יום שלישי, 16.04.2024 שעה 10:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אוגו ועבד אלחמיד בספק גדול למכבי ת"א

הקשר והבלם נפצעו במהלך ה-2:1 של ב"ש לסטיאווה בוקרשט ושיתופם מול הצהובים בספק. במועדון מרוצים מהיכולת ושיבחו את וואקמה, אך מחו נגד השופט

|
ג'ון אוגו פצוע על הדשא (רדאד ג'בארה)
ג'ון אוגו פצוע על הדשא (רדאד ג'בארה)

למרות ההפסד הביתי הכואב 2:1 לסטיאווה בוקרשט במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים בליגה האירופית שנערך אמש (חמישי) בטוטו טרנר, בהפועל באר שבע מרוצים. לא מעט ביקורות נשמעו, כולל מהמאמן ברק בכר, כלפי היכולת השבעה של שחקני הקבוצה במשחקים האחרונים.הפעם, ניתן היה לראות את האלופה מחויבת ואנרגטית הרבה יותר. כמובן שהתוצאה מאכזבת מאוד את אנשי המועדון, אך הגישה המשופרת של השחקנים הותירה מעט טעם מתוק בסיום. מנגד, מכת הפציעות בקבוצה ממשיכה להכות והפעם בחלק ההגנתי. חאתם עבד אלחמיד וג'ון אוגו ירדו חבולים ושניהם בספק למשחק החשוב נגד מכבי תל אביב ביום שני (21:00). 

להבדיל מהמשחקים האחרונים, בעיקר בתיקו נגד הפועל חיפה והניצחון על הפועל רעננה, שחקני באר שבע נראו מחוייבים ברוב הדקות ונראה שהמסר של בכר בשבת אולי הצליח לחלחל לחניכיו. "לא היה קל לשמוע את ברק כל כך כעוס ובצדק. משום מה היינו כבדים מאוד במשחקים האחרונים, אבל דווקא נראינו טוב והיינו בטירוף. מאכזב מאוד שלמרות משחק טוב שלנו הפסדנו. תיקו היה משקף", אמרו שחקנים בקבוצה. טענות נשמעו כלפי שופט המשחק קווין בלום ההולנדי, שלא שרק לפנדל מוצדק לאחר נגיחה של תומאש פקהארט שפגעה ביד של בלם סגנית אלופת רומניה. "הייתה נגיעת יד ברורה והשופט היה חייב לשרוק. איפה שופטי הרחבה שיבחינו בזה", טענו בקבוצה.

"הפסדנו אבל הרווחנו את הקבוצה"

למעט חוסר הריכוז המשווע בשני השערים המהירים שספגה הגנת ב”ש מרגליו של החלוץ הצרפתי של סטיאווה, אדי גנוהרה, משחק ההגנה עודד את ראשי באר שבע. חאתם עבד אלחמיד ולואי טאהא הצליחו לשתק את שחקני ההתקפה של הרומנים, שלמעט שני השערים של גנוהרה כמעט ולא סכנו את דודו גורש. שני הבלמים, שיחקו במשך המחצית השנייה עם כאבים עזים, שמדאיגים מאוד את הצוות המקצועי. עבד אלחמיד, ספג מתיחה לקראת סיום המחצית הראשונה ואת המחצית השנייה שיחק עם כאבים חזקים במיוחד.

אגב, לאחר חילופו של בן ביטון בדקה ה-73, אלחמיד עבר לשחק לראשונה העונה בעמדת המגן הימני כשוובה בראון החליפו במרכז ההגנה. מעמדה זו ביצע אלחמיד את המהלך שהוביל לשער המצמק של איסאק קואנקה. הבלם צפוי לערוך מחר בדיקה דחופה על מנת לאבחן את חומרת הפציעה ועד לתוצאות הבדיקה, הוא בספק גדול למפגש נגד מכבי תל אביב. לואי טאהא, שהפיק את אחד המשחקים הטובים שלו מפתיחת העונה, סבל מכאבים במשך 70 דקות ונאלץ להמשיך בעקבות מצוקת הבלמים שפוקדת את הקבוצה. טאהא ספג מכה חזקה בעצם ובנוסף סובב את הקרסול. למרות זאת, בסביבתו של השחקן טוענים כי יצליח להתגבר על הכאבים ולא יוותר על המשחק בשני. 

בראון, עבד אלחמיד ומליקסון מאוכזבים (נעם מורנו)בראון, עבד אלחמיד ומליקסון מאוכזבים (נעם מורנו)

הפאניקה העיקרית, מגיעה מכיוונו של הקשר האחורי ג'ון אוגו. הניגרי המצוין, חש כאבים בשריר הארבע ראשי בדקה ה-23, ניסה לחזור, אך לבסוף סימן לספסל שאינו יכול להמשיך והוחלף על ידי ראדי בדקה ה-30. ארבעה ימים לפני משחק העונה, אוגו נמצא גם כן בסימן שאלה גדול. לפי הערכה, אוגו סובל ככל הנראה ממתיחה בשריר הארבע ראשי, אם כי במהלך היום יתבהר מצבו. 

כך או כך, חוליית הקישור הצליחה להסתדר איכשהו ללא אוגו. הקשר דן איינבינדר, שהוחלף במחצית המשחק נגד הפועל רעננה בשבת שעברה, סיפק את אחד המשחקים הטובים שלו העונה ולמעט עמידה טובה של השוער הרומני פלורין ניצה הוא היה מוסיף שער נהדר. מחמאות הגיעו לקשר האחורי וובה בראון שחילץ הרבה כדורים במרכז השדה עם המון נחישות. לפי התקשורת הרומנית, מאמן סטיאווה, ניקולאה דיקה, הופתע מאוד מהרכבתו של בראון ב-11 והתרשם מאוד מיכולתו של הקשר. 

וובה בראון. הפתיע את מאמן סטיאווה (רדאד ג'בארה)וובה בראון. הפתיע את מאמן סטיאווה (רדאד ג'בארה)

גורמים בבאר שבע יצאו מהמשחק אמש מעודדים מיכולתו של טוני וואקמה. הקשר, אשר חלה ירידה דרסטית ביכולתו, נראה חוזר לעצמו לאחר משחק טוב מבחינתו. "וואקמה שמע את כל הדיבורים סביבו ואתמול כולם ראו את טוני וואקמה האמיתי. נכון שהוא לא הבקיע אבל השקיע ושרף את הדשא", אמר גורם במועדון. למרות התפנית בגישת השחקנים, בבירת הנגב מוטרדים מהיבול הדל בחלק ההתקפי ובעיקר מחוסר ניצול המצבים. "מול קבוצות אירופיות ברמה של סטיאווה, חובה להיות יעילים יותר. אנחנו החמצנו הרבה מצבים טובים להבקעה, הם הגיעו לשניים וכבשו שני שערים. זה ההבדל".    

אף על פי ההפסד, הבית הבאר שבעי נפתח לרווחה. הניצחון המפתיע של לוגאנו 2:3 על ויקטוריה פלזן, פתח את הקרב על המקום השני בבית עליו יתחרו שלוש קבוצות. הפועל באר שבע, לוגאנו ופלזן שלושתן עם 3 נקודות וכל אחת תוכל להעפיל. המשחק הבא של האלופה יתקיים כאמור ב-2.11 בשעה 22:05 בבירת רומניה. לפי הערכות, לפחות 3,000 אוהדים צפויים לתמוך בקבוצתם במשחק החוץ ברומניה. 

דן איינבינדר על הדשא (רדאד ג'בארה)דן איינבינדר על הדשא (רדאד ג'בארה)

קשר הפועל באר שבע, דן איינבינדר שהיה מהטובים על כר הדשא, שיתף בנוגע לטענות על היכולת הירודה בזמן האחרון: "כשאנחנו לא משחקים מספקים טוב ולא נראים כמו שהצוות המקצועי רוצה, אז אנחנו צריכים להתמודד עם ביקורות ולא רק עם מחמאות ופרגונים אחרי משחקים טובים. היום הראינו שיישמנו חלק מהדברים. אני בטוח שהמשחק הזה למרות התוצאה המאכזבת ייתן לנו פוש גדול לקראת המשך הליגה והתחרות באירופה אם נמשיך להציג יכולת טובה כמו היום". 

הסיכוי להעפיל לשלב הבא: "אני בטוח שניקח הרבה דברים טובים מהמשחק ונצליח להביא את ניצול המצבים בצורה מקסימלית וטובה יותר. ברגע שזה יקרה אז אין ספק שאנחנו יכולים לקחת עוד נקודות. הכל פתוח, אנחנו מאוד חיוביים, מאוד אופטימיים ועם הפנים קדימה".  

המעבר מאירופה למשחק הליגה נגד מכבי ת”א: "אנחנו נגיע למשחק כמו שבאים למשחק נגד מכבי תל אביב. אני חושב שאם נבוא באותה גישה שאתה פתחנו את המשחק אז יהיה לנו קל. נצטרך להיות אגרסיביים, לבוא צנועים עם הרבה תשוקה למשחק הזה ולהראות שהרעב שלנו קיים והוא גדול. יש לנו עוד הרבה דברים להשיג העונה וביום שני זאת הזדמנות טובה להראות את זה".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */