אסי ממן
|
מידי שנה, המועדונים הגדולים באירופה חוברים ליום המכירות הגלובלי ויוצאים גם כן במבצעים אטרקטיביים לרגל ה-Black Friday עם הנחות משמעותיות לאוהדים שלהן. בשנים האחרונות טירוף המכירות הגיע גם לישראל, וכמו באירופה, גם כאן הקבוצות הבכירות יוצאות במבצעים מיוחדים שיכולים להכניס להן מאות אלפי שקלים בסוף השבוע הקרוב.
במכבי תל אביב הכריזו על קמפיין המכירות "Yellow Friday" עם מבצעים שיימשכו למעשה לאורך כל סוף השבוע, החל ממחר (חמישי). בין המבצעים יהיו הנחות כלליות של עד 80 אחוזי הנחה ומוצרים רבים יימכרו בעשרה שקלים בלבד. כ-1,000 מוצרים ייצאו למכירה. חולצת משחק של העונה הקודמת תימכר ב-59 ש"ח במקום 249 ש"ח, מכנס ב-25 ש"ח במקום 119 ש"ח, חליפות גן קיץ יימכרו ב-20 ש"ח, תיק כושר יעמוד למכירה ב-49 ש"ח וכדור משחק רק ב-29 ש"ח. לפי גורמים שונים בענף, הצהובים עשויים להרוויח בין 200 ל-300 אלף שקלים מהמהלך.
טל מועלם, מנהל מסחור במכבי ת"א, סיפר: "נערכנו עם אלפי מוצרים במחירים מאוד אטרקטיביים ודאגנו שהמגוון יהיה רחב, גם לגברים, לנשים ולילדים. השקענו המון משאבים ברמה השיווקית והיערכות במחסנים, בחנויות שלנו ובחברות המשלוחים. החלטנו למכור בהנחות במשך כמה ימים כי יש לנו הרבה אוהדים בחו"ל ואנחנו מעריכים שיהיו הכנסות של כמה מאות אלפים שקלים".
גם במכבי חיפה הכריזו על מבצע דומה תחת השם "Green Friday". כל המוצרים בחנות המועדון יהיו ב-30 אחוז למשך יום אחד והם נערכו אליו מראש עם מלאי חדש. בין היתר, תימכר חולצת פסים רטרו מעונת האליפות הראשונה במהדורה מוגבלת, אחרי שמכירה דומה שלה הסתיימה אחרי פחות משלושה שבועות. לרגל יום המכירות המיוחד, החולצה תשוב עם מלאי מחודש ותעלה 175 ש"ח במקום 250 ש"ח. בנוסף, יהיו הנחות גם על קולקציית החורף וטרנינגים חדשים מהקולקציה החדשה. בחיפה מציעים פריטים מהעונה שעברה בהנחה של עד 70 אחוז.
בשנה שעברה, בעקבות השריפה הגדולה בכרמל, המועדון לא יצא במבצעים שכאלה אך בפעם האחרונה שזה קרה, לפני כשנתיים, הצליחה מכבי חיפה לגרוף לקופתה רווח נאה של כמעט 90 אלף שקל ביום אחד. גם השנה צופים במועדון להכנסות של כ-100 אלף שקל. "חידשנו את המלאי וכל מה שיימכר יהיה למעשה מהקולקציה החדשה של המועדון בשיתוף הספונסר שלנו נייקי", ציינה ליטל נישליס שאחראית על השיווק במועדון.