יום חמישי, 25.04.2024 שעה 14:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529 הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

מכבי חיפה, נטע וניימאר: רמי גרשון מדבר על הכל

הבלם בראיון בלעדי על מאבק האליפות ("יכולים להיות גורם"), לוזון ("מקצוען"), כסף ("החוזה מגיע לי"), סייף ועוד. וגם: מה הוא חושב על התמונה ההיא

|
רמי גרשון ונטע אלחמיסטר מאוהבים (אחמד מוררה)
רמי גרשון ונטע אלחמיסטר מאוהבים (אחמד מוררה)

מהרגע שהגיע למכבי חיפה ועוד בטרם נגע בכדור, רמי גרשון הצליח לגרום לקהל החיפאי להתאהב בו. הסיבה כמובן נעוצה בכך שדחה הצעה מפתה ממכבי תל אביב והעדיף את המדים הירוקים של חיפה. זה הספיק לאוהדים כדי להבין ולראות שיש על מי לסמוך. לא בכל יום, בטח בשנים האחרונות, שחקן מוותר על הצהוב לטובת הירוק. בראיון נרחב ובלעדי ל-ONE לכבוד חג הסוכות גרשון מדבר על ההחלטה לחזור לארץ אחרי תשע שנים מעבר לים, על גיא לוזון, השאיפות בחיפה ועל החברה, נטע אלחמיסטר.

רמי, אני רוצה להחזיר אותך לנקודת ההתחלה בה אתה מחליט להגיע לחיפה.
“האמת שממש לא תכננתי לחזור לארץ. כל המעבר בא לי בהפתעה מאוד גדולה. ראיתי את עצמי נשאר בגנט לפחות עוד עונה בהתאם לחוזה שלי. ברגע שדודו דהאן הסוכן שלי התקשר אליי וסיפר לי שיש הצעה מאוד מאוד רצינית וטובה, החלטתי להתייעץ עם המשפחה שלי ועם החברה והגעתי למסקנה שאולי הגיע הזמן לחזור הביתה. ברגע שקיבלתי את ברכת הדרך מכל הקרובים אליי, החלטתי על הצעד הזה” .

רמי גרשון מדבר על הכל בראיון בלעדי

איך הייתה ההתנהלות מול מכבי חיפה?
”ההתנהלות הייתה מאוד מקצועית. חיפה הסכימה לכל מה שביקשתי וראיתי שהם מאוד רוצים אותי. גם לעובדה שגיא לוזון נמצא שם היה משקל להחלטה שלי לחתום בחיפה. בכלל, אני ידעתי שאני מגיע למועדון גדול. בעיקרון, זו הייתה הפתעה מבחינתי ואני שמח שעשיתי את הצעד”. 

לא חשת במבט לאחור שאחרי שש שנים של חוסר הצלחה אתה לוקח הימור להגיע לחיפה?
”זה לא היה הימור. בשש השנים האחרונות לא הייתי שם, ככה שאני לא יודע מה קרה. כילד אני זוכר את מכבי חיפה כמועדון גדול וכשם דבר בכדורגל הישראלי. כאשר הייתי ילד, חיפה לקחה הכי הרבה אליפויות כך שמבחינתי זה היה המועדון. כמובן שידעתי את התנאים שיש והקהל, ככה שזה לא הרתיע אותי. עצם העובדה שלמועדון לא היו הצלחות בשנים האחרונות היה בזה כדי לדרבן ולאתגר אותי להגיע ולעזור למועדון לחזור למקום הטבעי שלו. אני חושב שזה אתגר גדול יותר להגיע לחיפה מאשר לקבוצה מצליחה”.

גרשון. "אתגר גדול יותר להגיע לחיפה מאשר לקבוצה מצליחה" (נעם מורנו)גרשון. "אתגר גדול יותר להגיע לחיפה מאשר לקבוצה מצליחה" (נעם מורנו)

ואז תוך כדי מו"מ עם חיפה יש הצעה מפתה הרבה יותר ממכבי ת"א. למה דחית אותה?
”כל העניין עם הקבוצות שדיברו ורצו אותי, לא נעשה מולי אלא דרך הסוכן שלי. מבחינה עקרונית, ברגע שנתנו מילה לחיפה אמרתי בצורה ברורה שאני מתכוון לעמוד מאחורי המילה שלי. זה כל הסיפור”.

חתמת לחמש שנים באחד החוזים הגבוהים במועדון.
”מה שקיבלתי ממכבי חיפה מגיע לי, כי אני חושב שעבדתי מאוד קשה עד היום כדי להרוויח את הסכום שאני משתכר. זה גם מציב אותי במצב של אחריות מאוד גדולה, כי באתי לעזור לקבוצה. לא חתמתי על חוזה לחמש שנים כדי לנוח וללכת לים. אני בן אדם מאד תחרותי, גם לחוד וגם עם הקבוצה ואני אתן הכל כדי שנצליח”.

והנה, במחזור השישי, עם כל הלחץ מסביב, אתה משחק בסמי עופר ובליגת העל בפעם הראשונה בקריירה שלך. התרגשת כמו ילד?
”זה קצת מצחיק מכיוון שלא ציפיתי שרק בגיל 29 אשחק את המשחק הראשון שלי בליגת העל. כילד, רציתי לשחק בליגת העל. הייתה התרגשות לפני המשחק כי ידעתי שהרבה חברים ואוהדים מקיפים ומסתכלים עליי. זה היה משהו מיוחד עבורי למרות כל מה שעברתי עד היום בקריירה”.

במהלך המשחק אתה שומע חלק גדול מהקהל רוצה לשלוח את המאמן שהביא אותך הביתה. איך הרגשת?
”זה לא היה נעים כי גם השחקנים וגם אני מאוד מאוד אוהבים את גיא ולדעתנו הוא מאמן מצוין ובן אדם מדהים. אנחנו עובדים קשה באימונים. מצד שני אני מבין את הקהל שמצפה לראות יכולת טובה בהרבה. אי אפשר לבוא לקהל בטענות, כי הקהל תומך בקבוצה ומגיע במספרים גדולים למרות האכזבות של השנים האחרונות. אנחנו מודעים לזה אבל השחקנים, הקהל והצוות זו יחידה אחת ואנחנו מאוד רוצים לשפר את היכולת ולכן אנחנו צריכים את הקהל איתנו. אני מקווה שנצליח לגרום לקהל למחוא כפיים ולא לשרוק בוז”.

גרשון בבכורה. "מקווה שנצליח לגרום לקהל למחוא כפיים ולא לשרוק בוז" (עמית מצפה)גרשון בבכורה. "מקווה שנצליח לגרום לקהל למחוא כפיים ולא לשרוק בוז" (עמית מצפה)

את הקהל של מכבי חיפה מעניין יותר הכדורגל השוטף והמהנה מאשר התוצאות.
”אם נתסכל על ההרכב ששיחק מול מ.ס אשדוד הרי שהיו רק שני שחקנים מההרכב ששיחקו בשנה שעברה. ככה שצריך עדיין להתחבר. לפני שהגעתי, בעלה של של בת דודה שלי שהוא אוהד שרוף של הקבוצה, אמר לי שלאוהדים הכי חשוב לראות שהשחקנים רצים ועובדים ואני חושב שגם אם לא הצגנו יכולת טובה מול אשדוד, ניתן לראות וככה גם הרגשתי שכולם רצים ונלחמים. אנחנו מודעים שהאיכות לא הייתה טובה. צריך לדעת שלמרות שלא הצגנו יכולת טובה זכינו בנקודות שזה הדבר הכי חשוב. אני מאמין שתוך כדי תנועה וצבירת נקודות נציג גם יכולת טובה יותר”.

אוהדי מכבי חיפה רוצים להיות גורם במאבק על האליפות.
“מכבי חיפה יכולה להיות גורם במאבק על האליפות. מהניסיון האישי שלי, גם כאשר פותחים את העונה בצורה לא משכנעת, ניתן להיכנס לאיזה מומנטום ולקבל תנופה. זה אפשרי כי יש שחקנים טובים ונרוץ קדימה, כי באמת אנחנו עובדים קשה ורוצים להצליח ולשמח את הקהל שתומך בנו”.

אבל תסכים שברגע שהקהל תומך בכם ולא במאמן זה דבר לא אידיאלי.
”אין ספק. המאמן מקבל תמיד את האש וברגע שהקבוצה לא משחקת טוב הקהל מאוכזב. אנחנו יחידה אחת ואחראים באותה צורה למצב. גיא בחור מאוד רציני ומקצוען ואחד שיודע לנתק את עצמו מהדברים מסביב ולהתרכז בעבודה שלו. ככה הכרתי אותו וככה גיא מתנהל עכשיו. באימונים יש אווירה טובה ואנחנו עובדים בצורה מאוד מקצועית. גיא מתייחס לשחקנים בצורה מכובדת ולעולם לא שמעתי אותו מדבר רע על שחקן כזה או אחר. כל ההערות שלו מקצועיות ואנחנו לומדים מדי משחק מהטעויות” .

חזרת אחרי שעברת שיקום בגנט. איך היה המעבר והתהליך?
”קיבלתי את כל התנאים בארץ. לפני שהגעתי למכבי חיפה אמרו לי שיש חדר הלבשה בעייתי, אבל לא נתקלתי בתופעה כזאת. להפך, יש חומר אנושי טוב שאפשר להצליח איתו”.

לאחרונה הביאו לכם גם פסיכולוג ספורט שיסייע לכם.
”זה לא דבר חדש מבחינתי, כי גם בגנט ליוותה אותנו פסיכולוגית צמודה. אני מנסה לנתק את עצמי מהלחץ וככה השחקנים. אנחנו מודעים רק ליכולת הטובה שאנחנו צריכים להציג, חשוב שנמצא איזון. נגיע לזה ואנחנו לא רחוקים מהמקום הראשון. הליגה מתחזקת והרבה קבוצות יכולות לקחת נקודות מהגדולות, מה שיוסיף מימד של תחרות בצמרת”.

גרשון. ביום טוב רואים את המקום הראשון? (נעם מורנו)גרשון. ביום טוב רואים את המקום הראשון? (נעם מורנו)

הביאו אותך כדי לשדרג את ההגנה ונראה שהקפטן דקל קינן משלם את המחיר.
”זה טוב שיש תחרות בכל עמדה, לא רק בגזרת הבלמים. אני חושב שגם דקל וגם אליסון דוס סנטוס בלמים טובים מאוד. לגבי קינן, אני מכיר אותו מגיל קטן. קינן הוא דמות לחיקוי ובחור מדהים. כל אחד צריך להתרכז בעבודה שלו ומי שהכי טוב שישחק”.

המאור הגדול (בוזגלו) בדרך לחזרה למגרשים. בטח יוסיף לכם.
“אני אישית מאוד שמח על כך כי יש לנו היכרות מוקדמת בסטנדרד ליאז’ ביחד. מאור הראה מה הוא מסוגל לעשות בשנים האחרונות ואין לי ספק שהוא יכול לעזור לנו”.

אגב, עברת לא מעט פציעות ובשנה האחרונה לא ממש הסתדרת עם המאמן.
”היו לי בשנה שעברה שניים-שלושה משחקים לא טובים והמאמן עשה לא מעט רוטציות ולמרות זאת, הייתי בין השניים או שלושה שחקנים עם הכי הרבה משחקים. היה עליי עומס וגם פציעה ותמיד ידעתי לצאת ממצב מקצועי פחות טוב. יש לי רק זיכרונות טובים משם. רוב הפציעות שלי לא היו מעומס, אלא מתאונות. גם כאשר הייתי צעיר הייתי יותר משוגע באימונים. היום אני יותר בוגר ושומר על עצמי ויודע מתי להוריד עומס. תמיד ידעתי לחזור מהפציעות חזק וטוב יותר”.

חבר טוב שלך, קני סייף, העדיף את המדים של נבחרת ארצות הברית.
”אני מלווה את קני כמו אח קטן ואמרתי לו שיעשה את מה שהוא חושב שיהיה לו טוב. אני יכול לומר שקני מאוד אוהב את מדינת ישראל. זו הייתה בחירה מאד קשה בשבילו, אבל אני לא חושב שצריך להתייחס לקני כבוגד. קני עשה צבא ואוהב את ישראל. הוא לא הלך לשחק באיזו נבחרת שהיא ממדינה אויבת שלנו. אם הוא שלם עם זה, אז לא צריך לשפוט אותו”.

גרשון וסייף. "לא חושב שצריך להתייחס לקני כבוגד" (האתר הרשמי של גנט)גרשון וסייף. "לא חושב שצריך להתייחס לקני כבוגד" (האתר הרשמי של גנט)

יכול להיות מצב שקפטן בנבחרת, במקרה הזה ערן זהבי, ישליך את הסרט לדשא?
”אני מאוד אוהב את ערן זהבי ובטוח שהוא היה ברגע של עצבים ומתחרט על המעשה. אני חושב ובטוח שערן אוהב את הנבחרת".

שוב הנבחרת נכשלה בקמפיין. בכלל, התחושה היא שהנבחרת במקום השני עבור השחקנים.
”כל פעם לצערי זה מגיע לאותו מצב שלא הולך, אבל אלו השחקנים הכי טובים שיש לנו. אני יכול להגיד לך שלשחקנים הדבר הכי חשוב בעולם זה המדינה שלנו והנבחרת, זה כבוד ללבוש את המדים הלאומים. זה לא עניין של מה בכך. זה קצת מתסכל שאף קמפיין לא הולך ויש ביקורות”.

גרשון בנבחרת. "קצת מתסכל שאף קמפיין לא הולך ויש ביקורות" (רדאד ג'בארה)גרשון בנבחרת. "קצת מתסכל שאף קמפיין לא הולך ויש ביקורות" (רדאד ג'בארה)

פעם שחקנים לא היו מעזים לפתוח את הפה על המאמן דבר שקרה בקמפיין האחרון.
”אני לא רוצה להיכנס למקרים נקודתיים, אבל אני יכול להגיד לך ששיחקתי באירופה ואני יודע איך שחקנים מהקבוצות מתייחסים לנבחרת, ככה שאני בטוח שלשחקן הישראלי יש את הכי הרבה מחויבות לנבחרת. יש לי חברים שמשחקים בנבחרות אחרות שאומרים שאם הם לא היו מקבלים כסף הם לא היו משחקים בנבחרת שלהם וזאת בזמן שאנחנו השחקנים הישראלים לא זוכים לשום שכר. אנחנו באים רק בשביל הסמל והכבוד”.

אי אפשר בלי בת זוגתך נטע. עד כמה יש לה השפעה על ההחלטות שלך?
”נטע מאוד עוזרת ומבינה את הצרכים שלי ככדורגלן. אם צריך להישאר באימון או להמשיך לעבוד בחדר כושר היא מבינה. כיף שיש לי חברה כזאת שמתחשבת ולא עושה לי בעיות”.

נאמר לי שברגע שהיא הצטלמה לאחרונה עם ניימאר התחלת לדאוג.
”(צוחק). אמרתי לה שתשמור איתו על קשר כדי שידאג לנו לכרטיסים. יש בינינו רמת אמון מלאה. אם אני רגוע הכל בסדר”.

הסלפי של ניימאר ונטע אלחימסטר (אינסטגרם)הסלפי של ניימאר ונטע אלחימסטר (אינסטגרם)

היא עושה קריירה נפלאה, יש תמונות שאתה לא מוכן שהיא תעלה?
”היא המחליטה לגבי עצמה, אבל יש דברים שאני מייעץ לה וכל זה כדי שהתדמית שלה תהיה טובה. אנחנו עוברים לגור עכשיו בפעם הראשונה יחד בחיפה ואני שמח על המעבר הזה”.

לסיכום, יהיה איזה תואר בכרמל השנה?
”אנחנו מאוד מקווים, כי אנחנו עובדים מאוד קשה ובדרך הזאת אני בטוח שהשמיים יהיו הגבול”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */