יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:38
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

השינויים של מכבי חיפה בפגרה לקראת נתניה

אחרי פתיחת עונה רעה, הירוקים רוצים לצאת לדרך חדשה ב-20:30. הגעתו של אלאך והשינוי במעמדו של לוזון, עזיבת הקפטן וגם: חזרתו הצפויה של "המושיע"

|
מכבי חיפה. איזו קבוצה נראה אחרי הפגרה? (עמית מצפה)
מכבי חיפה. איזו קבוצה נראה אחרי הפגרה? (עמית מצפה)

אחרי שלושה שבועות של פגרה, מתוכם שבועיים תחת ניהולו המקצועי של מוחמד אלאך, מכבי חיפה תנסה להמשיך את המומנטום החיובי שיצרה מאז ניצחון הליגה על בני סכנין גם במשחק הערב (שבת, 20:30) מול מכבי נתניה הלוהטת. התחושה בקרב אנשי הקבוצה היא שמהרגע שאלאך הגיע לכפר גלים, הושלם הפאזל וכל אחד במועדון יודע את תפקידו.

נכון, אף אחד לא מצפה שביום אחד ההולנדי ממוצא מרוקאי יעשה מהפך במועדון שבמשך שש שנים נכשל בבחירת שחקנים והחליף שחקנים ומאמנים כמו גרביים. הרצון הגדול הוא לראות שינוי מיידי לפחות בגישה וביכולת במגרש, שתניב תוצאות טובות יותר. אם עד היום לוזון למעשה היה מתייעץ רק עם הצוות המקצועי שלו בנוגע להחלטות, הרי שמעכשיו יש מעליו אישיות כדורגל שאמורה להוות את המשענת המקצועית הטובה ביותר שמאמן יכול היה לקבל.

"מאוד נהנה לעבוד עם אלאך, הוא איש נהדר"

לוזון יודע היטב שהוא ייבחן מעתה תחת זכוכית מגדלת. אלאך לא יעשה שום הנחות במידה ויבין שהמאמן לא יכול להרים את הקבוצה. על פניו עושה רושם שאלאך ולוזון משדרים על אותו גל. לוזון, שלא כמו בהפועל ת"א עם אלי גוטמן מעליו וכמו במכבי חיפה עם תור כריסטיאן קרלסן, יודע שהפעם מדובר באיש כדורגל שלנגד עיניו תעמוד רק הצלחת הקבוצה.

בשלושת השבועות האחרונים חיפה כאמור ידעה לא מעט שינויים. זה התחיל בשינוי בצוות המקצועי עם הגעתו של אלאך, נמשך בהחלטה לשחרר את דקל קינן בינואר לארה"ב ומסתיים בשלב זה בחזרתו של מאור בוזגלו לעניינים אחרי לא מעט חודשי היעדרות. 

השינוי הצוות המקצועי: עידן חדש בכרמל

נתחיל באלאך. על פי דעת כולם למכבי חיפה הגיע בעל בית אמיתי. העובדה שבחוזהו של אלאך יש סעיף האומר שהוא בעל הזכות המקצועית הבלעדית וכי בידיו לבצע את כל מה שהוא חושב. לפחות בשלב הראשון הוא הגיע מעמדה אחת של יתרון – הוא מעדיף ללמוד את השטח ותוך כדי תנועה להסיק מסקנות ולעשות פעולות. אלאך, בדיוק כפי שהתנהל בוויטסה בהולנד, נחבא אל הכלים בכל מה שנוגע לתקשורת, אינו מתראיין וגם את המספר שלו אין סיכוי שניתן יהיה למצוא אצל אחד העיתונאים, לפחות לא בשלב הזה. גם מול השחקנים הוא מעדיף לפחות לא לקיים שיחות אישיות בשלב זה.

"מדובר באיש מקצוען, שמיד עם הגעתו רואים שהסדר אצלו מעל הכל וזה מתחיל בכך שהוא דורש שכל האנשים במועדון כולל הצוות המקצועי יהיו לבושים במתחם האימונים עם בגדי המועדון  בלבד. מו נוהג לעשות ישיבות צוות מדי יום וחשוב לו לשמוע את דעתו של כל אחד מהאנשים מולו הוא עובד, מהאפסנאי דרך הצוות הרפואי ועד לאנשי הצוות המקצועי. מדובר באיש חיובי שלא בא ממקום של להעניש אלא ממקום של לתקן דברים. מדובר בבן אדם שמחבק אותך אבל דורש ממך. כאחראי על המערכת הוא לא מתערב למאמן במה שהוא עושה. להבדיל מקרלסן, אי אפשר יהיה למצוא מצב שהוא ידבר עם השחקנים במקום המאמן”, אמרו בקבוצה, “בסופו של דבר גם אלאך יודע שהכל מתחיל ונגמר בתוצאות. לזכותו יאמר שהוא לא הגיע מעמדה של להכשיל את המאמן, אלא בתור משקיף. הוא מאוד חביב, מדבר עם אנשי הצוות כולל. הוא נותן כבוד לשחקנים, כשכל אחד מאיתנו יודע שהקריירה שלנו תלויה בסופו של דבר בו”.

מוחמד אלאך עם גיא לוזון. בעל בית חדש בכרמל (האתר הרשמי של מכבי חיפה)מוחמד אלאך עם גיא לוזון. בעל בית חדש בכרמל (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

על פי האידאולוגיה ותפיסת העולם של אלאך, המנהל רוצה לראות את הקבוצה שלו כל הזמן שולטת ומשחקת כדורגל התקפי. "אלאך אוהב כדורגל התקפי ושחקנים דוגמת גילי ורמוט, עומר דמארי, ניקיטה רוקאביצה, רועי קהת, סינטהיו סלליך ואחרים שמסוגלים ברגע אחד להכריע משחק. הם בדיוק השחקנים שאלאך ידרוש מהם לשלוט במגרש. ברגע שמו בא ואומר שהוא בא לכאן כדי להצליח ולנצח איתנו, הרי שזו אמירה שאומרת הרבה לגבי כוונותיו העתידיות. כרגע אנחנו לא מרגישים אותו באימונים ויכול להיות שבמשך השנה נראה דברים שמשתנים”.

הפרידה מהקפטן בינואר

מלבד אלאך, היו נושאים נוספים בחיפה בפגרה על הפרק. אחד מהם הוא דקל קינן, שהחליט לבקש לעזוב ולשחק בארה"ב ונענה בחיוב ע"י הנשיא יעקב שחר. לשחרורו הצפוי של קינן יש מספר משמעויות. הראשונה היא השאלה מי יהיה האיש שיענוד במקומו את סרט הקפטן, השנייה היא העובדה שקינן, שזוכה להערכה גדולה, יחסר מאוד בחדר ההלבשה. לפחות לגבי סרט הקפטן, הרי שאם תשאלו השחקנים היו מעדיפים שהבחירה תהיה של השחקנים עצמם. לא מעט רואים את עצמם מועמדים לגטימיים לסרט. בין השחקנים ניתן למצוא את רמי גרשון, גילי ורמוט, מאור בוזגלו ורועי קהת. בנוגע לקינן אמר אחד השחקנים כי “דקל מאוד אהוב בחדר ההלבשה . ברור שהתאכזבנו מזה שהוא עוזב אותנו, אבל זה החלום שלו. בשנה שעברה הייתה לו הצעה ממינסוטה. עכשיו, כאשר דקל מסיים חוזה וכבר לא ילד, הוא מבין היטב שהוא לא יכול להיות בטוח בהרכב בעונה הבאה ואם יש לו הצעה טובה לשנתיים אז למה לא. בחדר ההלבשה אנחנו מאוד מחוברים אל דקל, שהוא דמות חיובית בחדר ההלבשה. גם לצעירים הוא יחסר".

דקל קינן. מי ימלא את חסרונו? (עמרי שטיין)דקל קינן. מי ימלא את חסרונו? (עמרי שטיין)

הניצוץ שחסר: בוזגלו אמור להרים את הירוקים

במועדון בטוחים כי הגעתו תפיח רוח חדשה בקבוצה. מהרגע הראשון עושה רושם שהמועדון לא עוצר את מאור מלהתראיין ולקדם את תוכנית הריאליטי “בוזגלוס". המוטו במועדון הוא לשחרר את החבל ולתת לשחקן את כל החופש כדי שירגיש בבית. השתלבותו באה לידי ביטוי בהרבה פרמטרים. מלבד הרצון לראות את בוזגלו מוסיף צבע ותורם את חלקו כדי שהקבוצה תראה הרבה יותר טוב מבחינה התקפית, הערך מוסף שלו בא לידי ביטוי בחדר ההלבשה.

מאור בוזגלו. האיש שאמור להביא את השינוי (עמית מצפה)מאור בוזגלו. האיש שאמור להביא את השינוי (עמית מצפה)

“בוזגלו הדגיש שחשוב לו מאוד לראות את הקבוצה ביחד והוא גם דואג ללא מעט פעולות גיבוש, דוחף כל הזמן לארוחות גיבוש ועוזר לייעץ לחברים שלו. בוזגלו לקח את הפציעה שלו למקום אחר. מהרגע של הניתוח הוא אמר, בניגוד לתחזיות של כולם, שהוא יחזור באמצע נובמבר וזה מה שקרה. כעת הוא תומך במיוחד בשלומי אזולאי, שעבר פציעה לא קלה וזקוק לתמיכה. חשוב לו מאוד שיהיה שמח ועל כן יש בחדר ההלבשה מוזיקה והוא דואג לעלות לא מעט סרטונים באינסטגרם והכל בא אצלו מהלב ואמיתי. אנחנו סומכים עליו ויודעים שאם הוא הולך לקדם את הסדרה שלו הוא יעשה את זה בצורה הכי נכונה שיש ולא יתפזר. אם בוזגלו כוכב נעשה אותו עוד יותר כוכב".

החלוצים: שיתוף הפעולה של דמארי ורוקאביצה

מדובר בשניים מהחלוצים, שאחד מהם עשה סוויץ’ מתחילת העונה והשני חזר לעצמו במשחק האחרון מול סכנין ובמכבי חיפה מקווים ומאמינים שימשיך את המומנטום ולא ייעצר. לגבי דמארי אומרים בקבוצה כי “הוא עבר בדיוק את אותו תהליך שאיתי שכטר עבר, כאשר הגיע אחרי שלא שיחק תקופה ארוכה ולקח לו זמן לחזור לעניינים. מדובר בתהליך ועכשיו דמארי נמצא בגרף של עלייה. הכל עניין של זמן". 

בנוגע לרוקאביצה, שהעפיל בפעם השנייה למונדיאל עם נבחרתו אוסטרליה, הרי שנראה שמשהו טוב עובר על השחקן אחרי האכזבה אשתקד. “בשנה שעברה הוא היה כבוי מאוד בהתנהגות שלו. השנה, מהרגע שהתחיל לחייך ולחבק, הוא התעורר. מהמחנה אימונים ראינו את השינוי הגדול שחל בו. מאותו רגע שרוקאביצה נוכח לדעת שגיא לוזון נותן לו את כל הבמה, הוא נפתח ומחזיר במגרש".

דמארי. היכולת מול סכנין גרמה לתאבון (נעם מורנו)דמארי. היכולת מול סכנין גרמה לתאבון (נעם מורנו)

לסיכום בכרמל רואים לא מעט נקודות אור במהלך הפגרה, אבל יחד עם זאת כל בר דעת במועדון יודע שעם כל הכבוד לכל אותן נקודות אור, הקבוצה תישפט בסופו של דבר רק ע"י מבחן התוצאה. מכבי חיפה של השנה שמה לה מטרה בתחילת העונה והיא לסיים במקומות 1-3. כרגע, המשימה נראית רחוקה ולא ניתנת להשגה. כדי לנסות ולהגשים את החלום היא תצטרך להתחיל לאגור נקודות כבר בנתניה בדרך למטרה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */