יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ג'ורדי קרויף וגולדהאר לא שוחחו לאחר המשחק

במכבי ת"א נמנעים מלהעריך מה יהיה עתיד המאמן, שטרם שוחח עם הקנדי אך עשוי להציע את סיום דרכו. גורמים טוענים כי עדיף שיחזור לשמש כמנהל ספורטיבי

|
ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן (רדאד ג'בארה)
ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן (רדאד ג'בארה)

עתידו של מאמן מכבי תל אביב, ג’ורדי קרויף, על הפרק אולם נכון להבוקר (שלישי), עוד לא התקיימה שיחה בינו לבין הבעלים, מיץ’ גולדהאר. בכיר במועדון ציין כי השניים “לא נוהגים לשוחח לאחר משחקים”, אך לא פסל כי שיחה בין השניים תתקיים בהמשך היום או בהמשך השבוע כאשר בשלב זה בהנהלה הצהובה נמנעים מלהעריך מה יהיה עתידו של המאמן. אחרי ה-0:0 מול מכבי פתח תקווה שחתם סיבוב רע, החלש ביותר בעידן קרויף, לכולם ברור כי אין מנוס מזעזוע.

השאלה שנותרה פתוחה היא איך יבחרו הצהובים לעשות זאת – על ידי שחרור שחקנים והבאת חדשים בינואר, או על ידי פרידה מהמאמן. כפי שכבר פורסם ב-ONE, קרוביו של ההולנדי בטוחים שאם יעזוב זה רק כי הוא יחליט להגיש את התפטרותו וייתכן כי יציע זאת בסופו של דבר. מתוך ההערכה הגדולה של גולדהאר אליו, חלק מהגורמים אף טענו כי אם ג’ורדי יבקש להפסיק לאמן, יוצע לו לחזור ולשמש כמנהל ספורטיבי.

קרויף היה נסער מאוד לאחר המשחק ולא הסכים להתייחס לשאלות לגבי עתידו. הוא טען לכך שקבוצתו לא מאוזנת, חסרה שחקנים שיודעים לכדרר וחסרה אינטליגנציית משחק בהתקפה. אך בכל הנוגע לעצמו, בחר בקו ברור – לא לענות. “זה לא הרגע הנכון מבחינתי לענות על השאלות האלה. צריך לענות עליהן כשאני רגוע, ולא לתקשורת, לענות רק לבוס. תמיד הבנתי את חייו של המאמן. גרתי עם מאמן, עבדתי עם מאמנים, ככה ששום דבר לא חדש לי. כשאתה לא מנצח משחקים, הלחץ מגיע ואתה צריך לדעת לספוג אותו”. על סיכויי האליפות אמר: “כרגע, אנחנו בוודאות לא הפייבוריטים. צריך להתחיל לנצח משחקים כמו המשחק נגד פ”ת אם אנחנו רוצים לשפר את המצב שלנו”.

"מאוכזבים מהיכולת והתוצאה"

בינתיים, האוהדים כבר מתחילים לצאת נגד הבעלים. ביציע אמש וברשתות החברתיות לאחר המשחק היה אפשר לשמוע ולקרוא לא מעט כאלה שתוקפים את “ההירדמות” מכיוון קנדה והעובדה כי עד לרגע זה קולו ללא נשמע: “כולם מחכים לראות מה הוא יעשה, השאלה אם בכלל אכפת לו מהקבוצה כדי לעשות משהו”, כתבו חלקם ברשתות. חלק מהם קראו שוב לקרויף להתפטר, אך נראה כי הם מתחילים לאבד סבלנות עם השקט מהצד של הבעלים. אם קרויף אכן יעמוד על הקווים במשחקים הקרובים נגד הפועל באר שבע בגמר גביע הטוטו ולאחר מכן בטדי מול בית”ר ירושלים, נראה כי איבוד נקודות נוסף או הפסד נוסף לבאר שבע, עלולים להיות אלה שיחרצו את גורלו, אם אכן לא יהיה שום שינוי עד יום חמישי. 

במקביל לשאלות סביב עתיד המאמן, ישנה גם ביקורת קשה נגד השחקנים: “הם לא מפגינים שום אופי, לא מנצחים משחקים שנמצאים בידיים שלנו, לא מראים איכות בחלק הקדמי ולא מנצלים הזדמנויות. כל אחד מהם צריך להביט במראה ולהבין איפה החלק שלו בכישלון עד כה העונה”. לצד זאת, שחקנים ממשיכים להעיד על אימונים ברמה לא מספיק גבוהה כפי שהיו מורגלים בעבר ויתרה מכך, אחדים מהם טוענים כי צוות האימון של קרויף רק יוצר יותר בלבול בקרבם. “האימונים מתחלקים לחלקים, יש רגעים שמקלארן נותן את שלו, ואז פתאום דני פויאטוס מתערב ואז מגיע ג’ורדי ונותן את הדעה שלו על הכל. זה לא מתנהל בהרמוניה ועובדתית, הקבוצה לא משתפרת בשום צורה, ככה שאי אפשר להגיד שזה רק שחקנים או רק מאמנים. זה שניהם ביחד”. 

וידאר קיארטנסון ואלירן עטר מאוכזבים (רדאד ג'בארה)וידאר קיארטנסון ואלירן עטר מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

הבלם, טל בן חיים, לא שותף גם במשחק אמש ובארבעת המשחקים האחרונים שיחק רק פעם אחת. לפתע חל פיחות במעמדו וזהו משחק שני ברציפות שבו קרויף, שהחל את המשחק בשיטת שלושה בלמים כמו נגד ויאריאל, בחר לפתוח עם יובל שפונגין לצד איתן טיבי וז’אן סילבן באבין. אחרי המשחק קרויף אמר: “הגנתית הקבוצה נראית בשני המשחקים האחרונים הרבה יותר יציבה ובטוחה מאשר בחודשיים האחרונים”, כך שיהיה מעניין לראות האם יחזור לפתוח עמו במשחקים הקרובים.

הבלם איתן טיבי התראיין לאחר המשחק ואמר: ״אני חושב שהצגנו כדורגל הרבה יותר טוב מהתקופה האחרונה שהצגנו כדורגל לא טוב. לצערי לא כבשנו שזה היה הדבר החשוב ביותר, לא לספוג ולתת את השער. אין מה להגיד כרגע, זאת תקופה פחות טובה אבל צריך להרים את הראש ולהמשיך קדימה״.

יובל אבידור מול איתן טיבי (רדאד ג'בארה)יובל אבידור מול איתן טיבי (רדאד ג'בארה)

חוסר במצבי הבקעה: ״מה שאיבדנו בתקופה האחרונה היא השליטה במשחק והפעם הייתה שליטה הרבה יותר טובה. אין ספק שלא הגענו למספיק מצבים בשביל להבקיע אבל במשחק מול קבוצה שמתגוננת, אנחנו לא יכולים להגיע לכל כך הרבה מצבים, אנחנו צריכים לנצל את המצבים שיש לנו ולהבקיע שער אחד״.

מה לא עובד: ״כרגע אנחנו מנסים ורוצים לעשות הכל על מנת להצליח, יש תקופות שפחות הולך, דברים לא באים בקלות וזאת הסיטואציה. צריך להמשיך לעבוד קשה, להרים את הראש ולעשות הכל על מנת לצאת מהמצב הזה״.

אופיר דוידזאדה ואייל גולסה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)אופיר דוידזאדה ואייל גולסה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

מאבק האליפות: ״זה עוד מקודם לדבר על אליפות, כרגע אנחנו לא נראים טוב ולא יכולים לדבר על אליפות, זאת דעתי. אנחנו צריכים להשתפר בכל המובנים וכשנצבור את הנקודות אז אולי נוכל להרים את הראש ולהסתכל קדימה. כרגע אי אפשר להסתכל קדימה, לא על אליפות ושום דבר אחר״.

לשאלה האם חילוף מאמנים יעזור למועדון השיב: ״בשנתיים האחרונות הוחלפו כאן מאמנים וזה עבד פחות טוב. בסופו של דבר יש מערכת, היא תקבע מה נכון למועדון ואני אחרון שיכול להגיד משהו בנושא הזה״.

ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן. ביקורת על רמת האימונים (רדאד ג'בארה)ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן. ביקורת על רמת האימונים (רדאד ג'בארה)

חוסר ההצלחה למצוא את השיטה וההרכב הנכון והקושי להתחבר: ״זה לא עניין של הרכב כזה או אחר, סגל השחקנים פה הוא הטוב ביותר שהיה במכבי ת״א בזמן שאני פה. יש כאן הרבה שחקנים חדשים שצריכים להשתלב ולהתחבר לשיטה שמכבי יצרה לעצמה בשנים האחרונות, זה לוקח זמן והוא לא דבר שקל. אבל אין לי ספק שבסופו של יום נתחבר ונהיה קבוצה טובה״.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */