יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

שביעות רצון מבראון וטאהא: הרווחנו אותם בענק

בהפועל ב"ש חגגו את ה-1:2 על מכבי ת"א ב-10 שחקנים: "עברנו תקופה לא קלה, כיף שהכל משתחרר בבום". מחמאות גם לוואקמה וגורש. ביטון: "צדק חסר לי"

|
וובה בראון חוגג (רדאד ג'בארה)
וובה בראון חוגג (רדאד ג'בארה)

אחרי פתיחת עונה פושרת למדי, אפשר לומר שהפועל באר שבע חזרה אמש (שני) לליגה. למרות שנשארה ב-10 שחקנים, הצליחה האלופה בשנתיים האחרונות להתעלות ולנצח 1:2 את מכבי תל אביב במסגרת המחזור השמיני של ליגת העל. לאור הניצחון, חניכיו של ברק בכר טיפסו אל המקום הרביעי בטבלת ליגת העל, כשבמאזנם 14 נקודות (משחק חסר), מרחק 6 נקודות מהפועל חיפה שבמקום הראשון. 

ללא ג'ון אוגו הפצוע, המאמן ברק בכר הפתיע כשפתח את המשחק במערך שלושה בלמים שכלל את וובה בראון, חאתם עבד אלחמיד ולואי טאהא. בתחילה, נראה היה שלעומת המקרים הקודמים, מערך שלושת הבלמים הצליח לעבוד על פי התכנית, אך לרוע המזל של בכר, אלחמיד הורחק בכרטיס אדום כבר בדקה ה-22, מה שגרם למאמן לבטל את כל התוכניות והטקטיקות המוקדמות שהכין. למרות זאת, ההרחקה ככל הנראה עשתה רק טוב לאדומים שבמחצית השנייה הצליחו לתרגם את המחויבות והלחימה לשני שערים של טוני וואקמה ובן שהר. 

"לא שיחקנו חכם, אין תירוצים"

כמעט כל שחקנים באדום הרשימו, אבל בבאר שבע התמוגגו בעיקר מהיכולת הגבוהה שהציגו בראון וטאהא. השני המשיך את היכולת הטובה, שלט במרכז ההגנה והראה שהוא ללא ספק אחד הבלמים הטובים בארץ, בעוד הקשר, הציג יכולת נהדרת בעמדת הבלם אחרי שחיכה בסבלנות לצ'אנס מקצה הספסל. "בראון וטאהא הוכיחו הרבה אתמול", אמר גורם בקבוצה. "חלק טענו שהם לא ברמה מספיק טובה להפועל באר שבע, אבל אתמול הרווחנו אותם בענק. לואי זינק על כל כדור עם הרבה כאבים אחרי המשחק האינטנסיבי נגד סטיאווה בוקרשט", הוסיף אותו גורם.

בדרום החמיאו גם לשוער דודו גורש, שלמרות ספיגת השער מרגליו של עומר אצילי, שידר ביטחון לחוליית ההגנה והציג משחק שקט. כפי שכבר פורסם ב-ONE, גורש בן ה-37 קיבל בשבוע שעבר הצעה להארכת חוזהו בעונה נוספת ובתקופה הקרובה צפויה התפתחות בנושא. 

מיחאי קורהוט חוגג את הניצחון (מרטין גוטדאמק)מיחאי קורהוט חוגג את הניצחון (מרטין גוטדאמק)

צמד המגנים, מיחאי קורהוט ובן ביטון חזרו ליכולתם הטובה כשהאחרון אף בישל במהלך נהדר את השער לשהר, שכמו אשתקד, כבש במפגש הראשון נגד הצהובים. השער של שהר היה הראשון שלו העונה בליגה, בדיוק כמו לוואקמה. הניגרי שכיכב במוקדמות ליגת האלופות ונעלם בליגה, חזר בענק עם שער גדול. וואקמה נראה רעב ובעיקר רצה להוכיח למאמנו שהוא חד ומפוקס. "טוני וואקמה סוף סוף חזר לעניינים. בזמן שכולם הספידו אותו, הוא עבד קשה באימונים וראו כמה שהוא רוצה. היינו צריכים אותו מאוד והגול שהוא כבש ייתן לו הרבה ביטחון להמשך", סיפרו במועדון.

טוני וואקמה חוגג (רדאד ג'בארה)טוני וואקמה חוגג (רדאד ג'בארה)

דקות אחדות לאחר השריקה לסיום של זיו אדלר, בב”ש חגגו כמו שלא חגגו זמן רב. השחקנים התרכזו במעגל ליד היציע הדרומי וזכו לנאום של הצוות המקצועי. שאגות הניצחון המשיכו גם לחדר ההלבשה, בשמחה ששחררה המון לחץ שנאגר בתקופה האחרונה. "עברנו תקופה לא קלה. הרבה זמן שלא ספגנו כל כך הרבה ביקורות, בטח מהמאמן שכעס עלינו הרבה. ההרחקה הכניסה אותנו לטירוף, הכרטיס נשלף בצורה פזיזה כל כך והרגשנו שאנחנו לא יכולים לאבד את המשחק הזה. כל השחקנים היו בשיא שלהם וזה כיף לראות את הכל משתחרר בבום ועוד על מכבי בטרנר", אמרו מספר שחקנים. 

מאור מליקסון, ששעות ספורות לפני העלייה לכר הדשא האריך את חוזהו עד שנת 2020, המשיך ביכולת המצוינת וזכה למחמאות גם כן. את הניצחון, מליקסון בחר להקדיש את לחברו לקבוצה, שיר צדק, כשהניף את חולצתו של הבלם אל הצופים. אגב, שני שחקני גראנדה לשעבר, אצילי ואיסק קואנקה, נפגשו מחוץ לחדרי ההלבשה לאחר המשחק, החליפו חולצות ושוחחו מספר דקות.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים (מרטין גוטדאמק)שחקני הפועל באר שבע חוגגים (מרטין גוטדאמק)

למרות הניצחון, בבירת הנגב משתדלים לא להיכנס לאופוריה מיותרת וכבר ביום רביעי יתכוננו למשחק הליגה הקרוב נגד מ.ס אשדוד. "מגיע לנו לחגוג קצת, אבל אם לא ננצח ביום ראשון את אשדוד, כאילו לא עשינו שום דבר. אנחנו חייבים להמשיך לנצח ולצבור עוד ועוד ביטחון", אמרו באלופה. השחקנים יזכו ליום חופש ובימים הקרובים יופעלו המאמצים להכשיר את הפצועים. אוגו, שנפצע במחצית הראשונה נגד סטיאווה, סובל מקרע קטנטן בשריר הירך האחורי והוא נמצא בספק. הבלם מיגל ויטור צפוי לחזור לסגל נגד חניכיו של עמיר תורג'מן, כשניב זריהן ומוחמד גדיר שסובלים מרגישות בברך, ימשיכו לקבל טיפולים במטרה להכשירם גם כן, אולם נכון לעכשיו קשה לדעת האם זה אכן יקרה.

ג'ון אוגו ביציע (רדאד ג'בארה)ג'ון אוגו ביציע (רדאד ג'בארה)

המגן הימני בן ביטון, התייחס לתחושות בנוגע לשיר צדק, אך לפני סיכם את הניצחון: "אין ספק שזה ניצחון גדול שלנו, אולי באמת הכי גדול שלנו על מכבי תל אביב. הכרטיס האדום ליכד אותנו ואמרנו שאנחנו לא מפסידים ויהי מה ואני שמח שזה קרה. לגבי שיר, כל מה שאני אגיד במצב הזה יגרע. שיר צדק חסר לי באופן עצום. אם זה מבחינה חברתית ואם זה מבחינה מקצועית ששיר מקרין ביטחון ומנהיגות. כמו שברק אמר, זה כדורגל וזו קבוצה. אנחנו צריכים להשלים את החסר. אין מה לעשות, זה המצב הנתון כרגע ואנחנו מאחוריו. בראש ובראשונה אנחנו חברים שלו, אנחנו רוצים את הכי טוב בשבילו ואנחנו משחקים למענו".
האם פרשת צדק החזירה את הרעב חזרה לשחקנים: "אני לא חושב שאנחנו צריכים סיבה להוציא אנרגיות. יש סיבה יותר טובה מלקחת אליפות? יש סיבה יותר טובה מלהמשיך בקמפיין האירופי שלנו? אנחנו שחקנים תחרותיים, בסופו של דבר התארים עומדים לקראתנו, אנחנו רוצים את כל התארים ואין סיבה שלא יהיה רעב ונבוא עם אנרגיות לכל משחק. כמו שברק אמר, נגד הפועל רעננה קודם כל צריך להיות אנרגיות רצון והתלהבות ואחר כך התוצאות. אני חושב שיש פה דור של קבוצה שרק בעוד 10-15 שנה יבינו מה עשינו פה ובאיזה רמה שיחקנו. בארץ, כשאתה עושה את זה בהווה, לא כולם מעכלים את גודל ההישג. בעוד 10-15 שנה יבינו איזה דור היה פה. אני לא צריך שום סיבות כדי להביא אנרגיות ואת ה-200 אחוז שלי, מבחינתי זה מאסט". 

בן ביטון (רדאד ג'בארה)בן ביטון (רדאד ג'בארה)

תהליך החזרה מהפציעה בשריר הירך: "קודם כל זאת הזדמנות טובה להגיד תודה גדולה לצוות הרפואי והפיזיולוגי שעבדו איתי במשך חודש וקצת בצורה הטובה ביותר. לפעמים יש ביקורות כאלה ואחרות אז שצריך להגיד מילה טובה אז צריך להגיד אותה. הם עבדו איתי בצורה המקצועית ביותר וזה לזכותם. זה גם הרבה בראש, פציעות זה חלק מנטלי ואלו היו שני משחקים שלא קל לחזור אליהם, בקצב גבוה, ואני שמח שברק נתן לי את המושכות ושהחזרתי לקבוצה". 

המאבק הפתוח בצמרת: "אני מתייחס לכל הקבוצות כמועמדות. אני חושב שהפועל חיפה עושה דבר יפה מאוד, צריך לתת להם את הכבוד אבל אני לא מסתכל על אחרות אלא עלינו. אם נבוא כמו שבאנו היום וכמו שבאנו לסטיאווה, נמשיך בגישה וביכולת הזאת אני לא חושב שזה תלוי בקבוצות אחרות אלא רק בנו".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */