יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:32
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

גירושים יוונים: מאחורי הקלעים של שחרור ג'רלס

ההלם ברחבי העולם, היחסים עם המאמן שהובילו לפיצוץ, ההודעה החד צדדית של המועדון והתמיכה של השחקנים: "אמר את כל מה שכולנו חושבים". הסיפור המלא

|
קרטיס ג'רלס (נעם מורנו)
קרטיס ג'רלס (נעם מורנו)

לא מעט גבות הורמו אתמול (שישי) בפיס ארינה בבירה, במסדרונות היכל מנורה מבטחים אצל מכבי תל אביב, באירופה וברחבי העולם עם הודעת הפועל ירושלים על שחרורו של הגארד קרטיס ג'רלס. קית' לנגפורד, חברו לשעבר מימי ארמאני מילאנו, שמע את הבשורה המרה של חברו עד העיר שנזן, צפונית להונג קונג בסין. מאמנה של האלופה אשתקד, סימונה פיאניג'יאני, וגם אלסנדרו ג'נטילה, היו מופתעים באותה מידה.

תגובה דומה ומבולבלת היה למאמן נבחרת גיאורגיה, איליאס זורוס - שנחת בפגרה בחשאי בישראל ונועד ברצינות עם המנכ"ל גיא הראל ואנשי ירושלים לרשת את סימונה פיאניג’אני, לפני שהוחלט להחתים במקומו את הקולגה היוונית, פוטיס קציקאריס.

קציקאריס אחרי הפסד בארנה

והיו עוד מלא תגובות. מקאזאן, מבלגרד ומה-NBA. רכז הצהובים פייר ג'קסון היה בהלם ותחילה סירב להאמין, אבל מעתה השתלט בלעדית על מספר 55 בשלולית. דווקא נבן ספאחיה היה אדיש ובסביבתו סיפרו כי בעונת 2011/2012 עבר סרטים מקצועיים דומים עם האמריקאי, לאחר שניסה מאות פעמים להוציא לו את הכדור מהידיים ללא הצלחה.

השניים שיתפו פעולה, אם אפשר לקרוא לזה ככה, בפנרבחצ'ה, שהייתה מפוצצת בכישרון והציגה בעמדת הגארדים גם את רוקו אוקיץ' ועומר אונאן, לצדם של בוז'אן בוגדנוביץ' וטאבו ספולושה בכנפיים. "הם שוחחו ללא הפסקה. נבן ניסה להכניס בו DNA קבוצתי בלי הצלחה. ג'רלס היה עקשן, מאוהב מדי בעצמו", סיפר גורם באותה קבוצה על הרכז שמסר לחבריו בין 0-1 אסיסטים בשמונה משחקי יורוליג, שהם 57% מהפעמים שעלה למגרש באותה עונה.

נבן ספאחיה. טעם כבר את התנהלות הגארד (שחר גרוס)נבן ספאחיה. טעם כבר את התנהלות הגארד (שחר גרוס)

בהודעת האלופה נמסר כי הקבוצה "הגיעה להבנות" עם ג'רלס על שחרורו, אולם קרטיס סיפר כי אינו עוזב את ישראל עד שיקבל את כספו, כולו או רובו, תלוי בסיכום הסופי עם האקסית. בשלב זה ברור כי הם לא סגרו את העניינים, מה שמוביל להחלטה חד-צדדית של הקבוצה לנתק אותו מהסגל.

אחרי ההפסד הביתי לבודוצ'נוסט, ירושלים נפגשו בחמישי בערב לאימון בו הגארד לא נטל חלק. "הוא ישב בצד כל האימון וטען שהיה עייף מהמשחק, אבל היה ברור שהוא מתח את שריר החשק", סיפר אחד השחקנים. אתמול אחר הצהריים, כאשר קציקאריס שרק לתחילת האימון, האמריקאי שוב לא הופיע. איש מהשחקנים לא ידע מה, למה או כמה, אבל באותם רגעים הוא נועד עם המנכ"ל, שם הובהר לו כי סיים דרכו בקבוצה. הראל הגיע אח"כ לאימון וממש בסיומו, יחד עם היווני, אספו את השחקנים בעיגול האמצע ובישרו להם כי ג'רלס, שותפו לחדר של האוול במסעות הקבוצה בחו"ל, עזב.

גיא הראל. הודעה חד צדדית של המועדון (משה חרמון)גיא הראל. הודעה חד צדדית של המועדון (משה חרמון)

"פוטיס אמר שאסור שיהיו שחקנים שמרוכזים בעצמם ואפשר כעת להתקדם בעונה כקבוצה. גיא היה יותר רגיש: ‘קרטיס שחקן טוב, שתרם הרבה להפועל, וזו הייתה החלטה קשה’", אמרו גורמים בבירה. שחקני ירושלים, לרבות אלו שזכו עם האמריקאי באליפות אשתקד, נותרו בהלם וחלקם לא הבינו מדוע וויתרו על ג'רלס בכזאת קלות. "הוא שילם את המחיר כי אמר לתקשורת מה שכולנו חושבים. הייתה התנגשות ראשים בינו לפוטיס, אבל לא נעשו מאמצים לשנות את השיטה, או להתאים אותה לג'רלס כשהוא על המגרש. לא עבדנו בכלל על הגנה העונה, לא היה תיאום בין השחקנים והדגש העיקרי היה בהתקפה. רק לאחרונה, אחרי שהוא דיבר עם התקשורת, תרגלנו עזרה מהצד החלש הנגדי לכדור אחרי פיק-אנד-רול".

במרבית העונה אשתקד ניסו בירושלים לכבות את הלהבות סביב פרשות שונות שנולדו בקבוצה: תסכול הישראלים, ריבוי זרים, מתיחות בין ליאור אליהו למאמן, הכעס של אמארה סטודמאייר, טיילת הפורוורדים שהגיעו והלכו, הקפאת המגעים בהארכת חוזהו של בר טימור, פרשת ריצ'ארד האוול וכו'. נציגים שונים בבירה דחו פרסומים ושמועות כאלו ואחרות, והפריכו אותם לעיתים בבוז. בסיומה של העונה, אחרי חגיגות האליפות והשמפניה על הפרקט של דיוייד פדרמן, אודי רקנאטי, ושמעון מזרחי - הם חזרו על עקבותיהם ואישרו שהיו הרבה בעיות, פרשות מביכות ולא מעט קצרים בחדר ההלבשה.

פוטיס קציקאריס. אקט תמיכה בלתי רגיל מצד ההנהלה (אורן בן חקון)פוטיס קציקאריס. אקט תמיכה בלתי רגיל מצד ההנהלה (אורן בן חקון)

הפעם הם הגיבו במהרה. אי אפשר היה להסתיר את הבעת אי האמון של ג'רלס במאמנו, וגם ריצ'ארד האוול אינו נקי ותמים - אבל הוא מתאזרח וגם אם יעז ויכניס עצמו למשחק ללא אישור ממאמנו, ספק אם יקבל הודעה על שחרורו מהקבוצה. כבר בטרום עונה נוצרה מתיחות גדולה בין השחקנים למאמנם במסגרת ההפסד בגביע ווינר, לאחריו נכנס אורי אלון לחדר עם קציקאריס לשיחה נוקשה. אחרי הניצחון על עירוני נהריה בליגה, סיר הלחץ הירושלמי המשיך לבעבע ונראה כי היווני כמעט איבד את שלוותו.

במסיבת העיתונאים קציקאריס נשאל על הפרצופים הממורמרים של ג'רלס, האוול, אוסטין דיי, ואלן אומיץ'. היווני כעס והגיב בזלזול עם תשובה צינית, שבדיעבד התגלתה כנדירה וחשפה את עומק המשבר שבאמת היה אצלו בחדר ההלבשה, תגובה שנתנה חותמת המאשרת את הדיווחים השונים שפורסמו אצלנו ב-ONE. "אנחנו כל היום במלחמות. היחסים בינינו נוראים. אני יכול להיות סרקסטי, אבל אני לא רוצה. יש מערכות יחסים לא טובות בקבוצה, אבל אנחנו מנסים לתקן את זה. אם קרטיס כועס מחוץ למגרש וטוב על המגרש, אני מרוצה. זה לא משנה מי מתחיל את המשחק, יותר חשוב מי מסיים אותו".

ריצ'רד האוול. הוא מוגן (אורן בן חקון)ריצ'רד האוול. הוא מוגן (אורן בן חקון)

כעת, הנהלת ירושלים אולי העבירה מסר לשחקנים וקיבלה החלטה גורפת ללכת בכל הכוח עם מאמן, שמעולם לא זכה בתואר קבוצתי בקריירה, אבל היא וויתרה בדרך על אחד הווינרים הגדולים שלה, הגארד שכמעט במו ידיו הוביל אותה לגמר היורוקאפ, ועל רכז בחמישיית העונה של המפעל אשתקד.
ג'רלס סיפר כי דחה הצעה מארמאני מילאנו בפגרה לטובת נוחיות מקצועית בירושלים, ויחסים טובים עם ההנהלה. האמת היא שהאיטלקים פשוט העדיפו את אנדרו גאודלוק וג'ורדן ת'יאודור במקומו מחד, וכי מאידך אורי אלון ניפח לו את החוזה בצורה משמעותית והוסיף את עונת 2018-19 כאופציה להארכת ההסכם. זאת אומרת, שבועיים בלבד משריקת הפתיחה לעונה, הפועל וויתרה על האלפא דוג שלה לטובת מאמן עם אין ספור סימני שאלה.

אורי אלון. סימני השאלה עדיין מרחפים (אורן בן חקון)אורי אלון. סימני השאלה עדיין מרחפים (אורן בן חקון)

אגב, פיאניג'אני הוא הרבה דברים. הוא אחראי לאגו המנופח של ג'רלס כששם לו את הכדור בידיים והזיז את כולם בבעיטה הצידה. אבל הוא לא טועה פעמיים. אריק פליישר הציע לאדומים את ג'ורדן ת'יאודור לפני שחתם בבנביט, לפני שנבחר ל-MVP של ליגת האלופות של פיב"א, ולפני שחתם ביורוליג תמורת למעלה ממיליון דולר, אבל הם פסחו עליו. הוא לא רצה לפספס שוב.

דני פרנקו קיבל גיבוי רציני כאשר ירושלים התבזתה באירופה, ופיאניג'יאני זכה לגב ניהולי דומה גם כשהפסיד בבית את גביע המדינה וספג השפלות בליגה. קציקאריס, בצל מבול הפרסומים על בעיות מבפנים, קיבל את התמיכה האולטימטיבית. עכשיו עליו להוכיח כי הוא באמת ראוי לזה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */