יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:42
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל עפולה
  • 64 - 65
  • בני הרצליה
  • עירוני קריית אתא
  • 74 - 76
  • הפועל ירושלים
  • עירוני נס ציונה
  • 91 - 87
  • הפועל גליל עליון
  • הפועל ת"א
  • 68 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל אילת
  • 85 - 70
  • מכבי ת"א
  • הפועל חולון
  • שישי, 05/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

משחרות לטרף: המרדף אחר האליפות יוצא לדרך

אחרי הזכייה של הפועל ירושלים באליפות, הרעב של ה"קבוצות הקטנות" להפתיע גדל. האם העונה יש סיכוי להפתעה? ONE עושה לכם סדר לקראת פתיחת העונה

|
ירושלים חוגגת אליפות. מי הפעם? (רדאד ג'בארה)
ירושלים חוגגת אליפות. מי הפעם? (רדאד ג'בארה)

אחרי המתנה ארוכה וציפייה רבה שנבנתה ואחרי שכבר קיבלנו טעימה בצורת טורניר גביע ווינר סל, עונת 2017/18 בליגת ווינר בכדורסל יוצאת לדרך. חלק מקבוצות הליגה ערכו מתיחת פנים רצינית ומכוונות אפילו לתואר, חלק מקוות לא להיקלע למאבקים נגד הירידה וחלק פשוט רוצות לתקוע יתד ולנסות אולי להפתיע. אנחנו כאן ב-ONE עושים לכם סדר ומנתחים עבורכם את השינויים בסגלים של קבוצות הליגה השונות (מלבד הפועל ירושלים ומכבי ת"א), את המטרות של הקבוצות וכן את הציפיות שלנו.

מכבי ת"א זוכה בתואר הראשון של העונה

מכבי ראשון לציון 

בעונה שעברה: מקום שביעי בליגה הסדירה בדרך לחצי גמר הפלייאוף.

מאמן: שמוליק ברנר - עונה חמישית במועדון (שנייה כמאמן ראשי).

קולאז' מכבי ראשון לציון סל (מערכת ONE)קולאז' מכבי ראשון לציון סל (מערכת ONE)

עזבו: שון דאוסון (בני הרצליה), ג'יי ג'יי מור (קומוניקאסיונס), צ'ארלס תומאס (קאנטו), פטריק ריצ'ארד (בדאלונה), אור קורנליוס (מכבי קריית גת), קמרון לונג (מכבי אשדוד/באר טוביה), אלישי כדיר (עירוני נס ציונה)

הצטרפו: מרפי הולאווי (הפועל גלבוע/גליל), ג'ראלד בברלי (קנטון צ'ארג'), מארק טולפסן (קאלב קארמו), דרו קרופורד (לודוויגסבורג), יניב סולומון (הפועל רמת גן/גבעתיים), ג'ייסון סיגרס (הפועל גלבוע/גליל)

במועדון מעיר היין לא ישכחו לעד את עונת 2015/16, שהייתה לא פחות מחלומית עבור הקבוצה שהגיעה לרבע הגמר ביורופקאפ וחגגה אליפות היסטורית תחת אריק שיבק עם ניצחון ענק בגמר הפיינל פור על הפועל ירושלים. אך אחרי ההצלחה הגדולה העונה האחרונה לא הייתה כל כך טובה מבחינת הכתומים ולקראת סיומה פוטר שיבק מתפקידו חרף ההישג הבלתי נשכח. מי שקודם לעמדה החשובה הוא העוזר שמוליק ברנר, שתפס את המושכות והצליח בדרך לא דרך להצעיד את הקבוצה לפיינל פור שם נעצרה בחצי הגמר על ידי הפועל ירושלים שגם נטלה ממנה את האליפות. ברנר הקיץ זכה לבנות את הקבוצה ולהתחיל עונה ראשונה כמאמן ראשי, לא מעט אתגרים צפויים לנוכח הסגל הרזה שיעמוד לרשותו.

מרפי הולאווי. כוח בצבע (עמרי שטיין)מרפי הולאווי. כוח בצבע (עמרי שטיין)

צ'ארלס תומאס, אלישי כדיר וג'אבון מקריי שיצרו את הכוח מתחת לסלים עזבו והקבוצה תבנה על מרפי הולאווי שכבר הוכיח את עצמו אצל אריאל בית הלחמי, כאשר עידן זלמנסון יקבל הרבה יותר קרדיט. ג'ייסון סיגרס גם כן הובא מהגליל וינסה להביא שקט לעמדת הגארד שחוותה הרבה טלטלות בעונה, שעברה. אבי בן שימול וניצן חנוכי הוותיקים נשארו ויעניקו מניסיונם ויצחק פרי, היו"ר שכבר הצהיר כי הקבוצה לא קפצה מעל הפופיק ולצערו לא תשחק העונה באירופה, הבטיח מבחינתו שיתן למאמן שקט. האמנם?

הציפיות: פרי בונה על מקומות 4-6 כפי שהצהיר במסע"ת פתיחת העונה, ייתכן שהוא צודק, אבל לא יהיה פשוט לקבוצה להעפיל פעם נוספת לפלייאוף על אף שהיא אמורה.

מכבי חיפה

בעונה שעברה: מקום שמיני והפסד בגמר הפיינל פור להפועל ירושלים.

מאמן: עופר רחימי - עונה שנייה במועדון כמאמן ראשי.

מכבי חיפה (מערכת ONE)מכבי חיפה (מערכת ONE)

עזבו: אנטון שוטבין (אוסטראבה), אורלנדו מנדז ולדז (סולס דה מקסיקלי), עמית שמחון (הפועל אילת), גרגורי ורגאס (פואנלברדה), ג'ון דיברתולומאו (מכבי ת"א)

הצטרפו: פרדריק בורדילון (אנטיב), ברנדון באומן (מכבי קריית גת), אנג'ל רודריגז (שולה), רועי הובר (הפועל חולון), דגן יבזורי (הפועל חולון)

בעונה החולפת, הירוקים מהכרמל היו רחוקים דקות ספורות מאחת מסנסציות הספורט הגדולות בכל הזמנים בכדורסל הישראלי. עופר רחימי, בעונתו הראשונה על הקווים בכרמל כמאמן ראשי, הוביל חבורה צעירה, לא הכי מוכשרת, לא הכי מרשימה ונוצצת לגמר פלייאוף הליגה. איך? המון נחישות, הקרבה ומלחמה, השחקנים טרפו את הפרקט עבור כל דקה שקיבלו מרחימי. המאמן הצעיר עשה מעל ומעבר למצופה עם חומר השחקנים שהיה לו וחתום על עונה נהדרת.

יבזורי. יחזק את מצבת הישראלים (עמית מצפה)יבזורי. יחזק את מצבת הישראלים (עמית מצפה)

לא מעט שחקנים נשארו הקיץ ברוממה – וויל גרייבס, ווילי וורקמן, עוז בלייזר, דניאל קופרברג ונתנאל ארצי. הסגל הישראלי נראה לא רע עם התוספת של דגן יבזורי, אבל משהו מרגיש חסר. לקבוצה אין איזה כוכב גדול שיהפוך אותה לקונטנדרית רצינית מדי. רחימי שוב מקבל כלים מוגבלים מאוד מג'ף רוזן כדי להגיע להישגים. האם גם הפעם זה יצליח לו? בכלל לא בטוח

הציפיות: מקום שמיני זה בערך מה שהקבוצה שווה, העונה כבר אין סיכוי שגמר פיינל פור יהיה מנת חלקה של הקבוצה.

עירוני נהריה

בעונה שעברה: מקום שישי והדחה ברבע הגמר על ידי הפועל ירושלים

מאמןאריק אלפסי - עונה שלישית במועדון.

קולאז' עירוני נהריה סל (מערכת ONE)קולאז' עירוני נהריה סל (מערכת ONE)

עזבו:  ניב ברקוביץ' (הפועל אילת), סקוטי הופסון (גלאטסראיי), תומר בר אבן (הפועל חיפה), טיירון נאש (אקישר בלדיי), ערן אסנטי (פרש)

הצטרפו:  עוסמאן דראמה (סמסון), נרי הריסון (אקדמיית וינגייט), יריב עמרם (בני הרצליה), זיו בן צבי (גלבוע/גליל), קורי וובסטר (וולינגטון סיינטס), יפתח זיו (מכבי אשדוד/באר טוביה), אלכס יאנג (שאלון-ריימס), דנזל ליווינגסטון (הפועל כפר סבא)

הצפוניים התקשו להירגע מההדחה הכואבת מול החבורה של סימונה פיאניג'אני בעונה החולפת עם סוויפ אחרי שהקבוצה כבר הוליכה 0:2 בסדרה. הקבוצה שוב זכתה לתשבחות עבור עונה מצוינת, גם בזירה האירופית, שמיצבה אותה כחבורה לגיטימית בצמרת. יחד עם זאת, פרשת הסמים של יינסי גייטס העיבה מעט על המועדון.

יינסי גייטס. עזב בבושת פנים (איציק בלניצקי)יינסי גייטס. עזב בבושת פנים (איציק בלניצקי)

יהונתן שולדבראנד הוותיק, סטו דגלאס שמיצב את עצמו כצלף מוכח ואיגור נסטרנקו נשארו בקבוצה, אך אין ספק שהסגל חלש יותר מאשר בעונה שעברה, אז הופסון, גילברט בראון, נאש וגייטס היו הזרים של הקבוצה והיו שווים נקודות רבות במשחק. העונה הגיעו לעין שרה זרים הרבה פחות מוכחים, אבל מבחינת הישראלים זיו בן צבי ויפתח זיו אמורים לתת לאלפסי שקט בעמדת הרכז. בשאר העמדות, המצב נראה קצת פחות מזהיר

הציפיות:  הסגל החלש יכול להספיק למקומות 10-8 הקבוצה, אולי עם מזל מהשמיים, תגיע לפלייאוף.

הפועל אילת

בעונה שעברה:  מקום שני בעונה הסדירה והדחה ברבע הגמר על ידי ראשל"צ

מאמן:  מאיר טפירו – עונה ראשונה במועדון.

קולאז' הפועל אילת סל (מערכת ONE)קולאז' הפועל אילת סל (מערכת ONE)

עזבו:  נאור שרון (עירוני נס ציונה), לנדון מילבורן (ונולי קרמונה), רפי מנקו (הפועל ת"א), חנן קולמן (הפועל חולון), וויל דניאלס (קברידאס), פייריה הנרי (טופאש בורסה), רג'ינלד באקנר (קרידורוס), רוברט רות'בארט (מכבי קריית גת), אלון ספיר (מכבי קריית גת)

הצטרפו:  עמית ביר כץ (גלבוע/גליל), עמית עבו (מכבי ת"א), אלאנדו טאקר (הפועל ת"א), ניב ברקוביץ' (עירוני נהריה), ג'ורדן לויד (פורט וויין), עמית שמחון (מכבי חיפה), דמיטריוס טרידוול (הפועל עפולה), אייזק רוזפלט (הפועל ירושלים)

הדרומיים עשו מהפך רבתי בסגל. החל מעמדת המאמן, בה עודד קטש נזרק תוך כדי שהוא בטורניר אליפות אירופה (אולי אחרי ההישג שלו עם העתודה מתחרטים על כך באילת), והובא מאיר טפירו שדי כשל עונה לפני כן באשדוד. הסגל לעומת זאת אולי מעט טוב יותר מזה שהיה בעונה שעברה.

עודד קטש. פיטורין בטעם רע (איציק בלניצקי)עודד קטש. פיטורין בטעם רע (איציק בלניצקי)

ניב ברקוביץ' ואפיר ניסים המנוסים והמצוינים ילחמו על עמדת הרכז, עמית עבו המוכשר שהגיע ממכבי ת"א ינסה לפרוץ כפי שעשה מנקו, אייזק רוזפלט שהוכיח את עצמו בחולון ואיכזב בהפועל ירושלים ינסה לשקם את מעמדו אצל טפירו וג'ורדן לויד כבר הראה ניצוצות של כישרון בהכנה. עמית שמחון המנוסה הגיע ממכבי חיפה ואלאנדו טאקר המלהיב הגיע מהפועל ת"א וישלים סגל מסקרן במיוחד.

הציפיות:  לפלייאוף אילת צריכה להגיע בלי בעיות, פיינל פור יהיה הצלחה אחרי שבעונה שעברה הקבוצה לא עמדה במשימה.

בני הרצליה

בעונה שעברה:  מקום חמישי, הדחה ברבע הגמר על ידי מכבי ת"א.

מאמן: מיקי גורקה - עונה שלישית במועדון.

בני הרצליה (מערכת ONE)בני הרצליה (מערכת ONE)

עזבו:  ברנדון טריש (פאוק סלוניקי), יריב עמרם (עירוני נהריה), כארם משעור (מכבי ת"א), אדום ג'קו (אליצור יבנה)

הצטרפו:  נועם אביבי (אקדמיית וינגייט), אקסבייר ת'ימס (MZT סקופיה), אלכס רוזנברג (מכבי קריית גת), שון דאוסון (מכבי ראשל"צ), סם סינגר (קאל בארקלי), דומיניק ארצ'י (קאפו ד'אורלנדו)

בשקט בשקט, מיקי גורקה סוגר עונה שלישית במועדון. הסגל העונה, בניגוד לעונה שעברה יהיה מעננין מאוד בזכות שון דאוסון. הרצליה איבדה הקיץ את כארם משעור, ההפתעה הנעימה של העונה שעברה ואחד השחקנים היציבים בליגה, אך התחזקה בשם נוצץ לא פחות ששוב חלון ה-NBA נסגר בפניו.

טוריאן גרין. נשאר לעונה נוספת (אחמד מוררה)טוריאן גרין. נשאר לעונה נוספת (אחמד מוררה)

דאוסון יודע שזו שנת מבחן עבורו והוא חייב להיות בשיאו כדי שהחלון לא יסגר לנצח. ג'ף אדריאן, מכוכבי העונה שעברה נשאר עונה נוספת כמו גם טוריאן גרין וחליל קנאסביץ'. שלושת הזרים הללו הוכיחו את עצמם בעונה החולפת והעונה ירכיבו סגל מגובש שכולל גם את תום מעיין שנשאר בקבוצה. אין ספק שהרצליה כמו כל עונה תהיה סוס שחור ומכשול לכל יריבה.

הציפיות: הקבוצה אמורה  להעפיל לפלייאוף, כישלון ישלח את גורקה הביתה (איום שחג מעל ראשו כל עונה).

מכבי אשדוד

בעונה שעברה: מקום 11, לא העפילה לפלייאוף.

מאמן:  בראד גרינברג - עונה ראשונה במועדון.

קולאז' מכבי אשדוד/ באר טוביה סל (מערכת ONE)קולאז' מכבי אשדוד/ באר טוביה סל (מערכת ONE)

עזבו:  נמרוד טישמן (מכבי קריית גת), מריו ליטל (גוארוס דה לארה), פרסטון נואלס (זאדאר), תור שרעבי (מכבי רחובות), ג'קי קארמייקל (בויוקג'מג'ה), יפתח זיו (עירוני נהריה), בן אלטיט (גלבוע/גליל), קווין דילארד (פאוק סלוניקי), ג'ייק כהן (מכבי ת"א)

הצטרפו:  אלכס צ'וברביץ' (הפועל חולון), אדם הוניג (א.ס רמת השרון), טראוויס וורץ' (ראסטה ווכטה), נמרוד לוי (מכבי ת"א), גוני יזרעאלי (הפועל חולון), דייויד לאורי (אינדיוס), ג'ראלד לי (הלסינקי סיגאלס), קמרון לונג (מכבי ראשל"צ), סק הנרי (גרבלין)

אחרי הכישלון החרוץ של העונה שעברה, בה הקבוצה לא הייתה רחוקה מירידת ליגה, אלמלא ההתפרקות המקצועית של מכבי קריית גת. הקבוצה עברה מתיחת פנים של ממש הקיץ. מאיר טפירו סיים את דרכו ובראד גרינברג המנוסה והמוערך הגיע לקבוצה כדי לנסות להצעיד אותה לעתיד ורוד יותר.

אלכס צ'וברביץ'. חיזוק בצבע (נעם מורנו)אלכס צ'וברביץ'. חיזוק בצבע (נעם מורנו)

הסגל הישראלי מרשים למדי וכולל את גוני יזרעאלי ואלכס צ'וברביץ' שהגיעו מהפועל חולון, נמרוד לוי הגיע ממכבי ת"א, קמרון לונג המוכר והטוב ממכבי ראשל"צ גם הצטרף ואפשר לומר שהסגל קצת יותר טוב מזה שכשל בעונה החולפת.

הציפיות : זו לא קבוצה לפלייאוף עליון, אבל תמיד יש הפתעות בחיים.

הפועל גלבוע/גליל

בעונה שעברה:  סיימה במקום התשיעי

מאמן: אריאל בית הלחמי – עונה רביעית במועדון.

קולאז' גלבוע/גליל סל (מערכת ONE)קולאז' גלבוע/גליל סל (מערכת ONE)

עזבו: מייקל קוואלס (קאנטו), עמית ביר כץ (הפועל אילת), זיו בן צבי (עירוני נהריה), ג’ייסון סיגרס (מכבי ראשל”צ), אופיר הובר (הפועל חיפה), אריק גריפין (קאנטו)

הצטרפו: ג’ייקובן בראון (קרשיאקה), טיילור סטון (צ’יבה ג’טס), ספנסר וייס (פרינסטון), זאק לידיי (וירג’יניה טק), בן אלטיט (מכבי אשדוד/באר טוביה), דיאנג’לו האריסון (אושאק ספורטיף)

החבורה של אריאל בית הלחמי תקעה יתד יציב בליגה בעונה החולפת ולא הייתה כל כך רחוקה מההעפלה לפלייאוף כנגד כל התחזיות שניבאו לה ירידת ליגה מהירה במיוחד. בזכות ארבעה זרים אדירים – מייקל קוואלס, מרפי הולאווי, אריק גריפין וג’ייסון סיגרס, רשמה החבורה הצנועה מהצפון עונה יפה, אך העונה זה לא יהיה כל כך פשוט, במיוחד במצבת הזרים של הקבוצה, כאשר הפעם מדובר בחבורה הרבה פחות נוצצת מזו שהייתה ב-2016/17.

ג'ייסון סיגרס. נטש יחד עם שאר הזרים (עמרי שטיין)ג'ייסון סיגרס. נטש יחד עם שאר הזרים (עמרי שטיין)

גם בגזרת הישראלים לא קיימת בשורה של ממש. עמית ביר כץ וזיו בן צבי עזבו ובמקומם הובאו בן אלטיט מאשדוד וספנסר ווייס המתאזרח. שוב בגלבוע לא בנו על שם נוצץ כזה או אחר והפעם זה אף יכול לעלות לקבוצה במאבקי תחתית. אבל, כמו שהמועדון המעוטר הזה הראה בעבר, אף פעם אי אפשר באמת להספיד אותו.

הציפיות: מאבקי תחתית יהיו, אבל השאלה אם גם הפעם בית הלחמי יצליח להוציא את המקסימום מהחומר שבידו.

עירוני נס ציונה

בעונה שעברה: העפילה מהליגה הלאומית אחרי שניצחה בגמר את הפועל באר שבע

מאמן: נדב זילברשטיין – עונה חמישית במועדון

עזבו: תומר לוינסון (אוסייק), עמית בן דוד (פרש)

הצטרפו: ג’וג’ו פלאס (קורנל), טאליב זאנה (נאנטר), דקוואן קוק (גמידור טהרן), נאור שרון (מכבי אשדוד/באר טוביה), גארי בראון (סן חרמו), ג’רון ג’ונסון (ריו גרנאדה), אלישי כדיר (מכבי ראשון לציון)

העולה הטרייה מהליגה הלאומית, שהרשימה מאוד בקרב על הכרטיס לליגה הבכירה מול המכונה האדומה מב”ש, מגיעה אחרי קיץ של הפתעות. דקוואן קוק, ששיחק בעברו ב-NBA הגיע בקול תרועה רמה, אלישי כדיר, שחקן נבחרת ישראל במשך שנים ארוכות הגיע מראשל”צ ונאור שרון המוכשר הגיע מאשדוד. טל דן, רביב פיטשון וגולן גוט נשארו וכך הרכיב לו זילברשטיין את הסגל לעונה הקרובה.

יחד עם זאת, לקבוצה מלב המושבה לא יהיה פשוט לשרוד העונה בליגת ווינר סל. שאר הזרים קצת פחות מרשימים מקוק, לפחות מבחינת הרזומה והשם, הסגל הישראלי סביר, אבל לא יותר מזה ובעוד כמה מהקבוצות שמועמדות לירידה עשו איזשהו שיפור, בנס ציונה הסגל המוגבל והקצר עשוי להיות קריטי.

הציפיות: הישג יותר טוב מהישארות בליגה יהיה יוצא דופן עבור זילברשטיין.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */