יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:01

איגוד החתירה הגיש תלונה נגד היו"ר לשעבר

פרסום ראשון: תלונה הוגשה לרשם העמותות נגד איתן גלוזמן בעקבות פרשה של שימוש בכספים ונכסים ציבוריים שנעלמו לכאורה: "קיים חשש למעשים נוספים"

|
למצולמים אין קשר לנאמר (רויטרס)
למצולמים אין קשר לנאמר (רויטרס)

פרסום ראשון: איגוד החתירה הגיש תלונה לרשם העמותות כנגד יו”ר האיגוד לשעבר, איתן גלוזמן, בעקבות פרשה של שימוש בכספים ונכסים ציבוריים שנעלמו לכאורה מקופת האיגוד במהלך השנים האחרונות. בתלונה נכתב כי מדובר בנזקים שמוערכים בלמעלה מ-250 אלף שקלים מכספי האיגוד והמאבק בין היו”ר לשעבר לזה הנוכחי הגיע אפילו לפסים אישיים.

מבדיקה שנעשתה על ידי היו”ר הנוכחי, איתן עובד, ועל ידי גזבר האיגוד, אריה יוסטר שמונה לתפקיד לפני כארבעה חודשים, עולה לכאורה חשד לאי סדרים כספיים וניהוליים בפעילות האיגוד במהלך כהונתו של היו”ר הקודם, איתן גלוזמן, המשמש כמנכ”ל מרכז דניאל לחתירה. בעקבות זאת, שלח עו”ד איל יפה מכתב דחוף לרשם העמותות ובו פירט את כמות הכספים שהוצאו מקופת האיגוד ועליהם ראשי האיגוד הנוכחי לא קיבלו לכאורה כל הסבר, כך לטענתו.

לפי התלונה שהוגשה, גלוזמן, שכיהן בתפקיד יו”ר האיגוד עד תחילת 2015, חתם לכאורה בנובמבר 2014 על צ’ק בסך 65 אלף שקלים עבור מרכז דניאל שמנוהל על ידו. על גבי הקבלה נכתב כי התשלום בוצע עבור “הפעלת חוג ת”א” ולדבריו של עו”ד יפה, “על פניו נדמה כי לפנינו לא רק העברת כספים לא ברורה, אלא גם פעולה בניגוד עניינים מובהק הגובל בפלילים לכאורה. רשם העמותות דרש הסבר להעברה ולא קיבל”.

כמו כן, נכתב בתלונה כי “בינואר 2016 חתום מר גלוזמן על צ’ק בסך של 21,750 שקלים המיועד שוב למרכז דניאל” בנימוק של “שימוש בסירת דלק”. כמה חודשים לאחר מכן, בדצמבר 2016 הועבר צ’ק נוסף בסכום של 20,651 שקלים לעמותת ידידי מרכז דניאל, כאשר על פי התלונה מדובר בצ’ק “שנחתם על ידי מר גלוזמן ב-19.12.16, כל זאת שלושה ימים לפני בחירת ההנהלה החדשה” ולאחר שמחליפו של היו”ר, רם גולמביק, עזב את התפקיד. עוד התגלה, כי ב-2013 הועבר סכום של 86 אלף שקלים להפועל תל אביב “שסיבתו והצדקתו לא ידועים” לפי לשון המכתב. לטענתו של עו”ד יפה, לכל העברות הכספים הללו “אין גיבוי בהחלטות הנהלת עמותת איגוד החתירה בישראל”. 

בנוסף, ציין נציג האיגוד במכתבו, כי במהלך השנים האחרונות נעלמו לכאורה 26 זוגות משוטים וחלקי חילוף בשווי כולל של 59,813 שקלים, שלדבריו “נקנו בתרומה של עמותת ידידי מרכז דניאל ונרשמו בספרי האיגוד כרכוש השייך לאיגוד”. בתוך כך, ציין עו”ד יפה כי “במשך שנים שכנו משרדי האיגוד בסמוך לחדרו של גלוזמן במרכז דניאל ועוזריו שימשו כחברי ועד עד שהתפטר”. בהמשך, טען גם כי ביגוד שנקנה לספורטאים באיטליה ביולי 2016 לא נמצא במשרדי האיגוד וכי בגבירטה שבאיטליה נמצאו לכאורה סירות שלפחות חלקן שייכות לאיגוד.

לטענתו של עו”ד יפה, “קיים חשש למעשים נוספים בתקופה הנדונה. סירובו של מר גלוזמן להגיב למיוחס לו ולספק הסברים הוא חמור ביותר ואולם בשל התנהלותו לא נותרה למרשיי הברירה לפנות אליכם כמי שאחראים על פעילותו במרכז דניאל ועל פעולותיו במסגרת האיגוד. למצער, גם היום מר גלוזמן ממשיך למשוך בחוטים בענף החתירה ומוביל ניסיון למנוע בדיקה של מעשיו ולכן הוא מבקש להדיח את יו”ר וגזבר האיגוד, רק בשל בקשותיהם לבירור העובדות”.

איתן גלוזמן מסר בתגובה: “כל הדברים שמופיעים שם נדונו בישיבות האיגוד לאורך השנים, יש עליהם תשובות שניתנו בהנהלת האיגוד וחלקן מופיעות בפרוטוקולים. יש כאן ניסיון של יו”ר האיגוד איתן עובד להיאחז בקרנות המזבח כי שבעה מתוך עשרה חברי ההנהלה ביקשו לקיים ישיבה להדיח אותו מתפקידו וכתבו לו מכתב. הוא נאחז בתרגילים פוליטיים ומפעיל את האיגוד כבר שנה ללא תקציב מאושר, לכן הוא מחפש להצביע על אחרים שהם לא בסדר. זה חומר ישן שכבר היה אצל הרשם בבדיקה, נבדק על ידו והוא גם הגיב לו. איתן עובד נתבע באופן אישי על ידי ובמסגרת הסדר טיעון בתביעה נגדו, איתן עובד חוייב לתרום 4,000 שקלים לעמותה והוא רצה לקחת אותם למועדון שהוא היו”ר שלו בטבריה לאחר שהמועדון מימן את ההוצאות המשפטיות שלו בתביעה הפרטית שלו, כך לדברי עורך דינו. אנשים צריכים לקחת אחריות על הדברים שהם אומרים”.

יו”ר איגוד החתירה הנוכחי, איתן עובד, השיב לדבריו של גלוזמן ומסר: “חצי אמת יותר גרועה משקר. הכסף לא הלך לעמותה שאני עומד בראשה, זה שקר וכזב כי הוא הלך לבית שתומך במשפחות רווחה בטבריה ואין לי שום קשר אליו. מעבר לכך, לא היה פיצוי לגלוזמן בתביעת הדיבה שהגיש נגדי על סך של 250 אלף שקל. בדיון השופט הראה לאיתן גלוזמן את התצהירים שהוגשו על הממצאים שהתגלו ואמר לו ‘אתה חושב שתוכל להתמודד עם כמות התצהירים שיש פה? רק טיפש גמור וכסיל מושלם מגיש תביעת דיבה שכזאת’. גלוזמן הציע פשרה ורצה במסגרתה פיצוי של 50 אלף שקל והתנצלות, אך השופט לא אישר זאת וטען שניתן לסיים את המשפט בפשרה רק אם ארצה לתרום סכום כסף לגורם אחר. רציתי לסיים את המשפט מיידית ולכן הסכמתי לפשרה של 4,000 שקלים. כעת אני בבעיה רצינית באיגוד כי בגלל גלוזמן לא אישרו לי בהנהלת האיגוד את התקציב ל-2017, לא תוכניות האימונים ל-2018 ולא את התקציב ל-2018.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */