יום שלישי, 23.04.2024 שעה 12:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

ג'ורדי פותח את הפצע הכי גדול בקדנציה שלו

למה לא הביא את וואקמה ומליקסון, הוויתור על ראדי וההאשמה כי הוא זה שחיזק את ב"ש. אחרי שזכה בגביע הטוטו, מאמן מכבי ת"א פתח את מחלוקות העבר

|
ג'ורדי קרויף והקמע מכביניו חוגגים (רדאד ג'בארה)
ג'ורדי קרויף והקמע מכביניו חוגגים (רדאד ג'בארה)

ג'ורדי קרויף ספג את כל האש מתחילת העונה במכבי תל אביב. מעטים הרגעים בהם מישהו הפנה תשומת לב גם לעבר אזורים אחרים במועדון בעת האחרונה או בכלל, לאחר כל משחק לא טוב או הפסד שחוותה הקבוצה של ההולנדי. אמש (חמישי), שניות ספורות אחרי שריקת הסיום של מנשה משיח לגמר גביע הטוטו 2017, היה נראה כי בפעם הראשונה העונה סוף סוף מישהו בא ובאמת גיבה את המאמן. אלו היו השחקנים שלו, שהתנפלו עליו ברגעי החגיגה באצטדיון בנתניה ואחריהם גם שאר אנשי הצוות. יותר משזה היה תואר ראשון לשחקנים האלה מאז גביע המדינה ההוא, זה היה גם הרגע בו הם יכלו להראות כי הם עומדים לצידו של המאמן. 

לאחר המשחק, קרויף התיישב נינוח מהרגיל (בשבועות האחרונים) למסיבת העיתונאים, שהפכה מהר מאוד לראיון מיוחד עם העיתונאים. ראיון שבו קרויף הרשה לעצמו אחרי הרבה זמן להיכנס סוף סוף ללא מעט שאלות בוערות על ענייני עבר, ובהן גם ההאשמות כלפיו מצד אוהדי מכבי ת"א כי הוא זה ש"בנה" את הפועל באר שבע בכך שוויתר על שחקנים אסטרטגיים כמו טוני וואקמה, מאור מליקסון וכדומה. הוא גם נשאל על כך שאיפשר למהראן ראדי לעזוב דווקא ליריבה המרכזית על הכתר ופתח ללא ספק פצע שעדיין מפריע לו, השחרור של מספר 7 של באר שבע. הוא התייחס גם לקריאות מהקהל בשבועות האחרונים ואף צינן בצדק: "אם לא נתרגם את זה לניצחונות בליגת העל, אזי שלא עשינו דבר". 

"הרגשנו מבוכה מההפסד בטרנר, רצינו לתקן"

לפני שנדבר על המשחק, תאר לנו איך הרגשת שכולם קפצו עליך? אני חושב שהם הרגישו שאתה סופג את כל האש בשבועות האחרונים, אולי זאת הייתה הדרך שלהם להראות שהם תומכים בך?
"אני לא יודע, אולי, אני לא בחור שאוהב לחגוג יותר מדי, אני אוהב להיות רגוע. אני שמח בשביל השחקנים שקיבלו פרס על כל מה שהם עשו במשחק, בשביל הצוות, אני שמח עבור האוהדים שתמכו בשחקנים והיו לצידנו לאורך המשחק. למרות הכל, צריך לזכור שאנחנו עדיין גוררים פער גדול מאוד בטבלה בליגה ובכך אני מתרכז. אם לא נעשה שם נקודות, אז לא עשינו כלום במשחק נגד ב"ש". 

חגיגות שחקני מכבי ת"א

מה עשית שונה הפעם, כך שראינו את מכבי ת"א לוחצת בצורה הזאת, משחקת משחק מעבר טוב, מקבל החלטות נכונות ברוב הזמן?
"במשחק כזה, גמר, תמיד יש אקסטרה כי זה משחק אחד ואתה רוצה לנצח. נגעתי בכבוד ובגאווה של השחקנים. סחבנו יותר מדי זמן את המבוכה שהרגשנו במשחק הליגה בטרנר שנגמר ב-2:1 לב"ש. אני הרגשתי מובך באותו יום, השחקנים הרגישו מובכים באותו יום, להפסיד לעשרה שחקנים במשחק כזה חשוב. זה היה לא מתקבל על הדעת. המשחק הזה היה בראש שלנו כשעלינו לגמר גביע הטוטו. עלינו עם יותר אגרסיביות, ידענו שאם נהיה רגועים מדי, ב"ש תתן את השער שלה. השאלה שמעסיקה אותי עכשיו היא למה היום קרה מה שלא קרה כל העונה, צריך לראות איך מביאים את זה לליגת העל". 

שחקני מכבי תל אביב מניפים את הגביע (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב מניפים את הגביע (איציק בלניצקי)

כשמאמן היריבה מבצע שלושה חילופים במחצית, זה אומר שהרגת אותו במחצית הראשונה. הרגשת בחצי הראשון שאתה הולך לקחת את המשחק הזה?
"לא. אני חושב שלשתי הקבוצות היה לו"ז מטורף. לא חושב שיש אף מועדון באירופה ששיחק את כמות המשחקים שאנחנו והפועל ב"ש שיחקנו. אין סיכוי שיש מועדון ששיחק יותר משתינו. זה משהו לא נתפס. יש עייפות בשני הצדדים, גם תוך כדי המשחק שחקנים שלנו הסתכלו על הספסל כי הרגליים כבר לא סחבו. אני מניח שב"ש עשתה שינוי במחצית כתוצאה מכך וכי היא רצתה להיות התקפית יותר".

ג'ורדי, המשחקים האחרונים הסתיימו בכך שאוהדים צועקים לך להתפטר. איך שלא נסתכל על זה, אתה שינית את המועדון וזו הסיבה שמיץ' גולדהאר כל כך עומד מאחוריך. איך זה הרגיש לך שאתה יורד מהמשחקים והאוהדים קוראים לעברך ככה?
"קודם כל, זה הכדורגל. לא דיברתי אף פעם על אוהדים פה כי אני חושב שהם תמיד תמכו בי בצורה בלתי רגילה והיו מאחוריי. הפסדנו שלושה גמרים ברצף, סופר קאפ ושני גביעי מדינה. היה זה הזמן שנעשה משהו שונה ונראה שאנחנו מגיעים למעמדים גדולים. תמיד הרגשתי שתומכים בי למרות כל מה שעברנו בשנתיים האלה. הספסל הוא תמיד הכיסא החם. זה חלק מהעבודה. לא הרגשתי רע אף פעם. כשהם צועקים לי בעברית אני לא מבין מה הם אומרים, אך אני בהחלט מבין את האכזבה שלהם. מכבי ת"א צריכה לשחק טוב יותר בליגה, זאת האמת. אם הייתי אוהד, גם אני הייתי מגיב כמוהם ככל הנראה". 

וידאר קיארטנסון חוגג (איציק בלניצקי)וידאר קיארטנסון חוגג (איציק בלניצקי)

היו לך שיחות עם גולדהאר אחרי המשחק האחרון עם מכבי פ"ת?
"אם היינו אוהבים שהשיחות שלנו יהיו פתוחות לתקשורת, היינו לוחצים על כפתור ומשתפים את כולם. זה לא עניינכם, סליחה. אלו דברים שיישארו אצלנו". 

אולי השינוי למשחק הזה הוא העובדה שקודם כל בשלושת המשחקים האחרונים שינית שיטה ועברת לשלושה בלמים, ואולי גם העובדה שאחרי הרבה זמן אתה סוף סוף מתרגל 11 נגד 11 באימונים?
"האמת שהיה לנו קשה לתרגל יותר מדי באימונים כי היה לנו שבוע עמוס של שלושה משחקים. בשבעת הימים האחרונים היה קשה להתאמן. מבחינת שינוי טקטי, כן, עשינו שינוי מסוים אבל קשה להגדיר את השיטה שלנו. מיכה לא במאה אחוז ווינג-באק. לפעמים אנחנו משחקים עם חמישייה בקישור, חמישייה בהגנה, זה משתנה. אני לא מאמין בטקטיקה. אני מאמין בתשוקה ובמחויבות. אנחנו בועטים הרבה לשער, אנחנו מגביהים הרבה לרחבה אך לא הורגים משחקים. קשה להבין למה כי יש לנו הרבה איכויות בהתקפה. אבל לפעמים לא הכל מתחבר". 

קיארטנסון חוגג עם בלקמן וטיבי (איציק בלניצקי)קיארטנסון חוגג עם בלקמן וטיבי (איציק בלניצקי)

נהיה קצת עיוורים אם לא נדבר על הבעיות שראינו גם במשחק הזה נגד ב"ש. 5-6 קרנות וכדורים חופשיים כמעט והפכו לשער של ב"ש, בקלות, רק במזל לא ספגתם.
"אני מסכים, אבל למען האמת, העונה לא נענשנו יותר מדי ממצבים כאלה. מצבים נייחים לא הכו בנו יותר מדי העונה. נגד הצ'כים ואסטנה כן, אבל כל אחד שם הוא 1.95 מטר. האמת היא שהם הגיעו ליותר מדי כדורים ברחבה, לא היינו מספיק מאורגנים, זה חלק מהכדורגל. אנחנו עובדים על זה, עובדים כדי להשתפר בפרמטר הזה. אנחנו לא סופגים יותר מדי במצבים נייחים אבל אין ספק שצריכים לשפר את העמידה שלנו ותנו גם קרדיט לב"ש, הם טובים מאוד במצבים הנייחים".

מעבר לניצחון והתואר, אולי הקארמה הרעה עזבה אתכם ועכשיו ייפתח פרק של לוחמה פסיכולוגית חדשה ביניכם?
"הניצחון ייתן ביטחון לשחקנים. זה סימן טוב ששיחקנו עם כזה רצון, קשיחות ומחויבות. עכשיו צריך להבין שכישרון לא מספיק. צריך את כל הדברים שאמרתי לצד כישרון כדי לנצח משחקים. אני לא חושב שיש דרך לשנות את המנטליות המנצחת של ב"ש, אלא פשוט לשנות את שלנו כי היה לנו את זה בעבר. אנחנו צריכים לשחק מעכשיו ב-200 אחוז, אי אפשר לבוא עם פחות מזה". 

ג'ורדי קרויף (איציק בלניצקי)ג'ורדי קרויף (איציק בלניצקי)

האם תוכל לחלוק איתנו מדוע וידאר קיארטנסון על הספסל במשחקים האחרונים?
"שיחקנו נגד ויאריאל בידיעה שלא נחזיק בכדור. רצינו שחקנים עם דברים אחרים, יותר מהירים, שחקני מעבר והתקפות מתפרצות. זה עבד טוב, ולכן החלטתי להמשיך ככה גם נגד מכבי פתח תקווה, רצינו לתת להם קרדיט. לכן וידאר לא פתח נגד פ"ת. יש משחקים עבור וידאר, בעיקר כשיש לנו נוכחות באגפים, וידאר הוא חלוץ מכריע. הרגשתי שיש לי הרבה הזדמנויות במשחק הזה למצוא נוגח ברחבה ולכן העלתי אותו ואני שמח שזה קרה. אני שמח מעבר לכך שהוא גנב את הכדור בכמה פעמים ושהוא נתן מאמץ גדול וזה מה שאני רוצה לראות ממנו". 

אני רוצה לחזור איתך רגע למה שאמרת במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. אמרת שבאר שבע הטובה ביותר בישראל כי היא שמרה על הכוכבים שלה, שמרה על הישראלים הבכירים שלה והחתימה כישרונות מעניינים. ואחת הביקורות שיש כלפיך, גם מצד אוהדי מכבי ת"א, היא שאתה במו ידיך בעצם "יצרת" את הפועל ב"ש על ידי כך שוויתרת על החתמת שחקנים כמו מליקסון, כמו וואקמה, כמו בן שהר. מה אתה אומר על זה?
"האמת, ששמעתי את הטיעון הזה בעבר וזה אחד הטיעונים שממש אהבתי וחיכיתי הרבה זמן שמישהו סוף סוף ישאל אותי את השאלה הזאת אז אני שמח שעכשיו אני יכול לענות. האמת היא כזאת - מאור מליקסון מעולם לא היה אופציה עבור מכבי ת"א כי הוא לא יכל להיות אופציה עבורינו. היה לו סעיף בחוזה, אלו נישואים שהיה ברור שיקרו, בחוזה שלו הוא יכל בעצם לחזור רק לשם והוא רצה לחזור לשם. הסיפור על וואקמה? אני לא יודע מאיפה הוא בא. כן, הוא הוצע לנו אבל היה לנו את טל בן חיים שרשם מספר שערים ובישולים זהה כמו וואקמה באותו הזמן ולכן העדפנו שחקן ישראלי. וואקמה גדל, אין ספק, הוא הפך לאחד הטובים בישראל. אבל אל תשכחו שהיה לנו את טל שהבקיע יותר מ-10 שערים ובישל יותר מ-10 כל עונה, הוא היה נהדר ואני שמח מאוד על ההחתמה של טל. הוא נמכר בכסף גדול, הוא זכה איתנו בתארים. הבעיה היא שברגע שהוא הלך, חסר לנו שחקן כמוהו ולא תמיד קל לבצע את ההתאמות האלה". 

איתי טיבי מול מהראן ראדי (איציק בלניצקי)איתי טיבי מול מהראן ראדי (איציק בלניצקי)

אז הטיעון שאתה בעצם "בנית" את הפועל באר שבע, מה אתה אומר עליו?
"אני לא מסכים, תנו להם את הקרדיט. יש להם אצטדיון ביתי, לנו אין. המאמן שלהם אמר את זה בעצמו, שלנו אין בית. אלו המילים שלו. אלו עובדות. הפסדנו את ערן, שחקן ענק, בפער עצום הישראלי הכי טוב שמשחק כדורגל, בפער עצום - השחקן שצריך להיות מוכתר שחקן השנה בישראל, בפער עצום - השחקן שצריך להיות מועמד לתואר הזה. זה הוא ורק אחר כך כל השאר. הוא טוב פי שלושה לפחות מהבא אחריו ברשימה. ואם לא העמידו אותו להצבעה זה כי פוליטיקה מעורבת פה ולא שום דבר אחר. הוא רוצח. ואנחנו חסרים אותו. גם טל חסר לנו. לפעמים צריך למצוא איזון נכון וזה נכון, לא מצאנו אותו. ב"ש בנתה אצטדיון טוב, היא בנתה קבוצה מאוזנת, תנו להם את הקרדיט. זה לא קשור אליי".

יש עוד טענה בנושא הזה והיא השחרור של מהראן ראדי לבאר שבע. אתה לא מתחרט על כך?
"קודם כל, אתם שוכחים שהייתה סיטואציה בעייתית עם הקהל והשחקן. זה היה סיפור מאוד מורכב בזמנו. אני חייב לציין שראדי הוא אחד השחקנים שאני הכי אוהב ומעריך, ובטוח שביום שלא אהיה פה יותר, הוא מהבודדים שאיתם אשמור על קשר. לפעמים כדורגל מביא איתו דברים כאלה. באותו הזמן, הוא רצה לשחק בכל משחק, הוא שיחק פחות, הוא לא הרגיש בנוח במצב הזה והם הציעו לו חוזה מאוד מכובד ולפעמים צריך לוותר על שחקנים. אם אני מאחל למישהו הצלחה, זה לראדי". 

ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)

הייתם מאוד חזקים באותו הזמן. לקחתם טרבל. הייתם יכולים להעביר מסר לקהל, לבחור בשחקן ולהגיד 'אם נשחרר את מהראן, נחזק את ב"ש'.
"בסופו של דבר, כששחקן עוזב זה כי הוא קיבל הצעה טובה ורצה לשנות אווירה ואנחנו היינו צריכים גם להתחשב בשחקן ולכבד גם את זה. הוא שחקן מעולה עם מוסר עבודה אדיר ולא סתם הוא מצליח ועדיין משחק כל כך טוב". 

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */