יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אם ג'ורדי יתפטר, מקלארן יחליפו במכבי ת"א

המאמן רתח במחצית ה-2:1 לב"ש ("לא חכמים, לא מחויבים"), חלק מהשחקנים הפנו אצבע מאשימה להולנדי: "לא מצליח להשפיע". אנגלידיס בארץ וינהל את המשבר

|
ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)
ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב ניצבת בפני משבר. יהיה מצחיק לכתוב "המשבר הגדול ביותר בעידן ג'ורדי קרויף", כי רק בעונה שעברה נכתבו אותן המילים בדיוק. אז פשוט נגדיר זאת כפי שזה, משבר, שלא ברור כיצד הקבוצה הזו תצא ממנו. אמש (שני) השחקנים שהסתובבו במסדרונות אצטדיון טרנר אחרי ה-2:1 להפועל באר שבע, הבחינו בג'ק אנגלידיס שנמצא בארץ. נציג הבעלים וגם המנכ"ל, בן מנספורד, היו בקרבת השחקנים שחלקם תהו האם ההימצאות של הקפריסאי היא סימן לכך שהזעזועים בפתח. 

בכל מקרה, לגולדהאר אין כל כוונה לפטר את ג’ורדי אבל אם יתפטר, סטיב מקלארן, שהגיע על תקן יועץ מקצועי, יחליפו. אם זה אכן יהיה המצב, אנגילדיס ינהל את המשבר מטעמו של הבעלים הקנדי.

קרויף: "שיחקנו בצורה לא מחוייבת"

כרגע לפחות, הדבר שעולה משיחות סגורות בדרגים הגבוהים של הצהובים, הוא שג'ורדי קרויף לא קיבל שום מנדט למהפכה בינואר, כפי שהוא ניסה להוציא לפועל רק לפני שנה בדיוק. כולם מחזיקים בדעה כי ההולנדי קיבל את כל אשר רצה, כשגם שחקנים שבכירי ההנהלה לא רצו להביא, הגיעו לבסוף לקריית שלום. "ג'ורדי בנה את הסגל, שלאף אחד לא יהיה ספק בזה ושאף אחד לא ישקר. כל מי שהוא רצה, הגיע", אמרו בנושא הזה, כך שנראה כי גם בינואר המאמן לא יקבל מנדט לשינוי וכרגע בכל אופן, כל הלחץ מופנה לעבר המאמן והמנהל הספורטיבי בדימוס. 

הכסא של קרויף מתנדנד ובכך אין סוד. הנהלת המועדון לא מרוצה מהיכולת של הקבוצה ובטח שלא משני ההפסדים האחרונים. במכבי ת"א ניסו לצייר תמונת מצב של יכולת גבוהה, אולם הם ניצחו רק את בני יהודה בששת המשחקים האחרונים שלהם. מול מכבי חיפה, ויאריאל, הפועל אשקלון, אסטנה והפועל באר שבע, צצו להן הבעיות הגדולות בסגל הצהוב. סגל שסובל מפציעות, אך גם מהיעדר מחליפים שמצליחים להשפיע. שחקנים שקרויף התעקש להביא או להחתים על חוזים חדשים, לא מצליחים לספק דבר ובהנהלה הצהובה כלל לא אוהבים את זה. 

ג'ורדי דיבר אמש על גב, אך גם היה לפחות אמיתי וכן כדי לציין שאם ירגיש שהוא הבעיה, הוא יעזוב מעצמו ולא יחכה שישלחו אותו הביתה. בשיחות סגורות, הסביר בימים האחרונים שהקבוצה שלו "מותשת". "שיחקנו יותר משחקים מכל קבוצה באירופה, השחקנים כבר בלי שום אנרגיה, לא נפשית, לא פיזית. הקבוצה חייבת חופש, כשנחזור מהפגרה הקרובה הכל יראה אחרת", אמרו במועדון וטענו כי מסרים דומים שמעו מההולנדי.

ג'ורדי קרויף (מרטין גוטדאמק)ג'ורדי קרויף (מרטין גוטדאמק)

אם כן, ייתכן וזה מה שקרויף מרגיש, אולם, על שחקנים כמו יובל שפונגין, ז'אן סילבן באבין, אופיר דוידזאדה, כריסטיאן באטוקיו, טינו סוון סושיץ', עומר אצילי, אלירן עטר ודור פרץ למשל, ממש אי אפשר להגיד את הדברים האלה או לייחס להם עייפות מנטלית שמקורה בהיעדר פגרה ארוכה או בעקבות ריבוי משחקים ב-3 השנים האחרונות. 

בכל אופן, את הבוקר קרויף יתחיל כמאמן מכבי ת"א, השאלה היא מתי ההנהלה הצהובה תרגיש שיש מקום לזעזוע, או מתי שהוא בעצמו ירגיש כך. אמש הוא כעס מאוד על השחקנים שלו. את העדות לכך היה אפשר לשמוע על קולו הצרוד והקרוע של ההולנדי בתום 90 הדקות. קרויף הודה בעצמו כי במחצית צרח על השחקנים והשתולל לנוכח יכולתם מול 10 שחקני האלופה: "לצערי, כל מה שאמרתי לא עזר". המאמן הטיח בשחקניו כי הם אינם מחויבים והודה כי שיחקו משחק "לא חכם ולא מחויב", הוא כעס יותר מכל על כך שאינם מקשיבים להוראות שלו. לא אחת במשחק תפס את הראש וסינן לעבר הספסל כי הוא לא מאמין למה שהוא רואה, אחרי עוד פעולה רעה של אחד מחניכיו אשר חלק מהם הוא קרא אליו שוב ושוב כדי לנסות ולחדד את ההוראות שלו לעברם.

המאמן כועס מאוד על השחקנים שלו, על הצורה בה שיחקו, על כך שלא הקשיבו לו, אולם חלקם טוענים כי הגיע הזמן שג'ורדי יפסיק להתחבא. "הוא חלק גדול מהבעיה כאן. אם שחקנים לא מקשיבים למאמן, אז יש בעיה עם המאמן. לא רק עם השחקנים", אמרו בסביבת חלק מהשחקנים. כזכור, רק ביום שישי האחרון פרסמנו ב-ONE ביקורת חריפה כלפי ההולנדי, כאשר בסביבת חלק מהשחקנים ציירו תמונת מצב בה ג'ורדי פחות מעורב באימון היום יומי של הקבוצה מכפי שהיו רוצים לראות. יכול להיות שזו גם הסיבה ששחקניו, לא ממש ממלאים אחר ההוראות שלו. 

שרן ייני וכריסטיאן באטוקיו (איציק בלניצקי)שרן ייני וכריסטיאן באטוקיו (איציק בלניצקי)

"היה מצב עצוב מאוד. מצד אחד מאמן שהקבוצה שלו מתיישרת לפי כל תנועת יד שהוא מסמן, ובצד השני, ג'ורדי צורח, קורא אליו שחקנים, מכוון ובסוף - כלום לא קורה על הדשא. אותו הדבר בדיוק", אמרו אנשי הקבוצה בסיום המשחק בטרנר כשהם מתוסכלים מאוד. "פספסנו פה הזדמנות ענקית. לא הופענו", הוסיפו. בקבוצה היו מאוכזבים מאוד מהיכולת של כל השחקנים ולא ממש ניסו להפנות אצבע מאשימה ספציפית. אין שחקן שסומן באופן חיובי לאחר המשחק הזה. "כולם היו חלשים וכולם צריכים לחשוש למעמד שלהם, אין פה שום שחקן חסין אחרי המשחק הזה". 

כעת, השאלה היא האם ג'ורדי יכול להוציא את הקבוצה שלו מהמצב אליו נקלעה. הוא, על פי דבריו, כרגע לפחות לא מתכוון להתפטר. ההולנדי הבהיר כי הוא מתמודד עם סגל חסר מאוד ועם חיסורים רבים ולכך ייתכן ויצטרך לצרף גם את שרן ייני, שנפצע בשריר הירך ואת אופיר דוידזאדה שעזב את המשחק עם חבישה על ברכו. בסביבתו העריכו כי אם ירגיש גם במשחקים הקרובים עד לפגרה כי הוא לא מצליח להשפיע על השחקנים, הוא יפנה את כסאו. מקורבים להנהלה הצהובה, טוענים כי לא סתם נערכו עם המאמן שיחות בשבועות האחרונים לגבי הבעיות בקבוצה וכי המחשבות על הצורך בזעזוע כבר מתחילות לעבור בראשם. אם את המשחקים הקרובים בליגה נגד עכו ורעננה ג'ורדי יסיים בלי 6 נקודות, סביר להניח שאחרי הפגרה כבר יהיה שריף חדש בקריית שלום. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */