יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:33
ליגה ספרדית 23-24
7820-6731ריאל מדריד1
7034-6231ברצלונה2
6539-6331ג'ירונה3
6136-5931אתלטיקו מדריד4
5729-5131אתלטיק בילבאו5
5033-4531ריאל סוסיאדד6
4732-3431ולנסיה7
4537-3831בטיס8
3954-4931ויאריאל9
3943-3731חטאפה10
3944-3631אוססונה11
3735-2931לאס פלמאס12
3444-3931סביליה13
3238-2631אלאבס14
3136-2531מיורקה15
3138-2531ראיו וייקאנו16
2846-3331סלטה ויגו17
2541-2131קאדיס18
1760-3231גרנאדה19
1462-3031אלמריה20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • שישי, 19/04, 22:00
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • שבת, 20/04, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 20/04, 17:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • בטיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קאדיס
  • חטאפה
  • ראשון, 21/04, 15:00
  • ריאל סוסיאדד
  • אלמריה
  • ראשון, 21/04, 17:15
  • ויאריאל
  • אלאבס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • אתלטיקו מדריד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ברצלונה
  • סביליה
  • שני, 22/04, 22:00
  • מיורקה

טריו של קשרים: הנשק של ולנסיה מול ברצלונה

זאזה קורע רשתות, ההגנה התייצבה, אבל המנוע האמיתי של העטלפים נמצא בקישור עם פארחו, קונדוגביה וסולר. ב-21:45 (שידור חי בערוץ ONE) בארסה מחכה

|
דני פארחו, ג'ופרי קונדוגביה וקרלוס סולר
דני פארחו, ג'ופרי קונדוגביה וקרלוס סולר

בעוד כולם עוסקים בפער אותו פתחה ברצלונה על פני ריאל ואתלטיקו מדריד, ניצבת לה בתווך ולנסיה הנמצאת במרחק ארבע נקודות בלבד מהחבורה של ארנסטו ואלוורדה, אותה היא תארח הערב (ראשון, 21:45) למשחק העונה האמיתי של הליגה הבכירה בספרד, לפחות נכון לעכשיו. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי yes ,HOT וסלקום TV. (בפרטנר tv – לא משודר).

דווקא אחרי שתי עונות כושלות במיוחד וכשאף אחד לא באמת ספר אותה בתחילת העונה כקבוצה שיכולה לרוץ בצמרת הגבוהה, החבורה של מרסלינו נמצאת בריצה אדירה שכוללת שמונה ניצחונות ליגה רצופים ואת הספרה 0 בטור ההפסדים בתום 12 מחזורים. העטלפים, שאפילו לא הצליחו להשתחל לעשירייה הראשונה בשתי העונות הקודמות, רושמים מספרים אדירים של 32 שערי זכות (אחד פחות מברצלונה ו-10 יותר מריאל מדריד) ו-11 שערי חובה (רק אתלטיקו, בארסה וריאל ספגו פחות), מאזן שעזר להם לצבור 30 נקודות מתוך 36 אפשריות ולהישאר קרובים לקטאלונים, על אף שאלה רושמים את הפתיחה הטובה בתולדות הלה ליגה.

ראשון 21:45: ברצלונה מול ולנסיה

מבחינה התקפית, הקבוצה מדרום ספרד נהנית מפריחה מחודשת של סימונה זאזה שכבר עומד על תשעה שערי ליגה אחרי עונה מזוויעה בווסטהאם, כשגם שני החלוצים הנוספים – רודריגו (7 שערים) וסנטי מינה (5 שערים) משלימים חוד קטלני. גם את ההגנה שספגה 65 שערים אשתקד (מקום 15 בליגה) הצליח מרסלינו לייצב עם הבאתם של הבלמים ג'ייסון מוריו מאינטר וגבריאל פאוליסטה מארסנל, שהצטרפו לאסקייל גאראי, מרטין מונטויה וחוסה גאיה המבטיח.

אבל עם הכבוד לשמות ולמספרים, נראה שוולנסיה של השנה היא בעיקר קבוצה מאוזנת שנבנתה עם לא מעט מחשבה כאשר מי שמרכיבים את הפאזל ומחברים בין כל החלקים, אלו שלושת שחקני הקישור שמחזיקים את האמצע, ולמעשה מהווים את הלב של הקבוצה – דני פארחו, ג'ופרי קונדוגביה וקרלוס סולר.

מרסלינו (La Liga)מרסלינו (La Liga)

פארחו גדל בריאל מדריד ולאחר שהושאל לק.פ.ר האנגלית, חזר למדי הבלאנקוס ולא מצא את מקומו עד שעבר ב-2009/10 לחטאפה ובנה את עצמו כשחקן מוביל. בסופו של דבר מצא את עצמו השחקן בן ה-28 במדי העטלפים ב-2011/12 ובשש שנים הפך לסמל במסטאייה וגם עונד את סרט הקפטן. קונדוגביה לעומת זאת, הגיע לעטלפים בהשאלה מאינטר, אחרי שאכזב במדי הנראזורי וסולר שמשלים את החבילה, הוא שחקן בית שעשה את צעדיו הראשונים בקבוצה הראשונה במהלך העונה שעברה.  

המהפך של דני

לאורך הקריירה שלו, פארחו התרגל להיות האיש היצירתי על המגרש, הקשר שמשחק לעומק, מספק מסירות חכמות שחותכות את קווי ההגנה וגם אמן של בעיטות חופשיות. יחד עם זאת, הספרדי אף פעם לא היה זה שיבצע את העבודה השחורה ואף קוטלג על ידי הפרשנים כ”שחקן אדיש”. העונה, מדובר בסיפור שונה לחלוטין.

מרסלינו, שחתם בקבוצה מיד בתום העונה שעברה החליט לבצע מהפך של 180 מעלות בכל מה שקשור לתפקודו של פארחו במרכז המגרש והפך אותו לאחד מהפועלים השחורים שלו, אלו שעובדים קודם כל בשביל הקבוצה ולא בשביל המספרים שלהם – ההחלטה של המאמן החדש ללא ספק נשאה פרי וההוכחה לכך היא שפארחו ממוקם כעת שלישי בין שחקני הליגה בחילוצי כדור (98), מוביל את הקבוצה בזכייה בקרבות אוויריים (57) ובנוסף עומד בראש טבלת צבירת הכרטיסים הצהובים של הליגה (6), עוד נתון שמעיד על ההקרבה שלו.

דני פארחו חוגג (La Liga)דני פארחו חוגג (La Liga)

למרות כל אלה, הקפטן, שקיבל את הסרט בחזרה לאחר שנשלל ממנו בעבר בתקופת גארי נוויל, דואג להמשיך ולספק את המספרים שלו בחלק ההתקפי עם שלושה שערים ושלושה בישולים בכל המסגרות עד כה. "אני חושב שמה שהכי עזר לי בכניסה לתפקיד החדש הוא המזל שנפל בחלקי לשחק עם דויד אלבלדה הגדול. המסירות וכיבוש שערים זה משהו שהיה לי תמיד, אבל בכל הנוגע למשחק הקישור האחורי והיכולת לחלץ כדורים – הוא היה אמן ואני חושב שרכשתי הרבה מיומנויות בתקופה לצדו", אמר פארחו בראיון לעיתון מקומי. כעת, יצטרך דני להוכיח את הוורסטיליות שלו במרכז המגרש, גם מול אחת מחוליות הקישור הטובות בעולם.

החלטה ששווה מונדיאל?

הצלע השנייה במרכז המגרש העצמתי שבנה מרסלינו הוא הקשר הצרפתי, ג'ופרי קונדוגביה, שהגיע לעיר התפוזים בקיץ האחרון כמושאל מאינטר. עבור קונדוגביה מדובר בקדנציה שנייה בלה ליגה, אחרי שכבר כשהיה בן 19, בזמן ששיחק בקבוצת נעוריו לאנס, הוא נרכש על ידי סביליה ב-4 מיליון יורו ובעונתו היחידה בקבוצה היה שותף לאחת מארבע הזכיות של האנדלוסים בליגה האירופית. לאחר אותה עונה נרכש ג'ופרי על ידי מונאקו ב-20 מיליון יורו וכעבור שתי עונות נוספות, הנראזורי כבר שפכו 31 מיליון יורו עבור קשר נבחרת צרפת.

למרות שתי עונות פושרות במיוחד בכחול – שחור של אינטר, קונדוגביה יצר התעניינות רבה בקיץ באנגליה, כשצ'לסי, ליברפול וטוטנהאם התעניינו בשרותיו. בסופו של דבר, אינטר שכנראה לא רצתה לוותר על מי שאמור להיות חלק מהנבחרת הצרפתית המוכשרת בקיץ הקרוב ברוסיה, שלחה את הקשר בהשאלה לוולנסיה, במה שנראית כרגע לפחות, כהחלטה הטובה ביותר עבור שני הצדדים.

קונדוגביה חוגג בברנבאו (La Liga)קונדוגביה חוגג בברנבאו (La Liga)

בזמן שהקבוצה ממילאנו חזרה להיות כוח משמעותי בצמרת האיטלקית אחרי לא מעט שנים, ג'ופרי הוא ללא ספק אחד הגורמים המרכזיים להצלחה המפתיעה של ולנסיה. "קונדוגביה ביחד עם פארחו הם הדינמו בחדר המנועים של ולנסיה", נכתב באחד מכלי התקשורת בעיר. קונדוגביה ופארחו פשוט משלימים אחד את השני בצורה מושלמת, כאשר דני מכתיב את קצב המשחק בזמן שהצרפתי מתמקד בכיסוי שטחים בצורה אבסולוטית ומרבה לזכות בכדורים בחצי המגרש של היריבה עם לחץ בלתי פוסק על הכדור.

דוגמה מושלמת לדומיננטיות של הקשר הצרפתי הייתה כבר במחזור השני, אז הגיעה הקבוצה של מרסלינו למפגש עם אלופת אירופה בברנבאו. קונדוגביה אומנם פתח את המשחק עם טעות שאפשרה לבלאנקוס לעלות ליתרון, אך בהמשך הוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות ביותר כשפעם אחר פעם ניצח את הקשרים הטובים בעולם בקרבות האמצע, מה שהביא לוולנסיה שוויון מהיר אחרי עוד חילוץ כדור שלו. בהמשך הוא גם היה זה שהשלים את המהפך עם שער אחרי הצטרפות אופיינית להתקפה מאחורה, אך לרוע מזלו המשחק נגמר בתוצאה 2:2.

ג'ופרי קונדוגביה (La Liga)ג'ופרי קונדוגביה (La Liga)

אם במקרה של פארחו מדובר בשיפור באספקט ההגנתי, אז במקרה של קונדוגביה חל שיפור גדול מבחינת הפרקטיות בהתקפה. במהלך שתי עונות במונאקו הקשר מצא את הרשת 3 פעמים בלבד ב-64 משחקים והוסיף עוד שלושה בישולים, כאשר באינטר הסיפור לא היה שונה עם שני שערים ושלושה בישולים ב-56 הופעות. נכון לעכשיו, ב-10 הופעות בלבד במדי העטלפים, קונדוגביה הספיק לחגוג שלושה שערים, אליהם הוא הוסיף גם בישול, כשמעבר לכך, חלוצי הכדור והלחץ הבלתי פוסק שלו על שחקני היריבות, הם מהסיבות העיקריות להצלחה האדירה של החלק ההתקפי של הקבוצה.

בנבחרת הצרפתית שהיא ללא ספק אחת המועמדות הבולטות להניף את הגביע העולמי בקיץ הקרוב, מתקשה הקשר למצוא את מקומו בשל התחרות האדירה והעומס בעמדה שלו, כאשר בקמפיין המוקדמות הוא לא ראה דקת משחק. אך אם הקשר ימשיך ביכולת הנפלאה גם מול ברצלונה ובהמשך העונה כולה, דידייה דשאן לא יוכל להמשיך להתעלם ויצטרך בוודאי לקחת גם אותו בחשבון לקראת המשך הקמפיין של הטריקולור.

חביב הקהל שהפך במהירות ל-X פקטור

אין דבר שמספק קהל של קבוצת כדורגל יותר מאשר לראות שחקן צעיר שגדל בכל מחלקות הנוער, עולה לקבוצה הבוגרת ופורח בצורה מהירה ומשכנעת – זה בדיוק הסיפור של קרלוס סולר בוולנסיה. הקשר החל לשחק בקבוצות הנוער של המועדון כבר בגיל שמונה ולאחר שבתחילה תופקד כחלוץ, עשה עם השנים את הטרנספורמציה לעמדה במרכז המגרש.

סולר עבר את כל קבוצות הגילאים במחלקות הנוער ובגיל 18 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת המשנה, כאשר כעבור שנה וחצי עשה זאת גם בקבוצה הראשונה, במשחק ההפסד 3:2 לסוסיאדד, בעונה שעברה במחזור ה-15. מהר מאוד הקשר הצעיר הפך את עצמו לשחקן משמעותי בסגל ופתח במרבית משחקי הליגה עד לתום העונה, כשבעונה הנוכחית אצל מרסלינו, הוא ממשיך במומנטום ופתח בכל משחקי הליגה מלבד האחרון בו ניצחה הקבוצה 0:2 את אספניול, כשהוא עלה כמחליף בדקה ה-80.

קרלוס סולר (La Liga)קרלוס סולר (La Liga)

סולר הוא מה שמוגדר אצל אנשי המקצוע כדורגלן שלם – הוא ניחן ביכולת להבקיע שערים ומחזיק ברזומה של יותר מ-500 ו-100 בישולים בקבוצות הצעירות של ולנסיה; הבנת המשחק שלו מאפשרת לו לשחק גם כפליי מייקר; ובנוסף רובן באראחה, אחד מהקשרים האחוריים הגדולים של העטלפים ונבחרת ספרד שאימן אותו בגילאי הנוער, השתמש בו הרבה מאוד פעמים גם למשימות הגנתיות, כשהקשר נמוך הקומה ידע להפגין גם את האגרסיביות הנדרשת בעת הצורך. סולר ידע לעשות את ההתאמות הנדרשות לכל משימה שמאמניו ייעדו לו וזה גם מה שפתח לו את הדלת להרכב הפותח של הקבוצה הראשונה.

העונה אצל מרסלינו, משחק סולר בן ה-20 לרוב בצד שמאל של הקישור, כשהוא מרבה לתמוך גם בפארחו וקונדוגביה במרכז וגם בשחקני ההתקפה. עד כה סולר רשם בליגה 4 בישולים ושער אחד, אותו השיג על הבמה המרכזית מכולן, ב-2:2 עם ריאל מדריד בברנבאו במחזור השני. הקהל במסטאייה לא יכול לחשוב על תסריט מספק יותר, מאשר שער נוסף של יקירם, הפעם מול הענקית השנייה של הליגה במשחק העונה.

סולר חוגג עם קונדוגביה (La Liga)סולר חוגג עם קונדוגביה (La Liga)

רגע האמת

המשחק מול ברצלונה יכול להיות זה שימצב את ולנסיה ברביעייה הראשונה עד סוף העונה ומי יודע, אולי גם יהפוך אותה למועמדת אמיתית להיאבק על תואר האליפות ולשחזר את ההצלחה של אתלטיקו מדריד מ-2014/15. בכל מקרה, שלושת הקשרים שאמורים לפתוח, יעמדו במבחן הכי גדול שנתקלו בו עד כה וינסו לעזור לקבוצה לרשום ניצחון ליגה ביתי מול הקטאלונים, דבר שלא קרה מאז ה-18 בפברואר 2007, לפני יותר מ-10 שנים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */