יום שלישי, 16.04.2024 שעה 17:21

בשיא שלהם: מיהו הספורטאי הגדול של השנה?

הג'ודאי שפרץ, השחיין מהרמה העולמית, הכדורגלן שמעורר מחלוקת, המתעמל האגדי והכדורסלן המצליח. לרגל הפרידה מתשע"ז, ONE בוחר את חמשת הטובים ביותר

|
ספורטאי השנה לשנת תשע
ספורטאי השנה לשנת תשע"ז

הספורטאים הישראלים שמתחרים ברחבי העולם ומנסים להגיע לשיאים חדשים הם אלה שגוררים אחריהם קהל גדול. תמיד לשאוף להיות למעלה, גם אם קשה, זה מה שמניע אותם להצלחה. במהלך השנה האחרונה היו כמה כאלה שהצליחו לזכות בהישגים מרשימים. לרגל השנה החדשה, ONE עם דירוג חמשת הגדולים ביותר.

1. טל פליקר, ג'ודו

לא כל ספורטאי זוכה להגיע לרגע הזה, לעמוד על הפודיום באליפות העולם. השנה טל פליקר ניפץ את תקרת הזכוכית של עצמו. הרי הג'ודו הישראלי הגיע להישגים דומים בעבר, אבל בשנה האחרונה הוא עשה את ההישג המשמעותי ביותר עם הזכייה במדליית הארד בתחרות היוקרתית ביותר.

ומעבר לזה, הוא הג'ודאי הישראלי הראשון בהיסטוריה שזכה להיות מדורג במקום הראשון בעולם בקטגוריית המשקל שלו, שעומדת על מגבלה של 66 ק"ג, אחרי רצף של קרבות מרשימים שבאו עוד לפני כן. וגם בדירוג שלנו הוא במקום הראשון ונבחר לספורטאי השנה.

מספר 1. טל פליקר עם המדלייה מאליפות העולם (איגוד הג'ודו)מספר 1. טל פליקר עם המדלייה מאליפות העולם (איגוד הג'ודו)

הדרך לשם לא תמיד הייתה קלה עבורו והפריצה הגיעה רק בגיל 25, אבל פליקר כבר היה מסומן כאחד מהמועמדים להגיע למשחקים האולימפיים בריו והפסיד את המאבק על הכרטיס לשם ממש ברגע האחרון. כשזה קרה הוא שקל לפרוש, אבל במזל גדול נשאר לעוד שנה נוספת וכעת בג'ודו הישראלי יקחו אותו יותר ברצינות לקראת השנים הבאות. בכל זאת, זה ההישג הגדול ביותר שנעשה בספורט הישראלי בשנה האחרונה. כנראה שאף פעם אסור להתייאש.

2. יונתן קופלב, שחייה

השחיינים הישראלים לא ממש הצליחו לרשום הישגים גדולים בשנה האחרונה. צוות האימון שלהם הוחלף, הם עברו לשיטות אימון חדשות, אבל רק אחד מהם באמת הצליח לשדרג את עצמו לרמות הגבוהות ביותר בזמן באמת.

קופלב סיים השנה במקום השמיני במשחה ל-50 מטר גב באליפות העולם. זו הייתה הפעם השנייה שלו במעמד הזה, אחרי שעשה זאת גם ב-2013 בברצלונה, אז הוא סיים באותו המקום בדיוק. אבל חוץ מההעפלה לגמר, שנה קודם לכן הוא קבע את תוצאת השנה בעולם כשעצר את השעון על 24.60 שניות ובכך קבע גם שיא ישראלי חדש.

יהונתן קופלב. הגיע רחוק בשנה שעברה (רויטרס)יהונתן קופלב. הגיע רחוק בשנה שעברה (רויטרס)

הוא הישראלי היחיד שהגיע לגמר באליפות העולם באחד מהענפים הפופולאריים ביותר בעולם. אמנם הוא לא השתתף במשחקים האולימפיים בריו משום שפספס את הקריטריון ל-100 מטר גב ואף לא יכל להתחרות בלונדון בגלל מחלת התוספתן שצצה בגופו רגע לפני שנסע, אבל הוא עדיין הוכיח שהוא שייך לבכירי השחיינים בארץ, ואולי אפילו גם בעולם.

3. אלכס שטילוב, התעמלות

המתעמל הישראלי הבכיר ביותר חווה תקופה קשה אחרי ההופעה שלו במשחקים האולימפיים בריו. אבל הוא, בניגוד לאחרים, חזר לעבוד. אמנם הוא נעדר מאליפות העולם הקרובה בהתעמלות מכשירים, אבל לאליפות אירופה הוא הופיע, ובגדול.

שטילוב הוסיף השנה מדליית ארד נוספת לאוסף המפואר שלו עם תרגיל הקרקע שהוביל לציון של 14.400. זוהי המדליה שביעית במספר שלו באליפויות אירופה וההופעה החמישית שלו על המקום השלישי בפודיום היבשתי.

אלכס שטילוב. כבר לא מתרגש ממדליות? (איציק בלניצקי)אלכס שטילוב. כבר לא מתרגש ממדליות? (איציק בלניצקי)

אמרו שהוא גמור, אמרו שהוא מבוגר מידי, אמרו שהוא לא מסוגל - אבל דווקא ההישג הזה, שנעשה לכאורה ב"הילוך ראשון" ובשנה פוסט אולימפית, מעיד על גדולתו של הספורטאי המרשים הזה.

4. ערן זהבי, כדורגל

זריקת סרט הקפטן במשחק וחוסר ההצלחה שלו בנבחרת העיבו על התדמית שלו, אבל קשה להתעלם ממה שהחלוץ הזה עושה בליגה הסינית ברמה המקצועית. בשנה האחרונה ערן זהבי מיצב את עצמו כחלוץ הטוב ביותר באחת מהליגות שהכסף שקיים בה מושך אליה כדורגלנים בכירים מרחבי העולם.

זהבי הבקיע העונה 25 שערי ליגה והיד עוד נטויה, כי כשיש לו שיא חדש מול העיניים, הוא בדרך כלל לא חושש להשיג אותו. כל מה שנותר לו לעשות בפתיחת העונה החדשה זה להמשיך ולאיים על שיא הכיבושים בסין שעומד על 28 שערים לשחקן בעונה. שיא אחר שהוא הצליח לעבור הוא שיא ההבקעות לליגיונר ישראלי בחו"ל, אחרי שהצליח לעבור את מונס דאבור שהבקיע 19 שערים בעבר.

הרעב שלו להצליח ולהוכיח את עצמו עדיין לא נגמר, ולמרות זאת, זריקת סרט הקפטן במשחק הנבחרת הייתה אחד מהאירועים הכי מבזים בתולדות הכדורגל הישראלי. זהבי ברשימה נטו בגלל ההישגים המקצועיים שלו, שלא ניתנים לערעור.

5. עומרי כספי, כדורסל

הוא לא עשה שום דבר גדול באמת השנה, אבל הוא עדיין חלק מהרמות הגבוהות ביותר ולכן הוא זה שסוגר את הרשימה. כספי התחיל את העונה בסקרמנטו אבל לא הסתדר עם המאמן שלו, דייב ייגר. לכן הוא עבר בטרייד לניו אורלינס ובעודו במשחק הראשון הוא נפצע לתקופה ממושכת. בעקבות זאת, ניו אורלינס שיחררה אותו ולקראת סיום העונה הוא הצטרף למינסוטה. לרגע היה נדמה שהפורוורד בדעיכה, אלא שבקיץ האחרון הקריירה שלו הגיעה לשיא חתם לאחר שחתם בגולדן סטייס.

בשנה האחרונה כספי רשם 22 משחקים בסקרמנטו והעמיד ממוצע של 5.9 נקודות ו-4.1 ריבאונדים ב-18 דקות לערב. במשחק הבודד שלו בניו אורלינס הוא הספיק לקלוע 12 נקודות ולהוריד שני כדורים חוזרים ב-24 דקות, עד שנפצע. בטימברוולבס הוא סיפק 3.5 נקודות ו-1.5 כדורים חוזרים בממוצע למשחק, ב-13 הופעות, בהן קיבל 17.1 דקות לערב.

בדרך למעלה, עם חוזה החלומות בכיס. עומרי כספי (רדאד ג'בארה)בדרך למעלה, עם חוזה החלומות בכיס. עומרי כספי (רדאד ג'בארה)

כאמור עונה לא מרשימה במיוחד אמנם, אבל כספי חתם לאחרונה, בהפתעה גדולה, בגולדן סטייס. בארצות הברית הגדירו את החתמתו כעסקה טובה לכל הצדדים, משום שהוא עצמו קיבל חוזה מינימום של 2.1 מיליון דולר לעונה הקרובה, בעוד שהקבוצה עצמה קיבלה קלעי שלשות נהדר שגם עושה הגנה טובה ויעילה. ובמזרח התיכון, יש מדינה קטנה אחת שבשנה הקרובה לא תעצום עין בלילות.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */