב (עמית מצפה)

עירוני קריית שמונה

מועמדים להגיע: קשר 50:50 וחלוץ.
צפוי לעזוב: אופיר קריאף
מתנדנדים: מילוש רדויוביץ’, דידייה ברוסו
מצב הקבוצה: בעירוני קריית שמונה קיימת אכזבה מתפקודה של הקבוצה למרות העמדת תקציב שיא בתולדות המועדון. איזי שרצקי אינו מעוניין לפתוח את הכיס, אך בצוות המקצועי לוחצים לבצע מקצה שיפורים, כשבמוקד כוונה לצרף קשר מרכז שדה עם אוריינטציה התקפית.

אחמד עאבד (ניסן עייש)אחמד עאבד (ניסן עייש)

בני סכנין

מועמדים להגיע: שני זרים בתפקיד החלוץ והקשר.
מועמד לעזוב : לוקאס גאושו.
מתנדנדים: אין.
מצב הקבוצה: אחרי הפאשלה הגדולה בבניית הקבוצה בתחילת העונה ואחרי החתמתו של פליקס נעים, גם בסכנין מבינים שבלי חיזוק יהיה להם קשה בישורת האחרונה של הליגה. הקבוצה שבשנתיים האחרונות זכתה בכרטיס לפלייאוף העליון שואפת להתחזק בשני שחקנים זרים, אחד בקישור ואחד בהתקפה. התחושה הכללית בסכנין היא שיהיה קשה לשחזר את שתי העונות הקודמות וניתן יהיה להשיג במקרה הטוב השנה את המקום השביעי.

לוקאס גאושו (עמרי שטיין)לוקאס גאושו (עמרי שטיין)

מכבי חיפה

מועמדים להגיע: כרגע אין מועמדים מלבד אפשרות לצרף מגן שמאלי זר וקשר אחורי.
מועמד לעזוב: שי בן דוד.
מתנדנדים: עומרי בן הרוש, קאיו וסטפנוס אתנסיאדיס (קלאוס).
מצב הקבוצה: המנהל המקצועי מוחמד אלאך לא מתכנן מהפכה בינואר למעט מספר שינויים מצומצם, כל זאת במטרה ללכת עם הסגל הקיים עד תום העונה ורק בסיום העונה לקבוע מי ימשיך ומי לא על מנת לעשות התאמות נכונות של חיזוק לקראת העונה הבאה. במקביל, אלאך יקבע בחודש הקרוב מי יהיה האיש שיעמוד על הקווים לצד צמד העוזרים הקיים, רוב מאס ואיתי מרדכי. נראה שהמגמה תהיה להמשיך ולתת קרדיט לשחקנים הצעירים כמו מוחמד עוואד, נטע לביא ויהונתן לוי. 

רוב מאס: "הפציעה של בוזגלו קשה לשחקנים"

מכבי פ”ת 

מועמדים להגיע: אליבלטו דנטאס, שסיכם את תנאיו ואמור להגיע להתרשמות.
צפוי לעזוב: גרגורי טאדה או סוטיריס ניניס.
עזב: עוביידה חטאב וגל לוי.
מתנדנדים: שלומי ארבייטמן ויובל שבתאי.
מצב הקבוצה: בקבוצה מחפשים שחקני התקפה וקישור, כשברור שנפלו עם חלק מהזרים. כמו כן, מקווים שדנטאס הברזילאי שמגיע להתרשמות הוא אכן חלוץ איכותי שיכבוש לא מעט שערים, כפי שהובטח להם. בנוסף, במועדון מחפשים עוד שחקן למרכז המגרש.

גרגורי טאדה (רדאד ג'בארה)גרגורי טאדה (רדאד ג'בארה)

הפועל אשקלון

מועמדים להגיע: דוד מנגה, ישראל זגורי.
מועמד לעזוב: יוסיפ איבנצ'יץ'.
המצב בקבוצה: הקבוצה מגיעה לחלון העברות כשהיא אינה במצב האידאלי מבחינתה ועם סגל דליל מאוד, כששני שחקנים משמעותיים כבר גמרו את העונה, הקשר טל איילה והמגן אלעד גבאי. בקבוצה ינסו להיפרד מזר אחד ובמקומו לצרף את החלוץ דוד מנגה, כאשר מי שככל הנראה יעזוב את הקבוצה הוא החלוץ יוסיפ איבנצ'יץ' ולא מן הנמנע כי לבסוף במועדון יחליטו להיפרד גם מהחלוץ הניגרי, גונדס אג'אי, שהושאל רק הקיץ לאשקלון מרייקה הקרואטית.

ישראל זגורי, מועמד לאשקלון (עמרי שטיין)ישראל זגורי, מועמד לאשקלון (עמרי שטיין)

בגזרת הישראלים, השמות שעל הפרק הם ישראל זגורי ואופיר קריאף. בנוגע לאחרון, באשקלון יודעים שהסיכויים לצרפו קלושים בעקבות החוזה הכבד בו מחזיק השחקן. כמו כן, בצוות המקצועי יחכו לראות מה קורה בקבוצות אחרות מבחינת ההשאלות ובהתאם לכך יוחלט אילו שחקנים לצרף.

הפועל רעננה

מועמדים להגיע: לאנדרו ריביירו או שחקן כנף אחר, בנוסף לבלם ומגן ימני.
צפוי לעזוב: עמנואל מאיוקה.
מתנדנד: אלי בבייב.
מצב הקבוצה:  הקבוצה פתחה את העונה בצורה מזעזעת ואף הייתה ברגע שפל מסוים במקום האחרון בטבלה, אך מאז הגעתו של מנחם קורצקי, המאמן השלישי של רעננה העונה (רביעי אם סופרים את דני בונדר), החבורה האדומה מהשרון התייצבה ופתחה מרחק ביטחון של 4 נקודות מהקו האדום. כעת, רעננה רוצה להמשיך במגמה ולשם כך תמקד את מאמציה בינואר בניסיון לעבות את ההגנה ולצרף שחקן כנף נוסף.

עמנואל מאיוקה, צפוי לעזוב מוקדם מהצפוי (אחמד מוררה)עמנואל מאיוקה, צפוי לעזוב מוקדם מהצפוי (אחמד מוררה)

מ.ס אשדוד

מועמדים להגיע: דור ג'אן, אור אינברום, שחר פיבן ושני זרים חדשים.
מועמדים לעזוב: סידני דה פרייטאס ואדילסון בהייה.
מצב הקבוצה: מ.ס. אשדוד שנמצאת במרחק של כארבע נקודות מתחת לקו האדום, תנסה לצרף לפחות ארבעה שחקנים חדשים במהלך חלון העברות. על הפרק: החלפת צמד הקשרים הברזילאים אדילסון באהיה וסידני דה פרייטאס, שלקבוצה יש אופציה לשחררו בינואר. בנוגע לבאהיה, הסיפור מעט מסובך יותר, השחקן מחזיק בחוזה לעונה הבאה ובמועדון יצטרכו להגיע עמו להסדר. בגזרת הישראלים, החלוץ הצעיר דור ג'אן מועמד מוביל. בתוך כך, בעיר הנמל עושים מאמצים להחזיר את אור אינברום בהשאלה עד סוף העונה.

אדילסון בהייה, לא מרשים (נעם מורנו)אדילסון בהייה, לא מרשים (נעם מורנו)

הפועל עכו

מועמדים להגיע: שני זרים בתפקיד הבלם והחלוץ, כמו גם שי בן דוד.
מתנדנדים: בן אז'ובל ובן אלגרבלי. סאם אלישע כבר עזב והושאל לנצרת עילית.
מצב הקבוצה: עכו מהווה תעלומה לא קטנה. מצד אחד, כל הזמן נוחתים בעכו זרים למבחנים ומצד שני, כמו שהם מגיעים, הם עוזבים את הארץ בשל יכולת חלשה. ללא שחקנים איכותיים, עכו לא תוכל לשרוד העונה בליגת העל. אלדד שביט החליף את שלומי דורה וכבר באותו רגע ניתן היה להבין כי הוא יתקשה להסתדר עם הסגל הקיים. שחקנים לא ממהרים להגיע לעכו מחשש שירשמו ברזומה ירידת ליגה. בכל אופן, הקבוצה תנסה להתחזק בינואר במספר שחקנים, אחרת היא תהיה היורדת הראשונה. הבעיה הגדולה של המועדון הצפוני היא בין השאר העובדה שהקבוצה בבעיה כספית ולא יכולה להשתולל ולחרוג מהתקציב.

שי בן דוד, מועמד להצטרף (עמית מצפה)שי בן דוד, מועמד להצטרף (עמית מצפה)
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */