יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:25

רושמים קבוצה לטורניר? 5 טיפים למנג'ר המתחיל

אליפות ישראל בכדורגל לחובבים תצא לדרך בחודש הבא וכבר 140 קבוצות הבטיחו את מקומן. רגע אחרי שאתם נרשמים, קבלו טיפים איך להגיע הכי רחוק בטורניר

|
אז איך באמת מנהלים קבוצה?
אז איך באמת מנהלים קבוצה?

כל מנהל קבוצת כדורגל שכונתית שואל את עצמו לפעמים מה באמת הרמה של הקבוצה ביחס למקומות אחרים? ובכן אין כמו אליפות חובבים ארצית בשביל לשחק נגד קבוצות אחרות ולגלות מה אתם באמת שווים.

אבל רגע, לפני שאתם רצים לרשום את הקבוצה לאליפות ובוחרים שם מגניב וצבע למדים, יש כמה צעדים בסיסיים שכל מנג'ר קבוצת חובבים חייב לנקוט.

הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להגיע לאליפות, לקבל בראש ולחזור לשכונה עם הזנב בין הרגליים. הכנו בשבילכם 5 טיפים חשובים לבניית הקבוצה:

1. יש שוער בשער?
לעמוד גול או משחק בשכונה זה משהו אחד, אבל להגיע לטורניר מול יריבות לא מוכרות כאשר כל גול יכול להכריע את גורל הקבוצה, זה כבר משהו אחר. לפני שאתם נרשמים לאליפות – תשאלו את עצמם – יש שוער? שוער טוב בטורניר זה כמעט 50% קבוצה. בדרך כלל רצוי ששוער יהיה מישהו ששיחק פעם שוער במסגרת כלשהי אפילו אם זה היה לפני 10 שנים בנערים א'. האינדיקציה הכי טובה זה האם יש לו בבית כפפות שוער והאם הוא לא מפחד לזנק. יש שוער? יופי מתקדים לטיפ הבא.

2. סקורר
סקורר, גולר, חיית רחבה, חלוץ 9 אמיתי – תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל אתם חייבים את השחקן שאפשר לסמוך עליו שברגע האמת ישים את הכדור ברשת. גם אם הוא לא אוהב למסור כל כך תזכרו – בטורניר חייבים לשים גולים אחרת לא עולים שלב. גם אם בשכונה הוא נחשב אגואיסט, בטורניר אתם רוצים אותו אתכם. חלוץ תותח בחוד יחד עם שוער יציב בשער ויש לכם כבר קבוצה עם רגל וחצי בשלב הבא.

3. מי קבוע בהרכב וחילופים
בשכונה עושים כוחות ויאללה לשחק. בטורניר זה כבר סיפור אחר וצריך מישהו שיחליט מה ההרכב ומתי ומי מתחלפים. אל תקלו ראש בזה – כשמשחקים בלחץ של טורניר כולם רוצים לקחת חלק וכולם רוצים לשחק כל הזמן. אותו שחקן שמחליט יכול להיות מנג'ר שחקן או "מאמן על המגרש" וזה גם יכול להיות מישהו שבא רק בשביל זה ובכלל לא משחק. בכל מקרה , אם לא יהיה גורם אחד מוסכם על כולם שלוקח החלטות, הקבוצה עלולה להתדרדר לכאוס וריבים פנימיים. מנג'ר, שוער וסקורר ואפשר לפנטז על גמר איזורי.

4. הגנת ברזל
לשים בהגנה את אלה שנראים כמו בלמים או שהם פשוט לא מספיק טובים בשביל לשים גולים, יכול אולי לעבוד בשכונה, אבל מול הסקוררים של קבוצות אחרות, זה יגמר באופן לא נעים. תוודאו שיש לכם בקבוצה לפחות שני שחקנים שהם גם הגנתיים באופי אבל גם יש להם כדורגל ברגליים. רצוי גם שיהיו מתואמים ביניהם... אפשר לצוות להם שחקן בינוני שיקבל מהם ומהשוער הכוונה אבל אתם חייבים את הראמוס והפיקה שלכם.

5. תלכיד קבוצתי - Chemistry
אז יש לנו שוער, הגנה, סקורר ומנג'ר ועדיין הרבה קבוצות שנרשמות לטורניר נכנסות לבהלת החתמות ומביאות שחקני חיזוק מבחוץ. "חבר שלי מהעבודה שחקן תותח", "אחי הקטן משחק בליגה ב'", "חבר של אחותי היה בנוער של מכבי". אל תמהרו להביא חתולים בשק כי גם אם הם שחקנים טובים, ללא חיבור אמיתי ורוח קבוצתית שחקן חיזוק חיצוני יכול מהר מאוד לפגוע בכימיה הקבוצתית, ומשם הדרך לריבים ותסכולים קצרה מאוד. אפילו בפיפ"א בפלייסטיישן יש מרכיב Chemistry, אז מי אנחנו שנתווכח?

זהו, אם תשתמשו ב-5 הטיפים האלה אפשר לבחור שם לקבוצה, סמל ותלבושת ולהירשם לאליפות הארצית. 180 קבוצות מכל הארץ כבר נרשמו, מספיק שחלק מהם לא יקראו את הכתבה הזאת וכבר יש לכם יתרון עליהם ואתם בדרך לעלות שלב. להרשמה.

מדינת הכדורגל שי לב
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */