יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:20

יתרון כפול: דודי סלע ניצח וקבע 0:2 לישראל

המחבט הבכיר ניצח 3:6, 4:6 ו-4:6 את פרונזה וקירב את הנבחרת לניצחון מול רומניה בפלייאוף ההישרדות בבית האירופי/אפריקאי. לוי: "פייבוריטים למחר"

|
דודי סלע שמח (שחר גרוס)
דודי סלע שמח (שחר גרוס)

מסע ההישרדות של נבחרת ישראל בגביע הדייויס נמשך הערב (שישי) כשדודי סלע ניצח 3:6, 4:6 ו-4:6 את ניקולה פרונזה באצטדיון קנדה ברמת השרון וקבע 0:2 לישראל על רומניה בקרב ההישרדות בבית האירופי/אפריקאי 1. עוד קודם, לשם ניצח 3:6, 7:5, 2:6, 6:3 ו-3:6 את דראגוס דימה (463). מחר ינסו סלע ויוני ארליך לסגור את הסיפור במשחק הזוגות.

במערכה הראשונה סלע פתח באופן זהיר והרומני ניסה לנצל זאת, אך ללא הצלחה והשניים הצליחו לשמור על המשחקונים הראשונים שלהם. פרונזה החל לבצע טעויות במצב של 3:4 לישראלי וסלע ניצל זאת כדי להשיג שמונה הזדמנויות שבירה ואחרי כמעט שעה ניצל את ההזדמנות השמינית ועלה ליתרון, במשחקון האחרון הישראלי המשיך את המומנטום בדרך ל-3:6.

דודי סלע חובט (שחר גרוס)דודי סלע חובט (שחר גרוס)

במערכה השנייה סלע פתח בסערה עם שבירה מהירה, אך נשבר מיד לאחר מכן לאחר משחקון נהדר של פרונזה. הישראלי איבד מעט את הראש, אך התאושש ושמר על ההגשות שלו. אחרי שהתאושש סלע חזר למשחק הרגיל שלו והצליח לשבור פעמיים נוספות את הרומני, שבעצמו שבר פעמים את סלע במערכה, בדרך ל-4:6 ולזכייה במערכה השנייה.

גם את המערכה השלישית פתח הישראלי טוב וכמעט הצליח לשבור את הרומני, שהצליח לבסוף לשמור על המשחקון שלו. פרונזה הפתיע והצליח לשבור את סלע בדרך ל-0:2. אך מיד לאחר מכן הישראלי הגיב נהדר ושבר בחזרה. השניים הצליחו לשמור על ההגשות הבאות שלהם, עד שסלע הצליח להשיג שבירה נוספת ולעלות ל-3:4. הישראלי השלים את העבודה עד לסיום בדרך לניצחון 4:6 במערכה וקבע 0:2 לישראל על רומניה.

דודי סלע וניקולה פרונזה מתחבקים (שחר גרוס)דודי סלע וניקולה פרונזה מתחבקים (שחר גרוס)

לוי: “שמח שניצחנו, חושב שאנחנו פייבוריטים גם במשחק הזוגות”

המנצח של המשחק, דודי סלע, אמר: “במערכה השנייה התחיל להחשיך והכדור נהיה יותר כבד, למרות שהרגשתי שהוא עייף, הוא הצליח להכות יותר חזק. היה משחק בסדר גמור, היו לי כמה ירידות סט שני הובלתי 2:5 והוא הצליח לצמק ל-4:5 במשך 30 דקות, זה לא היה פשוט. הוא משחק מאוד טוב בגביע הדייויס והוא גם משחק טוב במגרשים איטיים”.

קפטן הנבחרת, הראל לוי, הוסיף: “אני חושב שהמשחק הראשון של עידן הראה המון בגרות ואופי מצידו, אני בטוח שזה ייתן לו הרבה להמשך המשחקים בדייויס, ואחר כך כשדודי עלה, הוא שיחק נגד יריב מאוד טוב וחזק. שמח שניצחנו ונקווה שנציג את אותה יכולת גם מחר, אני חושב שאנחנו פייבוריטים גם במשחק הזוגות ונקווה לטוב”.

סלע: "סך הכל היה בסדר גמור"

עידן לשם, דיבר לאחר הניצחון שלו ואמר: “זה היה משחק מאוד הפכפך ואני שמח שלבסוף זה שיחק לטובתי, קיבלתי עזרה מהספסל והקהל על מנת לגייס את האנרגיה בסוף ולנצח. משחק שנגמר בהרגשה טובה. ניצחון בגביע הדייויס זה בשביל המדינה והנבחרת, ואני חושב שזה יתרון לי הרבה בהמשך, העבודה עם הראל הייתה טובה, הוא נותן תחושה של ביטחון וזה החזיק אותי לאורך כל המשחק. זו פעם ראשונה שאני משחק 5 מערכות ובצד המנטלי זה נותן הרבה”.

עידן לשם חוגג (שחר גרוס)עידן לשם חוגג (שחר גרוס)

מערכה ראשונה – 3:6 לישראל

הישראלי פתח טוב את המשחק והצליח לעלות ל-0:1 במערכה. הרומני הגיב טוב והשווה ל-1:1 אחרי משחקון מהיר. סלע השתפר אחרי המערכה הראשונה ועלה ל-1:2 אחרי משחקון הגשה מושלם. הישראלי הראה שליטה במשחקון ההגשה של פרונזה, אך הרומני הצליח לבסוף לנצח ולקבוע 2:2. סלע המשיך בשלו והציג עוד משחקון מושלם בדרך ל-2:3. הרומני הציג הגשות נהדרות והשווה שוב, 3:3. הישראלי פתח לא טוב את ההגשות שלו והרומני הצליח להגיע לשיוויון 40:40, אך סלע הצליח להתאפס ולעלות ל-3:4. פרונזה החל לטעות, הישראלי הצליח להשיג שמונה הזדמנויות שבירה ובאחרונה סוף סוף ניצל זאת כדי לשבור ולעלות ל-3:5. סלע המשיך במומנטום בדרך ל-3:6 ולזכייה במערכה.

דודי סלע (שחר גרוס)דודי סלע (שחר גרוס)
ניקולה פרונזה חובט (שחר גרוס)ניקולה פרונזה חובט (שחר גרוס)

מערכה שנייה – 4:6 לישראל

אחרי שזכה במערכה הראשונה, סלע המשיך במומנטום הנהדר, ניצל טעות כפולה של הרומני כדי לשבור ולפתח עם 0:1. פרונזה הצליח להגיב נהדר, השיג שתי הזדמנויות שבירה במשחקון ולבסוף שבר בדרך ל-1:1. הישראלי לא וויתר והשיג הזדמנות שבירה, אך לא ניצלה אותה והרומני עלה ל-1:2. סלע איבד מעט את הראש ופרונזה השיג נקודת שבירה, אך הישראלי התאושש ושמר על ההגשות שלו, 2:2. סלע חזר לעצמו והשיג שלוש הזדמנויות שבירה כדי לשבור ולקבוע 2:3. הישראלי המשיך להראות טוב ושמר על ההגשות, 2:4. הרומני המשיך להסתבך וסלע שבר פעם נוספת, 2:5. פרונזה לא וויתר והצליח לשבור בחזרה, 5:3. הרומני שמר על המשחקון שלו וצימק ל-4:5. הישראלי לא נתן ללחץ להשפיע עליו, הציג משחקון נהדר, קבע 4:6 וזכה במערכה השנייה.

דודי סלע מגיש (שחר גרוס)דודי סלע מגיש (שחר גרוס)
ניקולה פרונזה חובט (שחר גרוס)ניקולה פרונזה חובט (שחר גרוס)

מערכה שלישית – 4:6 לישראל

סלע פתח טוב את המערכה והיה קרוב לשבור, אך הרומני הצליח לשמור על המשחקון שלו, 0:1. פרונזה המשיך לשחק טוב והצליח לשבור את סלע בדרך ל-0:2. הישראלי לא וויתר והשיג שבירה מהירה בחזרה, 2:1. הרומני הצליח להשיג שתי הזדמנויות שבירה, אך סלע הגיב ושמר על המשחקון, 2:2. פרונזה שמר על המשחקון הבא, 2:3. הישראלי הציג משחקון מושלם וקבע 3:3. סלע הצליח לחזור מ-40:0, השיג חמש הזדמנויות שבירה ובסוף גם הצליח לשבור, 3:4. הישראלי המשיך ביכולת הטובה ובדרך ל-3:5. הרומני השאיר לעצמו סיכוי אחרון וצימק ל-5:4. סלע השלים את העבודה במשחקון שלו וקבע 4:6 וניצחון במשחק.

דודי סלע והראל לוי (שחר גרוס)דודי סלע והראל לוי (שחר גרוס)
ניקולה פרונזה מאוכזב (שחר גרוס)ניקולה פרונזה מאוכזב (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */