יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:16

משה פונטי: בכל מצב, הג'ודאים יתחרו באבו דאבי

הסערה נמשכת סביב האיסור להופיע עם דגלי ישראל במדינה הערבית. איגוד הג'ודו הגיב בחריפות: "יש מי שמנסים לגרום שישראלים לא יופיעו באולימפיאדה"

|
משה פונטי (עמית שיסל)
משה פונטי (עמית שיסל)

הסערה סביב ההשתתפות של נבחרת ישראל בג'ודו בגראנד סלאם אבו דאבי נמשכת. בניגוד לשרת התרבות והספורט מירי רגב שלא צפויה להגיע לאיחוד האמירויות כל עוד הג'ודאים הישראלים לא יתחרו תחת דגל המדינה, באיגוד הג'ודו מבהירים כי בכל אופן הם יתחרו שם, גם אם זה יקרה תחת דגל האיגוד העולמי.

כשבוע לפני התחרות, יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי ימריא לפגישה עם יו"ר האיגוד העולמי, מריוס ויזר, שתתקיים ביום חמישי הקרוב, בניסיון להשפיע על ההחלטה של הוועדה המארגנת של התחרות.

"בכל מקרה הספורטאים שלנו יתחרו באבו דאבי, אין סיכוי שלא נתחרה שם", אמר פונטי ל-ONE. "אני חושב שצריך להתחרות שם דווקא בגלל שהם לא רוצים שנתחרה בתחרות הזו. אנחנו צריכים את הניקוד העולמי הזה, לכן אני טס לפגישה עם יו"ר האיגוד העולמי כדי לראות מה עושים עם הנושא הזה, גם באופן כללי לפעמים הבאות שנופיע שם. עכשיו אנחנו צריכים את הניקוד העולמי, אבל בהמשך נצטרך אולי גם את הניקוד האולימפי בתחרות הזו שיכולה להיות קריטית לספורטאים שלנו לקראת המשחקים האולימפיים".

יש לציין כי לפני כשנתיים זכו ירדן ג'רבי ושגיא מוקי במדליות ארד באבו דאבי, כאשר הם התחרו תחת דגל האיגוד העולמי והניקוד בתחרות הזו חשוב מאוד לישראלים. בימים האחרונים פעל יו"ר האיגוד העולמי מאחורי הקלעים במטרה לאפשר לישראלים להתחרות באבו דאבי ולהימנע ממקרה דומה לזה שהיה לפני כשנתיים, אז הם לא קיבלו ויזה מהמארגנים אלא רק לאחר התערבות של האיגוד העולמי.

אורי ששון ושגיא מוקי. הג'ודאים יופיעו גם בלי דגלים אם יהיה הצורך (איציק בלניצקי)אורי ששון ושגיא מוקי. הג'ודאים יופיעו גם בלי דגלים אם יהיה הצורך (איציק בלניצקי)

בנוסף, מריוס ויזר הבהיר לגורמים ישראלים, בעקבות המכתב ששלחה אליו שרת התרבות והספורט מוקדם יותר היום, כי מירי רגב הייתה זו שפנתה אליו על מנת לקבל אישור להיכנס לאבו דאבי. הוא טען כי השיג את האישורים הנדרשים לשם כך ועשה זאת בשמחה, אלא שכעת כאמור השרה לא מעוניינת לטוס לשם כל עוד אין לישראל ייצוג הולם תחת דגל המדינה.

באיגוד הג'ודו הישראלי לא מתכוונים לוותר ופרסמו תגובה חריפה בנושא: "כפי שקרה לפני כשנתיים בתחרות באבו דאבי, איגוד הג’ודו הישראלי מעריך כי גם הפעם לא יתאפשר לנבחרת הישראלית להופיע תחת דגלי הלאום. הערכה זו מגיעה לאחר שיחה שקיים יו”ר איגוד הג’ודו הישראלי משה פונטי עם יו”ר איגוד הג’ודו העולמי מריוס ויזר. איגוד הג’ודו הישראלי מתנגד בחריפות לעירוב של פוליטיקה וספורט, ומאמין כי הספורט אמור לקרב בין אנשים ולא להיפך. ביום חמישי ייפגש בזאגרב משה פונטי עם ויזר על מנת לפעול לשינוי ההחלטה של הועדה המארגנת באבו דאבי, שהיא מנהלת את התחרות".

עוד ציינו באיגוד הישראלי: "לא ניגרר לזירה הפוליטית ולא נעניק פרסים למי שרוצה לגרום לכך שאנחנו נירתע מלהופיע בעולם. המטרה שלנו היא אולימפיאדת טוקיו 2020 והתחרויות בדרך הן אמצעי להשגת המטרה. יש כאלה שמנסים לחבל בהשגת מטרה זו וישמחו אם ישראלים לא יופיעו באולימפיאדה, אבל לא נאפשר להם להפריע לנו".

בנבחרות עצמן ההכנות לגרנד סלאם אבו דאבי נמשכות כרגיל. אמנם הג'ודאים עדיין לא קיבלו את כרטיסי הטיסה לתחרות הזו, אבל הבהירו שהם עצמם לא מתעסקים בפוליטיקה ולכן ימתינו להחלטת האיגוד. "מה שפונטי יחליט זה מה שנעשה", אמרו בנבחרות. גם מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה הדגיש: "אנחנו כפופים להוראות האיגוד ובטוחים שפונטי יעשה את הטוב ביותר עבור הספורטאים שלנו. המטרה שלנו היא להגיע למשחקים האולימפיים, בכל דרך וצורה, ולעשות הישגים משמעותיים גם מול כל מי שמנסה לפגוע בנו".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */