יום חמישי, 18.04.2024 שעה 08:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ריאליטי, במציאות: הקאמבק של בוזגלו בחיפה

הכוכב שב מהפציעה הקשה אחרי 7 חודשים ולירוקים בתום 12 שנה וסגר מעגל. מהנשיקה לדשא, דרך התפילה, הסומבררו, החימום ועד הגעגוע. הערב של מספר 11

|
מאור בוזגלו במהלך המשחק (רדאד ג'בארה)
מאור בוזגלו במהלך המשחק (רדאד ג'בארה)

שבעה חודשים בדיוק חלפו מאז ה-25.4, הופעתו האחרונה של מאור בוזגלו בליגת עם הפועל באר שבע לפני שסבל מקרע ברצועה הקדמית בברכו והושבת, אז ב"ש פגשה את מכבי חיפה. אמש (שבת) זה קרה. בוזי שב למגרשים, הפעם אל הצד הירוק, בקאמבק מרגש מאין כמוהו. מאור, ההבטחה הענקית של הירוקים והכדורגל הישראלי, מי שעזב את הכרמל אחרי חמש שנים כ"ילד" בן 18 לאחר שלא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת, חזר ללבוש ירוק.

בוזי, שעזב מעשית את מכבי חיפה בעונת 2005/06, ביצע סגירת מעגל מרגשת. מאז עזב את הירוקים, עבר הקשר המוכשר בהפועל פתח תקווה, בני סכנין, מכבי תל אביב, סטנדרד ליאז’ וכמובן הפועל ב”ש, אותה הוביל לשתי אליפויות היסטוריות. בעוד חיפה עדיין מחפשת את דרכה העונה, בוזגלו, שחתם בחודש ספטמבר האחרון בקבוצה של יעקב שחר, חזר בזמן. אמש, המשחק מול מכבי נתניה נבחר להיות משחק החזרה של מאור בוזגלו לליגת העל, ונראה היה כאילו לא חלפו שבעה חודשים. או כ-12 שנה.

גיא לוזון: "היתה פה מחויבות של כולם"

איך לא, בוזגלו היה הראשון לעלות אל כר הדשא מבין המחליפים בעת החימום. ההתרגשות שלו הורגשה היטב. נשיקה לדשא על קו מחצית המגרש בנתניה, שתי ידיים למעלה ומבט אל השמיים עם תפילה קטנה ליוו את בוזי בצעדיו הראשונים על המגרש מאז חודש אפריל. סומבררו קטן מעל עצמו ודאבל פס עם אוהד לויטה הוכיחו כמה הוא התגעגע לכדור, אותו הוא פשוט לא עזב והקפיץ אותו תוך שחצה את המגרש עד עמדת החימום. חיבוקים ולחיצות ידיים לצלמים, גם מ"יבלו", היו רק הכנה לחימום שנראה מהצד כמו אימון כושר קרבי מבחינת בוזגלו. 

הוא היה פשוט בטירוף. התנועות החדות, הצורך לגעת בכדור בכל מהלך והתחרותיות שלו הפכו משחק של "אחד באמצע" לתמונת מצב על הרעב שלו. עד מהרה הוא כבר נקרא לחימום של שחקני ההרכב הפותח, קפץ מעל שלטי הפרסום, אסף כדור בדרך ושם אפודה. כמה הקפצות שלו הלהיבו את הקהל הירוק שצפה בו מקרוב. בעוד מחנות האוהדים החלו להתגרות זה בזה משני צדי המגרש, בוזי נראה היה חד לא פחות מאף אחד שפתח ב-11. בעיטה לשער כדי להחזיר את הטאץ' אחרי סיום המשחקון וחימום בסגנון "צעד תימני" ליווה אותו בדרך לחדרי ההלבשה, בעודו מקבל אהבה מכל אנשי הספסל של חיפה. 

מאור בוזגלו עם הכדור (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו עם הכדור (רדאד ג'בארה)

הבכורה המחודשת של בוזי החלה על הספסל, בעוד חבריו לקבוצה ירדו למחצית בפיגור דרמטי, רגע לפני השריקה, אז ערן לוי כבש בפנדל. כמו לפני המשחק, כך גם במחצית, בוזגלו עלה ראשון לחימום על כר הדשא והחל להרגיש את הרגע הגדול שלו מתחיל להתקרב. שיתוף הפעולה עם קלאוס בחימום, ה"מאבק" עם קאיו על מקום באמצע, וההתלהבות - בוזי התחמם והעלה דופק מרגע לרגע, כבר לא יכול היה לחכות. עם פתיחת המחצית השנייה, הוא קיבל הוראה להתחמם. 

עם שריקת הפתיחה של ארז פפיר, בוזי פסע לערוך המגרש ליד היציע המערבי של אוהדי נתניה וזכה לבוז מצד הצהובים שחורים, בדרכו לחימום מאחורי שערי של עומרי גלזר. כל העת, עדשות כל המצלמות של צלמי התקשורת הופנו אליו. החימום הרגיש כמו נצח. כל התקפה חיפאית גרמה לו לעצור הכל, והירוקים התקרבו לשער השוויון. העיניים שלו זזו לכל עבר כמי שמנסה ללמוד על המשחק עוד בטרם ייכנס אליו. 

קריאות הבוז של אוהדי נתניה בישרו על בואו. כל באי האצטדיון הפנו מבט אל הבחור עם השיער המחומצן שעשה את דרכו אל עבר הספסל, כדי לפשוט את האימונית ולעלות כמחליף. רפי אוסמו, אסף נמני, ערן שאדו וגיא לוזון עטפו אותו תוך כדי ההתארגנות ודחפו אותו. שלוק קטן מבקבוק המים, סידור מהיר של השיער והוא בפנים. בדקה ה-59 הגיע הרגע לו בוזגלו חיכה הרבה זמן. כנראה הרגע המרכזי של המשחק ואולי של המחזור, כאשר בוזי, אחד השחקנים הכי מלהיבים בארץ, חזר לכדורגל הישראלי לאחר שהחליף את גילי ורמוט. הדפוס היה מוכר. נשיקה לכר הדשא, שתי ידיים למעלה ומבט אל השמיים עם תפילה.

מאור בוזגלו (נעם מורנו)מאור בוזגלו (נעם מורנו)

קללות הצהובים לא הפריעו אלא דרבנו אותו מיד כשנכנס. כמה שניות עברו בלבד ובוזגלו, שהשתלט על האגף הימני, תיקל את בן צעירי כדי לחלץ ממנו כדור לחוץ. כמה דקות חלפו והוא גם נכנס באביב אברהם. שני הצעדים הללו בישרו כי הוא לא מפחד על הברך, לא חושש להיכנס למאבקים וזה אכן נתן לו תמריץ להמשך. בוזי ירד קצת להגנה וחרש את האגף הימני, תוך שהוא שומר בחוכמה על כוחותיו.

שבע דקות על המגרש הספיקו. בוזגלו, שהפיח חיים בהתקפה הירוקה, צפה בסינטיהו סלליך מנצל טעות על סף הרחבה, פורץ קדימה ומכניע את דני עמוס כדי להשוות את התוצאה. בעוד סלליך וחבריו התעסקו בחגיגה, בוזגלו רץ לשער כדי להטיס את הכדור במהרה אל מרכז המגרש. במהרה בוזי השתלט על העניינים. תיקן טעויות והעיר, חזר לחיות את המשחק.

המאבק מול צעירי באגף עורר הקהל הנתיינתי וגם את מאור. הוא תיקל את מגן המארחת פעם נוספת והפילו, דבר שגרר מטח של קללות מכיוון היציע, אבל עזר לו לקום והמאבק נמשך. צעירי ובוזגלו החזירו אחד לשני על כל "קטנה", בעוד בוזגלו לא הצליח לקבל את המרחב שהוא אוהב.

מאור בוזגלו ושחקני מכבי חיפה (נעם מורנו)מאור בוזגלו ושחקני מכבי חיפה (נעם מורנו)

בדקה ה-80 זה כמעט קרה. בוזי כמעט ניצל הדיפה של דני עמוס כדי לבעוט אל חצי שער חשוף מזווית קשה מצד ימין, אך שוער המארחת התעשת מהר והדף. הפעולות של בוזגלו באגף הימני הציתו את הדמיון של הקהל הירוק שהיה צמא למהפך, אבל היו אלה רק ניצוצות. הסומבררו שביצע בצורה מרהיבה בחימום לא עבד על המגרש, הקרנות לא הניבו פרי ולא הזכירו את "הסכינים" שהוציא בעבר מהרגל, גם כמה ניסיונות לדריבלים לא עלו יפה. בוזגלו התפקס כל כמה דקות והתמקד במשחק הפשוט כדי להיכנס עוד ועוד לעניינים, וכך היה עד לסיום המשחק.

למרות הקושי בטריקים הקטנים וחוסר החדות, בוזגלו נראה טוב מאוד ביחס להופעה ראשונה מזה חצי שנה ללא כדורגל. הכניסה שלו לחצי השעה האחרונה בנתניה השפיעה מאוד על הנעשה במשחק ובשער השוויון של חיפה יש לו בהחלט חלק. המשחק הפושר של הירוקים התחלף במשחק מלא קצב והתלהבות בהובלת בוזי, שכל כך התגעגע לדשא, שלקח לו כמה דקות עד שירד לחדרי ההלבשה אחרי שהשתהה.

מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה)

שבעה חודשים קשים הגיעו לסיומם עבור מאור בוזגלו, שהיה חסר לכדורגל הישראלי. 12 שנה לאחר שעזב, בוזגלו הוא סוף סוף שחקן מן המניין במכבי חיפה. אתמול, הוא הפגין כמה הוא עומד להיות משמעותי בכרמל, כמה מכבי חיפה צריכה אותו, כמה התגעגענו אליו ובעיקר – כמה הוא התגעגע לשחק כדורגל.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */