יום שישי, 19.04.2024 שעה 05:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"מפחדים מאיתנו, יכולה להיות עונה שלא תחזור"

סבע-לוי, הצמד החם של הליגה, בראיון מיוחד: "יש לנתניה כוח הרתעה", "בדש אמר שהוא מרגיש כמו בעונת האליפות בק"ש", "אם אמשיך כך, אהיה בנבחרת"

|
ערן לוי ודיא סבע (רדאד ג'בארה)
ערן לוי ודיא סבע (רדאד ג'בארה)

מכבי נתניה תשוב לליגת העל לאחר פגרת הנבחרות ביום שני, כאשר תתמודד מול בית"ר ירושלים באצטדיון טדי. אך ספק אם מישהו בעיר היהלומים חשב על צמד המילים "קרב צמרת" בהקשר של הקבוצה שהתפרקה בשנה שעברה ועלתה ליגה עם עונה אדירה בלאומית למרות מינוס תשע נקודות. בטח לא כבר במחזור השביעי. שניים מהשרידים הבודדים שעברו עם נתניה את רכבת ההרים הזאת הם ערן לוי ודיא סבא – הצמד הכי חם בליגת העל כיום.

11 שערים מתוך ה-15 שכבשה נתניה עד כה רשומים על שמם. לוי בן ה-32 סופר כבר שלושה בישולים ושני שערים, סבע הוא מלך שערי הליגה עם תשעה שערים להם הוסיף שני בישולים. שניהם מובילים על המגרש את פתיחת העונה המופלאה של סלובודאן דראפיץ', שי ברדה והיהלומים, שניצבים כעת במקום השני עם 11 נקודות.

"זאת יכולה להיות עונה שלא תחזור"

בראיון מיוחד ל-ONE, הצמד סבע-לוי מדברים על שיתוף הפעולה ביניהם, הייחודיות של מכבי נתניה העונה, הקשר המיוחד לדראפיץ' וברדה, ההערכה כלפי אייל סגל, התקופה הקשה בפירוק, החזרה החלומית לקדמת הבמה, הפנטזיות על עונה שאולי לא תחזור, וגם, איך לא, נבחרת ישראל.

"ערן לא רוצה שאעשה את הטעויות שהוא עשה בעבר"

כינוי רשמי עדיין אין להם בתור צמד (סבע-לוי הוא הכינוי הזמני שלנו), כך לפחות על פי סבע, שחוגג בהשראת המתאבק ג'ון סינה, אבל טרם מצא כינוי ללוי בדמות מתאבק אחר ב-WWE. "החגיגה של דיא היא שלו בלבד, הוא זכה בה". לוי מצדו, טוען שסבע אפילו טוב יותר בפיפא ("קשה איתו, אי אפשר לנצח אותו"), אבל זה אולי כי הוא כמעט תמיד בוחר את רק ריאל מדריד או ברצלונה. כך או כך, לוי את סבע הם שותפים לכל דבר ועניין.

הם קרובים לא רק על המגרש ("ערן הוא חבר, אח גדול, חונך - הכל"), גם בחדר ההלבשה שם רק המושב של ויקי כחלון חוצץ ביניהם, ובעיקר בחיים האישיים ("ערן עוזר לי בהכל", "למרות שדיא צעיר ממני אני מקבל ממנו לא מעט עצות, אנחנו מייצבים ביחד את חדר ההלבשה"). כמעט בכל אספקט שתבחרו, לשניים יש מכנה משותף ולמרות שהם שונים בתכליתם אחד מהשני, יש ביניהם לא מעט קווים מקבילים שהפכו אותם לצמד אמיתי וכזה שרק החל להראות למה הוא מסוגל.

ערן לוי ודיא סבע. רק כסא אחד מפריד בחדר ההלבשה (רדאד ג'בארה)ערן לוי ודיא סבע. רק כסא אחד מפריד בחדר ההלבשה (רדאד ג'בארה)

"התחלנו את זה מהעונה שעברה, אנחנו עובדים על זה באימונים, בטח באימוני ההתקפה", אמר לוי על שיתוף הפעולה המעולה בין השניים. "אנחנו מדברים הרבה על המגרש, "אני לא אומר לו 'דיא, שב תלמד', אני צועק לו את מה שצריך לצעוק בהרבה רגעים. שיתוף הפעולה בינינו בולט לעין ואני שמח שזה קורה ושאנחנו מנצלים את זה, ואם הוא מתרגם את זה לגולים, אז בכלל.

"זה קל, אנו מדברים את אותה השפה בכדורגל, התקפה וטכניקה, זו שפה שהולכת ומשתפרת. אני נותן לו טיפים, אבל גם אני, שגדול ממנו בכמה שנים, יכול להקשיב והוא נותן עצות. שנינו אמנם נמצאים פה, אבל מכבי נתניה זה לא דיא וערן או ערן ודיא. אי אפשר להתעלם משיתוף הפעולה בינינו כי אנחנו ב'פינאלה', אבל יש לנו שחקנים מאוד טובים, אני יכול לעבור אחד אחד באהבה".

"הוא צועק הרבה", המשיך סבע את חברו להתקפה. "הוא צועק בקטע חיובי, זה הטבע שלו. הוא עוזר לי המון, לא רק בכדורגל. יכול להיות שהוא לא רוצה שאני אעשה את הטעויות שהוא עשה אז הוא מכוון אותי. זה שיתוף פעולה שמניב פירות ואני מקווה שנמשיך ככה. אני רואה בו הרבה דברים, לא רק חבר, אח גדול או חונך, הוא עוזר לי לא מעט גם מחוץ למגרש. תקרא לזה איך שאתה רוצה, העיקר שאנחנו עוזרים אחד לשני וזה נראה טוב".

ערן לוי ודיא סבע חוגגים. "ערן מכוון אותי" (אחמד מוררה)ערן לוי ודיא סבע חוגגים. "ערן מכוון אותי" (אחמד מוררה)

ערן, שניכם כובשים ומבשלים אחד לשני, וגם מעולים במצבים נייחים. איך אתם מתחלקים ביניכם?
"זה נראה כאילו רק אני לוקח את הבעיטות והפנדלים, אין פה שום אגו ותחרות. מי שרוצה לוקח. כבר בעונה שעברה דיא לקח פנדלים ובעיטות וחופשיות". מקרה ניימאר ואדינסון וקבאני בפאריס סן ז'רמן לא יקרה לעולם לטענתו: "אנחנו לא לא משווים את עצמנו לאף צמד אחר. יש בינינו כימיה ואין בינינו 'אני ואתה'. עם כל הכבוד, הוא כבש הרבה יותר ממני. מבחינתי שדיא יכבוש 20 שערים עד המחזור העשירי. גם אם זה אולי נראה על המגרש, אין שום אגו ושום תחרות".

איך אתה רואה מהצד את היכולת של דיא עד כה? איך אתה מסביר את ההתפוצצות הזאת?
"אחרי פתיחת העונה שהוא עשה, ואני רואה אותו כל יום אנשים רואים אותו פעם בשבוע, אני רק רוצה לאחל לו והלוואי שזה יימשך לו עוד ארבע חמש שנים לפחות. אני מכיר את הבנאדם, רואה מה הוא עושה ואיך הוא עובד, עושה אימונים אישיים ויש תוצאות. הוא לא יושב בבית רגל על רגל וכובש צמד ואז שלושער. את המשחקים האחרונים אולי פתחנו פחות טוב, אבל דיא היה שובר שוויון. כיף לראות את זה, כיף שהוא בצד שלנו, הכי הייתי רוצה שהוא ישמור על זה. אם לא – אני יודע בוודאות שנהיה שם כמשפחה בשבילו. בימים שהוא לא יבקיע ואני לא אבקיע – נהיה כאן אחד בשביל השני. הייתי בגיל שלו בהפועל חיפה והיה לי קשה לשמור על זה כי היו לידי שחקנים טובים. דיא הרוויח שיש לידו שחקנים טובים והוא רק בתחילת הדרך".

ערן לוי. "מבחינתי שדיא יכבוש 20 שערים עד המחזוק העשירי" (רדאד ג'בארה)ערן לוי. "מבחינתי שדיא יכבוש 20 שערים עד המחזוק העשירי" (רדאד ג'בארה)

גם אתה נהנה מיכולת טובה מאוד, רק שאצלך היא מגיעה אחרי שנים של ביקורת. זו בעצם תשובה למבקרים שלך?
"כל הקריירה אני מחפש לתת תשובות לאנשים. עשיתי הרבה טעויות בקריירה, אבל זה מה שהפך אותי לשחקן שאני היום. ניסיון לא רוכשים, זה נטו 'לקבל מכות' כדי להעריך את הדברים מסביב. הגעתי בחלון ההעברות של ינואר 2011 להפועל באר שבע, כבשתי חמישה שערים בחמשת המשחקים הראשונים שלי ועדיין הייתה ביקורת. אני יודע שתמיד אהיה ברמה אחרת של זכוכית מגדלת. להגיע לרמה כזאת של תשובות לכולם, אולי לפני ארבע חמש שנים הייתי רוצה לתת ורציתי כי זה הפריע לי ועניין אותי. היום, עם כל הכבוד אני בן 32, עברתי דבר או שניים בכדורגל, אני מקבל היום את הביקורת באהבה. לביקורת לא עניינית אני לא מתייחס. הביקורת הכי חשובה היא מדראפיץ', זה הטופ בשבילי בכל אופן. מבחינת המקום, הקבוצה והשחקנים אני נהנה, מסיים אימון ומחכה לאימון הבא. אי אפשר ליהנות בלי זה, חייב מקום שבו אוהבים אותך. מבחינתי הגעתי לנחלה. אני נמצא בבית חם, מאושר, שמח ושקט".

"אני לא בדיוק יודע על מה ביקרו אותו בעבר", ענה סבע על אותה השאלה. "אני הייתי ילד ופחות עקבתי. אבל מאז שהגעתי לנתניה ראיתי בנאדם שלא הבנתי איך דיברו עליו ככה. ייאמר לזכותו שחדר ההלבשה בנתניה הוא כזה הרבה בזכותו ואנחנו משפחה בזכותו, הוא מאחד את כולם. הוא עוזר לכולם בלי קשר למה שהוא עושה במגרש. ממה שאני רואה עכשיו ברור שהוא היה יכול להגיע הרבה יותר רחוק ממה שהוא הגיע וחבל, אבל לא צריך להסתכל עכשיו אחורה. כרגע כיף לי איתו ואני רוצה שנשחק עוד כמה שנים ביחד".

דיא סבע. "אנחנו משפחה בזכות ערן" (רדאד ג'בארה)דיא סבע. "אנחנו משפחה בזכות ערן" (רדאד ג'בארה)

ערן, אפרופו מאחד את כולם, איך אתה מסביר באמת את החיבור הזה בחדר ההלבשה שלכם? לא דבר שרואים כל עונה בקבוצות כדורגל
"זה מתחיל בחדר ההלבשה ונגמר בתוצאות. אם אנחנו נותנים גול והשחקן הראשון שקופץ הוא מהספסל, ולצורך העניין זה היה ברק בדש בן 35, אז זה אומר הכל. גם אם היה לו פרצוף עצוב זה היה מובן, אבל זה לא קורה. זו העוצמה שלנו. ועברתי תשע קבוצות בקריירה, אין את זה במקום אחר. זה משהו שאני באתי איתו ו"הבאתי" אותו, מבלי לקחת קרדיט, אבל אצלי אין דברים אחרים. אין דבר כזה שדיא יכבוש ושחקנים מהספסל לא ישמחו. ולא רק דיא, קח ארבע שנים אחורה ויש לי תמונות של חגיגות שערים, ברקע תמיד כולם על הספסל קופצים, אין אחד שיושב, כולם על הדשא ליד המאמן. זה הכיף, זו החברות.

"אין ספק שמבין כל הקבוצות שעברתי, וכאן אני מתחיל עונה חמישית, נתניה מרגישה כמו בית מבחינת הכל. שחקנים עזרו לי פה בחדר ההלבשה כמו עידן שריקי, אדיר טובול, קובי חסן, אנשים שעברו איתי דברים ולימדו אותי, ואני המשכתי הלאה לשנים אחרי. חדר ההלבשה הזה נשאר, יש לנו חוקים משלנו שלא קשורים לצוות, זה כבוד כלפי כל שחקן ושחקן, לכבד ולאהוב, בלי קשר למי משחק. זו משפחה, יש דברים שאנחנו עושים בעצמנו כשחקנים".

"מאוד קשה לי להתנהל בחדר ההלבשה בלי בדש", המשיך לוי וסיפר. "אין מה לעשות, הוא עבר יותר ממני בכדורגל וזכה בתארים ושיחק באירופה. הוא חבר שלי כמו אח. הוא מייצב את חדר ההלבשה יחד איתי ואם אני לא נמצא, גם דיא עוזר ואני אומר לו שים לב לזה ולזה. כולם יודעים שזה אני, דיא וברק. שחקן בן 35 שלא משחק, מתחמם מול מכבי תל אביב ולא נכנס לשחק מול החברים שלו לשעבר שהוא זכה איתם בתארים, ולא עושה עניין. יש לו מקצוענות ופרגון. אני לוקח ממנו הרבה דברים, בספסל, בחדר ההלבשה ולפני המשחק בחימום, הוא מביא הרבה ניסיון. לוקח שחקנים לשיחות, ברק תמיד שם. גם מייעץ לי לא להתעסק עם השופטים, ברק. הוא נכנס עכשיו לעניינים ומשתלב אני בטוח. ואם כבר, עם כל הביקורת עליי תמיד, אין לי בעיה שיגידו שאני מתעסק עם שופטים. אבל היום אנחנו לפני המחזור השביעי אין לי כרטיס צהוב".

סבע חוגג עם בדש. "קשה בחדר ההלבשה בלעדיו" (איתי כהן)סבע חוגג עם בדש. "קשה בחדר ההלבשה בלעדיו" (איתי כהן)

"כל השחקנים הם ככה אצלנו, זה שמייחד אותנו ואם נדע לשמור על זה, מה שלא קורה בכל קבוצת כדורגל, ונראה שחקנים קופצים מהספסל שאנחנו כובשים – אז יהיה קשה לעצור אותנו", חרץ סבע. "אני מקווה שכולם יבינו שכל שחקן הוא חשוב כי נצטרך את כולם בסוף. זה מה שמגבש אותנו. כל אחד יתרום את החלק שלו בעונה זאת ותהיה לנו עונה טובה. הכי חשוב זה לשמור על מה שאנחנו עושים וליהנות מהרגע".

"אם אמשיך ככה, אז לא תהיה ברירה וכן אהיה בנבחרת ישראל"

"החלטנו שאנחנו לא מתעסקים יותר בנושא נבחרת ישראל", הצהיר לוי. "ברור שהיינו יכולים לתרום לנבחרת, אבל בספסל היו שחקנים טובים כמו טל בן חיים, ליאור רפאלוב, איתי שכטר. אם נדבר על עצמנו זה יפגע ב"מסביב". בעזרת השם יש עוד קמפיינים והדברים משתנים, אבל אין ספק שאם דיא ימשיך ככה הוא יובל קמפיין של נבחרת ישראל. עצוב שהקמפיין הסתיים ככה, אנחנו אוהדי הנבחרת אם לא שחקנים. קשה לי להאמין שדיא ימשיך ביכולת הזאת ולא יזומן לנבחרת ולא יעבור לאירופה או לאחת הגדולות יותר בארץ. אם דיא יעצור עם תשעה שערים ולא יעשה עוד כלום העונה, אז לא. כדאי לו להמשיך לעשות ולא לדבר הרבה. הזמן שלו עוד יגיע.

"הקמפיין נגמר וצריך להסתכל כבר על הקמפיין הבא כדי שכן אהיה חלק ממנו", אמר סבע, שהיה במרכז הסערה לאחר זימון הסגל האחרון של אלישע לוי, כאשר היכולת המצוינת שלו נעלמה מעיניו של המאמן הלאומי. "לא צריך להתעסק בזה יותר מדי, צריך להתעסק במכבי נתניה ובכושר שלי. אם אמשיך ככה אז לא תהיה ברירה וכן אהיה חלק מהנבחרת ואשמח להיות. עכשיו אך ורק נתניה".

ערן לוי ודיא סבע. "אם אמשיך ככה אהיה בנבחרת" (רדאד ג'בארה)ערן לוי ודיא סבע. "אם אמשיך ככה אהיה בנבחרת" (רדאד ג'בארה)

ומה לגבי העונה באה, אתה רואה את עצמך באירופה אחרי עונת פריצה אחת?
"כל שחקן כדורגל חולם לצאת לאירופה, אבל אני לא רוצה להתרכז עכשיו בעתיד. רוצה לשמור על היכולת הזאת, עד חודש יוני יש עוד הרבה זמן. אף אחד לא יזכור את זה אם לא אמשיך ביכולת הזאת. אני רק רוצה להמשיך בכושר שאני נמצא. כשתגיע הצעה, נדבר עליה".

ערן, מה היית ממליץ לו לעשות בתום העונה?
"אירופה בעונה הבאה? הייתי מייעץ לו לעשות את הכי טוב בשבילו. הוא מאוד חכם ויש מסביבו חברים ומשפחה תומכת, השיקול הוא רק שלו. אם הוא יגיע לרמות הגבוהות, זה תלוי רק בו. הלוואי שיעשה את זה. אם הוא ימשיך ככה, הוא שם”.

דיא, עד שתגיע הצעה אתה ממשיך להעלות את המחיר שלך בבוררות מול בית"ר טוברוק, אתה 'תהרוס' למכבי נתניה את התקציב
"התהליך התחיל עוד לפני העונה הזאת, אבל כן, אם הבוררות הייתה מתחילה עכשיו המצב של מכבי נתניה היה בעייתי קצת (צוחק)". "זה בסדר, הוא רק פתח טוב את העונה. הוא רוצה לתת 20 גולים ואז להירגע", סיכם לוי.

“בדש אמר שהוא מרגיש בדיוק כמו בעונת האליפות של ק”ש"

דיא, יש לכם היום את ההתקפה הכי טובה בארץ, מה מייחד אתכם משאר הקבוצות?
"יש לנו שחקנים טובים, אנחנו משחקים כדורגל התקפי, גם אם זה בא על חשבון הפקרות הגנתית מדי פעם. זה ה-DNA של הקבוצה, לתקוף תמיד ולא לחזור אחורה. ככה נשחק תמיד ובגלל זה אנחנו מנצחים 0:3 ו-0:4. יש לנו שחקנים מאחורה שעושים עובדה מטורפת, עלי מוחמד, ניקו אולסק, דן גלזר ואביב אברהם, ואנחנו גם לא סופגים הרבה. בהתקפה אנחנו נותנים את הגולים והם עובדים קשה מאחורה כדי שנעשה את זה. מגיע קרדיט לכל הקבוצה.

שחקני נתניה חוגגים. התקפה קטלנית (אחמד מוררה)שחקני נתניה חוגגים. התקפה קטלנית (אחמד מוררה)

"זה התחיל מהתחתית של התחתית. זה משהו שאנחנו יצרנו, הקבוצה והצוות. מגיע קרדיט לכל אחד ואחד במועדון. התחלנו את העונה שעברה טוב וקיבלנו בטחון, גם בליגת העל רוב הסגל נשאר ונשארנו קבוצה מגובשת. רצינו להמשיך את התהליך בליגת העל והולך לנו. אין לנו דרך אחרת. רוצים להמשיך את מה שהתחלנו. איפה זה יסתיים? אנחנו לא יכולים עוד לדעת".

ערן, מה לדעתך נתן לכם את הדחיפה לפתיחת העונה המפתיעה הזאת?
"אחד הדברים שעשה את ההבדל זה המשחק מול ב"ש, שם השחקנים עצמם ראו שמעבר לכך שהשד הוא לא נורא, ובלי קשר בכלל לב"ש, בעיקר ראינו שאנחנו קבוצה טובה. רוב הקבוצות מסתגרות בטרנר גם אם הן מובילות ואנחנו לא הגענו בתחושה כזאת. לא היינו חוצפנים, אבל בכל זאת הרגשנו פספוס כי היינו יכולים לנצח. אני יודע בוודאות, אני מכיר אנשים בכדורגל, בינתיים כבר מתחילים לפחד מאתנו. יכול להיות שלא יהיה לנו כוח הרתעה? יש פה מלך שערים, קבוצה שנותנת תפוקה, 0:3 ו-0:4, אנחנו כמעט ולא סופגים, יש הרתעה".

התצוגות הללו והיכולת יכולות להסתיים בצמרת ליגת העל בסוף העונה?
"זה יכול לקרות רק בדרך אחת וזו ללכת על פי הדרך שהתחלנו בעונה שעברה. אנחנו ממשיכים אותה העונה וזו עדיין רק ההתחלה. אנחנו בעיצומה של קפיצת מדרגה. בסולם של 1 עד 10, אנחנו במדרגה הרביעית או החמישית ואנחנו מתקדמים. זו יכולה להיות עונה שלא תחזור. זה קצת חוצפה לצאת בהצהרה כזאת או אחרת, אבל אני חושב שאם הפתיחה הזאת תימשך אפשר לעשות פה משהו יפה. אנחנו בתהליך והולכים רק קדימה, לא נשארים במקום ובטח שלא הולכים אחורה. כמו שאייל סגל רוצה להחזיר את הימים של 'נתניה ועוד 15', אם זה יימשך ככה עוד שנתיים-שלוש עם כל השקט מסביב, מכבי נתניה תחזור להיות מכבי נתניה".

ערן לוי ודיא סבע. "זו עדיין רק ההתחלה" (רדאד ג'בארה)ערן לוי ודיא סבע. "זו עדיין רק ההתחלה" (רדאד ג'בארה)

אגב בדש שדיברת עליו, הוא היה חלק מאותה עונה חלומית של עירוני קריית שמונה שהסתיימה עם אליפות היסטורית. אתה חושב שהוא רואה קווים מקבילים בין ק"ש ההיא לבין נתניה הנוכחית?
"בשבוע שעבר הוא אמר לנו שהוא מרגיש פה בדיוק כמו בעונת האליפות של קריית שמונה. יש צעירים שרעבים לכדורגל, שאוהבים כדורגל וחיים כדורגל, רעבים ולהצלחות ואין טיפה של אגו על הספסל ולא משנה מי בהרכב או מי ב-18. ככה אנחנו נראים. מה שברק אמר זה חלום, זה כיף לשמוע, אין חכם כבעל ניסיון כי הוא עבר את זה. הלוואי שנעשה רק את מה שברק חולם ומדמיין".

"יש לנו את צוות האימון הכי טוב בארץ, רק שלא ילכו לנבחרת"

"יש לנו בעל בית שחולה על הקבוצה ונותן שקט. יש מאמנים, מאמן כושר, מנכ"ל, מנהל קבוצה, אבל יש בעיקר בעל בית שאוהב ומבין את האוהדים", אמר לוי לגבי סוד ההצלחה של נתניה מחוץ למגרש. "השקט שהוא מקרין כי זה הרצון שלו להגיע ל'נתניה ועוד 15' עוד כמה שנים, אז הוא יודע מה צריך לעשות. אנחנו בדרך הנכונה, וזה לא נכון שבעל בית יבוא ויתערב פה ויפריע שם, ולא חסר כאלו בכדורגל הישראלי.

"אני, דיא, דין גל ואביב אברהם היינו כאן כשהייתה פה תקופה פחות נעימה, אז קודם כל הוא הציל את המועדון מהתרסקות. יכול להיות שהיינו יושבים פה והיה לקבוצה הזאת שם אחר כי הקבוצה הייתה על סף התמוטטות והוא בא מאהבה. גם הבוררות של דיא, כשהמועדון מראה נכונות ונלחם עליו, אז דיא מגיע למגרש ולא משנה מה הוא רואה מולו את הפרצוף של סגל ונלחם עוד יותר".

סלובודאן דראפיץ' ואייל סגל. "המועדון נלחם על דיא" (שחר גרוס)סלובודאן דראפיץ' ואייל סגל. "המועדון נלחם על דיא" (שחר גרוס)

"מגיעה תודה הכי גדולה בעולם לאייל שבא והציל את הקבוצה", הוסיף סבע. "אני יכול להגיד לך שהיום מקבלים אצלנו משכורות ב-7 בחודש ולא ב-10 לפעמים. בנאדם בא ונותן לך את הכל, אין תאוריה שאתה לא עולה למגרש כדי להחזיר לו. זה כיף לראות אותו מחייך ושמח. הוא הציל את הקבוצה ואנחנו מחזירים לו על זה".

מה לגבי דראפיץ' וברדה דיא? ספר קצת על החיבור ביניכם השחקנים אליהם
"מעבר לעובדה שהם מאמנים, הם בני אדם שיודעים להקשיב. כל הזמן יש שיחות. הם נותנים לך את כל הביטחון שאפשר ואתה עולה ומחזיר להם, אתה מחויב אליהם. הם כמו חברים, ככה שכיף להתנהל מול אנשים כאלה. יש לנו היום את הצוות הכי טוב בארץ וכיף לנו".

ערן, התרגלתם לשיטת העבודה של שני מאמנים, באימונים ותוך כדי משחק, איך זה להתאמן ככה ביחס לקבוצות האחרות ששיחקת בהן?
"זה פשוט מאוד, סלובו מאמן במחצית הראשונה, שי בשנייה. זה משהו שהתרגלנו אליו אחרי שניים, שלושה משחקים. זה לא משהו שצריך לעניין או להפריע לשחקנים, מבחינתנו הם מאמן אחד ואין להם אגו. יש להם ניסיון, אבל הם לא באו מריאל מדריד או ברצלונה, באו מקבוצות שקשה בהן. בית"ר ירושלים ובית"ר ת"א/רמלה. הם אנשים שעברו הרבה ומגיע להם להצליח. קשה לראות אותם מתעצבנים או כואבים, כי הכל מהלב. יש דיסטנס, כי מאמן זה מאמן, אבל בלי יוצא מן הכלל, בין אם יישאר או יעזוב, קשה לי להאמין שירוויח עוד צוות אימון כזה בקריירה. עברתי תשע קבוצות, 12-13 מאמנים, זה לא נורמלי. שני אנשים עם ידע מטורף בכדורגל, אני יכול להגיד את זה רק כמו ילד קטן: אני רק רוצה שזה יישאר. כיף לראות אותם, מה שאין לראשון יש לשני וההיפך. אני חושב שזה יהיה עד סוף ביחד מבחינתם, הלוואי".

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. "מה שיש לאחד אין לשני ולהפך" (רדאד ג'בארה)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. "מה שיש לאחד אין לשני ולהפך" (רדאד ג'בארה)

"תשאיר לנו אותם, לא צריך נבחרת ישראל", נחרד סבע לאחר השאלה האם הם ראויים לעמוד על הקווים של הנבחרת. "עדיף שכולם יישארו בנתניה. לדעתי הם לא צריכים להיפרד אף פעם. מה שעובד לך אתה לא צריך לתקן. אין שום סיבה שהם יוותרו על זה ושכל אחד יאמן לבד, אנחנו מסתכלים עליהם כמאמן אחד, כל אחד משלים את השני".

"היו לנו פה שנתיים של סיוט, מהמקום הכי נמוך שאבנו את כל הכוח"

"עברנו טראומה גדולה, עברנו הרבה", סיפר סבע על תקופת הפירוק הקשה שהסתיימה בשנה שעברה עם רכישת הקבוצה על ידי סגל. "היו לנו שנתיים של סיוט פה. אתה משחק ומתאמן ולא מקבל כסף, אין לנו עוד עבודות. זו המשכורת היחידה, ויש לך חובות, משפחה לפרנס. היה קשה מאוד. ובנוסף לכל אתה מפסיד ומפסיד ויורד ליגה".

יכול להיות שהסיוט הזה בעצם הפך לחלום בשבילכם, תראה לאן הגעתם היום
"אז היינו במצב שאנחנו עם מינוס תשע ואין משכורות, אתה במקום הכי נמוך שיש ומשם שאבנו את כל הכוח וזה לא קל. הייתה פה בנייה של מועדון מחדש, כולם באו עם אנרגיות חיוביות וזה מה שהרים את המועדון. כולם כמעט היו חדשים אחרי הפירוק והגיעו להציל את המועדון, ומהרגע שהפכנו לגוש אחד נהיה קשה לעצור אותנו. הכל זה אמונה. אנחנו חייבים להאמין בעצמנו כדי שזה רק ילך ויגבר. יש לנו משחק צמרת ואנחנו רוצים עוד משחקים כאלה. הרווחנו את זה ואנחנו רוצים לשמור על זה".

ערן לוי ודיא סבע. הסיוט הפך לחלום (רדאד ג'בארה)ערן לוי ודיא סבע. הסיוט הפך לחלום (רדאד ג'בארה)

"שמתי את החיים שלי שם", אמר לוי הנרגש על הפירוק. "בתקופה ההיא היה קשה מאוד לשכנע שחקנים לבוא ולהתאמן. שחקנים היו מגיעים לאימונים על אזרחי ולא רוצים לרדת לאימון. אותם פרצופים ואת השמות אני זוכר טוב מאוד. לאחד נולד בן ואין לו משכורת, אשתו סיימה הריון והיא לא עובדת, זה קשה. שמעתי סיפורים והטיחו בי דברים ועזרתי ועזרנו כולנו. בתוך כל זה אתה צריך לבוא לאימון ובסוף השבוע יש משחק כמו גמר גביע כי צריך להישאר בליגה. באותה עונה עשינו פינאלה טוב ונשארנו בליגה עם רוני לוי, וזה אחד הרגעים הקשים שעברנו פה.

"היינו מקבלים משכורת אחת כל שלושה חודשים. עובדים שלושה חודשים ורק אז מקבלים משכורת. לפי פיפ"א אחרי שלושה חודשים בלי משכורת אתה זוכה בכרטיס השחקן שלך ורשאי לעזוב. אז היינו מחכים איתנו עד היום האחרון ומשלמים לנו כל שלושה חודשים. היו לנו תשעה חודשים עם שלוש משכורות.

הקהל בכה ועבר תקופה קשה, אבל היום אתם בעיקר נותנים לו סיבה לחייך. זה יקרה גם בטדי?
"בחצי גמר גביע המדינה ב-2014 דיא שיחק מולנו עם מכבי פתח תקווה וראיתי שלמכבי נתניה יש קהל מטורף. אנחנו רואים את זה העונה, באשדוד בכלל לא הרגשנו בחוץ. אני בטוח שהוא יגיע לטדי ויתמוך בנו. הקהל שלנו תומך ומפרגן, הוא גוף שסבל מאוד בתקופה הרעה, הכי מגיע לו עכשיו לשמוח. כמו שאנחנו לא קיבלנו משכורות, אני ראיתי אנשים בוכים והירידה הייתה כתם לכולם. אני שמח שאנחנו אחרי זה וגם הקהל שכאב שמח עכשיו. אנחנו מקווים שהם ימשיכו ליהנות מאיתנו ויגיעו כמה שיותר אוהדים. זה רק אמונה, בלי זה לא היינו מגיעים לכאן. האמנו בעצמנו ואלו התוצאות".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */