יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
62 20-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

פועל מהלב: הפריצה המטורפת של יהונתן לוי

חלוץ הנוער של הפועל ת"א הפך סיפור חיים קשה לרעב אדיר. הווטו של הניסנובים, סגירת מעגל של אבא וליווי צמוד של סבא. קורצקי: "חייב צ'אנס מאיוניר"

|
יהונתן לוי מול רמה
יהונתן לוי מול רמה"ש (יובל דניאל)

הפועל תל אביב עברה טלטלה אדירה בשנה האחרונה. המועדון היה בסכנה קיומית של ממש, חברת הניהול הקודמת "הראל אחזקות" פורקה בחודש ינואר 2017 והנזקים צצו מכל עבר – מקצועית, כלכלית וניהולית – כאשר הקבוצה ירדה לליגה הלאומית בסיום העונה שעברה.

עבור כולם בוולפסון אותו פירוק נחשב לנקודת מפנה, עבור רובם ככולם מדובר בתפנית רעה. בניגוד אליהם, הפועל ת"א הרוויחה בגדול נער צעיר, יהונתן לוי בן ה-18, שאותה נקודת שבר רק הטיבה עמו, בדרכו אל הקריירה המבטיחה המצופה ממנו, ובעיקר לסגירת מעגל אחת לה הוא כל כך מצפה בעצמו.

"השחקנים הגיעו נחושים ומוכנים"

לוי, חלוץ קבוצת הנוער של הפועל ת"א ונבחרת הנוער של ישראל, מסומן כבר עכשיו כאחד הכישרונות הגדולים שצמחו במועדון בעשור האחרון. כזה שמתדפק על דלתות הקבוצה הבוגרת, כאשר הוא זוכה למעקב צמוד מצד מוטי איוניר וכמובן ממאמנו עומר פרץ, המשמש גם כעוזרו של איוניר בקבוצה הבוגרת יחד עם ניב סידי.

את טעמה של הקבוצה הבוגרת הוא טעם כבר בעונה שעברה, כאשר הוקפץ בהפתעה יחד עם עדן הרשקוביץ, איציק שולמייסטר, דודי אלון, רועי דיין, שי אליאס, רז שלמה, איברהים ספורי, דסליי טגניה, אנס מחאמיד ועילאי מוסאיוף. החבורה שימשה כשלד של הפועל ת"א בתקופתה הקשה ביותר בהיסטוריה, עד שהגיע הרכש המאסיבי בחלון ההעברות. הסוף כמובן ידוע. הפועל ת"א ירדה ללאומית לאחר 28 שנה, אבל רגע לפני האסון הגדול, לוי הגשים את חלומו הגדול ביותר.

יהונתן לוי. פתחה היטב את העונה בליגת העל לנוער (יובל דניאל)יהונתן לוי. פתחה היטב את העונה בליגת העל לנוער (יובל דניאל)

הופעה רשמית בליגת העל, במדים האדומים של הפועל ת"א. בשיא המאבק נגד הירידה, לוי נכנס כמחליף במשחק הגורלי מול מ.ס אשדוד, בו הפסידה הפועל 2:0 שני מחזורים לסיום. מנחם קורצקי שם את מבטחו בילד שחיכה לרגע הזה כל חייו, למעשה בקצב טורבו במשך ארבע השנים האחרונות.

אביו של לוי ז"ל היה אוהד שרוף של הפועל ת"א בכל רמ"ח איבריו. הוא ליווה את בנו מגיל 4 במגרשי הכדורגל והניח את היסודות לקריירה של יהונתן ובעיקר לבגרותו יוצאת הדופן. כשהיה בן 13 אביו של לוי הלך לעולמו בנסיבות מצערות. יהונתן לא ויתר על הקריירה שאבא חלם עבורו ולפני כשלוש שנים עבר ממחלקת הנוער של הפועל רמת השרון לזו של הפועל ת"א.

יהונתן לוי. פרץ בעונה שעברה בליגה לנוער (משה חרמון)יהונתן לוי. פרץ בעונה שעברה בליגה לנוער (משה חרמון)

מאותו רגע, לוי שגר ברמת אביב עם אמו ואחותו שירה לוי, כוכבת הילדים ששיחקה בסדרות "פלאשבק" ו-"סוסי פרא" ותופיע בחנוכה בפסטיגל, עברו לגור עם סבתם ז'קלין ליכטנשטיין ז"ל, שלא הייתה מוכנה לעזוב אותם לרגע. כך היה עד לפני כשנה וחצי, אז ליכטנשטיין נפטרה. יהונתן ספג מכה מנטלית קשה נוספת, אך רק הלך והשתפר על כר הדשא תחת עיניו הבורקות של אביגדור ליכטנשטיין, בעלה של ז'קלין ז"ל.

סבא אביגדור הפך את הקריירה של יהונתן למפעל חייו. הוא מלווה אותו באימונים ובמשחקים, מדי ערב וכל שבת בבוקר. עוקב אחריו וצופה בו כל הזמן, חווה איתו את הקשיים ותמיד נמצא שם כדי לחבק אחרי שערים. רק לאחרונה, לוי קיבל הצעה לעבור לעירוני קריית שמונה, שגילתה בו עניין מסוף העונה שעברה. בפעם השנייה בה האחים איציק ושרון ניסנוב "ננעלו עליו" הייתה כאשר לא היו מוכנים בכלל לשמוע את פרטי ההצעה של איזי שרצקי, בעוד אביגדור מאמין בכל מאודו כי יהונתן עוד יזכה לזרוח במדי הפועל ת"א.

החיבוק המרגש עם סבא אביגדור (יובל דניאל)החיבוק המרגש עם סבא אביגדור (יובל דניאל)

לוי, המיוצג על ידי רונן וגלעד קצב, ומשפחתו בטוחים כי הוא עוד יקבל הזדמנות נוספת להוכיח את עצמו בקבוצה הבוגרת, וכי הפירוק, שהותיר אחריו אדמה חרוכה במתחם חודורוב, השאיר דווקא קרקע פורייה עבור יהונתן.

אחרי שכבש 35 שערים ברמה"ש ובאדום של ת"א, לוי פתח את העונה עם שער נהדר במחזור הפתיחה מול אותה רמה"ש בחוץ, כאשר הפועל הפסידה 4:3. אבל לוי כבר אותת לאיוניר כי מגיעה לו הזדמנות, אם לא בשיא מאבקי העלייה, אז לפחות בהמשך העונה. איוניר אף החמיא לחלוץ לאחר אותו משחק בקרב משפחתו. ולא רק הוא שופע מחמאות לחלוץ הצעיר.

 יהונתן לוי עם הכדור (יובל דניאל) יהונתן לוי עם הכדור (יובל דניאל)
לוי בועט (יובל דניאל)לוי בועט (יובל דניאל)
הכדור של לוי מנותב לרשת (יובל דניאל)הכדור של לוי מנותב לרשת (יובל דניאל)

"יהונתן עשה התקדמות עצומה", סיפר מאמנו בקבוצת הנוער של הפועל ת"א בעונה שעברה, שמעון ביטון. "יש לו מהירות פנטסטית, צעד ראשון מטורף, איכשהו הוא תמיד מקדים את השומר שלו. הוא מגיע להמון מצבים במשחק בגלל המהירות שלו, ובכך הוא גם כובש לא מעט. יש לו מהירות ברמה אירופית, זו תכונה מאוד חשובה לכדורגלן היום. הוא ילד מדהים, תמיד רוצה ללמוד, משקיע, אין לי ספק שהוא עוד יצליח".

"הוא עלה לבוגרים בדרך לא דרך, בעיקר בגלל הפירוק, אבל זה עשה לו רק טוב", הוסיף ביטון. "היה לנו דרבי מול מכבי ת"א בנוער, הוא עשה שתי פריצות סוחפות באגף שמאל והבעלים של הפועל, שהגיעו לראות את המשחק במתחם, התלהבו מאוד. בסיום המשחק הם ירדו לכר הדשא והודיעו לי שהוא מפסיק להתאמן עם הנוער ומעכשיו הוא בבוגרים".

יהונתן לוי. לאחר הדרבי בו הניסנובים הטילו וטו (משה חרמון)יהונתן לוי. לאחר הדרבי בו הניסנובים הטילו וטו (משה חרמון)

"העליתי אותו להופעת הבכורה שלו בבוגרים במשחק קריטי עבור המועדון, כמה דקות לסיום", סיפר מנחם קורצקי על המשחק מול מ.ס אשדוד, שני מחזורים לסיום העונה בליגת העל. "המשחק היה מאוד תקוע, חשבתי שעל הקו הוא יוכל לעשות מהלך או שניים, ופשוט האמנתי בו". בסביבת החלוץ לא יכלו שלא להתרגש מאותה הופעה, לחמש דקות בלבד, בהן הם מספרים כי הוא "רץ בטירוף מהרגע הראשון ולא הפסיק לזוז, גם כשהכדור לא היה אצלו הוא התעסק ב-להלהיב את הקהל של הפועל".

"יש לו המון יכולות, מהירות וכוח, בנוער קשה לראות מישהו ברמתו ועם נתונים כמו שלו", אמר עליו קורצקי. "יהונתן הוא שחקן כשרוני עם המון פוטנציאל. מבחינה פיזית הוא כבר מתאים לבוגרים. הוא כבר שם. במצב הקשה שבו היינו היה לי קשה לתת לו יותר הזדמנויות, אבל ראיתי את זה שהוא שחקן בוגרים לכל דבר, בכל האימונים ובכל המשחקים שלו בנוער".

לוי ושחקני הפועל המומים אחרי ההפסד באשדוד (נעם מורנו)לוי ושחקני הפועל המומים אחרי ההפסד באשדוד (נעם מורנו)

כעת, מספר 10 של קבוצת הנוער נחשב לדבר הבא במתחם חודורוב. למרות התעניינות מצד ליגת העל וגישושים מאירופה, לוי רוצה רק להמשיך ולהתקדם בנוער של הפועל בדרך אל ביסוס מעמדו בקבוצה הבוגרת. במקביל, משפחתו, שדאגה קודם כל כי יהונתן יסיים בכבוד ללמוד בתיכון "אליאנס" בת"א, דואגת לילד השקט והמופנם ושומרת עליו מפוקס בין היום-יום בקבוצת הנוער לבין החלום הגדול.

"כשאתה מבלבל ילד בגילו בין בוגרים לנוער, אז הוא מאבד את החדות פה ושם ונכנס לחוסר יציבות", הסביר ביטון. "אם הוא יורד מהבוגרים הוא כוכב בנוער ואם לא ישחק בבוגרים אז ישאל למה העליתם אותי בכלל. הפריצה שלו נבעה מהמצב של הפועל בעונה שעברה, הרבה שחקנים עלו בתקופת הפירוק וירדו בחזרה ועשו פוזות. יהונתן שונה מכולם, הוא יותר חזק מנטלית ולא נפל איפה שהם נפלו, בפן המנטלי. זה ילד ששומרים עליו בכמה עיניים והוא לא סוטה ימינה ולא שמאלה. דוד שלו אביגדור הוא שוטר טוב ושומר עליו מכל משמר".

שמעון ביטון. "תמיד מקדים את השומר שלו" (עמית מצפה)שמעון ביטון. "תמיד מקדים את השומר שלו" (עמית מצפה)

"יהונתן צריך וחייב להישאר בהפועל תל אביב", סיכם ביטון. "זה מועדון גדול שמתאים בדיוק למידותיו. זה הבית שלו. אסור לבלבל אותו, להעלות אותו לבוגרים ולהוריד שוב, הוא חייב להיות ממוקד. הוא עוד צעיר, רק שנה שנייה בנוער. הוא צריך להתמקד בנוער וכל מה שהוא יקבל מעבר בבוגרים, זה בונוס והוא צריך לקחת את זה בשתי ידיים".

"יש לו יכולות אירופיות שאין בארץ, כך אומרים לא מעט אנשי מקצוע", סיפרו בסביבתו של לוי. "ליהונתן יש סיפור מדהים שהפך אותו לשחקן טוב יותר מכישרון שלו. הוא ילד מיוחד, שונה מאוד מרוב הילדים בגילו, סוג של גאון, לא רק על המגרש. למרות ההצעות, השריטה שלו היא אך ורק להפועל ת"א והוא לא עוזב את הפועל רק בגלל אבא שלו ז"ל. זו סגירת מעגל עבור אביו והוא מתכוון למצות אותה עד תום".

מנחם קורצקי. בטוח שלוי כבר ברמה של ליגת העל (שחר גרוס)מנחם קורצקי. בטוח שלוי כבר ברמה של ליגת העל (שחר גרוס)

"הוא צריך לקבל הזדמנות בהפועל ת"א, חובה לתת לו הזדמנות", הוסיף קורצקי. "בטח העונה בליגה הלאומית. הוא כבר התאמן ושיחק ברמה של ליגת העל והוכיח שהוא ברמה של ליגת העל, אז בטח שבליגה הלאומית צריכים לנצל אותו כדי שיהפוך לשחקן טוב יותר בעתיד בליגת העל".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */